Johnny_L Posted January 26, 2011 Share Posted January 26, 2011 (edited) Asa cum s-a mai observat, cu o exploatare corecta a masinii (schimbat vitezele la 3500) si evitarea mersului subturat (eu personal evit sa mai merg sub 2500 rpm) poti sa eviti (sau sa scapi daca ai avut) problemele de missfire (care dau MIL check aprins). Gasiti toate informatiile necesare in acest topic. LE: Din cate am citit banuiesc ca cu ELM327 (via OBD2) se poate detecta fenomenul de missfire, insa softul (oricare ar fi el) nu iti spune exact si pe care cilindru ai avut missfire. La reprezentanta daca mergi iti spune si pe care cilindru ai avut missfire si numarul de rateuri. Sau a avut vre-un user eroare de missfire legata de un cilindru anume? Oricum este foarte bun caci sti din ce cauza s-a aprins MIL check-ul, iar in caz de missfire pori sa iei actiuni corective de unul singur fara sa mai mergi la reprezentanta. Edited January 26, 2011 by Johnny_L Link to comment
ciprian_nichita Posted January 27, 2011 Share Posted January 27, 2011 (edited) Salut. Nu-mi vine sa cred ca inca mai dezvoltam problema ''Check engine''.A trecut ceva vreme de cand nu am mai intrat pe forum iar astazi, de curiozitate am vrut sa vad in ce stadiui s-a ajuns. Concluzia : daca citesc prima si ultima pagina observ ca nu exista nici o diferenta, ''batranul'' Tolin incervcand sa ajute pe fiecare in parte, asa cum, a facut-o si cu mine. Problema mea cu masina este ca si rezolvata : Kalos 1.4 16 v : Istoric : -2005 (8000 km) s-a aprins ''motorul''.(vazut servive in repetate randuri dar...degeaba, motorasul se aprindea constant dupa stergerea erorilor). - 2008 (27ooo km) cu ajutorul lui Tolin am deconectat jumperul CO si de atunci problema cu motorul aprins (''Check engine'') a disparut de la sine (multumesc Tolin). - 2010 (39.000 km) lipsa presiune in motor (arunca uleiul pe la joja).Imediat dus la service ... doar o supapa mai functiona la capacitate , hai sa-i spunem normala.Desfacut motor...si, mecanicii s-au crucit : pistoanele facute praf (tocite, f. uzate, de parca zici c-am participat la raliu, asa mi-au spus), secmentii facuti praf (sareau sarmele din ei), am gasit inclusiv si-n ulei.Supapele din fericire, bune. Imi pare rau ca nu am facut poze sa va arat cum arata piesele dintr-un motor NOU (40000km).NO COMMENT. Au schimbat tot ceea ce era uzat, au curatat supape. Concluzie : ce-a mai proasta alegere pe care am facut-o, sincer.Cum Doamne iarta-ma sa dai 14200 euro (in 2005) pe o masina, care, dupa numai 40000 de km sa aibe problemele acestea? La inceput am fost multumit de masina (nici nu se auzea motorul) dar deruland filmul imi dau seama ca mi-am tocit nervii, pierdut timpul si cheltuit banii pe... .Este tarziu sa mai dau pe cineva in judecata, c toate ca as fii putut la timpul potrivit.Ce-a mai mare teapa luata, de numai ... 14 000 euro. Va multumesc ptr. sfaturi, ajutor si timpul pierdut cu mine. Toate cele bune. P.S. : La Multi Ani ptr. acest nou an. CIPRIAN Edited January 27, 2011 by ciprian_nichita 4 Link to comment
perfidus Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Ciprian, Totusi spune-ne cum ai rezolvat problema, ca ne-ai lasat in suspans si nu vad legatura cu aprinderea MIL. Inteleg ca ai reparat motorul? Cat a costat? Sa stie si ceilalti useri la ce se asteapta incercand sa "menajeze" cei 94 de cai @6000+ de turatii (a se citi "a logani" motorul). Imi pare rau totusi ca ai avut parte de asa experienta. Sper ca la urmatoarea masina sa ai mai mult noroc. 1 Link to comment
marian_fagaras Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 cipriane...cand ti-ai dorit masina...tu nu ai cautat si alte oferte la diverse firme?am aveo/ dar un aveo nu merita niciodata 14000€!!! Link to comment
Tommy Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 Poate cu tot cu dobanzi, asigurari etc On 1/28/2011 at 9:57 AM, perfidus said: ? Sa stie si ceilalti useri la ce se asteapta incercand sa "menajeze" cei 94 de cai @6000+ de turatii (a se citi "a logani" motorul). Nu sunt adeptul loganelii sub nici o forma .. dar tu ne spui ca de la loganeala se duce drequ un motor in asa hal in 40k? Cam cu ce sustii asta? Link to comment
