tolin Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 IDLE LEARN l-am facut (de vreo 4 ori)-ultima oara cu toti consumatorii porniti Respecta procedura asa cum este data de catre producator. Link to comment
ciprian_nichita Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Salut! Baieti hotarati-va! Ceva mai sus in topic era vorba ca se face IDLE LEARN cu A/C si dezaburirea pornita.Am observat ca la mine turatia la relanti era ceva mai scazuta(800rpm)asa ca l-am facut cu toti consumatorii porniti(vezi mai sus). Eram curios de ce dupa ce i-am facut IDLE LEARN cum scrie la carte(A/Csi dezaburirea), acul relantiului tot la fel statea iar dupa o perioada(cateva zile de la resetarea IDLE LEARN)motorul sa oprit dupa cateva sec. dupa pornirea la rece. DE CE? Benzina este mereu in rezervor(nu este pe rosu) EFIX de la Rompetrol IDLE LEARN-ul l-am facut CE SA FAC? -Schimb bujiile(au vreo 10kkm) -Pun GUNK -Resetez MIL-ul Va rog puneti-va in locul meu(masina a iesit din garantie in nov. 2007-in conditiile in care am schimbat odata supapele si catalizatorul la 18kkm, moment in care am scimbat si bujiile). Masina are aproape 29kkm-vara se comporta exemplar dar cand vine iarna...PRAPAD- Are motor de1.4 cu 16v MERCI ANTICIPAT NICK Link to comment
buddy Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Alaltaieri mi s-a aprins si mie check engine(10100 km parcursi). Am citit de mai multe ori ca ar fi benzina de vina si cei mai multi s-au plans de efix dar la mine problema a aparut cand am alimentat cu carrera 95 de la OMV. In aceiasi zi m-am dus la service si le-am spus despre ce este vorba si foarte prompt mi-au spus ca supapele sunt de vina si sa duc masina la ei pentru a le schimba cu altele mai performante(cu autocuratire). Astazi becul nu s-a mai aprins dar , ca si in zilele de mai inainte de aprinderea becului , mi se opreste motorul in mers(atunci cand pornesc prima data , cu motorul rece , si la prima trecere de pietoni unde am ghinionul sa dau prioritate si calc ambreiajul a murit. Dupa ce rulez mai mult in treapta a 2a si se incalzestew motorul nu se mai opreste. Revizia am facut-o pe 8.12.2007 si totul a fost ok. Schimb vitezele la 3000 rot/min si merg intre 2500-3000 rot/min. Link to comment
Abram Burel Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 "La carte" nu scrie ca trebuie facut Idle Learn cu dezaburirea pornita. Am incercat eu odata manevra cu multi consumatori (si cu farurile!) si nu a avut niciun efect. Indiferent daca iti imbunatateste sau nu problema pornirii, fa procedura corect. Efectele se manifesta in orice situatie de ralanti. Eu unul, pornesc intotdeauna cu ambreiajul calcat, iar in conditii de frig ii dau drumul foarte, foarte incet cu ochii pe turometru. Daca incearca sa scada sub 1100, il apas din nou si ii dau drumul si mai incet. Desi nu pot fi sigur, eu zic ca daca l-as porni cu cutia cuplata, ar "muri". Cum de regula pornirea o fac pentru a pleca la servici, nu prea am chef de experimente, asa ca m-am obisnuit in felul asta. Un alt factor poate sa fie benzina. Nu am insa suficiente date pentru a trage o concluzie. In fine, la pornire, verifica sa nu ai nici-un consumator pornit (dezaburire, pozitii, ventilator, etc.). Bateria va fi chinuita suplimentar imediat dupa pornire, ceea ce mentine tensiunea scazuta in instalatie, aceasta putand afecta in ultima instanta functionarea motorului. Link to comment
perfidus Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Ciprian - incearca si o pornire fara sa calci ambreiajul. Din experienta mea, ce-i drept nu pe vreme foarte rece, relantiul e mai stabil asa imediat dupa pornire. Eu numai asa porneam asta vara, doar acum la -10 grade il apas si ii dau drumul incet asa cum face AB. Poti sa mai incerci sa tii demarorul cuplat o secunda in plus, nu are ce sa se strice. Faptul ca ai schimbat/curatat o data supapele plus catalizatorul inseamna ca motorul nu merge in parametri - are amestec bogat o perioada mare de timp. Daca folosesti mult timp masina in oras, fa ce a zis Tommy macar o data pe luna. Mergi la service sa vezi ce cod de eroare ai memorat in ECM, si daca vor sa schimbe iar supapele fara sa se uite cu scannerul la motor, schimba service-ul. Link to comment
