Jump to content

Bujii Matiz - care sint mai bune si de ce?


Recommended Posts

Da, s-ar putea sa ai dreptate. Nu m-am uitat sa vad din ce an are masina. Singura chestie pe care nu o inteleg: daca dai fisa jos de la o bujie ar trebui sa scrie ceva pe corpul acela ceramic (cel putin in cazul NGK), ori el zice ca nu scrie nimic!!

Link to comment

Oricum nu am de gand sa le tin 60.000 km, este o aberatie, deci nu ma intereseaza cat de mult zic ei ca tin. Vreau sa stiu daca bujiile cu 3 electrozi au alte avantaje practice in fata celor cu unul singur sau eventual dezavantaje.

Link to comment
  • 4 months later...

Am citit 10 pagini si am aflat ca, desi blamate la inceput, lumea incet incet a descoperit calitatea bujiilor NGK. Un lucru nu am inteles.

BPR5EY-11 sunt cu 1 electrod sau cu 3?

 

Ce cod au bujiile cu 1 electrod? (in caz ca cele de mai sus sunt cu 3)

Bujiile cu 3 electrozi mi se par in general o inventie proasta.

 

Bujii cu electrod de iridiu nu se folosesc la Matiz? Sau nu merita investitia?

Link to comment

1. sunt cu 2 electrozi, un anod central si un catod la masa;

2. bujiile cu mai mult electrozi de masa sunt bune, daca stii sa alegi pe cele mai potrivite termic pentru motorul dorit ;

3. nu tine cineva un Matiz cat rezista o bujie cu electrod din Iridium.

Link to comment

Eh, am uitat sa specific, electrod NEGATIV.

 

Tot la fel ca si mai sus, nu intereseaza pe nimeni cat o sa tina o bujie, e vorba de performanta, si mentinerea in timp a acesteia. (timp = cativa ani.. mi se pare suficient) La motociclete de exemplu multi folosesc bujii cu ANOD de iridiu si reclama consum mai mic si comportare generala mult mai buna a motorului. (4 in linie, twin, 2V, etc..)

Daca ar fi asa si la Matiz, pentru un consum general mai mic eu zic ca ar merita. Eu ma intrebam daca exista bujii cu iridiu pentru Matiz, ma refer la cifra termica si dimensiuni mecanice.

Link to comment

Iridiul este prost conductor electric, deci, materialul, in sine, nu aduce un plus de performanta. Cel mai bun conductor pentru electrozi este Ag si dupa el urmeaza Cu. Ag nu are rezistenta mecanica mare, motiv pentru care electrozii se fac din Cu argintat.

 

Performanta la o bujie consta in forma electrozilor si a spatiului (gap) dintre ele, iar Iridiul poate asigura forma dorita un timp indelungat. Daca vrei performanta la o masina de strada, mai bine schimbi bujiile mai des, la 1/2 - 1/3 din durata afisata de catre producator. In plus, trebuie sa gasesti forma gap-ului care se potriveste geometriei camerei de ardere a motorului. Din acest motiv, bujiile cu mai multi catozi dau un randament mai bun cand sunt montate in capul (top) cilindrului.

Edited by tolin
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Iridiul este prost conductor electric, deci, materialul, in sine, nu aduce un plus de performanta. Cel mai bun conductor pentru electrozi este Ag si dupa el urmeaza Cu. Ag nu are rezistenta mecanica mare, motiv pentru care electrozii se fac din Cu argintat.

 

Performanta la o bujie consta in forma electrozilor si a spatiului (gap) dintre ele, iar Iridiul poate asigura forma dorita un timp indelungat. Daca vrei performanta la o masina de strada, mai bine schimbi bujiile mai des, la 1/2 - 1/3 din durata afisata de catre producator. In plus, trebuie sa gasesti forma gap-ului care se potriveste geometriei camerei de ardere a motorului. Din acest motiv, bujiile cu mai multi catozi dau un randament mai bun cand sunt montate in capul (top) cilindrului.

 

 

Teoretic cel putin, performanta unei bujii cere un electrod cat mai subtire, se stie ca sarcinile electrice se scurg cel mai bine prin varfuri, (efectul Corona) , de aceea s-au creat incredibilele bujii cu anod de Iridium , care au electrodul de 0,4mm grosime. Nu se puteau construi bujii cu anozi asa subtiri care a si tina 10.000km min, Iridiumul se topeste la 6000 grade Celsius. Daca mi-as permite mi-as pune un ser Denso iridium de valoare termica potrivita.

 

eu am o intrebare, am un Golf 1,3 carburator care cere Bosch W7DC , insa nu-mi plac, am impresia ca sunt prost fabricate , motorul e excelent, am pus niste NGK BPR5EY uzate si sunt uimit de aspectul maro-alb al portelanului indiferent de regimul de functionare, pornire,urban,extra sau frig.

Cred ca imi iau un set de NGK ,dar as fi vrut sa stiu care este urmatoarea valoare termica fata de W7DC pt o bujie care sa fie mai incinsa in motorul meu? deci vreau un Bosch mai cald dar nu stiu sa interpretez seria .

Link to comment
  • 3 weeks later...

SALUTARI!

EXPERIENTA * 0-20.000 BUJII DE FABRICA, FARA PROBLEME

- 45.000 BUJII RN11YC CHAMPION OK

Trebuie sa fac schimbul - cu ce si la cati km ar fi recomandat?

 

Sfaturi?

 

Multam!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...