Satori Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Mai citeste probabil nu ai citit indeajuns sa vezi si cum e cu garantia. Link to comment
costinvictor Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Am promis ca revin cu informatii noi despre comportamentul masinii: FUGE BINE ! Azi nu am avut nici un fel de problema. Tolin@ nu mi-ai raspuns in legatura cu aditivul pe care mi l-ai recomandat. E bun si la curatat injectoare etc. ? Are vreo importanta faptul ca am comutat pe CO 91, avand in vedere ca asta mareste si cifra octanica ? Link to comment
euggen Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 (edited) @Tolin Şi eu sunt curios de ce ai recomandat octane booster atât timp cât cifra octanică ridicată şi turaţia scăzută creează probleme acestor motoare? (cel puţin aşa am înţeles de pe topicul acesta şi am observat pe propria maşină) Edited February 20, 2007 by euggen Link to comment
Satori Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 De unde ai tras concluzia ca cifra octanica ridicata creeaza probleme? Nu le rezolva, dar nu le creeaza. Majoritatea aditivilor acestora sunt 2 in 1. Maresc CO si curata. Link to comment
tolin Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 @costinvictor + euqqen > Cititi specificatiile produsului si apoi veti traduce altfel denumirea comerciala a produsului. http://www.gunk.com/prodinfo/M5112.pdf Ajutor: "octane" = benzina (substanta de baza este izo-octanul) si nu cifra octanica. Link to comment
Satori Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 ...reduces knock, ping... deci mareste si cifra octanica. Link to comment
tolin Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Citeste tot, nu scoate din context. A reduce cauza auto-detonatiei nu inseamna a mari cifra octanica ! Eu cred ca scrie clar ce face si la ce se foloseste. Nicaieri nu se vorbeste in prospect de cifra octanica. Asa cum a remarcat cineva pe alt topic, un astfel de produs, pe langa produsele de curatare mai contine ulei. Este ulei pentru motoare in 2T. In compozitia lui exista un polimer (30% poly-iso-butylene) adaugat pentru imbunatatirea (booster) a combustiei la amestecul benzina + ulei. In cazul aditivului de curatare are rolul de-a inlatura efectul scaderii performantei benzinei datorat de substantele folosite la curatire. Link to comment
ovi_jer Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Uleiul ala este numai bun pentru precatalizator si catalizator ) Constructorul nu recomanda aditivii de benzina de niciun fel ! Link to comment
Satori Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Ai dreptate, am sarit prea departe cu deductia asa zis logica. Intre timp am mai citit si, da, nu maresc cifra octanica pentru a scapa de knocking and pinging ci elimina nevoia maririi cifrei octanice pentru a scapa de knocking & pinging. Cum nu ma intereseaza, o iau de buna, 5 era nota perfecta pentru mine la chimie. Uleiul ala este numai bun pentru precatalizator si catalizator ) Asta era urmatoarea intrebare pe lista mea. De ce zic ei ca afecteaza catalizatorul? Link to comment
tolin Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 @ovi_jer > un motor normal arde 20 mL de ulei la 500-900 km ? PS- asta face polimerul din ulei: "The modification of the physical properties of the fuel by adding high molecular weight polyisobutylene controls the rate at which fuel components vaporize". Link to comment
ovi_jer Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Cu cat arde mai mult ulei sau altceva decit benzina cu atit arde si catalizatorul mai repede. Atentie : majoritatea aditivilor de pe piata sunt pentru benzina cu plumb Eticheta romaneasca acopera adevaratele detalii tehnice ale aditivilor. Link to comment
tolin Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 @ovi_jer > Eu nu ti-am dat eticheta romaneasca a produsului, ai specificatia producatorului, iar acolo nu se gaseste ce spui tu. Link to comment
ovi_jer Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Atit ca detinator cat si ca service de reparatii sau intretinere esti obligat sa respecti constructorul care spune asa : Fuel Quality Fuel quality is not a new issue for the automotive industry, but its potential for turning on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) with EOBD systems is new. Fuel additives such as "dry gas" and "octane enhancers" may affect the performance of the fuel. If this results in an incomplete combustion or a partial burn, it will set DTC P0300. The Reed Vapor Pressure of the fuel can also create problems in the fuel system, especially during the spring and fall months when severe ambient temperature swings occur. A high Reed Vapor Pressure could show up as a Fuel Trim DTC due to excessive canister loading. High vapor