Jump to content

Aprindere MIL - Engine Check


Recommended Posts

Mai multe Kalosuri au avut aceeasi pb care este datorata depunerilor de calamina pe supape. Mi-a zis ca in jurul datei de 20 trebuie sa soseasca mai multe seturi de garnituri. Deja au avut 5 seturi pe care le-au folosit (deci deja 5 cu aceeasi pb)!

Dar care-i cauza, ca asta-i doar efectul ? Nu mai fac altceva ?

Link to comment
Raman suspecte:

- EGR

- benzina

- frigul (pare ca faciliteaza problemele)

- stilul de condus (subturat dupa unii, datul talpilor dupa mine)

 

O mica corectie. Frigu nu faciliteaza problemele, ci este o problema si, tind sa cred ca inca una mare ptr Kalos. Toate cazurile s-au intamplat in anotimpul rece, si nici unu pe timp de vara. Sunt ferm convins, ca odata cu venirea caldurii, problemele de acest gen vor disparea. Sunt curios daca cei care au si-un garaj in care tin masina au intampinat probl de genu asta... cel putin de cand am fost in service cu ea, si de atunci tin masina numai in garaj, la mine probl. a disparut.

Link to comment

Pai, in cazul acesta, toate motoarele de 1,4L de Kalos ar fi trebuit sa aiba aceeasi problema sub o anumita temperatura, ceea ce nu este adevarat. Eu raman la ideea ca este o problema de aprindere, asa cum zice si ECM-ul (misfire), adica scanteia nu vine la momentul potrivit. Deci, dupa mine, fenomenul apare intr-un anumit context de avans la scanteie si temperatura in cilindru. Este posibil ca acel context sa fie sensibil la o fazare corecta (o eroare de 0,1mm la senzorul de pozitie) si la caracteristicile de aprindere ale amestecului. O verificare pe scaner, daca acela este prevazut cu functia respectiva, a fazarii senzorului CKP si "invatarea" ECM-ului cu offsetul respectiv nu-i costa pe service-mani (conectezi scaner, selectezi functia din meniu si-i dai talpa la acceleratie pret de cateva minute). Nu inteleg de ce pierd vremea cu bajbaieli, in loc sa urmeze litera manualului de service. Sau poate eu nu inteleg cum vine treaba cu "inventatul" de manopera inutila pe banii de garantie ai producatorului si/sau ai clientului ?

Link to comment

@john Masina mea sta in garaj , numai ca nu e incalzit !

@ovi_jer Ce mi-au zis cei de la service , este ca in momentul in care se umbla la motor se strica nu stiu ce garnituri .

De altfel vad ca si vb a avut aceeasi pb ca si mine si s-a rezolvat tot prin operatia amintita .

Si repet , cei de la Chevrolet Romania stiu de problema si o recunosc ( bine nu in public ..ci doar in momentul in care suni la ei).

Link to comment

Ar trebui sa instruiasca agentii de vanzari sa spuna potentialilor clienti : "Avem din gama Kalos motorul de 1.4 16V, care este f. fiabil doar vara. La 1 din 10 cazuri apar probleme iarna". Si nu glumesc, sa stie omul ce isi ia. Ma surprinde ca GM nu face ceva in acest caz (nu cred ca cele 5-10 cazuri de la noi sunt singurele), ar trebui sa aiba raportari de la service-uri si sa schimbe ceva in productie (daca poate).

Edited by Gica
Link to comment
:) Pai asta nu este mai grav. Oricum, dupa ce ti le inlocuieste (astea nu erau consumabile? cum naiba intra in garantie?) treci pe la body si imprumuta-i-le si lui. :)

 

in primul rand, ca eu habar nu am care is fisele.

in al doilea rand nici macar nu m-am obosit sa intreb daca trebuie sa le platesc, crezand ca astea intra in garantie.

deci, sunt fisele astea in garantie ori ba ?

 

mersi

Link to comment

Iata ce apare pe www.masini.ro:

"LA MOTOARELE 1,4,16V SI 1,2,8V PROBLEMA LOR ESTE ANCRASAREA SUPAPELOR MAI ALES PE ADMISIE.

CAUZA :-B ENZINA CU CIFRA OCTANICA SLABA

-UTILIZAREA MOTORULUI LA TURATII MICI,SUB 2000TURE

-UTILIZAREA MASINII 80%REGIM DE ORAS.

 

DAR NICI ASTA NU AR FI PROBLEMA DOAR CA FABRICANTUL LA ANSAMBLAREA CHIULASEI NU RESPECTA REGULILE DE BAZA A CONTACTULUI CARE SE FACE INTRE SCAUNUL CHIULASEI SI SUPAPA CARE TREBUIE SA FIE CEL PUTIN 80% RESTUL SE FORMEAZA PRIN FUNCTIONAREA MOTORULUI.

DUPA CE SE FACE PASUIREA SUPAPELOR NU VOR MAI FI PROBLEME GARANTAT.