Johnny_L Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 De observat din ce relateaza ciprian: "Supapele din fericire, bune.' Omul e necajit ca a dat o caruta de bani pe masina asta (de noua), e de inteles. Eu unul cand am cumparat masina (second) la suma de bani care am avut-o si cerintele pe care le-am avut am ajuns la aceasta masina: Aveo. (alternative mai erau Clio, Linea, Accent dar citind pe net una alta am ajuns sa aleg Aveo) Cred ca la fel ca mine au patit si multi altii, Chevy oferind un raport bun dotari/pret. Legat de fiabilitate ramane de vazut. Sunt useri aici pe forum cu chevy cu un numar impresionant de kilometri si in afara de consumabile/revizii nu au facut nimic altceva. Eu in afara de MIL check aprins (care sper sa fi scapat de el) si ceva scartaieli asta vara (rezolvate cu vaselina) nu am avut alte probleme. De consum nu mai zic nimic, stiti si voi. Per total: multumit (deocamdata). Se putea si mai bine ... dar sa nu ajungem iara la pretul de achizitie (nu este volkswagen, skoda, audi, mercedes, bmw etc). Link to comment
Axel7 Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Astazi mi s-a aprins si mie magicul beculet. Nu-l mai vazusem demult aprins.. de vreo 2 ani. Cum s-a intamplat: masina nu mai fusese pornita de duminica, iar astazi, a pornit la prima cheie, fara probleme, desi duminica o luase iar la a doua; am lasat motorul sa se incalzeasca cateva minute, timp in care l-am auzit balbaindu-se un pic in jurul rotatiei de 1000 si revenindu-si, dar cu tot cu MIL. Am zis ca asta e, ii dau un pic de forja, poate scap de el. Dupa ce am ajuns la destinatie, masina a stat vreo 6 ore nepornita, am pornit-o fara probleme si apoi am oprit undeva pentru vreo 5 minute, dupa care, la a 4-a pornire (din zi) a motorului, becul a ramas stins. Tind sa cred ca a fost un "missfire", ceva, pt ca masina mergea foarte bine. Reset nu i-am mai dat. Sa aiba legatura cu faptul ca i-am curatat clapeta weekend-ul trecut? Si inca ceva: vine un miros de benzina sau de gaze nearse din zona clapetei ca sa spun asa, atunci cand stau pe loc, la relanti, mirosul venind si in habitaclu. Chestia asta se intampla de cand mi-au verificat presiunea la pompa de benzina. Am mai simtit miros si pana atunci, dar nu atat de puternic si atat de des ca acum. M-am uitat prin zona de unde vine mirosul, dar nu am observat nimic. Link to comment
ciprian_nichita Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 (edited) Problema cu MIL-ul am rezolvat-o scotand jumperul CO (practic l-am deconectat - scrie pe el CO95).De 3 ani nu am mai avut probleme, indiferent de stilul de mers.(va explica ''batranul'' TOLIN unde-l gasiti ca sa-l deconectati). Referitor la pretul masinii, pe vremea aceea erau destul de scumpe (12200 euro + taxa reziduala care am platit-o la sfarsit, in total 14 200 euro). Ideea nu este stilul de mers (cu toate ca si el contribuie la uzura motorului).Nu sunt genul care sa conduc ...batraneste dar nici f. agresiv.Nu am facut liniute cu ea si nici nu depasit masura in ceea ce priveste condusul. Este total anormal ca o masina noua sa aibe asemenea probleme indiferent de stilul de condus.Motoarele astea sunt facute sa reziste 1 mil. de km.Se pare ca al meu este facut ptr. doar 40 000km. Consumabilile le-am schimbat la timp, au fost de cea mai buna calitate si s-au schimbat in service-uri autorizate. Am dat pe piesele originale 33 de milione la care s-a adaugat mana de lucru.Undeva la 44 milioane. Acum nu as vinde-o.O folosesc pana pica (ori ea, ori eu). Daca mai aveti nelamuriri PM me. Respect. On 1/28/2011 at 1:21 PM, Tommy said: Poate cu tot cu dobanzi, asigurari etc Nu sunt adeptul loganelii sub nici o forma .. dar tu ne spui ca de la loganeala se duce drequ un motor in asa hal in 40k? Cam cu ce sustii