Jump to content

Probleme Matiz E3


Recommended Posts

Salut

Sunt "nefericitul" posesor al unui matiz e3, din 2005, cumparat la okazie :rolleyes: .

I-am facut un diagnostic, la un sercive specializat, si printre unele din probleme, s-au evidentiat cateva:

Mecanicul vorbea ceva de o sonda(probabil lamda), dar nu cea de la motor din fata, mai exact cea care este undeva pe la mijlocul masinii :wallbanger: \, pe la evacuare...si inca o problema , la motor, dar nu am inteles mare lucru, dar mia ramas in minte "Crankshaft" sau ceva de genul.

Rugamintea mea ar fi daca are cineva amabilitatea sa imi spuna exact despre care sonda este vorba, si la ce sa referit mecanicul cand a vorbit de "Crankshaft", nu stiu ce aprindere...

Scuze pt greselile de exprimare/gramaticale dar NU ma pricep deloc.

Multumesc.

Edited by gore1979
Link to comment

benzinarele E3 au doua sonde pt noxe (sau lambda) una inainte de filtrul ceramic, una dupa acesta

banuiesc ca si matizul are la fel - si probabil ca e vb despre sonda a doua - aceea este sub masina

Link to comment

Da, am sa il rog pe nea' mecanic sa nu se grabeasca , sa ma lase sa notez si eu codurile...

Printre alte probleme :) , am uitat sa precizez ca la matizul asta al meu :) , electroventilatorul ala merge cum dau la cheie, ceea ce nu este normal :)

Am fost sa cumpar acel senzor lichid racire, si am incercat sa il schimb la service-ul de langa magazinul cu piese auto :) , am schimbat-o si surpriza, tot nimik.Pana la urma am schimbat vreo 3 sigurante si un fir care nu mai era bun de la senzor, si se pare ca este ok, dar s-a mai ivit o problema, se pare ca atunci cand accelez mai tare, masina scoate ceva apa pe la teava de esapament.Din cate am inteles de la mecanic, garnitura de chiuloasa trebuie schimbata.Este adevarat, poate fi si de la altceva?

Multumesc.

Link to comment

Faza cu apa de pe teava este CONDENS. Uite-te daca iti scade lichidul de racire. Cand scoate abur, fum alb, atunci este de schimbat garnitura de chiuloasa. Stropi mici de apa scot toate masinile daca sunt accelerate, mai ale daca au fost pornite de curand sau afara este racoare.

Link to comment

Cati km are acea masina?

Vezi ca antigelul poate disparea si din cauza ca vasul de expansiune este fisurat, au mai patit-o si altii.

Repet, daca ai garnitura arsa, masina scoate abur, fum alb, nu picaturi de apa. Alea sunt de la condens.

Link to comment

Am gasit una din probleme, se pare ca capacul de la vasul de expansiune este "obosit", am sa il schimb, cat de curand.

Acum incerc sa rezolv problema cu electroventilatorul.

Am verificat cei doi senzori de temperatura, si se pare ca sunt OK, de asemenea si termostatul functioneaza corect (se deschide complet cand clocoteste apa in ibric :) .

Link to comment
  • 3 weeks later...

Am facut Rost de Un scanner OBD 2, si am primit urmatoarele coduri de eroare, daca poate detalia/traduce cineva m-ar ajuta foarte mult.

P0118-Engine Coolant Temperature[ECT] Senzor Circuit High Voltage(senzorul lichid racire motor).

P0141-HO2S Heater Circuit Bank 1 Senzor 2(?)

P0342-Camshaft Position Senzor Circuit Low Voltage(?)

P0404-Exhaust Gas Recirculation Control Circuit Range/Performance(?)

P0444-Evaporative Emission Contro0l System Purge Control Valve Circuit Open(?)

P1661- ...

 

Am mai fost la un service, unde au folosit un scanner mai performant, si miau spus ca am ceva probleme cu sonda lamda 2, Senzor CTS, EGR/Camshaft...Si nu mai stiu ce.

Orice parere este binevenita.

Multumesc.

Edited by gore1979
Link to comment

Fa rost de un manual de service, era unul pe aici in limba engleza, mult mai bun decat cel tradus in limba romana. Ai acolo toate codurile de eroare explicate si ce trebuie verificat la fiecare. Verifica intai toti conectorii, sa fie bine cuplati. Oricum, s-ar putea sa trebuiasca sa ii cumperi.

Acum ca tot veni vorba, nu cred ca masina asta are 31k km cum nu sunt eu popa, sa pice atatea pe ea in atatia km nu prea cred.

Edited by closchkutza
Link to comment

Se pare ca s-a umblat la motor, si cine a umblat era amator. Senzorul de la axul cu came e prin partea de sus la capacul de la tacheti, verifica bine conectorii din zona. La fel si la EGR, e montat pe blocul motor in partea de sus. Mai exista posibilitatea ca un cablu de masa sa fie intrerupt, si da erori la toti senzorii care au masa respectiva comuna.

Link to comment

Am schimbat senzorul lichid racire(ECT), si au mai ramas doar 3 erori:d

P0141-HO2S Heater Circuit Bank 1 Senzor 2(?)

P0342-Camshaft Position Senzor Circuit Low Voltage(?)

P1661-Led-ul Check Engine Ars :)

 

Poate cineva sa imi spuna unde gasesc CMP senzor, am atasat o poza.

Multumesc.

post-10241-1194354812_thumb.png

Edited by gore1979
Link to comment

D-le Gore1979,

Depanarea atator coduri de eroare prin corespondenta mi se pare o utopie...

Un mecanic si un electrician priceput si eventual un service in care sa se poata schimba pe rand componentele suspecte mi se pare calea cea mai plauzibila de aducere pe calea cea dreapta a Matizului.

 

Referitor la senzorul CMP, am mai scris dar degeaba ca vad ca nu cititi. E in partea de sus a motorului pe langa capacul de la culbutori. Scrie clar in poza atasata "CMP". Tot pe acolo este si electrovalva cilindrica numita EEGR. Ati verificat/curatat papucii la punctele de masa?

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...