Lucian M Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Eu bat TOATE MAIMUTELE DIN SERVICE ! Ma suna tata azi ca a disparut engine-check ! I-a data forja si in cativa km a disparut. Azi i-am luat o canistra de 20 litri de efix si un injector & valve cleaner 2+2, am bagat in rezervor si vom vedea, cu forja de rigoare, daca mai apare ceva. Tratamentul va fi repetat la 3 plinuri. L-am sunat astazi pe Satori si a spus ca e ok. Maimutele din service voiau sa-mi schimbe bujiile (pe banii clientului) si sa dea cu un sparay pe cine stie unde (din partea lor). Va tin la curent cu operatiunea "engine-check". Link to comment
Tommy Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Apropo.. te-ai uitat la bujii? Cum Aratau? Link to comment
DMX Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 (edited) Lucian M --> fff bine , si anunta-l pe tatal tau sa nu o mai lase sub 3000 rpm ...si nu o sa mai aiba nici un fel de problema , + sa continue sa bage Efix , eu de cand bag dinasta merge ca si uns motorul -->am mai bagat de la Mol 98 (parca) si iarasi incepuse sa dea semne "neprietenoase" motorul , am revenit la Efix si imediat s-a schimbat atitudinea motorului Edited February 1, 2007 by DMX Link to comment
ovi_jer Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Lucian M @ Curata corpul clapetei si regleaza gap-ul la bujii. Link to comment
Lucian M Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Ovi, ieri dimineata am curatat IAC-ul- mama, da greu l-am scos. Avea jeg pe el, in special unde ace contact cuiul cu corpul piesei (nush cum sa spun exact)- avea un inel de jeg. Am curatat, am dat reset, pe loc nimic. Cat i-a data tata talpa cale de 3 km dus-intors- si-a revenit. Urmeaza sa gasesc un imbus potrivit pt desfacerea capacului cu emblema e-tech si sa vadem bujiile. Avem acasa si o lera pt bujii, modelul ala vechi, cu mai multe "lamele". Ieri am uitat sa iau imbusuri din oras. Link to comment
euggen Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Salut, revin la problema Spark-ului meu. După cum v-am spus, nu mai face urât maşina. Mai are o foarte mică neuniformitate în mers, dar nu mai are bâlbâiala aceea. La service au spus că au "reglat" tacheţii şi cred că asta au şi făcut, pentru că acum se aude mic ţăcănit continuu şi rapid, de la motor. După mine, au mărit special jocul tacheţilor astfel încât s-a micşorat cursa supapei cu pricina, care acum deschide mai târziu închide mai devreme, iar efectul a fost de diminuare a bâlbâielii. Voi ce părere aveţi? Link to comment
tolin Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Parerea mea, in lipsa oricarei masuratori, este ca jocul la culbutori trebuie pus la valoarea indicata de constructor. Pana cand echipa DaewooClub va da verdictul pe probleme P0300 la motoarele de 1,4L (coming soon with another cartoon), sfatul meu este sa dezactivati toti consumatorii inainte de pornirea motorului la rece. Si cei care au bujii peste 15k km, schimbati-le ! Link to comment
dadu1976 Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Motoarele 1.4 aau o problema de soft si pana gm nu va veni cu un pach nu se va rezolva nimic. Singurul dubiu pe care il am cu privire la aceste motoare, la ceea ce am spus mai sus, este acel ca decat la noi in tara problemele sunt asa dese. Motoarele de 1.2 nu au nici pe dracu, scuzati expressia, decat bad useri. Link to comment
tolin Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Poti sa-i pui tot softul din lume, fara scanteie, tot misfire se cheama. Asa ca, ascultati la ce spun cei din service, ca au dreptate cand spun, "puneti benzina mai buna", una care se aprinde cat mai usor (evident, nu-i aia cu CO mai mare, ca-i o contradictie). Link to comment
giony Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 (edited) Salutare - referitor la IAC ucul asta - am vazut ce-i de facut - dar daca operatia este facuta din 10000 in 10000 e bine ? chiar daca masina nu are nimic rau , plus bujii curatate + filtre de aerosoli ------ altceva ce ar mai fi de curatat preventiv ? - cat de cat mai simplu ! Multam ! Edited February 3, 2007 by giony Link to comment
ovi_jer Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Este foarte bine si chiar recomandat. Link to comment
