Jump to content

Aprindere MIL - Engine Check


Recommended Posts

Este imposibil, ca in cazul in care sprayul ala a curatat ceva de pe supape, depunerea sa se formeze in 24h iar motorul sa revina la comportamentul anterior. In alta ordine de idei, bujiile lui Jinx arata groaznic si nu stiu cum naiba mai puteau da scinteie.

Link to comment

Nu am mai avut probleme cu apinderea beculetului din luna martie si pana acum. Bineinteles ca au aparut problemele odata cu sosirea frigului si a umezelii. M-am decis sa inspectez mai adanc problema si am descoperit ceva interesant ,poate pentru mine, si as vrea sa-mi confirmati daca si la voi apare acest fenomen. Am inspectat fisele de la bujii ( conform teoriei este una din cauzele aparitiei codului P0300) si in zona in care se intalnesc la intrarea sub capacul de plastic montat pe chiulasa apar o multitudine de scantei de mica intensitate. Acest lucru nu se observa decat la intuneric. Mentionez ca in aceasta zona fisele sunt afumate. Le-am sters si am constatat o imbunatatire a mersului. Din cate stiu acea afumatura impreuna cu umezeala din atmosfera, specifica sezonului rece , favorizeaza conductia electrica. Sunt foarte pornit sa schimb aceste fise impreuna cu bujiile.

Link to comment

Pai scantei langa fise inseamna ca izolatia lor este imbatranita, si permite scapari de curent. Evident, asta influenteaza negativ diferenta de tensiune la bujie, si puterea scanteii, rezultatul final fiind desigur posibilitatea de "misfire".

Link to comment
Mai citeste manualul. Pornirea de pe loc se face la maxim 30 de secunde dupa pornirea motorului. Stand pe loc ''sa se mai incalzeasca'' nu faci altceva decat sa arzi benzina si sa infunzi catalizatoare.

 

Corect. Ce mi se pare interesant e ca la Epica motorul nu se incalzeste stand pe loc. Prima data nu am acordat atentie insa in weekend l-am pornit si l-am lasat 5 minute la relanti sa se incalzeasca inauntru - clima pusa pe auto-high (nu baga turatie la ventilator decat dupa ce se incalzeste motorul). M-am suit in masina, frig si motorul rece. Am plecat si dupa un minut apa era la temperatura normala si baga aer fierbinte.

Link to comment
Este imposibil, ca in cazul in care sprayul ala a curatat ceva de pe supape, depunerea sa se formeze in 24h iar motorul sa revina la comportamentul anterior. In alta ordine de idei, bujiile lui Jinx arata groaznic si nu stiu cum naiba mai puteau da scinteie.

 

Ce ai zice daca ti-as spune ca i-a trecut dupa ce au fost schimbate bujiile? (Scrisasem pe undeva ca asta e primul lucru care ar fi trebuit sa fie facut in cazul acestei masini, dar "serviceul stie mai bine") Sprayul e frectie la picior de lemn.

Link to comment

Schimbati bujiile cu electrozi din Cu la 15-20k km, nu va luati dupa programul de revizie, este gresit. Si cred ca s-a tras o invatatura din asta, sa va prinda sezonul rece cu bujii noi sau bune. Bujiile nu fac parte din garantie, asa ca ele pot fi schimbate oricand si oriunde.

Link to comment

Inca nu am probleme cu masina dar nu se stie.

Este obligatoriu ca atunci cand schimbi bujiile sa inlocuiesti si si fisele sau...?Cam ce perioada sunt garantate fisele?Am citit ca ENTARO79 a pus bujii G.M. 4+1 electrozi si ii merg excelent.

Acum vreu sa schim si eu bujiile(ca tot a venit iarna).Sa inlocuiesc si fisele?De care sa iau?

Merci anticipat.

Edited by ciprian_nichita
Link to comment
Ce ai zice daca ti-as spune ca i-a trecut dupa ce au fost schimbate bujiile? (Scrisasem pe undeva ca asta e primul lucru care ar fi trebuit sa fie facut in cazul acestei masini, dar "serviceul stie mai bine") Sprayul e frectie la picior de lemn.

 

 

Asa este. Am schimbat bujiile si am pus benzina 99 de la petrom si becul s-a stins de la sine. In schimb problema nu este rezolvata. Inca o simt lipsita de putere cand plec din a 1-a. O patinez altfel are tendinta sa moara si inca tremura.

