Jump to content

Aprindere MIL - Engine Check


Recommended Posts

Merge cam naspa situl, asa ca o sa renunt deocamdata la poze si o sa fiu... scurt :)

Cilindrul in care era bujia mai "afumata" nu lucreaza.

Am scos din el o bujie bine spalata in benzina si era evident de la pornire si pana la sosire ca motorul merge in 3.

Fisa lucreaza bine, bujia asisjderea.

E de mentionat ca nici celelalte bujii nu s-au simtit prea bine, ceea ce confirma intr-o oarecare masura spusele lui Ovi.

Deci mergem mai departe...

Uleiul banuiesc ca o sa-l schimb oricum, sper insa sa nu se fi suparat prea mult mai ales cilindrul ala de la atata spalare cu benzina.

Poate am busit si "catalizatorul", asta e, oricum era imbatranit :)

Sa vedem daca e injectorul care s-a... uitat deschis, ca chestia cu supapele de admisie parca nu se leaga (sau inca nu am studiat eu indeajuns). Oricum, parca nu as avea chef sa-mi umble cineva prin motor.

Ca tampenii care-mi trec prin cap este si faptul ca distributia a fost schimbata acum 6000Km. Nu vad insa cum ar putea afecta, fie si in timp, un singur cilindru.

N-o mai misc/pornesc pana nu fac rost de o interfata sa citesc DTC-urile si sa studiez ce spune cartea. Gata cu experimentele :D

 

Corectura: bujia aia nu lucreaza bine, dar ideea e ca ea e buna si si-ar face treaba, daca n-ar fi inecata in benzina :D

Edited by Abram Burel
Link to comment

Cum ziceam, cand am scos-o, curgea benzina de pe ea. Deci nici nu prea avea cum sa lucreze. Amintesc ca a lucrat pe alt cilindru frumos si chiar si in ala o vreme. Dupa care s-a inecat. De acord ca ea ar vrea, dar nu poate. Trebe' vazut de ce :) Anyone, anything?

 

Prima poza e bujia "inecata".

A doua e o bujie care se curatase pe autostrada, dar s-a mai afumat azi. Depunerile de pe buza sunt proaspete. Bujia scoasa aseara din cilindrul cu pricina avea depuneri un pic mai consistente pe buza, dar semana cu asta.

post-482-1233085934_thumb.jpg

post-482-1233085957_thumb.jpg

Edited by Abram Burel
Link to comment

Eu as lasa pe ultimul loc celebra problema a supapelor.

Mai degraba as porni de la sistemul de aprindere (exclusiv bujia), apoi as suspecta injectia.

Daca zici ca esti sigur ca fisa e OK, ramane de vazut sistemul de aprindere electronica (sa nu cumva sa-l fi balarit "gizmourile" montate de tine). Insa nu stiu sa-ti dau un sfat cum ai putea sa verifici @home.

Oricum, pana nu vezi un cod de eroare e cam greu sa apuci intr-o directie. Daca erai ploiestean sau ai fi avut drum pe aici te-as fi putut ajuta cu un OBD pe bluetooth.

Edited by root
Link to comment

Pai, sistemul de aprindere = senzori + ECU + bobine + bujii. Jucariile mele sunt doar niste chestii alimentate din 12V si care comanda niste elemente de iluminare de pe masina. M-am gandit la "zgomot injectat pe alimentare", dar pe langa zgomotul existent in instalatia electrica a unei masini, ce ar putea face jucariile e epsilon (dupa aprecierea mea curenta).

 

Imi pun acum sperante intr-un injector ramas deschis, fapt care ar justifica si scaderea vertiginoasa a nivelului benzinei si imbaierea cilindrului si bujiei aferente. Insa, atat unele cauze (de exemplu, driver-ul din ECU dus), cat si unele consecinte (ulei contaminat, evacuare idem), ma cam sperie.

As ramane insa cu manria ca nu e de la mersul... subturat :D Dar mai stii...

Link to comment

AB, care este eroarea?

Ai sters-o?

 

Cred ca tolin are dreptate, dar masuratoarea bateriei a intervenit dupa drumul pe A1 deci putin cam tarziu.

 

 

PS: Mircea, eu nu mai am soaftele, deci, cel putin pe moment, nu il pot ajuta.

Link to comment

@ab. Ce distanta ai la electrodul bujiei cu pricina? Dar la celelalte? Din poze pare foarte mare. Bujia cu pricina este cea cu fisa cea mai lunga?

Edited by Dj_Dark
Link to comment

Pe rand...

