ovi_jer Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 (edited) Realizezi ca exista un contact imperfect la el sau este setat pentru tarile fara apa calda din america adica CO83 Edited January 22, 2009 by ovi_jer Link to comment
Alex.T Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 @AB Nu este posibil ca modelul tau de kalos sa fie setat "by default" pe CO91 si din cauza asta nu gasesti acel jumper? Poate si din aceasta cauza nu ai avut MIL aprins pana acum... Link to comment
MCojo Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Eu zic ca e de bine... Mai ales ca parerea e... maxima!!! Link to comment
Alex.T Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Ce motiv de ingrijorare ai avea? Link to comment
rm.popa Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Hai că m-aţi abramburit de tot! Link to comment
Abram Burel Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 (edited) Lume, lumeee... minunea... inevitabilul... s-a produs: azi mi s-a aprins becu' si a luat-o razna motorul! Povestea pe scurt, atat cat pot eu de scurt - vineri, in drum spre servici, pun 32 l de benzina Petrom 95, dimineata pe la 9 - mai merg 1Km pana la servici si inca vreo 12 pana acasa, dupa care o parchez - sambata intorc din 3 manevre masina pe locul de parcare ca sa observ mai bine efectul a ceea ce urmeaza - tot sambata, pun 2 becoleduri noi pe stop si modific si lampa suplimentara de stop tot pe leduri; probez cu motorul oprit - totul in regula; ca sa fie tot tacamul complet, mentionez ca becoledurile, ca si lampa ceea sunt dotate cu driver de curent constant in comutatie - duminica, pauza totala, ploaie, caldut - luni dimineata, ploaie, caldut - din spatele blocului, unde am parcarea, pana in fata, unde gasesc nevasta in asteptare, observ lampa suplimentara de stop in reflexie in luneta si constat ca nu prea arata cum trebuie - pun nevasta sa bage niste frane si observ ca nici stopurile si nici lampa nu merg chiar cum trebuie; practic, lampa nu se aprindea suficient de puternic, dar o facea brusc, in timp ce becoledurile se aprindeau relativ lent si palpaiau - fac constatarea si o iau din loc; la o pauza in trafic, deconectez lampa si pun nevasta sa apese pe pedala: stopurile mergeau ca lumea - dupa vreo 9 Km si fara nevasta, brusc motorul se balbaie si instantaneu se aprinde becu' - fac vreo 4 Km in care incerc sa tatonez comportamentul motorului: are caderi la ralanti, dar isi revine, are sincope in mers, indiferent de sarcina; intre timp becu' incepe sa palpaie, dar nu aleator, ci in mod vadit comandat de ECU - opresc, dau reset din siguranta; miros clar de gaze prost arse; plec, comportament aproximativ similar - dupa perioade de mers mai ca lumea, becu' ramane aprins, cand motorul o ia mai razna, becu incepe sa palpaie - dupa inca vreo 3 Km ajung la servici, ma uit intr-o doara la motor, nu vad nimic deosebit si ma duc la treaba - la intoarcere, acelasi comportament (repet, caderi la ralanti, dar nu mereu, sincope in mers, indiferent de turatie si sarcina - impresia era ca la turatii mai mari s-ar fi simtit mai bine, dar nu mereu) - opresc dupa vreo 5 Km la un MOL si pun vreo 7l de 98 (e irelevant consumul, dat fiind distanta mica de plin-pe-plin si erorile de rigoare) ca sa-l mai imbunez si vars si un bidonas de Gunk (ceva cu injectoare si carb..., ca nu avea alt Gunk si mie imi intrase asta in cap, iar la "suna un prieten" n-am prins pe nimeni) - plec pe un traseu cat mai liber pentru a evita chinuirea masinii si ies intr-un final pe A1, dupa vreo 10 Km; intre timp mersul instabil se manifesta mai ales la ralanti si turatii joase - fac vreo 10 Km la deal si tot atatia la vale (cred, nu-mi prea ardea de masuratori si nici nu eram prea impacat cu aplicarea metodei asteia fara sa verific tot felul de chestii in prealabil) in reprize de gen, accelerat de la la 3000 la 4500-5000, mers asa o vreme, dupa care lasat sa revina "liber" la 3000 si tot asa; becu' mi-a clipit tot timpul excursiei - de la reintrarea in Bucuresti pana acasa, mai fac inca vreo 8 Km, in care intra si o scurta completare (vreo 6l), tot cu MOL 98. La pornirea din statia de benzina, am mai tras un reset si becul a ramas aprins dupa pornire. Acum sta cuminte in parcare si asteapta un test maine, cand o sa fac un traseu "normal" spre si dinspre servici. Daca isi da iar ochii peste cap, o las pe bara si astept weekend-ul sa o iau la pigulit. Daca nu, poate doar a durut-o capul, dar tot o iau la pigulit Pe mine m-a cam durut oricum, pentru ca s-au strans tot felul de "coincidente" care-mi... ingreuneaza judecata. Ca doar nu credeti ca poate fi din cauza mersului subturat? Spre rusinea mea, nu am vreo interfata de diagnoza, asa ca nu va pot spune erorile, dar motorul facea ba ca si cum ar merge in 3 bujii (la turatii joase, inclusiv ralanti), ba ca si cum iar disparea alimentarea de tot (sincope). Adica ceva de genul P030X. Vreo opinie? Edited January 26, 2009 by Abram Burel Link to comment
