Jump to content

Aprindere MIL - Engine Check


Recommended Posts

Cauza depunerilor este "misfire", adica neaprinderea amestecului.

Cauzele neaprinderii sunt mai multe. Iar neprelucrarea supapelor poate fi factor favorizant la depunere, dar ca ea sa se produca trebuie sa apara mai intai cauza.

 

Ulterior: si mersul subturat este un factor favorizant.

Link to comment

@tolin: cred ca voiai sa zici ardere incompleta, nu? Ca daca nu arde deloc nu vad de ce s-ar depune ceva...

Intrebarea de care depinde daca ii iau lui sor-mea kalos sau nu:

Supapele se schimba cu altele de acelasi tip sau nu. Adique, exista probabilitate sa mai apara problema asta peste alti 15-20k km?

Edited by alx
Link to comment

Cred ca apare la motorul cu 16 valve ca ...e mai multe ! :D

@alx Am inteles ca in functie de ce gasesc pe acolo ..fie le prelucreaza (dar nu in service ) pe cele existente , fie daca e mai grav le schimba cu altele de alt tip.

De la toti cei cu care am vb , adica serviceuri ( mai multe locuri) , Chevy Romania , garantia e de 100% ca nu se va mai repeta si , intr-adevar , tot dupa spusele lor nimeni nu a mai revenit cu aceasta problema !

Edited by body
Link to comment

N-au de ce sa schimbe supapele. Ele se curata, la fel si locasurile din chiuloasa, iar apoi, acoperind partile de contact cu oxid de crom sau cu ce mama lor s-a mai inventat, se "pasuiesc", adica se freaca intre ele cele doua suprafete pana cand capata aceeasi forma si suprafata de contact este cat mai mare pentru ca sa nu existe locuri libere la depuneri. Cam asta ar fi treaba, in limbaj profan.

 

Ulterior: se pot schimba supapele in cazul in care abaterile de cote din prelucrari nu pot fi scoase prin pasuire.

 

Revin: nu cred ca motoarele acestea au fost livrate cu abateri de acest gen pentru ca asa ceva n-ar putea trece de control. In plus, scaderea compresiei ar degrada vizibil performantele.

Link to comment
...Adique, exista probabilitate sa mai apara problema asta peste alti 15-20k km?

 

Nu. Nu mai apare. Macar asta e sigur.

Tocmai din cauza asta eu zic ca este un defect de fabricatie accentuat de anumite conditii de exploatare. Pe cele din urma vreau sa le depistez.

Link to comment

Eu n-as afirma ca este un defect de fabricatie, mai ales ca nu s-a stabilit adevarata cauza. Daca cauza ar fi o prelucrare necorespunzatoare la supape, o eroare la cotele de prelucrare ale masinilor de prelucrare, urmata de o scapare prin control, atunci tot lotul respectiv ar suferi de aceeasi boala si un fabricant de talia asta ar face recall.

Parerea mea este alta, excluzand un conflict pe partea electrica de aprindere: romanii sufera de sindromul Dacia si de fobia rodajului la motor. La nivelul actual de fabricatie, rodajul unui motor pe benzina nu mai exista, dupa primii 500-1000km (in care nu trebuie sa pui sarcina, greutate, mare pe masina si sa urci munti cu ea), cand toate componentele mecanice aflate in miscare s-au "asezat", motorul trebuie exploatat din plin. Cand se vorbeste de turatii mari, acelea sunt peste 4000 rpm, adica in a doua jumatate a plajei de proiectare a lui. Atata timp cat uleiul este cel pus din fabrica si racirea functioneaza perfect, nu exista nici o retinere in exploatare, altfel le gaseati in manualul de utilizare. Exista posibilitatea ca proiectantul sa nu fi apreciat corect dozajul de gaz din evacuare intors prin EGR in galeria de evacuare la temperaturi scazute, sa nu uitam ca motorul acesta este euro4. In aceste conditii este posibil ca amestecul aer + benzina + gaze arse sa nu fie combustibil in anumite momente (motor rece, drumuri scurte, turatii joase, sarcina mare, aderenta scazuta). Eu cred ca cei care au aceasta problema trebuie sa-si aminteasca cum au exploatat motorul de la inceput si pana acum si ce benzina au folosit (o cifra octanica mai mare nu inseamna combustie mai usoara, CO reprezentand rezistenta benzinei la auto-aprindere, adica o ardere mai greoaie).

Link to comment

De fapt, motorul este E3. A fost omologat ca E4 in Romania. Sunt curios daca o sa revina asupra chestiei acesteia.

