Jump to content

Aprindere MIL - Engine Check


Recommended Posts

da 170 ron este un pret decent, tot ce ma intereseaza este sa fie in stare sa citeasca si sa stearga codurile de eroare de la masina mea, sincer mecanicul in cauza parea ca vedde pt prima data instrumentul respectiv, imi venea sa-l strang de gat, ajuns acasa priveam factura si ma gandeam ca puteam sa-mi cumpar eu interfata de banii aia.

Link to comment

Am un Kalos dinn 2006 si in perioada asta rece de iarna mi se aprinde beculetul galben de la check motor , masina trepideaza, nu are putere...

Am impresia ca merge in trei pistoane.

Am pus-o pe tester si mi s-a zis ca trebiue schimbate bujiile si fisele.

Le-am schimbat si nu s-a intamplat nimic ,becul se aprinde in continuare...

Nu stiu ce sa mai fac ...

Stie cineva ce poate fi? Consumul de asemenea este foarte mare...

Link to comment

Cred ca asta este urmatoarea vizita ...intre timp am citit si am constatat ca este o probleme generala la Kalos ...inseamna ca este ceva in neregula din constructie...

Sper ca luni dupa ce revin de la tester sa va dau vesti bune...daca este sonda lambda o sa o schimb ...si om mai vedea

Link to comment

Lasa sonda in pace, motorul tau este imbacsit de depuneri, e o problema de bad user, utilizarea motorului la o temperatura mai mica decat cea de auto-curatare (sub 450'C in cilindru). Pune solutie de curatat supape in benzina si iesi cu motorul la forjat, 3500-5500 rpm, timp de vreo 30 minute, de cate ori ai ocazia.

Link to comment
  On 2/13/2010 at 7:14 PM, tolin said:

Lasa sonda in pace, motorul tau este imbacsit de depuneri, e o problema de bad user, utilizarea motorului la o temperatura mai mica decat cea de auto-curatare (sub 450'C in cilindru). Pune solutie de curatat supape in benzina si iesi cu motorul la forjat, 3500-5500 rpm, timp de vreo 30 minute, de cate ori ai ocazia.

 

 

credeti ca un motor care are astfel de depuneri poate sa-si revina prin schimbarea modului de exploatare ?

exista vreun exemplu?

a reusit cineva sa scape de aceasta problema doar cu solutie de curatat supape si "forja" ?

Link to comment

Eu sincer nu cred ca exista vre-un user care sa schimbe vitezele la 2000 rpm.In carte scrie clar ca rularea trebuie sa se faca intre 2000 si 3000 rpm.Asta nu inseamna ca schimbatul treptelor trebuie facut intre 3000 si 4000 rpm...ci tot la fel.Altfel producatorul ar fio semnalat aspectul.Clar este o problema undeva.Iar modelul acesta de la Chevrolet nu este printre cele mai fiabile.

Link to comment
  On 2/14/2010 at 12:17 PM, sergiuhusca said:

Eu sincer nu cred ca exista vre-un user care sa schimbe vitezele la 2000 rpm.

Asta crezi mata, e plin targul, de cum ies cu ele de pe poarta dealerului. Asa zisa perioada de "rodaj" este cel mai bun prilej de a depune.

Problema este alta, in sezonul rece se pleaca de pe loc cu motorul rece, ventilatorul si incalzirea la maxim, farurile si dezaburirea pornite pentru distante foarte scurte. Daca rulezi sub 2800 rpm, stai cu EGR-ul deschis, nu mai incalzesti motorul decat in 6 km, in regim urban. Cu alte cuvinte creezi cele mai bune conditii pentru misfire (combustie proasta a amestecului). Solutia este sa fortezi auto-curatarea in excursii extra-urbane, in we sau cand ai ocazia.

Cand incepi sa afli care-i fenomenul si ca este prezent de la sfarsitul anilor '80 pe dincolo si la noi mai tarziu (schimbarea componentei benzinei) si faptul ca el se accentueza de la motoarele euro3 in sus, atunci incepi sa ai alt comportament cu motorul in sezonul rece (1 Nov - 30 Apr). Pornesti motorul, indiferent a cata pornire este si astepti sa-i coboare turatia de ralanti sub 1000 rpm, apoi pornesti alte sarcini si pleci de pe loc, sa grabesti incalzirea lui. De ex. in primii 1-2 km stau pe 3000 rpm in treapta a II-a sau a III-a, depinde de trafic si de starea carosabilului pana cand temperatura la lichidul de racire s-a ridicat semnificativ. Abia atunci incalzirea habitaclului devine eficienta si rapida, altfel, degeaba stau cu ventilatorul la maxim, nici motorul nu se incalzeste si nici habitaclu.

