ovi_jer Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 hawkeye@ Toate modele daewoo/chevrolet au switch pentru cifra octanica. Link to comment
hawkeye Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 am cautat la un moment dat in disperare dupa acest switch si pana la urma ramasesem la concluzia ca e doar la opel. unde anume e la kalos switch-ul asta? Link to comment
ovi_jer Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 In compartimentul motor sub pompa de frina.Pe cablul jumperului este o eticheta pe care scrie 95. Link to comment
hawkeye Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 (edited) success story. urmand pasii indicati de ovi_jer am scos acel switch care arata ca in poza atasata. dupa scoatere am resetat si ecm-ul. la un drive-test n-am observat nimic deosebit, ramane sa vedem in ce masura e afectat consumul. se ajunge la el relativ usor, trebuie doar sa te strecori putin prin partea stanga a vasului de expansiune. de vazut se vede usor prin partea dreapta doar ca nu se poate baga mana pe acolo. Edited January 27, 2006 by hawkeye Link to comment
tolin Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 body said: Am vb aseara tarziu si cu mecanicul de la Chevy si i-am zis ca nici ieri dupa amiaza nu a mai facut iar el mi-a reconfirmat ca 100% nu va mai face , ma rog cel putin nici una din cele care au fost in service nu a mai facut asa ! Domnu' body, nu ne mai fierbe, ai mila, spune si noua ce a facut mecanicul acela la motorul tau ca 100% sa nu se mai intample ! Link to comment
alx Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Habar n-are da' sigur nu se mai intampla! Deci pana la urma care e defectu'? Supape nepasuite din fabrica sau depuneri de calamina pe supape bune initial? Daca e a 2-a varianta sigur 100% se va mai intampla... Link to comment
hawkeye Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 contrar asteptarilor initiale, mutarea pe co91 a avut efecte foarte benefice, masina se comporta ca si atunci cand bagam benzina de 100/evo. trage mult mai bine la turatii mici (1200-1500) intr-a 2-a si pare sa se inteleaga mult mai bine cu benzina. urmeaza sa fac in cursul zilei sau maine aceeasi procedura si cu celalalt kalos (2004) si postez impresii. Link to comment
ovi_jer Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Ramai cateva mii km asa pentru a avea date concludente despre diferente gen consum. Link to comment
alx Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Si consumurile calculeaza-le fix nu okiometric si pe min 3-4 sute de km in acelasi regim. ovi, toate masinile au acest comutator? de ex, lgn are? Link to comment
ovi_jer Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Sincer nu stiu.Asta e o traditie GM necesara datorita exportului sa fabricarii si in tari fara apa calda unde benzina e mai mult apa. O sa ma uit in manualul de logan cand am timp sa vad daca gasesc ceva. Link to comment
tolin Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Explicatia e ca amorocanii au avut intotdeauna doua calitati la benzina, Regular si Premium sa zicem, adica aproximativ RON91 si RON95. Doar ca la ei, aia Premium este intr-adevar altceva. La noi, ai vazut, doar cifra difera si procentul de sulf. Sa nu va asteptati la economii din comutatorul de cifra octanica, am testat anul trecut pe Matiz, doar ca motorul va functiona mai stabil, mai bine si e posibil sa se evite sindromul Dorel. Link to comment
hawkeye Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 consumul il calculez de la plin la plin si de regula nu prea ies din bucuresti. cam la 320-340km facuti in aproximativ o saptamana. dupa 3-4 plinuri va anunt concluzia referitoare la consum. Link to comment
nexxus Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Am urmarit cu interes topicul asta desi eu nu aveam aceste probleme! Mai nou, acum cand a mai urcat temperatura, de cateva zile masina mea are un comportament ciudat: porneste la prima cheie dar nu tine turatia la relati! si chiar mai rau, tinde sa se opreasca! Insa dupa ce se chinuie putin, (tremura de zici ca da sa se rupa in bucati) intr-un final calculatorul reglementeaza problema. Mentionez ca pe gerurile alea nu am avut nici cea mai mica problema. De ce acum... nu stiu! Masina are 8000km si benzina de regula MOL 95. Link to comment
icet Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 alx said: toate masinile au acest comutator? de ex, lgn are? Nu are asa ceva,dar UCE injectie poate gestiona o buna functionare a motorului cu un combustibil cu o cifra octanica 95-98(in lipsa se poate si cu 91,dar ocazional). Link to comment
MCojo Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 @nexxus Asta se pare ca a fost inceputul si la ceilalti...urmareste "engine check"... Practic inseamna ca si la tine a inceput depunerea calaminei pe supape... Sa fie din acelasi lot ca si la ceilalti?! Link to comment
nexxus Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 (edited) Nu stiu ce lot este, oricum, este fabricatie... "2006" (desi prima data a fost inmatriculata in octombrie 2005). Oricum, becul de la engine nu s-a aprins pana acum. Edited January 29, 2006 by nexxus Link to comment
Abram Burel Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Tine ambreiajul apasat 10-15 secunde, pana cand turatia se stabilizeaza la 1000-1200 rpm si apoi da-i drumul foarte usor, astfel incat turatia sa nu scada sub cea de ralanti. Mai las-o apoi 10-15 secunde inainte sa pleci. Asta evident e valabil dimineata la prima pornire, nu cred sa ai probleme in rest. Si nu te lua dupa MCojo, el a fost suparat pe indicatorul de benzina Link to comment