In fine... ai spus intr-un alt fel ceea ce voiam sa spun eu prin defect de fabricatie. Mai corect, ar fi trebuit sa ma exprim: 'scapare' de fabricatie.

Link to comment

Eu as vedea "defectul", in lipsa celor amintite, in tabelele de la ECM. Acesta ar trebui sa se prinda ca amestecul este prost, ceea ce si face (misfire) si sa corecteze, dar aici am retineri, dovada sunt cazurile despre care discutam. Cred ca se exagereaza cu euro4 doar din EGR. Poate ar fi fost nevoie de alt tip de sonda de O2.

 

Si mai am o retinere: la stilul de mers (obligatoriu in aglomeratia de aici) si conditii de iarna, eu as pune alta valoare termica la bujii (un 5 in loc de 6). Incarcarea costa putin, 12lei in car4, bujii Brisk LR17YC-1 sau DR17YC-1. Cine poate sa pluseze la 24 Lei, exista LR17TC sau DR17TC (3 + 1 electrozi), care ar merge mai bine pe motorul DOHC. Indicativul L este la bujiile cu strangere pe hex de 21 si D este pentru hex de 16. Momentan, pe motorul DOHC de kalos sunt bujii echivalente cifrei 15 de la Brisk. In privintza dimensiunii nu sunt sigur, trebuie verificat, dar BKP de la NGK suna a hex de 16. Verificati dimensiunea de pe motor inainte de a cumpara bujiile.

Link to comment

Stai. De ce sa schimbi bujiile cand poti sa conduci masina corect? Mai bine hai sa aflam cum se face asta?

 

PS: corect = astfel incat sa nu se manifeste aceste... probleme.

Link to comment

Condusul "corect" se creaza in timp, iar aglomeratia actuala nu prea iti permite. Eu vorbeam de o alta solutie.

 

Un condus "corect" presupune si o simtire a functionarii motorului. Din pacate, nu toti conducatorii sunt inzestrati cu asemenea abilitate (nu este vina lor, nu-i blameaza cineva). Plus, in conditiile actuale de viata, atentia omului este atrasa la altceva: drum, circulatie, ceas, credite, datorii, impozite, serviciu, sefi ... Ai nevoie si de o anumita detasare pentru a urmari comportarea motorului.

Link to comment
De fapt, motorul este E3. A fost omologat ca E4 in Romania.

 

Nu cred ca e asa (e drept ca nu stiu cine atribuie acel "numar de omologare" care contine si clasa respectiva in ultimele 2 pozitii - autoritatile romane sau un alt organism international)

Verifica si pe alte sit-uri Chevrolet [ex. www.chevrolet-si.com] si vezi ca e trecut tot ca EURO IV.

Poate ma insel eu ...

Link to comment

@tolin Nu cred ca eu am mers aiurea cu masina , mai ales ca nu am trecut dupa cum zici tu direct dupa Dacie pe Kalos !Am facut rodajul Cieloului tatalui meu si al Matizului nevestimii.

Nici o problema !

E corect ca masina ( Kalosul ) a mers foarte mult in conditii de drumuri scurte in oras si putine drumuri lungi dar nu cred ca asta e un motiv !Nu am schimbat vitezele NICIODATA sub 2500 de ture .

Parerea mea este ca exista anumite probleme inca din faza de constructie care sunt coroborate cu "excelenta "calitate a benzinei din Romania pentru ca am intrat pe ceva siteuri straine ( am dat google) si nu am citit de problema asta nicaieri.

E o parere .

PS Intrebare : De ce conducerea de la Chevy Romania ( sau cel putin cel cu care am vorbit eu ) stiu de problema , o recunosc si dau vina numai pe benzina?

Edited by body
Link to comment

Chiar crezi ca nu ar da vina pe consumator ?Pai eu cred ca , tocmai , daca ar fi vina consumatorilor si cei de service/producator ar da vina numai pe ei!

Nu uita ca au fost , cel putin in ultima vreme, dupa spusele sefului de la garantii de la Radacini destul de multe masini (Kalos 1,4 16V ) cu aceeasi problema.

Ori aici intervin niste intrebari :

1. Toti soferii acestor masini conduc prost?

2. De ce nu apar problemele astea si la motoarele de 1,4 8V sau de 1,2 ?

Link to comment

Citeste cu atentie mai sus si o sa iti dai seama ca ce spui tu nu sunt niste argumente sau intrebari valide rational.

 

Exemplu:

Nu conduc prost. Ci nepotrivit pentru motorul pe care il au. Asta vreau, sa vedem unde sunt nepotrivirile.

