euggen Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=13883&hl= http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=233260 Sparkul meu de 1L este acum la service şi am avut o discuţie cu un tip care, zic eu că ştia ce vorbeşte. Mi-a spus că bâlbâiala motorului meu este cel mai probabil de la o supapă care nu e bine pasată. Va trebui să să desfacă chulasa şi să vadă ce găseşte. Mi-a mai spus că deşi nu este cazul la mine, o problemă generală a Sparkului este că produce depuneri de calamină, iar problema nu o reprezintă supapele cât o reprezintă software-ul maşinii. Teoretic, la problemele de până acum, Chevrolet ar fi trebuit să facă un patch pentru computer şi recall. Link to comment
Abram Burel Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Chestia cu "pasatul" pare desprinsa dintr-o reteta pentru bebelusi. Apropo de tremuraturi... nu sariti, inca nu tremura asa cum v-ati astepta dupa toate depunerile relevate pe IAC si bujii ... Ideea era ca am constat ca la ralanti motorul sufera destul de tacut daca: - tii frana apasata - te joci cu volanul Probabil ca este de la toate servo-chestiile si sunt convins ca e mai bine sa stai pur si simplu pe loc si sa nu te ingrijorezi Link to comment
ovi_jer Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Pregatit in "pasatul" clientilor? Anunta-l ca probleme cu supapele au fost decit la motoarele 1,4 DOHC si 1,6DOHC si asta pina in 2004 si chiar a fost un recall pentru masinile respective. Solutia ar fi sa faca un recall la ''specialistii'' opel si sa mute serviciile de intretinere si reparatii in service-urile daewoo unde personalul ar pregatire in asemenea motoare. Link to comment
DMX Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 -mi-am facut revizia (citeste la revizii , am postat acolo ) si s-a stins beculetul de chek de care am deja obsesie Link to comment
ovi_jer Posted January 23, 2007 Share Posted January 23, 2007 Era aprins din cauza placutelor de frana de 240 lei? Link to comment
tolin Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 Mi-a mai spus că deşi nu este cazul la mine, o problemă generală a Sparkului este că produce depuneri de calamină, iar problema nu o reprezintă supapele cât o reprezintă software-ul maşinii. Nu ti-a zis ca orice motor face depuneri de carbon atunci cand el este facut pentru ultimele doua treimi ai scarii de turatie si este utilizat doar in prima treime, la excursii scurte si rare, sub 5 miles ? Ce poate face softul la asta, sa tina masina intr-o treapta de cutie inferioara sau sa calce acceleratia in locul soferului ? Orice motor cu ardere interna se auto-curata daca temperatura din cilindru este tinuta peste o anumita limita (450-500'C). Daca nu, primele depozitare sunt bujiile, creste probabilitatea de misfire, iar apoi totul evolueaza dupa schema bulgarului de zapada. Atata timp cat motorul mai merge, el nu trebuie desfacut pentru a-l curata, este suficient sa se adauge un aditiv de curatare in benzina si apoi sa fie dus un timp la o turatie continua intre 4000 - 5000 rpm. Daca masina este folosita zilnic ca mijloc de transport la serviciu si /sau la cumparaturi la o medie de 10 km/h , atunci, macar in weekend, sa vada si motorul acela alt regim. Link to comment
euggen Posted January 24, 2007 Share Posted January 24, 2007 @tolin -> maşina mea are două probleme. Una din fabrică, pentru care urmează a fi desfăcută chulasa şi una apărută în urma uilizării la turaţii reduse, cum ai spus tu, pe care o tratez din când în când cu aditiv şi talpă. Link to comment