asta? .................................................................................................................................................................................................................... Prietene, nu am loganit masina, stilul de condus fiind unul normal (nici prea prea, nici foarte foarte). Ca sa-ti faci o idee referitoare la motoare astea, eu cred ca au probleme din constructie.Nu este posibil ca toate sau aproape toate motoarele sa aibe cam aceleasi probleme. Tata are un Passat cumparat de nou, cu care a facut nu mai putin de 600 000 de km iar stilul de condus este... .Practic imbatranesti pana ajungi la destinatie.Plecarea de pe loceste una lentaaaa, usoara, lina. Loganeala este putin spus.Si nu avut probleme deloc pana acum cu ea.Am condus-o si eu iar de alimentat, alimentam amandoi din aceeasi benzinarie. Bafta. On 1/28/2011 at 1:05 PM, marian_fagaras said: cipriane...cand ti-ai dorit masina...tu nu ai cautat si alte oferte la diverse firme?am aveo/ dar un aveo nu merita niciodata 14000€!!! .............................................................. Nici eu nu as da pe Aveo 14000 euro. Cat priveste masina ...tocmai ce aparuse Chevy in RO si am fost incantat de nume si istoricul firmei.Exista un aspect pe care la vremea respectiva nu l-am luat in calcul prea mult si anume ca : masina era facuta in KOREA.(poate de acest lucru trebuia sa tin cont cel mai mult). Bafta. Edited January 30, 2011 by ciprian_nichita Link to comment
tolin Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 On 1/30/2011 at 11:57 AM, ciprian_nichita said: ... Nu este posibil ca toate sau aproape toate motoarele sa aibe cam aceleasi probleme. Care toate sau aproape toate ? S-au produs 300.000 de buc per an, timp de 7 ani. Daca era o problema de conceptie, se faceau recall-uri masive, nu numai la noi, ci in toata Europa. Faptul ca pe harta de avans de sub "CO91" merg fara probleme in RO, spune ca harta pentru "CO95" nu se potriveste pe toata benzina comercializata in RO. Si asta nu la toti soferii, la o minoritate a lor. In cazul tau, unic pana acum pe acest forum, este vorba despre o problema de piese/montaj. Daca cei de la service ar fi facut un test de compresie la prima semnalare (parca 9000km), ar fi decis deschiderea motorului, ar fi observat de atunci problema si s-ar fi rezolvat totul pe garantie, cum era normal. Exceptia cazului tau intareste regula. Link to comment
Tommy Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 (edited) Prietene, vezi ca raspunsul era pt perfidus, il si citasem, mai casca si tu ochii ca spusesem acelasi lucru, nu loganeala distruge complet un motor in 40 de mii. Cat priveste pretul, el contine sau nu dobanzi si asigurari? Motorul ala nu e facut sa tina 1 milion de km, nu stiu de unde scoti numere de astea fabuloase, nici la mercedes nu tin atat, dar nici 40de mii. Defectul e de conceptie la cate cazuri au fost, dar probabil ca a avut si o cauza punctuala la tine de s-a facut muci, pe care vad ca nu ne-o spui. Eu nu inteleg cum puteai avea motorul atat de praf si sa nu ai fum ca o raba dupa tine, caz in care trebuia sa te duci la o verificare ce descoperea din timp. Edited January 30, 2011 by Tommy Link to comment
Axel7 Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 Deci azi am verificat vizual toate conductele din compartimentul motor si nu am vazut nimic "scurs". Dupa ce am pornit motorul, am bagat nasul pe acolo si am observat ca mirosul vine din zona clapetei de acceleratie sau poate de sub ea, de la EGR, nu-mi dau seama exact. Posibil din cauza asta sa mi se fi aprins si MIL. Clapeta mai are momente cand se aude ca si cum "s-ar aseza" la locul ei si parca atunci mirosul devine mai intepator. Mirosul vine cand stau pe loc, la relanti, fie ca-i rece motorul, fie ca-i cald. Ce sa-i fac? Link to comment