tolin Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 ... Dupa ce rulez mai mult in treapta a 2a si se incalzestew motorul nu se mai opreste ... Ti-ai dat singur raspunsul, atat la cauza, cat si la remediu. Ciprian - incearca si o pornire fara sa calci ambreiajul. Din experienta mea, ce-i drept nu pe vreme foarte rece, relantiul e mai stabil asa imediat dupa pornire. Eu numai asa porneam asta vara, doar acum la -10 grade il apas si ii dau drumul incet asa cum face AB. Motorul il pornesc si la -19'C fara sa ma urc in masina: 1- pentru ca n-am marmelada in cutie de viteze; 2- motoarele moderne sunt reglate sa pornesca cu o mica sarcina, nu in gol. Link to comment
cristi80 Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 De sarbatori am fost plecat la munte si intr-o zi cand am pornit motorul, in 3 sec mi s-a oprit. Am incercat din nou dar apoi am apasat usor acceleratia si masina s-a comportat bine, asta Eu de cand am masina nu am apasat ambreiajul la pornire, acum pe timp de iarna o las pornita mai mult pana cand ajunge cam la 1000rpm si apoi plec cu ea. Cam la 3000 de km ii mai bag un aditiv pentru curatat sistemul de alimentare "CASITE" se numeste sau ceva de genul. In afara de faza de la munte nu am avut nicio problema cu masina , in noaptea aceia a fost foarte frig si cred ca asta a fost motivul. Numai bine Link to comment
buddy Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 TOLIN...remediul l-am gasit dar cauza NU. Nu mi se pare deloc normal ca masina sa porneasca la prima cheie si dupa 5 min de rulare sa se opreasca motorul in mers . Chiar daca e de vina frigul tot nu e normal sa se opreasca odata ce a pornit si se invarte "rotund" si sa nu dea deloc in nas sau ceva rateuri inainte. Pur si simplu se oprestwe in momentul in care calc ambreiajul. Probabil trebuie sa evit semafoarele si trecerile de pietoni pana se incalzeste motorul ...si am scapat de probleme...sau mai bine sa vina vara. Link to comment
ciprian_nichita Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Ok. Asa o sa fac.Ma duc la service sa vad ce eroare are(dau un reset);de schimbat supapele nici nu poate fi vorba(masina a iesit din garantie-asa ca...) -fac iar IDLE LEARN -o sa schimb si bujiile- ma gandesc sa pun BRISK EXTRA(3+1 electrozi) CE SPUNETI -pun un GUNK -si o turez (eu de fel merg turat-de cand m-am ''ars'' prima data) a2 in a 3-a la 3000 a3 in a 4-a la 3500 a3 in a 5-a la 4000 Deja m-am saturat(imi fac griji sa nu inceapa iar cu tremuratul) Cand o pornesc nu pot sa iau piciorul de pe ambreiaj vreo 2 min.(se opreste motorul) Nu ma lasati baieti.Va multumesc SA NU UIT! CUM SE CURATA I.A.C.-ul? MERCI ANTICIPAT CIPRIAN Link to comment
Tommy Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 (edited) Asa greu e sa dau un pic cu search-ul? Curatare iac: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...amp;hl=curatare Idle learn si reset: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=11700 Despre curatare admisie la asa ceva ma refeream: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=240224 Edited January 6, 2008 by Tommy Link to comment
cristi80 Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Tommy daca masina merge perfect este indicat sa-i faci Reset ECM si Idle Learn? Link to comment
tolin Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Reset este indicat oricand, dar Idle Learn nu. Link to comment
cristi80 Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Masina mea are in jur de 11000km. Ii pot face un reset acum? Ii scot borna minus sau siguranta F16 si le mentin in aceasta pozitie maxim un minut in functie de operatie, nu? numai bine Link to comment