entaro79 Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Salut,dupa cum stiti am avut probleme cu tremuratul motorului la rece si apoi tremuratori tot timpul la relanti. M-am chinuit 2 zile sa scot iac-ul,al nabii suruburi,nu am reusit ,erau intepenite acolo),am fost la DiBas pentru curatare admisie(tot ce inseamna tubulatura,iac,map,corpul clapetei...chiar au fost dragui si mi-au suflat filtrul de aer si au reglat gap-ul la bujii ),totul pentru 45 RON(33 RON manopera si 12 nu stiu ce spray de curatare ) Mi-au spus ca IAC-ul era super jegos,iar la bujii m-au intrebat daca mi-am schimbat de curand stilul de mers(au zis ca electrozii au inceput sa capete culoarea aramie care trebuie ,in timp de pe margine erau ramase urme de funingine) si da chiar mi-am schimbat stilul , merg cu ea mai turat ,nu am schimbat inca bujiile,oricum mai am 4 K km pana la revizie. Toate probleme au disparut,masina trage super,imi venea in bot la accelerare in primii 200 m de la iesire din service(banuiesc ca are legatura cu spray-ul care l-au bagat in motor),pe urma totul a mers ca uns,sunt asa happy Link to comment
tolin Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 ... Mi-au spus ca IAC-ul era super jegos,iar la bujii m-au intrebat daca mi-am schimbat de curand stilul de mers ... Alt caz de bad user. Bujiile le puteai schimba acum, ele n-au legatura nici cu garantia si nici cu revizia. Faptul ca ti-au umblat la gap denota clar ca trebuie schimbate mai repede. Din categoria "daca nu v-am spus-o, v-o repet": bujiile cu electrodul central din Cu sa fie schimbate mult mai devreme, la 15-20.000 km. Dupa 15.000 km incepe uzura pronuntata, creste gap-ul dintre electrozi, deci si probabilitatea de misfire. Link to comment
entaro79 Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 @tolin Bujiile le puteai schimba acum, ele n-au legatura nici cu garantia si nici cu revizia. Da le-am spus ca am bujii pt schimbat,au refuzat categoric si mi-au bagat in fata chestia cu pierderea grantiei daca nu sunt bujii de origine GM.desi le-am zis c a NGK-uri de alea gasesti pe toate drumurile Asta nu inseamna ca nu le pot schimba singur... Link to comment
tolin Posted February 7, 2007 Share Posted February 7, 2007 Tu ai primit motorul cu bujii OEM GM ? Bujiile se schimba oricand este nevoie, termenele de revizie sunt termene maximale, nu sunt supuse garantiei, sunt consumabile si sunt platite de catre proprietar. Se poate folosi orice bujie echivalenta celei din echiparea motorului. Ce ai patit tu acum se datoreaza si faptului ca s-a depasit termenul de utilizare a acelei bujii, iar realitatea se vede si pe graficele fabricantilor. Sa testeze ei bujiile lor in traficul saptamanal din B sau alt oras imbacsit si sa vedem atunci cati km zic ei ca se foloseste. Eu ma uit cel putin o data pe an la bujii, servicemanii aceia s-au uitat pana acum la ele ? Link to comment
costinvictor Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Salutare ! Sunt nou pe aici. Dupa ce m-am confruntat cu problema magicului bec galben am decis sa caut pe acest forum si parerea altora. Am un Kalos 2005 1.4 DOHC. Pe la 12000 km,dupa ce am alimentat prima oara de la Rompetrol efix95, s-a aprins acel beculet care supara pe majoritatea de aici. Pe DN1 viteza nu s-a ridicat mai mult de 90km/h, o bucata de drum (aprox. 10km). Beculetul a ramas aprins dar masina a mers bine pana la Sinaia si inapoi in Ploiesti. Am dat fuga la Dibas dar intre timp beculetul s-a stins. Mi-au spus ca e vorba de calamina la supape si sa merg turat vreo 10 - 15 km. Zis si facut. I-am dat talpa pe Bucuresti - Ploiesti si totul a fost ok aprox o saptamana, dupa care "magic lamp" s-a aprins din nou (precizez ca masina vede mai mult orasul,5-6 km zilnic, naveta la serviciu). La un moment dat s-a si oprit, am dat la automat si a pornit destul de greu. Bineinteles ca dau fuga la Dibas, de data aceasta becul a ramas aprins. Pus tester, acelasi lucru mi s-a spus : calamina bat-o vina. Nu cunosc codul erorii (trebuia sa fi intrat mai demult pe acest forum). Spunea de ceva erori la cilindrul 4. Mi-au fost prezentate doua variante: talpa sau programare la curatat supape. Am ales curatat supape(programat la o saptamana). Am dat talpa binisor in ea, si nu am mai avut probleme. Am amanat programarea deoarece masina mergea bine(ce rost are sa umblu la motor daca merge). Toata povestea asta s-a intamplat prin noiembrie - decembrie 2006. Prin ianuarie s-a mai aprins becul de vreo 2 ori dar am ajutat-o cu putina talpa si si-a revenit. Bineinteles ca de temuraturile de la ralanti nu am scapat nici eu. Saptamana trecuta, in weekend m-a suparat rau de tot. Pornit motor rece, nu am parcurs nici macar 200m si s-a oprit. Dau la automat vreo 5 sec, porneste cu greu in 2-3 cilindrii si se opreste. Am repetat de doua ori aceeasi treaba, a pornit , mergea prost si da-i talpa cat cuprinde. isi revenise cat de cat. Cu o zi inainte alimentasem de la Lukoil din Lacul Tei (50 RON). Am ajuns acasa in Ploiesti am facut plinul cu 95 de la Petrom si am bagat un aditiv (Casite) de curatat sistemul de alimentare(injectoare , camere combustie, etc) + un flacon de alcool izopropilic pt eliminarea eventualei ape din benzina si bineinteles talpa de rigoare. Asta a fost duminica 18feb. De luni tot citesc pe acest forum si am inceput sa aflu niste lucruri interesante, pe care le-am si pus in aplicare: am scos jumper-ul pt CO 91, am resetat ecm, scotand siguranta F16, i-am facut idle learn si am luat-o la plimbare usoara cu 60 - 70 km /h vreo 30 min, drum liber. Ma unge la suflet cand aud motorul, parca nu a r fi avut niciodata vreo problema. Vitezele le schimb acum numai la 3000 rpm. Sa-i fi gasit buba? Sa o mai tin cu tratamentul de aditiv vreo 3 plinuri? Sau sa ma duc la service sa curat IAC-ul, verific bujii,etc. Prima revizie am facut-o la 7000 (se implinise anul),urmatoarea o s-o fac la 17000. Mai am vreo 2000 pana la revizie. Sa astept pana atunci? Dati-mi un sfat. Multumesc ! Link to comment
silviu75 Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 (edited) Ce insemna talpa pentru tine, daca acum schimbi la 3000 rpm. Pentru a o curata prima oara pe ce distanta si la ce turatie ai mers? PS Pana a avea probleme la ce turatie schimbai viteza urban/extraurban? Edited February 20, 2007 by silviu75 Link to comment
tolin Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 La revizia de 17.000 sa schimbi bujiile si sa-i pui sa-ti curete IAC si corpul clapetei. Pana atunci nu trebuie sa mai faci ceva. Incearca sa schimbi, la primul plin, aditivul dur cu unul moale, respectiv "octane Performance Booster" de la Gunk pe care sa-l bagi in rezervor inainte de alimentare. MIL are un regim de aprindere si stingere curios, care induce in eroare utilizatorul. Cand se aprinde, insemna ca s-a detectat aceeasi eroare dupa a N-a pornire. Deci, el nu reflecta ce s-a petrecut in momentele dinaintea pornirii. De aici se produce confuzia, mai ales ca pentru alimentarea de la pompa trebuie sa opresti motorul. Link to comment
silviu75 Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 (edited) Tolin ce inseamna aditiv "dur"? Consideri ca dauneaza motorului aditivii special conceputi pt a curata? Eu merg de 3 plinuri cu "ventil sauber" de la liqui moly si de aia te intreb. Edited February 20, 2007 by silviu75 Link to comment
tolin Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Un aditiv "dur" (concentrat) inrautateste combustia. Nici producatorul lui nu spune a se folosi la intervale mai mici de 5000 km (3000 miles). Am observat ca si uleiul este afectat de tratamentele intensive de curatare, motiv pentru care l-am aplicat si le recomand doar pe ultimul plin de rezervor inainte de schimbul de ulei. Consider ca o curatire naturala, prin "talpa" este cea mai sanatoasa. Link to comment
costinvictor Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Prima oara cand am aflat despre remediul cu supraturarea am mers vreo 10 km la vreo 4000 - 4500 rpm. Talpa in stilul meu inseamna aprox 5000 rpm. Adevarul e ca inainte mergeam subturat (si mai ales in oras)1500 - 2000 rpm. Multumesc pt. sfat Tolin. Aditivul pe care mi-l recomanzi este pentru marirea cifrei octanice sau mai are si alt rol de curatare? Daca am setat CO pe 91 nu cumva acest aditiv o sa o dea peste cap? Efectele decuplarii jumperu-lui am inteles ca nu se vad asa de repede, sau ma insel ? Aseara am mai dat o tura prin oras si sunt multumit: se infige bine Kalutul. Dimineata a pornit bine masina si a mers perfect. Astept sa vad cum se comporta cand o sa plec de la serviciu. Cand ajung acasa o sa va informez cum s-a comportat. Am uitat : aseara dupa ce am plecat din parcare la primul semafor calc frana si apoi ambreiaj si turatia a scazut pt. putin timp pe la vreo 600rpm. Dupa figura asta chiar am mai testat-o in acest mod (frana si apoi ambreiaj)dar nu a mai zis nimic. Or fi ceva probleme si cu vacumul? Sau tot de la IAC i se trage? Oricum sunt cu ochii pe turometru ca pe butelie. Link to comment
Satori Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Daca poti, te rog fa o poza IACului cand il scoti pentru curatare. Link to comment
costinvictor Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Daca as putea sa fac o poza, cu cea mai mare placere. Dar merg la Dibas si acolo nu am acces in service. Link to comment
Satori Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Curatarea poti sa o faci si tu. Link to comment
costinvictor Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 As incerca dar sti cum e cu garantia asta. Poate stric naibi ceva si o dau in bara. Oricum ma mananca sa fac acest lucru de cand am citit despre treaba asta. Sa mai vad cum se comporta si dupa aceea iau o decizie. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now