Jump to content

Bujii Matiz - care sint mai bune si de ce?


Recommended Posts

Ca să nu mai fie dubii, uitaţi cum arată după aproximativ un an de folosire:

Bosch WR78Xpost-14-1146939960_thumb.jpg versus post-14-1146940023_thumb.jpgNGK BPR5EY11

Menţiune: ambele seturi le-am pus "de noi", au prins atât sezon cald cât şi rece, nu au fost curăţate niciodată. Cele din urmă au funcţionat (aproape juma' de an) şi cu o fişă terminată... se văd urmele pe cea din mijloc... :D

Link to comment
Din cate inteleg, pt Maty ori cu o bujie cu 3 electrozi ori cu cea simlpa e acelasi lucru ??

Pozele lui Sprite cred ca sunt edificatoare. Izolatorul ceramic de la electrodul central de pe NGK BPR5EY-11 dovedeste ca lucreaza la o temperatura la care autocuratarea functioneaza perfect. Diferenta de temperatura dintre cele doua tipuri de bujii este evidenta.

Un lucru nu inteleg, prezenta gumei negre de inelul corpului metalic, in ambele cazuri. Daca ar fi fost doar afumatura, rezultat al mersului urban, ar fi fost cazul ideal. Asa, ceva nu se potriveste si primul lucru suspectat este benzina. Acelasi gum am avut si pe capatul tevii de evacuare. Culmea, teava lui Sprite era printre putinele vazute fara !

Link to comment

Am cumparat azi bujii NGK BPR5EY-11, si le voi pune zilele astea, la revizia de 10 000 -de fapt 8000, sunt curios cum se va comporta Maty cu ele. La euro 2 am pus asa ceva, si s-a cunoscut diferenta, parca era mai sprinten decat cu Bosch.

Edited by guru
Link to comment

Le-am luat de la Al Padrino, vis a vis de Inter, si costa 110 000 buc. La relanti nu-mi amintesc cum era, ca am vandut masina la doua saptamani de cand le-am pus, dar in sarcina tragea mai bine, avea demarajul mai bun.

Link to comment

Cei cu Matiz euro 3, ati verificat ce bujii aveti? :) Am facut azi revizia de 10 000, si printre altele, am pus bujii NGK BPR5EY 11. Cand mecanicul de la Autonet le-a scos pe cele vechi, am avut amandoi surpriza sa constatam ca erau... NGK BPR5EY 11. A zis ca e primul Maty pe care-l vede echipat din uzina cu asa ceva, si ca sunt cele mai bune pentru Matiz. Eu eram convins ca am Bosch. :)

Link to comment

JMu, scoti fisa si vezi ce scrie pe ele, ca in fotografie. Si daca tot le-am fotografiat pentru tine, il rog pe maestrul Tolin, sa comenteze starea lor, la 9000 Km de utilizare.

 

post-1252-1147443959_thumb.jpgpost-1252-1147443923_thumb.jpg

Link to comment

Culmea este ca Tolin a citit in Manualul de Service a DWAR ca bujia NGK BPR5EY-11 este bujia de baza a acestui motor. Asa ca e doar o lipsa de consecventa din partea lor sau cineva a incercat pe pielea clientului niste bujii mai reci sau mult mai ieftine. Daca era vorba de ieftineala fara un compromis, nu stiu de ce n-au incercat BRISK LR17YC-1.

@guru > bujiile arata bine, pune-le la inmuiat in solutie de carb-cleaner, cateva ore sau pana dimineata, apoi le speli cu Cif, din ala din reclama, care nu zgarie suprafetele, le reglezi gap-ul la 1 mm si le mai folosesti inca 6-9.000 km.

Link to comment

Ok, am verificat si eu bujiile. Yeap, tot NGK! Masinile noastre sunt facute spre sfarsitul lui 2005, ar fi interesant de verificat si pe un Euro3 mai de la inceputul anului, sa vedem cam cand le-a venit mintea la cap.

Link to comment
  • 1 month later...

Domnilor!

De citit am citit si m-am lamurit.ideea este urmatoarea:

-prin manualul de service matiz pe care l-am gasit si eu intr-un final, pe net am citit ca bujiile recomandate sunt NKG. Apoi champion.

Mie masina mi-a venit cu BOSCH si mi-au pus la service la 20000 champion.nu ma intrebati de care, ce cod ca nu stiu.

Masina mea a pornit fara probleme si la minus 25 grade si cu BOSCH si cu CHAMPION.

Cu consumul nu am avut probleme.Acum am 36 ooo si cand am fost la revizie omul s-a uitat la bujii, le-am vazut si eu, erau maro cafeniu. le-a curatat si a zis ca sunt ok. le-a reglat gap la 1 mm este bine?

Eu l-am intebat de ce nu 1,1 si omu' a spus ca asa e bine...

Ce parere aveti?

Bun...acum, lamurit fiind cu bujiile, nu se vorbeste de corelarea cu fisele. eu stiu ca este cam off topic dar nu ar fi mai bine daca s-ar vorbi despre bujii in combinatie cu fisele?

De exemplu cand schimbam bujiile ar fi bine sa schimbam si fisele; sau daca pun bujii X trebuie sa pun fise Y ?

Sau am vazut ca pe masina sunt fise.."normale" sa zic asa; eu vreau sa imi cumpar bujii NKG sa imi iau si un set de fise siliconice?

astept cu mare interes...

Link to comment
  • 3 weeks later...
le-a curatat si a zis ca sunt ok. le-a reglat gap la 1 mm este bine? Eu l-am intebat de ce nu 1,1 si omu' a spus ca asa e bine...

Ce parere aveti?

Daca citeai postul #111, gaseai aceeasi recomandare.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...