nexxus Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 (edited) Pai cu sau fara ambreiaj apasat face asa! Singura solutie este sa plec cu ea de pe loc. Oricum, dupa ce se incalzeste putin, nu mai face asa si am observat ca nici daca o las peste zi, seara cand o pornesc merge normal. Singurele probleme le are doar la pornirea de dimineata. Ma gandesc ca poate nu o fi vreo problema totusi, face asa de cateva zile doar (poate i-o trece...) Edited January 29, 2006 by nexxus Link to comment
Abram Burel Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Seamana cu ce am patit eu si inca cineva (scuze, nu mai caut) cu oprirea motorului dupa pornire, chipurile de la stationare in panta. Parerea mea este ca are legatura cu IAC si sfaturile erau legate de ai da cat mai multe sanse sa-si revina. Mie mi s-a intamplat o singura data (ar mai fi vrut odata dar am calmat-o dupa cum am descris), si prin urmare am amanat investigatiile pana la accentuare (Doamne fereste) sau primavara, oricare va fi prima. Inca o intrebare: chestia apare de la sine (motorul lasat de capul lui) sau atunci cand apesi acceleratia? Link to comment
MCojo Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 @Abramburel n-am fost suparat pe indicatorul de benzen...sincer as fi preferat sa arate tot timpul full sa nu coboare deloc ... dar cum timpul de gratie pe care i l-am acordat a trecut, atunci am trecut la inlocuire... Pornirea de dimineata cu ambreiajul apasat si mentinerea lui in aceeasi stare min. 30 sec. e o regula de bun simt pe care o aplic indiferent de vreme... Intradevar au mai fost cazuri cand doar ii aratam cheia si pleca, dar am renuntat caci am observat ca e greu sa mergi normal atunci cand mai ai si un sac de ciment (a se citi magiun) in carca... @nexus Citeste si tu topicul asta incepand ca de pe aici Link to comment
nexxus Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 @AbramBurel - face asa doar la pornirea de dimineata. Daca accelerez putin nu mai face, dar daca o las de capul ei, face din nou. Ideea este ca dupa ce plec cu ea de pe loc si o misc putin, se reglementeaza problema. @MCojo - am urmarit topicul. Eu doar am zis ca ceva, ceva ar fi si la mine dar, asa cum spuneam mai sus, sper sa nu fie nimic grav si sa-si revina ! Link to comment
tolin Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 monty said: ... MAi luati si un arc si vedeti cat e de moale si misterul se rezolva.Intrebati-i de ce sunt asa de moi arcurile si sa vedeti ce raspund.Pe mine nu m-au lamurit. Domnilor si doamnelor, ne-am intins aici pe 27 de pagini si am omis sa citim in urma. Vedeti relatarea din Aprilie a unui mecanic de meserie care a insistat sa asiste la desfacerea motorului (multumiri @mcojo, multumiri @monty). Presupunerea mea dintr-un post anterior era confirmata de atunci: arcuri moi la supape (!), adica deschidere prematura + inchidere intarziata si deloc ferma. Cauza este clara acum, efectul este inevitabil si remediul se cunoaste. Toate celelalte consideratii in jurul subiectului tin doar de savoarea dezbaterii. Link to comment
Abram Burel Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 (edited) Arcurile mai moi sunt oarescum normale la un DOHC cu 4 supape pe cilindru, pentru a optimiza randamentul. Evident ca ar trebui insotita de scaderea masei supapelor. Faptul ca s-au "incercat" arcurile si comparativ cu altele sunt mai moi nu spune inca nimic, daca nu stim care este... referinta, adica cu ce anume s-a comparat. Pe de alta parte, efectul arcurilor moi ar interveni mai ales la turatii mai ridicate, ceea ce e cam in contradictiie cu teoriile/sfaturile legate de mersul... turat. Asa ca eu zic ca inca chestia nu e pe deplin lamurita si putem sa mai savuram dezbaterea. Chiar sunt curios ce o sa se intample cu nexxus (ba chiar si la mine, cu toate ca inca incadrez situatia in ceea ce ma priveste la... intamplari). Motivul e simplu: dupa cate l-am vazut conducand, il incadrez la... "nervosi" (desi e poate doar o aparenta). In fine, mie nu mi-e clara nici cauza (cel putin asta cu arcurile nu a fost "declarata" de nimeni inca), inevitabilitatea efectului nu poate exista (altfel ar fi pline service-urile de Kalosi), iar remediul, hmm... pana acum s-a aplicat la efecte (sau poate nu tot ce se afla de unul sau altul este publicat pentru stiinta tuturor - ceea ce este normal si... adevarat). Edited January 29, 2006 by Abram Burel Link to comment
MCojo Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 (edited) Practic de aici am pornit, cam anul trecut in primavara aparuse primele relatari... intrebarile puse de @nexus mi-au adus aminte de un anume mecanic (@monty) care tot facea trimitere la arcurile de la supape si anume de faptul ca sunt prea slabe... Efectul din cate stiu s-a manifestat pana acum prin instabilitate a relantiului la rece, urmat de apriderea lui "check engine" si ultima faza, piederea de putere in mers... Rezultatele de pana acum le stiti... Edited January 29, 2006 by MCojo Link to comment
kaloman Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 E normal ca arcurile supapelor sa fie mai "moi" la motorul cu 16v[doua axe cu came] fata de cel cu 8v[o axa cu came]; daca forta elastica a acelor arcurilor ar fi aceeasi, tensiunile [fortele] in cureua de distributie ar fi dubla [ca si consumul energetic pentru actionarea lor si a celor doua axe cu came]. In plus, sunt diferente de diametru al supapei ["pastila">, cursa supapelor si timpi de actionare. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now