ciprian_nichita Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 (edited) On 1/30/2011 at 12:14 PM, Tommy said: Prietene, vezi ca raspunsul era pt perfidus, il si citasem, mai casca si tu ochii ca spusesem acelasi lucru, nu loganeala distruge complet un motor in 40 de mii. Cat priveste pretul, el contine sau nu dobanzi si asigurari? Motorul ala nu e facut sa tina 1 milion de km, nu stiu de unde scoti numere de astea fabuloase, nici la mercedes nu tin atat, dar nici 40de mii. Defectul e de conceptie la cate cazuri au fost, dar probabil ca a avut si o cauza punctuala la tine de s-a facut muci, pe care vad ca nu ne-o spui. Eu nu inteleg cum puteai avea motorul atat de praf si sa nu ai fum ca o raba dupa tine, caz in care trebuia sa te duci la o verificare ce descoperea din timp. ......................................................................................................................................................................................................... Pretene, ca sa-ti continui stilul agresiv subliniez ... punctual (este mai usor de urmarit): -1- nu pot casca ochii (cel putin nu eu - pune te rog ghilimelele de rigoare ) -2- am dat 8700 euro avans apoi pana la pretul final au intrat asiguarile si dobanzile. Oricum masina nu era sub 11000 euro. -3- eu vb. in general , de motoarele moderne, ca doar nu traim in 1940. -4- nu am nimic de ascuns, asta referitor la ''cauza punctuala''.Pur si simplu ...a picat si gata.Putea sa se intample la orice casa.(imi pare rau ca nu am facut poze sa va arat). -5- am descoperit intr-o dimineata cand am verificat nivelul.Imi arunca uleiul pe la joja.Fum nu scotea si ce este mai curios nu s-a aprins nimic in bord (nivel de ulei, etc). P.S. : nu sunt mecanic de meserie si nici cunostinte despre mecanica nu am (cu toate ca imi pare rau ca nu am inclinatii spre mecanica).Nu sunt genul ''universal'' care sa se priceapa la toate.Pur si simplu apelez la prieteni cand nu stiu ceva, ca doar nu s-a nascut nimeni invatat. Respect. On 1/30/2011 at 12:12 PM, tolin said: Care toate sau aproape toate ? S-au produs 300.000 de buc per an, timp de 7 ani. Daca era o problema de conceptie, se faceau recall-uri masive, nu numai la noi, ci in toata Europa. Faptul ca pe harta de avans de sub "CO91" merg fara probleme in RO, spune ca harta pentru "CO95" nu se potriveste pe toata benzina comercializata in RO. Si asta nu la toti soferii, la o minoritate a lor. In cazul tau, unic pana acum pe acest forum, este vorba despre o problema de piese/montaj. Daca cei de la service ar fi facut un test de compresie la prima semnalare (parca 9000km), ar fi decis deschiderea motorului, ar fi observat de atunci problema si s-ar fi rezolvat totul pe garantie, cum era normal. Exceptia cazului tau intareste regula. .................................................................................................................................................................. Tolin tin sa-ti multumesc ptr. ajutor si sa-ti cer scuze ptr. deranjul repetat.Daca treci spre mare in vara, da-mi un PM.Trebuie sa ma revansez cumva. Ca de obicei, ai dreptate.Eu am generalizat dat fiind numarul celor cu probleme ...MIL.(mult prea mare dupa umila mea parere) Referitoar la gresela de montaj, piese, este cum spui tu dar din pacate nu avem mecanici care sa constate acest fapt, aceste greseli.Eu m-am dus de zeci de ori la ei ptr MIL si cand le-am spus ca este de la jumper nici macar nu stiau ca exista asa ceva.Acum este tarziu si ma multumesc cu ce am. Respectele mele. Seara buna. Edited January 30, 2011 by ciprian_nichita Link to comment
tolin Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 On 1/30/2011 at 10:22 PM, ciprian_nichita said: Referitoar la gresela de montaj, piese, este cum spui tu dar din pacate nu avem mecanici care sa constate acest fapt, aceste greseli. Eu dat o parerea si nu vreau prin asta sa contest profesionalismul lor, doar ei stiu daca este adevarata. Dar nu cred ca mecanicii de la noi n-au experienta in a determina o cauza mecanica. Din contra, mecanicii romani sunt renumiti, la medie, in raport cu altii, intai pentru mintea lor si apoi pentru variatele lucrari pe toate genurile de masini. Mai repede a fost un complex de imprejurari in care discutiile erau canalizate catre altele (benzina, supape ...). 1 Link to comment