Link to comment

lipsa de putere o simt si eu daca bag benzina de MOL98/E5 sau OMV 100 (asta nu s-a mai intamplat de aprox. 1an...am renuntat la grupul petrom/omv)

am simtit aceeasi putere "slabita" si cu AGIP de 98.

Numai ca, la mine, senzatia e la demaraj. Dupa ce trec de tr.1, in orice treapta superioada de la 3000rpm se simte in largul ei...si creste progresiv in putere...

 

P.S. in conditiile astea putem spune ca ne simtim ca intr-un diesel... :D

Link to comment

Da :D cam asa este. Din pacate stiu cum ar trebui sa traga masina, stiu ce poate si nu reusesc sa ma obisnuiesc/adaptez. Am mai condus pana acum inca 2 Kalosi, unul identic cu al meu, din aceeasi serie(am inteles ca au fost foarte aproape pe linia de productie) si inca un Kalos din 2005 aceeasi motorizare dar modelul cu faruri de Aveo. Sincer, masina mea trage superb (tragea in zilele ei bune pana sa am problema cu misfire) comparativ cu cele 2 masini. Diferenta am simtit-o izbitor, fara sa fiu subiectiv ca e masina mea.

Link to comment

Nu stiu daca stiati dar ia uite ce am gasit:

 

General Motors: 2004-07 Chevrolet Aveo

Subject: Intermittent misfire with or without misfire codes may be caused by poor engine valve sealing. The misfire may occur under any operating condition and may or may not be noticeable. Revised valves are available to solve the problem, and the bulletin notes that vehicles built before VIN 5B406012 may already have the new intake valves installed. The bulletin includes part numbers but no installation instructions.

Bulletin 05-06-01-030C"

Link to comment

Am desfacut bujiile. Una singura era super afumata (prima din dreapta). Le-am inlocuit pe toate cu bujii BOSCH. De tremuratul de la ralanti tot nu am scapat si nici in mers nu trage bine. Am iesit intr-o proba de vreo 10 Km, dupa care am desfacut bujia cu problema. Incepuse sa se afume. Celelalte erau curate lacrima. Azi am fost in service si i-am rugat sa verifice fisa de la bujia problema. Au pus una noua si la fel se comporta. Au spus ca este calamina la supape. Oare numai la un singur cilindru se poate depune calamina. Nu stiu ce sa mai cred. Mai sunt si alte cauze care sa conduca la afumarea bujiei?

Link to comment

Ar trebuii verificata compresia la cilindrul respectiv... Alt motiv, poate fi un injector care nu inchide perfect, si pe acel cilindru ai amestec foarte bogat, cu ardere incompleta. alte idei nu am deocamdata.

Link to comment

Cauze pot fi mai multe... din pacate. Trebuie eliminate pe rand.

Normal ar fi in service sa verifice compresia inainte sa se apuce de afirmatii.

Daca e proasta, ai doua variante: 1.supape cu calamina 2. un segment busit/gripat.

 

Daca e in limite normale, sunt iar 2 variante:

1.amestecul e prea bogat (injectorul decalibrat sau scapa benzina) sau

2.ai probleme cu aprinderea (daca bujia si fisa e buna, sa schimbe modulul de aprindere).

 

Daca masina mai este in garantie, toaca-i la cap. Bafta!

 

LE: Am postat simultan cu WWillym, aceleasi idei :)

Edited by perfidus
Link to comment

Am citit tot topicul Vaxxi si stiu ca au mai fost discutii pe tema asta dar nimeni nu a reusit sa dea un raspuns clar acestei probleme. La unii a functionat acel spray. La unii a disparut de la sine coincidenta sau nu o data cu incalzirea de primavara. In alte cazuri cu schimbarea bujiilor. Totusi ce se poate face? Am intrebat pe la service-uri si zic astia ca trebuie schimbate supapele ca solutie sigura dar f scumpa. Nu pot fi totusi curatate ca o solutie temporara pe perioada iernii? Cauzele sunt f clare din cate am citit..dar cum se rezolva? :(

Link to comment
Cauzele sunt f clare din cate am citit..dar cum se rezolva? :(

 

Daca tratezi calamina ca o cauza, atunci da, cauza este clara.

Daca o tratezi corect, ca un rezultat, atunci cauzele pot fi mai multe. Si de aceea nu exista un singur raspuns.

Asa ca mai citeste o data.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...