sprite Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Ca să nu mai fie dubii, uitaţi cum arată după aproximativ un an de folosire: Bosch WR78X versus NGK BPR5EY11 Menţiune: ambele seturi le-am pus "de noi", au prins atât sezon cald cât şi rece, nu au fost curăţate niciodată. Cele din urmă au funcţionat (aproape juma' de an) şi cu o fişă terminată... se văd urmele pe cea din mijloc... Link to comment
Mad MAX Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 NGK-urile se incadreaza in categoria bujiilor reci sau calde? Link to comment
tolin Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Din cate inteleg, pt Maty ori cu o bujie cu 3 electrozi ori cu cea simlpa e acelasi lucru ?? Pozele lui Sprite cred ca sunt edificatoare. Izolatorul ceramic de la electrodul central de pe NGK BPR5EY-11 dovedeste ca lucreaza la o temperatura la care autocuratarea functioneaza perfect. Diferenta de temperatura dintre cele doua tipuri de bujii este evidenta. Un lucru nu inteleg, prezenta gumei negre de inelul corpului metalic, in ambele cazuri. Daca ar fi fost doar afumatura, rezultat al mersului urban, ar fi fost cazul ideal. Asa, ceva nu se potriveste si primul lucru suspectat este benzina. Acelasi gum am avut si pe capatul tevii de evacuare. Culmea, teava lui Sprite era printre putinele vazute fara ! Link to comment
guru Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 (edited) Am cumparat azi bujii NGK BPR5EY-11, si le voi pune zilele astea, la revizia de 10 000 -de fapt 8000, sunt curios cum se va comporta Maty cu ele. La euro 2 am pus asa ceva, si s-a cunoscut diferenta, parca era mai sprinten decat cu Bosch. Edited May 9, 2006 by guru Link to comment
Mad MAX Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 De unde ai luat bujiile alea si cat ai dat pe ele? La Maty euro2 cum era relantiul cu NGK-urile astea? Link to comment
guru Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Le-am luat de la Al Padrino, vis a vis de Inter, si costa 110 000 buc. La relanti nu-mi amintesc cum era, ca am vandut masina la doua saptamani de cand le-am pus, dar in sarcina tragea mai bine, avea demarajul mai bun. Link to comment
guru Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Cei cu Matiz euro 3, ati verificat ce bujii aveti? Am facut azi revizia de 10 000, si printre altele, am pus bujii NGK BPR5EY 11. Cand mecanicul de la Autonet le-a scos pe cele vechi, am avut amandoi surpriza sa constatam ca erau... NGK BPR5EY 11. A zis ca e primul Maty pe care-l vede echipat din uzina cu asa ceva, si ca sunt cele mai bune pentru Matiz. Eu eram convins ca am Bosch. Link to comment
JMu Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Asta e chiar tare! Unde e scris pe ele, sau cum pot vedea daca sunt NGK cele de pe masina? Oare DWAR a inceput sa asculte de sfaturile lui Tolin, in sfarsit? Link to comment
NFS Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Pai le scoti si vezi ce scrie pe ele!!!! Link to comment
guru Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 JMu, scoti fisa si vezi ce scrie pe ele, ca in fotografie. Si daca tot le-am fotografiat pentru tine, il rog pe maestrul Tolin, sa comenteze starea lor, la 9000 Km de utilizare. Link to comment
tolin Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Culmea este ca Tolin a citit in Manualul de Service a DWAR ca bujia NGK BPR5EY-11 este bujia de baza a acestui motor. Asa ca e doar o lipsa de consecventa din partea lor sau cineva a incercat pe pielea clientului niste bujii mai reci sau mult mai ieftine. Daca era vorba de ieftineala fara un compromis, nu stiu de ce n-au incercat BRISK LR17YC-1. @guru > bujiile arata bine, pune-le la inmuiat in solutie de carb-cleaner, cateva ore sau pana dimineata, apoi le speli cu Cif, din ala din reclama, care nu zgarie suprafetele, le reglezi gap-ul la 1 mm si le mai folosesti inca 6-9.000 km. Link to comment