ciprian_nichita Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 (edited) Faptul ca exista si mecanici care-si cunosc meseria este adevarat insa unii sunt facuti ptr. bautura si... ciubuc (mita).Daca nu le dai ceva, nu-si dau interesul. Din pacate sunt mai multi cei din urma decat cei care-si cunosc meseria. Daca te duci cu o problema la service-uri diferite o sa constati ca fiecare mecanic da un alt verdict asupra problemei.Deci... ori sunt nepregatiti ori... . Edited January 31, 2011 by ciprian_nichita Nu mai cita mesajul anterior! foloseste Add Reply din partea de jos a paginii cand raspunzi la mesajul anterior. Link to comment
tobyas Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 va rog sa-mi spuneti daca acesta din poza este jumperul de co ppentru ca la mine nu are eticheta iar sub vasul de expansiune nu mai este ceva asemanator.multumesc. Link to comment
Johnny_L Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 (edited) Da, acela este (vezi si poza 2 pagini in urma). LE: Adica vezi postul #2597 Edited February 1, 2011 by Johnny_L Link to comment
ciprian_nichita Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 (edited) On 1/14/2011 at 12:05 PM, wwillym said: Jumperul de CO la modelul din 2007, arata asa, si este ascuns sub vasul de expansiune. ................................. Cel de la Kalos 2005 1.4 16 v este exact ca acesta. http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=71480 Edited February 1, 2011 by ciprian_nichita Link to comment
Tommy Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Nu inteleg de ce nu cereti un test de compresie motor cand se aprinde check-ul si aveti o eroarea cel putin ambigua cum e cea de misfire. Orice samsar stie asta. Link to comment
tobyas Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 buna ziua. Mersul turat ajuta motorul si pe gpl?sau in cazul gpl nu conteaza turatia motorului?am pus aceste doua intrebari deoarece nu imi place sa conduc turat.multumesc. Link to comment
tolin Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Neh, gazul poti sa-l arzi asa, pe flacara de veghe. 3 Link to comment
Raresh20 Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 @tobyas. Potrivit stilului tau de mers(din ce povestesti) se potriveste un diesel, nicidecum un benzinar de la Chevrolet. Link to comment
tobyas Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Inaintea lui chevy am avut dacie cu gaz,si vroiam sa stiu daca stilul de condus pe care il aplicam la dacie pe gaz il pot aplica si lui chevy tot pe gaz,cind merg cu chevy pe benzina conduc turat.multumesc. Link to comment
tolin Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Rapoartele din cutia de viteze difera. Daca mergi cu chevy cum mergeai cu dacia, inseamna ca te tarasti pe drum dintr-o simpla prejudecata. 1 Link to comment
tobyas Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 tolin .nu ma refer la turatiile care le aveam cu dacia in raport cu viteza.dar la chevy la 3000rpm in treapta a treia in oras am cam 50-60 km/h iar motorul se aude turat,daca dau a patra la aceeiasi viteza turatia scade la apoximativ 2000 rpm si motorul nici nu se aude. ideea era cind merg cu a patra la 50-60km/h in 2000rpm pe gpl daca dauneaza motorului.de regula cind ies afara din oras merg aproximativ 20 km pe bebzina peste 3500 rpm,dupa care trec pe gpl si merg in a cincea cu 3000rpm.daca este un stil gresit te-as ruga sa- mi recomanzi ce turatii de functionare pe gpl a motorului sa aplic.multumesc. Link to comment
tolin Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Nu exista turatii pentru GPL, gazul arde fara reziduri si creaza temperatura mai mare in cilindru. Etajarea cutiei, cuplul dezvoltat de catre motor (mai mic la GPL) si necesarul dictat de trafic si/sau drum impune treapta. Cand ai GPL la ce se justifica cei 20km facuti pe benzina la 3500 rpm ? Parerea mea, la nimic, precautiuni inutile. 2 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now