euggen Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 (edited) Am fost cu Sparkul la service pentru a schimba garniturile de supape după cum puseseră diagnosticul iniţial. Am lăsat maşina o săptămână, timp în care au studiat-o, începând de la cel mai mare în jos. Au reglat tacheţi, au schimbat bujii (au şi spălat-o - drăguţ din partea lor), dar m-au chemat înapoi fără să-i mai facă altceva şi bineînţeles că motorul face la fel. Am mers puţin pe traseu cu ea şi cu ei. M-am mai suit în alte două maşini identice, una de drive test (3000km) şi una nou-nouţă, la vânzare şi ... ghiciţi: făceau ambele la fel. Ba una chiar mai tare. Plus că şi Satori se plânge de acelaşi lucru. Deşi am discutat destul de mult, directorul de service s-a scuzat într-un fel că nu poate să-mi spună prea multe. Dar, printre multe altele mi-a spus că motorul nu are nimic, dacă insist îl va desface, dar sunt toate şansele ca la remontare să facă exact la fel. Aşa că am renunţat. Motorul este de generaţie veche şi GM a încercat să-l facă euro 4 din software. Două persoane mi-au spus că teoretic, GM ar trebui să facă un update de software şi să recheme maşinile. Voi ce concluzie aţi trage de aici? După ce am rememorat discuţia, mi-am adus aminte de posesorii de Dacii obosite care scot un furtunaş sub maşină ca să nu mai bage în carburator vaporii şi gazele din carter. La motoarele obosite, cantitatea mare de gaze deranja funcţionarea motorului, care se bâlbâia şi nu se mai lăsa reglat. În cazul Sparkului să fie o problemă asemănătoare, adică supapa EGR şi software-ul "euro 4" să nu se pupe cu motorul şi să producă problema asta? La asta s-or fi referit şi ei? Cum se poate testa dacă este sau nu aşa? Edited January 26, 2007 by euggen Link to comment
tolin Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Dar valva EEGR ti-au schimbat-o ? Daca scoti mufa de la EEGR, mai face asa ? Link to comment
euggen Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 (edited) Dar valva EEGR ti-au schimbat-o ? Daca scoti mufa de la EEGR, mai face asa ? Nu am ştiut să-i întreb asta şi nici nu ştiu unde să umblu. Oricum, mi-a picat fisa după ce am plecat de la ei şi nici nu i-am mai găsit la telefon, dar îi întreb mâine. Edited January 26, 2007 by euggen Link to comment
ovi_jer Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Dupa atita timp pierdut de tine cu masina in service si de catre maimutele din service linga ea : S-a dat macar un reset la ecm? Link to comment
euggen Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 S-a dat macar un reset la ecm? Bună întrebare. Nu ştiu. Îi voi da eu de dimineaţă, că i-au reglat tacheţii. Dar am mai făcut asta, fără nici un folos. Link to comment
Satori Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Nu-i da inainte de a ne intalni. Link to comment
tolin Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Valva EEGR este la pozitia 3 de pe desen. Scoti mufa de la ea. Apoi faci si reset la ECM, din siguranta. Si pornesti motorul si vezi cum se comporta. Daca merge bine, poti rula linistit fara ea. La a doua pornire se va aprinde MIL (absenta EEGR). Dai un post aici, sa ne spui cum merge. Oricand, la noi e non-stop si gratis. Link to comment
Satori Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 De ce doar la a doua pornire se aprinde MIL? Link to comment
ovi_jer Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 La tolin distantele se masoara in porniri nu in km. E vorba de 40 cicluri ale motorului pentru aprinderea martorului. tolin@ Nu te lasa valva EEGR sa dormi? Iti spun eu : dormi linistit )Va fi la fel! Link to comment
tolin Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Stii tu ceva cu 40, dar e legat de stingerea MIL si nu de aprindere. Hai sa-ti improspatam memoria: Action Taken When the DTC Sets The Malfunction Indicator Lamp (MIL) will illuminate after three consecutive trip with a fail. The ECM will record operating conditions at the time the diagnostic fail. This information will be stored in the Freeze Frame and Failure Records buffers. A history DTC is stored. Conditions for Clearing the MIL/DTC The MIL will turn off after four consecutive ignition cycles in which the diagnostic runs without a fault. A history DTC will clear after 40 consecutive warm-up cycles without a fault. DTC(s) can be cleared by using the scan tool. Disconnecting the ECM battery feed for more than 10 seconds. Link to comment