 

@sergiuhusca > depunerea de calamina pe componentele cilindrului tine de exploatare si nu de fiabilitatea motorului. Dar intai trebuie sa intelegi cum functioneaza el. Si mai tine de ceva, de comerciantul de benzina (nu de eticheta ei) de la care alimentezi. In sezonul rece, benzina trebuie sa fie aditivata, prin standard, pentru a combate lipsa de volatilitate. O benzina nevolatila nu se amesteca vaporizat cu aerul rece intr-un cilindru rece, iar un amestec neomogen arde neomogen, deci, produce radicali de carbon nedoriti. Problema este simpla chimie.

  • Like 1
Link to comment

Salut,

Te sfatuiesc sa verifici ungerea in rampa,la kalos si nu numai se face prin axa cu came,exista niste orificii in ea(cate 2 la fiecare piston)

Eu am patit asa(pistonul 4 si 2),incearca si asa...mai verifica odata sondele lambda(sunt 2),prima inainte de catalizator langa galerie si una dupa mai jos,poate fi si de la ele cu toate ca la un test ar trebui sa iasa...eu am schimbat prima sonda,am pus una universala bosch(500 ron),se schimba usor,mai verifica fisele si bujiile.

Dupa simptomele ce le prezinti tu ar fi sonda lambda(nu mai are putere,consum mare si motorul trepideaza)

Ca sa resetezi ECU sa-ti dispara beculetul galben scoate borna minus de la baterie minim 30 min .

Edited by aaaron
Link to comment

pentru moment am renuntat la ideea de a cumpara interfata, maine sunt programat la tester (de data asta la reprezentanta chevrolet) , nici nu stiu ce sa-mi doresc sa fie, va tin la curent cu rezultatul testului.

Link to comment
  On 2/15/2010 at 1:24 PM, konoss said:
... maine sunt programat la tester (de data asta la reprezentanta chevrolet)

Nici un tester nu spune cauza si nici cum se inlatura ea, testerele semnaleaza efectele, de aici incolo tine de cunostintele celui care interpreteaza. In cazul tau, cauza si modul de inlaturare a ei este foarte clara pentru mine, cel putin. O interfata nu este o investitie inutila in cazul motorului tau pentru ca misfire poate sa pateasca oricine, iar in cazul ECM-ului de pe motorul tau, este absolut necesara stergerea printr-o comanda software a erorii in cazul aparitiei celor din gama P030x, altfel, motorul functioneaza intr-o procedura de avarie si nu scapi de efectele semnalate chiar daca scapi de cauza, prin reset hardware se sterge doar semnalarea prin MIL a erorii.

Link to comment

dupa cum va spuneam , am fost ieri la reprezentanta chevrolet, au pus testerul si rezultatul a fost P0300.

au constatat mai apoi ca una din fise nu lucra bine prin urmare le-au inlocuit pe toate (pretul 90euro, cu reducere).

am plecat sceptic si dupa vreo 500m parcuri martorul buclucas a inceput iar sa palpaie , bineinteles ca m-am intors inapoi furios, au verifiicat iar si ... tot P0300.

apoi mecanicul a inceput sa-mi explice cum ca pot fi foarte multe cauze care duc la tipul asta de eroare si ca nu e nimic grav, sa merg cu ea iar daca se inrautateste situatia sa ma intorc pentru alte verificari.

el a exclus posibilitatea ca benzina sa fie de proasta calitate (mentionez ca eu locuiesc in Italia), deasemeni a fost f sceptic ca pot scapa de aceeasta problema prin "forja".

asadar nu-mi ramane decat sa astept incalzirea vremii, sperand ca problema va disparea de la sine, macar pana la iarna viiitoare, eu m-am inarmat cu rabdare si solutie de curatare (pe eticheta scrie: curata sistemul de alimentare , imbunatateste prestatiile motorului,mentine curat sistemul de alimentare si injectoarele,combate aparitia depunerilor pe valve - sper ca am luat ce trebuie), sambata o scot la un drum pe autostrada , sa vedem daca asta schimba ceva.

Link to comment
  • 2 weeks later...

konoss, pune-i sa verifice sonda lambda.

 

  On 2/14/2010 at 11:06 AM, konoss said:

credeti ca un motor care are astfel de depuneri poate sa-si revina prin schimbarea modului de exploatare ?

exista vreun exemplu?

a reusit cineva sa scape de aceasta problema doar cu solutie de curatat supape si "forja" ?

