tolin Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Pai, la 2 ani nu prea se justifica sonda #1. Daca era sonda #2, mai intelegeam (ai trecut prin apa rece si nu e bine protejata, tot de ei), dar asa, curat ghinion statistic. Ti-a facut probleme fara rost, asa cum posteaza multi aici fara sa mearga intai in service. Link to comment
DMX Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 ->tolin_afc o sa ii intreb daca viitoare adica dupa ce o sa vina sonda , cauze ... oricum o sa dureze vreo luna (parerea mea , sa aduca "piesa") Link to comment
tolin Posted November 3, 2006 Share Posted November 3, 2006 Daca n-au pe stoc, inseamna ca-i defect rar. Link to comment
m_iri Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Salut! Desi urmaresc de mult acest forum, abia acum m-am inscris. Desi am cautat destul de mult nu am gasit raspuns la problema mea. De cateva zile Aveo-ul meu cand trece turatia de 2500-2700 se aude ca si cum ar fi prea turata (3500-3700). Stiu ca motorul e gandit sa mearga mai turat, dar pana acum nu se auzea asa de rau. E ca si cum s-ar di decalat zgomotul cam cu 1000 turatii, adica ce se auzea inainte pe la 4000, acum se aude pe la 3000. Stiu ca este o aproximare subiectiva, dar fiind masina noua am tinut in observatie motorul, cum merge si cum se aude. Cred ca totul a inceput cand am fost nevoit sa trec de 4000 de ture intr-o depasire, motorul dupa aceea a fost mai zgomotos (un sunet cam ca de disel), a doua zi a facut acelas zgomot, dar fiind frig am zis ca asta e, si dupa ce s-a incalzit si-a revenit, singura problema ramanad ce cu sunetul la turatii mai ridicate. Am mai depasit si in alte 2-3 ocazii aceasta turatie fara probleme. Motorul este de 1,4 16V si am 2000 km si de vre-o 2 alimentari folosesc efic Rompetrol. Inca nu i-am facur reset de ECM, daca stie cineva care este siguranta la Aveo, care decupleaza ECM ar fi perfect, sau daca corespunde cu Kalosul. Intrebarea este daca ar trebui sa ma ingrijorez si daca resetul o sa rezolve problema. Multumesc. Link to comment
tolin Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Ar trebui sa fie aceeasi. Daca nu desfaci capacul de la cutia de sigurante din interior, nici n-o sa afli. Link to comment
perfidus Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 (edited) Cred că zgomotul respectiv în mers la o turaţie mai joasă e de la vreo rezonanţă. Dacă turezi motorul treptat cu masina pe loc cum se aude? Creşte zgomotul "liniar" cu turaţia sau are un palier dupa care scade putin şi iar creşte peste 4000? Cu pornirea, în general la rece motoarele sunt un pic zgomotoase, se mai aud zgomote şi pe la cutia de viteze. PS. Nu prea e cazul sa postezi la "engine check" dacă nu ai o astfel de problemă. Edited November 10, 2006 by perfidus Link to comment
zack Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Zgomotul motorului depinde si de ce fel de benzina bagi in masina!! Eu cand pun petrom top99...motorasul toarce ca un motan la caldurica... Dupa ce consumi benzina respectiva, incearca sa bagi un top premium sau un mol 98... Link to comment
m_iri Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Multumesc pentru raspunsuri. Se pare ca dupa reset ECM, totul a revenit la normal. Link to comment
ASIMO Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Legatura intre calitatea carburantului si zgomot am sesizat-o si eu si chiar cred ca am mai postat pe aici despre ea... Si Kalosul meu "vorbeste" mai tare cand e pe 95 decat cand e pe 99. Link to comment
tolin Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 @ASIMO > Kalosul meu "vorbeste" soft decand merge pe Efix, iar o forja doar intre 4.000 si 5.000 rpm pe 10km de traseu montan i-a curatat supapele, injectoarele si bujiile mai bine de cat orice solutie. 4all > algoritmul de auto-adaptare al calculului de amestec de la ECM nu poate fi perfect, asa cum si varietatea mare a conditiilor de trafic face greoaie (sa nu zic imposibila) stabilizarea pe un factor optim de corectie pe termen lung. De ex.: ce ar putea sa invete un automat din traficul urban de la orele de varf facut pe distante scurte si viteza medie foarte mica ? Exemplu de mai sus al motorului lui m_iri este edificator. Din acest motiv, cine ignora sfatul de a da reset la ECM cat mai des si de cate ori se schimba regimul motorului are doar de pierdut. Link to comment
Abram Burel Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Văd eu că până la urmă producătorii or să pună un jumper sau comutator ceva, să nu se mai chinuie şoferii săracii să boşbâcâie pe la siguranţele alea. Link to comment