euggen Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 (edited) Ok, înţeleg că scot din funcţiune valva EGR, scap de euro 4 şi se aprinde becul galben check engine - definitiv până recuplez mufa (?!?). Ce efect ar putea avea în timp funcţionarea fără EGR (calamină, consum, altele)? Pe ce parametri merge motorul? Edited January 26, 2007 by euggen Link to comment
ovi_jer Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Rolul valvei este de a recircula gaze din evacuare in timpul mersului. Nu iti va afecta motorul sau mersul acestuia (poate putin in bine). Link to comment
euggen Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 (edited) Da, motorul va trage numai aer curat şi amestecul are mai mult oxigen, senzorul de oxigen va determina ECM să bage mai multă benzină, putere mai bună, motorul oricum nu mai funcţiona pe harta normală de injecţie şi aprindere, şi despre efectele acestui lucru întrebam. Mai este şi un catalizator în coadă. (Oricum încerc şi asta, că doar curiozitatea a omorât pisica, întrebam doar). Edited January 26, 2007 by euggen Link to comment
tolin Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 @euggen > prea multa filosofie. Daca eu postam disperat pe forum ca 4 mecanici, 4 schimburi, nu i-au dat de capat la motor si un anonim oarecare mi-ar fi soptit: scoate mufa de la EGR, da reset la ECM si porneste motorul, eu as fi facut-o in minutul urmator. Daca tu ai senzatia ca noi te invatam la rau, s-o lasam. Si inca ceva: am luat legatura cu satori. Spark-ul din gradina lui nu are aceleasi simptome. La el se manifesta ca la toata lumea care are MTIA si valva de vaccum la servo-frana. Link to comment
Satori Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 Am 'simtit' si tu Sparkul lui euggen, face ca al meu. No problem here. Rusinos, dar intra in categoria asa face toate. Link to comment
tolin Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 ... Intre timp am facut cei 5000, am facut si un schimb de ulei pe la 3000, iar balbaiala s-a mai accentuat, fiind tot neregulata. Se simte pana pe la 2500-3000 rpm, dupa aceea nu-mi mai dau seama. Cand pornesc masina dimineata, tremura din toate balamalele vreo jumatate de minut si turatia se joacă intre 500 si 1500-2000 rpm. Daca vrei sa pleci de pe loc imediat este greu, da in nas. Nu s-a aprins niciodata check-ul ... Adica doar oscilatii ale turatiei de ralanti dupa ce opresti masina prin apasarea pedalei de frana ? Link to comment
euggen Posted January 27, 2007 Share Posted January 27, 2007 (edited) Am scos şi conectorul valvei EGR, am resetat ECM şi nu e nici o diferenţă. EGR funcţionează numai la regim şi este scos din funcţiune la ralanti şi la kick down (de la service citire). End of story. Nu a rămas aprins MIL după a doua cheie fără EGR. Nu are nici o influenţă apăsarea frânei, doar puţin pornirea consumatorilor electrici şi AC. @tolin -> Fluctuaţia mare de care întrebi era numai la rece şi la ralanti. Cred că prinsese şi nişte gunoaie la momentul respectiv (99%). După aceea mi-a dat urât în nas la demaraj, şi s-a aprins MIL, dar a continuat să funcţioneze. I-am băgat benzină bună şi aditiv de curaţat injectoare, am resetat ECM şi i-am dat talpă câteva sute de km şi chestia asta i-a trecut. Acum porneşte normal la rece. I-a rămas bâlbâiala de la ralanti, dar se pare că aşa e modelul. Mulţumiri lui Sato şi Tolin. (@tolin -> no offense, era doar o curiozitate, pentru că vreau să ştiu.) Cred că ar fi bine dacă toţi posesorii de Spark de 1000 cc ar fi un pic atenţi la funcţionarea motorului la ralanti, să vedem câte funcţionează perfect rotund şi câte funcţionează cu mici bâlbâieli. Un sondaj cred că ar merge. Eu votez de trei ori că am văzut trei maşini şi toate fac la fel. Edited January 27, 2007 by euggen Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now