Alex.T Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 O bujie...o fisa? Asta ca sa scapi ieftin... PS: Trebuia sa se intample si la tine asta o data si o data... PS2: Sper sa se faca bine cat mai repede si sa nu fie nimic grav. Link to comment
ovi_jer Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 (edited) Odata cu aprinderea MIL si inregistrarea codului de eroare(P0300) ,ecm-ul scade cantitatea de benzina injectata si motorul incepe sa mearga in 3,cu intreruperi si relanti variabil .Dupa stergerea codului de eroare motorul merge ca nou ,ca si cum ai schimba supapele Cine nu reuseste sa previna acest cod de eroare prin benzina buna,setare CO91,benzina cat mai multa in rezervor si multe altele atunci e necesar sa se doteze cu o interfata elm327 sau un code reader OBD2 cu care sa stearga aceasta eroare cand apare. Edited January 26, 2009 by ovi_jer Link to comment
Abram Burel Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Pai, vezi cum pica omu' in pacat. Am interfata gata de vreo 3 luni. Sta in camara. Am un Palm cu care nu fac nimic. Sta intr-o cutie in dormitor (ca e mai... nobil) Na, sa ma satur Link to comment
Mircea Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 AB, vezi ca Sato te poate ajuta in stergerea codului. Link to comment
tolin Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 @AB > verifica bateria si apoi incarc-o. Link to comment
rm.popa Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Măi, so far, asta e ştirea anului. E chiar de dat la TV. Să sperăm totuşi că lucrurile nu stau chiar aşa rău. Link to comment
Abram Burel Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Cu toate ca e o ceata babana, o sa cobor mai devreme sa: - masor bateria (are si ea o varsta) - arunc un ochi la bujii (macar un indiciu de cat de misfire e) - misc un pic de sigurante (dracu' stie) Revin dupa ce ajung la servici. Link to comment
puchi Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Misca de sigurante -dar mai bine scoate ,si verifica .Eu am patit necazu si dupa operatie si`a revenit. Succes si anunta`ne ce ai rezolvat. Link to comment
Abram Burel Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Raport * Tensiunea pe baterie 12,7 inainte de pornire 14,6 imediat dupa pornire - din pacate, nu am mai apucat sa masor la sosire, ca am parcat masina in noroi Am pornit motorul, nu a fost fix la sfert, dar s-a stabilizat repede si mergea rotund. L-am lasat putin sa mearga ca sa se "urneasca" putin bujiile. * Bujii 3 impecabile, aproape complet curatate depunerile de pe guler si o culoare excelenta a izolatorului 1 cu depuneri negre umede pe guler, dar nu exagerate; izolatorul caramiziu, dar nu asa frumos ca al celorlalte - am schimbat bujia cu pricina, din al doilea cilindrul din stanga (nu ma intrebati ce numar are), in primul cilindru din dreapta; * Sigurante - am scos fiecare din sigurantele din compartimentul motor, aratau bine pe la picioruse, am dat cu putin spreay contact si le-am pus la loc - nu am apucat sa le mosmondesc pe cele din habitaclu, dar la aia de ECM cel putin umblasem de cateva ori ca sa dau reset Dupa vreo 5 Km de mers rotund in... 40 de minute, a "cedat". Am mai facut inca vreo 5 Km in alte vreo 25 minute si am ajuns la servici, tarand dupa mine un miros impecabil de gaze nearse, la mare concurenta cu ceata deasa. Aceleasi manifestari: - instabilitate la venirea in ralanti (coborare spre 500rpm, apoi revenire in apropierea celei normale, dar ba mai jos, ba mai sus, insa ramanea acolo) - mers in 3 bujii (ma rog, sa-i zicem asa) - motorul merge regulat, dar evident ca nu rotund - la accelerare, accentuarea sindromului de mers neregulat, pana peste 2000rpm in I sau II (nu prea am apucat sa schimb mai sus din cauza traseului) - becu' incepe sa blink-uiasca, semn ca (cf. manual) ca este suficient misfire ca sa puna in pericol catalizatorul O sa incerc sa plec azi de la servici la o ora care sa ma lase sa accelerez cat de cat, astfel incat sa pot duce masina acasa, fara sa o chinui prea tare. Dupa care ii dau o pauza pana in weekend, cand o sa ma pot ocupa putin de ea. Nu vreau sa trag inca vreo concluzie, dar pare sa fie misfire pe cilindrul cu bujia impricinata. In functie de rezultatul inspectiei bujiei vedem daca e ea sau... altceva. O sa fac si niste poze. Sper sa-mi termin interfata EOBD sau sa fac rost de una ca sa vad ce-a fost, ce este si vom vedea ce va fi Intrebare: daca ma ajuta Dumnezeu sa ajung rezonabil spre autostrada, merita sa mai trag o fuga pe ea, macar sa pot compara rezultatul pe bujii in aceleasi conditii si poate sa mai curat ceva din mizerie sau, mai bine, ma duc frumusel acasa, ca sa n-o chinui fara rost, inainte de a face o inspectie mai amanuntita? Link to comment