JMu Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Ok, am verificat si eu bujiile. Yeap, tot NGK! Masinile noastre sunt facute spre sfarsitul lui 2005, ar fi interesant de verificat si pe un Euro3 mai de la inceputul anului, sa vedem cam cand le-a venit mintea la cap. Link to comment
guru Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Am senzatia ca le-au schimbat cand s-a terminat vacanta de vara de la uzina, si marea criza de matiji din septembrie. Link to comment
luck33ro Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Voiam sa intreb daca bujiile NGK mai subtiri difera cu ceva in afara faptului ca se desfac cu cheie mai mica ? Link to comment
dreamlike Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 NGK-urile mele se desfac cu aceeasi cheie ca bosh-urile. Link to comment
luck33ro Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 (edited) Eu ma refeream la cele de 17 parca (au si ceramica mai subtire) nu la alea cu care vine echipata standard masina (tubulara de 21) Edited July 3, 2006 by lucian14 Link to comment
blumurgg Posted July 3, 2006 Share Posted July 3, 2006 Domnilor! De citit am citit si m-am lamurit.ideea este urmatoarea: -prin manualul de service matiz pe care l-am gasit si eu intr-un final, pe net am citit ca bujiile recomandate sunt NKG. Apoi champion. Mie masina mi-a venit cu BOSCH si mi-au pus la service la 20000 champion.nu ma intrebati de care, ce cod ca nu stiu. Masina mea a pornit fara probleme si la minus 25 grade si cu BOSCH si cu CHAMPION. Cu consumul nu am avut probleme.Acum am 36 ooo si cand am fost la revizie omul s-a uitat la bujii, le-am vazut si eu, erau maro cafeniu. le-a curatat si a zis ca sunt ok. le-a reglat gap la 1 mm este bine? Eu l-am intebat de ce nu 1,1 si omu' a spus ca asa e bine... Ce parere aveti? Bun...acum, lamurit fiind cu bujiile, nu se vorbeste de corelarea cu fisele. eu stiu ca este cam off topic dar nu ar fi mai bine daca s-ar vorbi despre bujii in combinatie cu fisele? De exemplu cand schimbam bujiile ar fi bine sa schimbam si fisele; sau daca pun bujii X trebuie sa pun fise Y ? Sau am vazut ca pe masina sunt fise.."normale" sa zic asa; eu vreau sa imi cumpar bujii NKG sa imi iau si un set de fise siliconice? astept cu mare interes... Link to comment
SORAN Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 Daca ai bani sa schimbi fisele odata cu bujiile e bine Link to comment
tolin Posted July 25, 2006 Share Posted July 25, 2006 le-a curatat si a zis ca sunt ok. le-a reglat gap la 1 mm este bine? Eu l-am intebat de ce nu 1,1 si omu' a spus ca asa e bine...Ce parere aveti? Daca citeai postul #111, gaseai aceeasi recomandare. Link to comment
valiman Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 Buna ziua. A cumparat cineva de curand bujii NGK de la alte magazine decat Al Padrino si cel de pe strada Matei Voeivod? Multumesc. Link to comment
nonel Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 Am verificat bujiile la Matiz si aveau distanta la 0.8 mm Bujiile sunt Champion RN-11YC Am facut distanta la 1 mm E bine? Acum masina trage mai bine! Link to comment
adostar Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 @tolin_afc - "Daca era vorba de ieftineala fara un compromis, nu stiu de ce n-au incercat BRISK LR17YC-1." - din astea a pus tatal meu zgarcan , acum le-am inlocuit cu NGK si merge turbo - 16,5 roni bucata. Link to comment
tolin Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 Cu LR17TC-1 ai incercat ? Link to comment
adostar Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 Nu. Dar nu mai pun niciodata BRISK, NGK-urile astea cu 3 electrozi sunt super, cica se schimba la 60kkm. Link to comment
bobu Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 Zi-mi si mie te rog ce scrie pe ele (cod/serie ceva). Vreau si eu NGK-uri cu 3 electrozi, dar nu stiu cum sa cer la magazin. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now