 

Am scapat eu, fara solutie de curatat supape.

Cum vedeam ca incepe sa tremure usor la relanti (becul ala nu se aprinde din senin, ascultati-va si voi masina) ii trageam o forja mica si isi revenea. Astfel nu am avut niciodata P300, au avut cei ce au luat masina de la mine - ce supriza. Desi s-a mers mult cu becul aprins (peste 10kkm, cu consum mare samd) problema s-a rezolvat prin schimbarea sondei lambda. Catalizatorul nu a fost afectat.

Link to comment

salut,

 

dau de aceeasi problema ca si colegii de suferinte de mai sus, acelasi indicator buclucas luminos din bord. urcam o panta in lipsa mea de experienta in treapta a 5-a, cand a inceput sa ma averitzeze MIL, la inceput intrerupt (palpaia), apoi a ramas aprins. am schimbat in treapta inferioara, adecvata pantei, si mi-am continuat incursiunea. masina s-a comportat firesc, normal, nici cea mai mica schimbare de comportament.

 

urmatoarea zi, dimineata, tot aprins. am ajuns la job in 10 min. dupa 1 ora a trebuit sa plec, constat ca indicatorul nu mai este aprins. dupa 1 km se aprinde iar, tot intr-o panta, de asta data mai domoala si intr-o treapta adecvata (vIII/aprox. 2500rpm). masina fara nici o reactie, acelasi normal comportament.

 

dupa terminarea programului, plec cu indicatorul stins, urmand acelasi traseu (panta lina, unde s-a aprins a doua oara), insa de aceasta data ramanand asa (stins) pana in prezent.

 

sunt curios maine dimineata cum se prezinta. credeti ca scap cu ceva aditivi bagati in rezervor si o incursiune sportiva pe sosele? masina sta afara, nu am probleme cu pornitul dimineata pe ger, nici o modificare in comportamentul masinii.

 

stima.

Edited by so_high
Link to comment

Nu ai nevoie de aditivi. Bine, acum tu stii ce benzina folosesti, daca de exemplu folosesti Lukoil, mai bine schimba benzina decat sa dai banii pe aditivi.

Mergi turat cu ea si e suficient. Daca chiar nu poti sa mergi cu ea turat in oras (ceea ce pe vremea asta e foarte posibil), iesi din oras, evident.

Link to comment

Daca stratul de carbon depus s-a "cimentat", inmuierea lui cu solutie este binevenita, altfel, se mai curata doar cu saberul. A postat cineva mai sus dupa cate tratamente aditiv + forja a scapat. Nu inteleg de ce este evitata acea postare, nici cel care a scris n-a crezut in metoda, din spusele lui, disperarea l-a convins.

Link to comment

intamplarea este recenta si nu am apucat sa citesc toate posturile din tema. abia am ajuns pe la pag 20, dar sper sa-l termin cat mai curand, sa pot trage concluzii si sa iau masuri. benzina folosita este e95 de la petromv. numai de acolo am bagat. azi dimineata s-a aprins becul, dar in 5 minute s-a stins si de atunci asa a ramas. am forjat-o mai spre dupa-amiaza, atunci cand mi-a permis carosabilul. de dimineata nu am putut sa fac asa ceva, din cauza vremii viteza max a fost de 20km/h.

 

cam la ce suma se ridica curatarea supapelor sau schimbarea EGR? aveti idee?

Link to comment

OMG, paranoia.

Tu n-ai auzit de Gunk injector and valve cleaner si de oleaca de forja? Si condu mai turat- tu sui dealul cu a V-a? La 2500 rpm? Si te miri ca se aprinde MIL-ul?!

Edited by Lucian M
  • Like 1
Link to comment

nu, nu am auzit de Gunk injector and valve cleaner. si nu, nu ma mir k s-a aprins MIL-ul. am specificat ca mi-am dat seama de greseala, dar nu toti s-au nascut soferi/mecanici, precum tu. sunt la inceput si promit ca aprofundez.

Edited by so_high
  • Like 1
Link to comment

Oricum, mie personal faza cu turatu mi se pare cam aberanta.

Adica daca la 2500 rpm e suturata, cu cat ar trebui sa merg, ca sa fie ok?Cu 3500?

Producatorul spune sa rulezi intre 2500 si 3000 rpm.Deci, din punctul meu de vedere e destul de okm 2500.

Eu totusi suspectez sonda lambda.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...