Alex.T Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Eu zic sa eviti cat mai mult sa mergi cu ea pana nu afli ce are. Problema actuala se poate extinde si este pacat. Dupa ce termini serviciul dai fuga acasa si o lasi in parcare pana in we cand vei avea mai mult timp sa te ocupi de ea. Link to comment
zack Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Abraham, eu cand am dat reset la ecm m-am uitat pe capacul de la sigurante si erau 2 sigurante la ecm Voi aveti doar 1? ps: Eu le-am scos pe amandoua si mi-a disparut mil. ps2: Nu cumva ai dat peste benzina cu apa? Link to comment
puchi Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Poate ,daca scoate borna de la baterie . Link to comment
Abram Burel Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Ziceam ca nu as vrea sa trag concluzii pripite. Daca totusi e sa judec dupa indiciile de pana acum, as zice ca a fost declansata de benzina turnata cu ultima ocazie, dar asta nu inseamna ca nu au existat factori favorizanti/agravanti care au actionat in timp. Ca e apa sau altceva, nu ma pot pronunta. Am facut oricum un "reset complet", avand in vedere ca am scos toate sigurante din compartimentul motor (e drept ca din habitaclu nu am scos decat una si oricum nu stiu daca sunt doua, parca nu ) Mi se frange inima cand ma gandesc ca o s-o chinui iar diseara. Poate o ajuta cu ceva ca am parcat-o inclinata lateral la vreo 15 grade Link to comment
Tommy Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 De curiozitate, cati km are rechinul? Link to comment
andreib Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 * Bujii3 impecabile, aproape complet curatate depunerile de pe guler si o culoare excelenta a izolatorului 1 cu depuneri negre umede pe guler, dar nu exagerate; izolatorul caramiziu, dar nu asa frumos ca al celorlalte - am schimbat bujia cu pricina, din al doilea cilindrul din stanga (nu ma intrebati ce numar are), in primul cilindru din dreapta; Poate nu am citit cu atentie dar ai masurat fisele, sau macar aia de la bujia cu probleme? Link to comment
Abram Burel Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 67,000 Km Fisa am verificat-o doar ca da scanteie (si chiar am "comparat-o" cu celelalte), altceva n-am prea avut ce-i face. ceea ce m-a intrigat putin a fost ca motorul nu reactiona prea vehement la scoaterea unei fise. Am pus asta pe seama faptului ca era rece, deci oricum nu ajunsese intr-un regim stabil, probabil reactia de "idle" compensand putin functionarea. Oricum, toate faceau cam la fel. Ceea ce era si normal, pentru ca la momentul pornirii, precum si 10 Km inainte si vreo 5 dupa motorul a mers normal. Acum cand o sa plec, o sa fac niste teste similare, iar cand ajung acasa o sa scot cele 2 bujii pentru inspectie. Link to comment
paul_marines Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 (edited) Poate printre membrii acestui forum mai este cineva care a intampinat o astfel de problema si poate posta un raspuns, sau nu e voie nici asa? Clipe de Cosmar = problema limbii engleze nu tine de varsta si daca vrei, putem aborda si problema ta in hangleza lui Shakespeare la un "frappe nebun" sambata pe-nserate . Hai sa revenim la "off topic" si sa vedem ce-i de facut cu masinuta ta. 1. Sonda lambda este compromisa (mi s-a spus ca are o durata de viata in medie de 80 000km +/- ); 2. Se poate curata sau cosmetiza (am facut si eu si a tinut numai 2500 km sau 2 luni); 3. Motiv pentru care o voi schimba la mine la 125 000km; 4. Mersul motorului este neschimbat, iar consumul insesizabil afectat; 5. Din nefericire nu am gasit pe stoc la niciun magazin de piese, voi mai cauta; 6. Tracom vs Aska as alege Aska pentru preturi mai decente. Da-mi si mie un PM privind piesele incluse in setul de distributie. Smile daca nu stii sa zambesti, nu-ti strica un Warn de la niste oameni de suflet. Eu am luat destul de mult si daca sunt cuminte mi se iarta si ultimul avertisment. Edited January 27, 2009 by safari hunter Link to comment
adrianzografi Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Interfata pt Aveo este ELM 323 sau ELM 327 (CAN Bus ) ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now