Tommy Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Si cine arunca piatra? Ca nimeni nu are curaj macar sa pomeneasca. Link to comment
bucata Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Salutare!! Din nou. Nu stiu unde sa-mi spun păsul, asa ca postez aici. Cu ce mai vin nou? Masinuta consumă cam 15l/100km. (187km, 3/4 din rezervor). Si, in plus, cind accelerez, face ca un tractoras. Un prieten, fara sa fie rau intentionat, m-a intrebat daca e diesel. Nu e. Desi asa se aude. Ce sa fie? A patit careva asa ceva? S"> Am 32000km. Aceleasi bujii ca la inceput. De altfel toate problemele pe care le-am avut, le stiti. Asta de acum pare noua. Nici un bec aprins la bord. Sunt inca in garantie. Dar parca nu m-as mai duce in service inainte sa va aud si voua opinia. Link to comment
Satori Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Ti-am mutat eu postul. Cand pornesti masina si se face initializarea martorilor, MIL functioneaza? Trebuie sa te duci in service, e clar. Ori nu si-au facut treaba, ori au gresit altceva. Link to comment
bucata Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Deci tot aici am ajuns? (cu postul) MIL functioneaza. Adica cind pun contact se aprinde, o data cu celelalte, si se stinge. Dupa cite am patit, il urmaresc cu regularitate. Tre sa recunosc ca raspunsul tau ma cam sperie. Tocmai pentru ca nu contine nimic clar. Ultima oara am fost la ei pe 1 octombrie. De atunci am mers fara probleme. Fara sa am consum asa mare. Adica am avut cam 9 in Buc. Dar acum... Ma voi duce in service, negresit. Speram insa sa aflu cite ceva ca sa nu ma duca cu presul. Link to comment
Satori Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Sincer, ma deruteaza ca MIL nu se aprinde. Consumul mare si tremuratul sunt motivele acestui topic, asa ca da, tot aici ajungi. Eu as schimba bujiile pentru inceput. Link to comment
bucata Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Eu as schimba bujiile pentru inceput. Eu sau serviceul? Masina e in garantie. Link to comment
tolin Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Bujiile acelea trebuiau schimbate demult. Eu n-as merge 30k km cu ele cum zice la Caiet (eu le-am schimbat dupa 1000 km). Ele nu cad in seama garantiei, cum gresit se interpreteaza. La motorul tau, cumpara niste Brisk LR17TC-1 (~28 lei/4buc) si schimba-le singur sau la orice service. La fel si cu filtrul de aer. Pui o benzina Efix, dai un reset si mergi linistit. Motorul asta de 1,2L n-are ceva, merge superb, doar planul de revizie nu se potriveste cu aceste consumabile. Oricum, cazul motorului tau n-are legatura cu topicul acesta. Link to comment
bucata Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Bujiile acelea trebuiau schimbate demult. Eu n-as merge 30k km cu ele cum zice la Caiet (eu le-am schimbat dupa 1000 km). Ele nu cad in seama garantiei, cum gresit se interpreteaza. Sunt convins ca nu tin de garantie. Eu reclam doar ca nu apar nicaieri schimbate in caietul de revizii. Daca le schimb eu, ceea ce pot face, nici nu o sa apara. Multumesc pentru ca mi-ai indicat ce tip si cit costa bujiile. Tre sa mai aflu de unde sa le iau. Din Buc. Sorry, aici am fost indrumat cu postul. Link to comment
Tommy Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 OFF_TOPIC Incearca la Cora sau Carrfur. Link to comment
Satori Posted November 11, 2006 Share Posted November 11, 2006 Oricum, cazul motorului tau n-are legatura cu topicul acesta. Sorry, aici am fost indrumat cu postul. Sa speram ca nu e nevoie sa fie aici. Pana la proba contrarie, avand in vedere si antecedentele... Schimba bujiile. Link to comment
bucata Posted November 21, 2006 Share Posted November 21, 2006 Scuze de intirziere. Se pare ca merge bine cu bujii noi si un reset. Multumiri tuturor. Link to comment
tolin Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Ca merge bine, sunt sigur. Nu recomand ce nu folosesc si eu pe masina mea. Link to comment
DMX Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 (edited) ->Vineri saptamana viitoare ma duc sa-mi schimbe sonda lambda 2 , o sa dureze aproximativ 6 ore !!! ->Revin cu detalii saptamana viitoare !!! ->sper sa se stinga check-ul si sa scap de tremuraturile astea enervante !!! Edited November 24, 2006 by DMX Link to comment
tolin Posted November 24, 2006 Share Posted November 24, 2006 Sase ore sa schimbe o sonda ca o bujie ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now