ESTE BINE SA UTILIZEZE BUJII CU 4 PLOTI LA ACESTE MOTOARE."

 

Este citat si nu e scris de mine cu litere mari !

 

La mine singura posibila cauza este cea de-a treia , respectiv utilizarea masinii in timpul saptamanii 100% in oras !

Link to comment

ca tot veni vorba de bujii. noi ce bujii avem din fabrica?

daca nu avem cu 4 (cum se numesc alea) in capat, ar face vreo diferenta?

stiu pe cineva care a pus la un opel (mai vechi) bujii cu 4 de-alea in capat si zicea ca e diferenta enorma.

Link to comment

Eu bujii din astea Bosch cu 4 electrozi am folosit la Cielo si pot spune ca s-a simtit o diferenta destul de mare!

Merge mai rotund motorul si avea "vana"!

Chiar , la Kalos ar merge bujiile astea?

Link to comment

Omul de pe masini.to chiar pare ca e de la Gesara Auto, dealer Opel/Chevrolet din Bacau. N-avem si noi o pila pe acolo sa-i ia un interviu domnului cu pricina (pentru eventualitatea ca-si schimba nick-ul i-am notat numele)? Wolfman, Steffyx, ala eu, ala eu?!

Link to comment

Sunt nou pe forum asa ca va salut :) >-

 

Imi pare rau pt pataniile avute cu masinutele voastre da intervin ca nu sunt de acord cu ce a spus body...cum adica sa se strice masina ca merge prin oras? ...cad ati luat masina v-a spus cineva ca daca mergeti prin oras se strica?....este ce mai mare tampenie pe care am auzit-o...body ama inteles ca este din ploiesti (un oras mai putin aglomerat)...sa inteleg ca in B kalosul se strica imediat din cauza aglomeratiei?

 

 

Chestia cu orasul imi pare ce-a mai puerila argumentatie...stiu o masini de 16v care au facut sute de km prin oras si n-au avut nici o prooblema...

Edited by Satori
Link to comment

Am patit si eu ceva similar in acesta dimineata !!!

La primele doua-trei "chei" motorul incepea sa tremure si dupa cateva secunde se oprea.

Nu s-a aprins martorul "engine check".

 

Dupa aceea, la a treia sau a patra cheie a pornit fara sa mai faca figuri si motorul mergea rotund.

Conditii:

- Frig (nu stiu exact temperatura dar o estimez la - 10 C)

- masina a fost parcata cu botul in sus, pe o panta de cca. 10-15 grada

- benzina MOL 95 (35 l in rezervor).

 

Nu stiu care sa fi fost cauza, dar cred ca mai degraba este vorba de o combinatie de factori deoarece frig a mai fost (chiar mai frig, recte -15 grade) si nu am avut probleme.

Benzina de 95 am mai "bagat" o data dar era vara.

De obicei nu o parchez cu botul in sus, dar aseara a fost sotia cu ea ...

 

Sa fie de la benzina, combinata cu frig; sa fie de la frig combinat cu pozitia masinii (nu s-a amorsat suficient de repede pompa de benzina) sau de la toate trei.

 

Previziunile meteo nu arata schimbari pt. noaptea urmatoare, asa ca am sa fac un experiment - am s-o parchez invers (cu botul in jos) si sa vad daca maine mai face figuri.

 

Oricum, saptamana asta vreau sa ma duc la revizia de 15.000 si ii pun sa se uite.

Link to comment

Asa cum banuiam, se pare ca problema a fost o datorata combinatiei a cel putin doi factori. In absenta unui dintre ei, problema nu apare.

 

In acesta noapte am parcat masina asa cum o fac de obicei (cu botul in jos). Benzina aceeasi (aproximativ, deoarece ieri am facut plinul si au intrat 9 l de MOL 98 de data acesta). Frig a fost la fel (-8 C).

 

So, frigul poate sa agraveze problema dar nu o provoaca neaparat (am pornit dimineata la -15 fara probleme, dar cu benzina de 98 sau 99 si masina parcata "drept).

 

Concluzia mea (partiala - ramane sa mai verific cateva zile dat fiind faptul ca prognoza meteo este neschimbata pt. urmatoarele 2-3 zile) este ca problema apare datorita:

1. Benzinei de calitate mai slaba (poate ca datorita frigului sa apara condens in rezervor si pe traseul de alimentare

2. Pozitiei masinii peste noapte (cu botul in sus, al un unghi de 10-15 grade) -> dezamorsare pompa benzina.

 

Nu mi se pare totusi normal ca sa se dezamorseze complet pompa de benzina peste noapte.

 

Hmmm - la noapte o pun iar cu "botul in sus" si sa vedem ce se intampla.

Link to comment

Eu cred ca vroiai sa zici ca se scurge benzina din pompa de injectie, cum se intampla la unele cielouri... Totusi, acolo sunt niste supape care impiedica fenomenul iar la cielo apareau supapele defecte dupa 80-100k km.

Incearca cu punerea contactului de 5-6 ori si asteptare 3-5 sec de fiecare data.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...