pressures generated in the fuel tank can also affect the Evaporative Emission diagnostic as well. Using fuel with the wrong octane rating for your vehicle may cause driveability problems. Many of the major fuel companies advertise that using "premium" gasoline will improve the performance of your vehicle. Most premium fuels use alcohol to increase the octane rating of the fuel. Although alcohol-enhanced fuels may raise the octane rating, the fuel's ability to turn into vapor in cold temperatures deteriorates. This may affect the starting ability and cold driveability of the engine. Low fuel levels can lead to fuel starvation, lean engine operation, and eventually engine misfire. Fiecare interpreteaza sau face cum il taie capul iar concluzia o va trage mai tarziu cand la 100k km se trezeste ca defapt nu mai are decit un obiect mergator pe 4 roti in loc de un autovehicul bine intretinut si in cele mai bune conditii tehnice. Link to comment
tolin Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Scrie undeva ca n-ai voie sa folosesti aditivi de curatare ? Discutia era relativa la ei. Link to comment
silviu75 Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Presupun ca Ovi s-a referit la aditivul gunk - octan booster. Link to comment
ovi_jer Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Aseara am fost la un prieten care monteaza instalatii gpl sa pun testerul pe un pejo 407 care facea figuri dupa montaj si avea MIL-ul aprins si surpriza : pe linga P0202 din cauza unei mufe la injector avea si P0313 Misfire detected - low fuel level.Cand ma uit la indicatorul de benzina era pe rosu ) ECM-ul de kalos nu are acest cod de eroare dar sigur da P0300 pentru asa ceva ! Link to comment
costinvictor Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Ovi, daca ai citit posturile mele, ce ma sfatuiesti sa fac? Sa mai continui cu tratamentul de aditiv ? (mai ales ca am setat si CO pe 91). Sau e de ajuns sa alimentez de la Rompetrol Efix95? Deocamdata masina nu a mai facut probleme(sper sa ramana asa). Cred ca o sa incerc sa desfac IAC-ul sa vad cum arata si o sa pun si niste poze. Cam obisnuiam sa merg si cu rezervorul gol (bec aprins). A contribuit si asta la aprinderea MIL? Daca fac un remember, perioada cu probleme a coincis cu mersul cu rezervor gol. Pura coincidenta????? Link to comment
ovi_jer Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Nu este coincidenta este defapt motivul aprinderii MIL. E suficient sa ai mereu peste 1/4 benzina in rezervor. Link to comment
Satori Posted February 21, 2007 Share Posted February 21, 2007 Daca fac un remember, perioada cu probleme a coincis cu mersul cu rezervor gol. Pura coincidenta????? Super. Macar tu ai doar un singur obicei prost si stii de unde a aparut eroarea ) Link to comment
costinvictor Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Dupa cum stiti nicio minune nu tine prea mult. AM AVUT IAR PROBLEME!!!!!!!!! Plec azi de la serviciu, nu parcurg nici 300m si incepe sa nu mai traga motorul. Schimb din III in II, la fel, nu sarea de 2500 rpm (pedala la fund) sub nicio forma. Bineinteles ca se aprinde MIL intermitent, iar la primul semafor cand franez moare si motorul. Pornesc destul de greu, dupa care incep sa o turez 3500 - 4000 si ajung acasa. Mergea bine. Ma apuc si desfac IAC-ul, il curat, il montez la loc, dau reset ECM (MIL ramane aprins), fac Idle learn, incalzesc motorul si plec la o plimbare. Motorul toarce acum, dar MIL a ramas aprins. De ce ? Va rog dati o parere. Ce sa-i mai fac? Link to comment
Satori Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Probabil a ramas cu 'amintirea erorii', asta in cazul in care nu o mai are inca. Link to comment
tolin Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 MIL se stinge, in cazul asta, dupa a treia pornire. Apropo, n-am vazut IAC mai curat, zici ca motorul tau merge cu Ballantine's. Link to comment
costinvictor Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 @tolin crezi ca la cum arata IAC-ul inainte de curatare, ar putea fi cauza problemei? Ma duc acum si mai dau o tura prin oras sa vad cum se mai comporta. Link to comment
Abram Burel Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Daca iti trece prin cap aceasta "cauza", uita-te atunci cum arata al meu inainte de curatare (http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15880) si tine cont ca a mea nu tremura, nu pierde putere (dar nici nu-i dau eu prea multa ) si nici alte chestii. Dar, bineinteles ca un IAC nu seamana cu altul, nu-i asa? Link to comment
costinvictor Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Si in seara assta mi-a facut figuri. Nu mi-a ramas de facut decat un singur lucru: o vizita la baietii de la Dibas. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now