Razv Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 (edited) Fa'i dupa ce trece iarna .. de'obicei e bine sa faci la schimbarea sezoanelor... - nici eu nu i'am facut nici'un reset pana acum . ( ~9000km ) Edited January 8, 2008 by Razv Link to comment
tolin Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 .. de'obicei e bine sa faci la schimbarea sezoanelor... Tu stii ce face PowerOn resetul la ECM-ul lui ? Care-i legatura cu sezoanele ? Link to comment
Razv Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Pai pe timp de iarna se invata cu anumiti parametri.. de aceea e bine sa'i dai un reset dupa ce iesi din iarna .. Link to comment
tolin Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Si zici ca parametri aceia sunt asa de buni incat merita pastrati ? Ca sa fim mai exacti, acei "parametri" sunt erori, abateri fata de ideal si in cazul unui motor corect ele tin mai mult de comportamentul soferului, de trafic si de combustibil. Nu cred ca cineva vrea sa-si perpetueze constient erorile, daca n-are un avantaj din asta. Link to comment
Razv Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Si zici ca parametri aceia sunt asa de buni incat merita pastrati ? Nu tocmai ... eu zic ca trebuie stersi... Nu asta e si scopul resetului ? ( ca doar nu dau reset sa'mi "uite" posturile radio ) Link to comment
tolin Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 .. de aceea e bine sa'i dai un reset dupa ce iesi din iarna .. Cred ca am offtopicat fara folos. Link to comment
ciprian_nichita Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Salut baieti. Am fost certat ca nu am facut IDLE LEARN bine asa ca...revin. Am o nedumerire. Pana sa intru in iarna , la pornirea A/C acul indicator de la turometru cobora putin iar motorul se auzea altfel.(normal) Acum la resetarea IDLE LEARN cand am dat drumul la A/C zgomotul motorului nu sa schimbat si nici acul nu a mai coborat (de ce?) Sa nu injurati !!!!!!!!. Asa ca, la resetarea IDLE LEARN, am fost nevoit, sa apas din nou dezaburirea lunetei(moment in care motorul isi schimba ''mersul'' iar acul turometrului cobora putin). M-am cam saturat sa tot fac IDLE LEARN (iar motorul sa aiba toane: ori porneste ori sta cateva secunde pornit apoi se opreste)(ce-i drept, acum la pornirea motorului ,apas putin si acceleratia-si motorul nu sa mai oprit). INTREBARE: Are ceva daca am facut IDLE LEARN CU A/C si dezaburirea lunetei pornite in acelasi timp?(din topic am inteles ca ''unii'' au mai procedat si asa. -La cati km se schimba fisele(ma gendesc sa le schimb odata cu bujiile). CA MARCA DE FISE SE POTRIVESTE PTR. KALOS? Cu deosebit respec' ... CIPRIAN Link to comment
tolin Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Pe temperaturi scazute nu porneste A/C ! Si nu mai porni dezaburirea aceea, strici toata procedura, ECM-ul nu stie de ea ! Nu cred ca pastrezi masina pana trebuie sa schimbi fisele de la Kalos. Link to comment
Abram Burel Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Intrebare: daca la temperaturi scazute nu porneste A/C, atunci cum se poate face corect Idle Learn? Link to comment
VFX Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Se porneste compresorul apasand butonl de dezaburire...asta la cei cu aer automat (la manual nu stiu) Link to comment
ciprian_nichita Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Sa inteleg ca pe timp de iarna(cand este temperatura scazuta)se face IDLE LEARN fara nici un consumator pornit? OK (eu am gresit iar procedura-gandind ca daca nu porneste A/C pot porni un al consumator care sa inlocuiasca acest A/C) Momentan nu mai am probleme si o sa repet resetarea IDLE LEARN in primavara cand va funtiona A/C. Nu sun redus mintal dar...?CUM POTI SA FACI IDLE LEARN-ul CORECT(ca in manual)DACA NU PORNESTE A/C pe timpul iernii(cand sunt probleme cu relantiul)? Va multumesc ptr. informatii si va doresc sa nu aveti probleme(de nici un fel) Drum bun! CIPRIAN Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now