Si ce daca sunt multi? Sunt multi si cu Logan... si parca chiar tu spuneai ca asta nu inseamna ca e masina buna.

Link to comment

Raspunde si la punctul 2

Si nu cred ca "tine" faza cu condus nepotrivit .In desert aveam in general Land Cruiser .Ce pateau saracele masini cu soferii indieni si pakistanezi , si nu era NICI MACAR una cu probleme de genul asta .

Se poate extrapola si la Toyota Corolla cu toate motorizarile posibile !

Adica vrei sa spui ca motorul asta e special si trebuie condus cu foarte mare atentie , mda ma rog, o fi si asta o chestie , dar ar trebui sa puna un sticker de atentionare pe masina :-?

Nu mi-a raspuns nimeni de ce ( cel putin din cate am vazut eu poe alte site-uri ) afara nu sunt raportate probleme de genul asta la motoarele astea.

@alx Google simply surprising !

@satori citeste postul meu 360 copiat dupa site-ul ulterior mentionat si o sa vezi ca exista probleme din faza de fabricatie !Respectivul post a fost scris de un mecanic la un service autorizat GM dintr-un anumit oras !

Edited by body
Link to comment
Nu mi-a raspuns nimeni de ce ( cel putin din cate am vazut eu poe alte site-uri ) afara nu sunt raportate probleme de genul asta la motoarele astea.

 

Unde te-ai interesat? Pe cine ai intrebat?

Link to comment

Mda , sunat la Radacini , si din spusele sefului de la garantii a fost calamina pe supape la greu !

Maine pe la pranz au zis sa ma duc sa o iau pentru ca de terminat o termina in seara asta dar vor sa o verifice maine dimineata.

Aveti idee cum se poate determina depunerea de calamina adica se observa vizual sau se determina cu vre-un aparat ceva ?

Link to comment

@body > cred ca nu am fost bine inteles, desi am folosit ghilimele la cuvantul corect si n-am folosit cuvantul prost si nici nu l-am sugerat cand m-am referit la condus. Eu ma refeream la prudenta exagerata manifestata in raport cu exploatarea motorului in perioada primilor mii de km, de persistenta ideii de rodaj necesara la motoarele vechi si obligatorie la Dacie datorita tolerantelor mari la piesele in miscare. Treaba aceasta se vede pe drumuri si pe forum. Apoi, am remarcat ca necazul acesta a aparut intr-o zona geografica de mare aglomeratie si restrictie de viteza pe foarte multi km unde nici nu poti conduce altfel, decat daca rulezi intr-o treapta inferioara, lucru iar remarcat de mine, majoritatea merge in a III-a la 2000 rpm decat in a II-a la 3000 rpm (cifrele sunt intamplatoare).

A da vina pe benzina din RO este cel mai simplu lucru. Si eu, daca ma uit la uleiul din motor dupa 1000 km (motor nou, ulei din fabrica), la gum-ul de pe bujie si de la capatul tevii de evacuare sau la diferenta sesizabila intre o benzina pusa afara si una pusa aici, pot sa zic ca nu e ceva curat la mijloc. Dar atunci ar trebui sa rationez ca pe toate motoare si mai ales pe cele pretentioase ar apare acelasi fenomen. Dar realitatea dovedeste ca doar pe anumite DOHC de la Kalos a aparut necazul acesta si doar in sezonul rece.

Si mai stiu un lucru, orice motor se auto-curata daca este rulat in regim de turatie mai ridicata un numar de km si asta coincide la motorul DOHC cu utilizarea celui de-al doilea rand de supape.

Link to comment

@ Tolin Nu eu am dat vina pe benzina , dar , repet pt a nu stiu cata oara .

De ce nu apare problema asta si la aceleasi motoare pe afara si ( citeste postul meu 360) de ce un mecanic de la un anumit service GM spune ca ar fi probleme din faza de fabricatie?

Chiar ar fi util daca cineva din Bacau ar putea vorbi cu respectivul mecanic.

Si eu chiar sunt patit cu benzina din Romania , cu o amarata de Dacie pe care in 1997 ( benzina Shell!!!) o opream la fiecare 10 km pe DN1 pentru a-i goli filtrul de apa si numai Dumnezeu stie cum am ajuns pana la Bucuresti si inapoi .Tremura de ziceai ca se rupe !

Edited by body
Link to comment

Ai fi suprins sa afli ca a aparut si afara, culmea, la 1,6 16V. Mai precis in State. Din pacate, tipul caruia i s-a intamplat nu mai raspunde la email, ti-as fi oferit detalii. E adevarat, numai lui si s-a intamplat, desi forumul respectiv are cateva zeci de membri.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...