 

@puchi

Nu am schimbat nici o bujie, de-abia le-am scos sa le pozez. Ba, de fapt, am schimbat doua intre ele :) Poate o sa le schimb, dar dupa ce o sa-mi explic de ce era atata umezeala in cilindrul cu pricina si am consumat cativa litri buni de benzina in 10 Km.

 

@Sato

Astept o interfata de la Ovi si sambata dimineata sunt calare pe ea. Pana atunci toate erorile sunt puse la pastrare. Dincolo de intamplarea cu becoleduri, si de posibilitatea sa fi existat vreo conditie de tensiune insuficienta la inceput (sa zicem ca din cauza bateriei mai batrane si a traficului taraganat), comportamentul ulterior si mai ales finalul apoteotic, nu prea ma conduc la o cauza "generala", ci mai degraba la una specifica cilindrului cu pricina.

 

@Dj

La momentul la care le-am facut, am pus o distanta putin mai mica decat trebuia (parca). Acum sau mai cracanat. E vizibila (nu cred ca din poze) eroziunea electrodului central pe partea dinspre cel de masa, dar "ochiometric" nu ar conduce la o crestere a distantei mai mare de 10-15%. Nu e cea mai lunga, dar urmatoarea.

 

S-ar putea sa bat campii pe o poteca gresita, dar dupa excursia pe A1, indiferent ce cauzase initial problema, motorul a mers cat se poate de bine 5 Km, apoi la inspectie bujia de pe cilindrul cu pricina nu arata decat cu putin mai rau decat celelalte, apoi dupa inca 5 Km a inceput sa mearga constant prost. Daca este sa scot din toate indiciile de pana acum cea mai penibila cauza posibila, ar fi roaderea izolatie firului catre injectorul cu pricina, contactul intemepestiv cu masa, dupa care unul permanent. Deocamdata, gravitez cu banuielile in jurul ecuatiei "driver ECU + fire + injector"

Cum procedura de diagnoza imi indica sa fac o inspectie vizuala inainte de orice citire de erori, o sa ma uit mai intai prin zona respectiva.

Dar pana sambata mai e :D

Link to comment

Totusi, nu cred ca era f complicat sa masori rezistenta fisei cu pricina... Ca daca nu ai scanteie calumea/deloc (degeaba verifici cu bujia in conditii ,,atmosferice'') e normal sa nu se aprinda amestecul... Ar fi cea mai simpla problema si evident cea mai ieftina solutie.

Edited by andreib
Link to comment

@andrei

De acord... partial. Incapatanat cum sunt, raman la parerea ca, daca ar fi fost sa aibe rezistenta marita, si scanteia data spre chiulasa ar fi avut de suferit. Dar ochiul si urechea nu sunt aparate de masura :)

Link to comment

Daca in momentul de fata (cu martorul aprins) as alimenta si s-ar stinge, sa ma mai duc in service?

ps: Nu va suparati ca pun niste intrebari mai...ciudate dar urasc service-urile. Caut pe tot posibilul sa mentin masina neatinsa de romani. (ps: aka Abraham)

Link to comment

Tu nu faci decat sa mergi la ghici. O scanare in service, fara remediere se face cu 20-30 de lei la un mecanicos istet. Te duci, ii zici ca ai masina in parcare, vrei sa-ti puna scanerul si sa-ti zica codul de eroare, i-ai dat 20 de lei si gata.

Link to comment

Buey, am eu "scanner" ! :osanale: Ovi !

Da'... cum ne intalnim? Oricum, nu ma lua repede, ca inca nici nu am instalat/probat/dumirit. Daca ai rabdare pana maine seara, maxim poimaine dimineata, iti pot confirma eventual ca pot sa fac ce zice Mircea... gratis :D

Iar daca voi fi fericit (aka nu e buba mare la mine :) ) poate ne intalnim si intr-un loc avantajos pentru amandoi. Eu aproape sigur nu o sa ma pot deplasa atat de repede (cu toate ca si un fir ros ramane o ipoteza valida inca)... motorizat.

Link to comment

Sunteti pregatiti? Sa-i dam drumu'!

- Coborat la masina cu inima cat un purice si incarcat cu: laptop, interfata, cabluri, multimetru.

- Legat toate frumusel, incercat conectare, hentz - nu merge la 9600 bps :)

- Trec pe 38400, se conecteaza

- Mazochist, tai contactul, ridic capota, bunghesc dupa ceva incercari cum se deface un conector de la injector, desfac dupa regula cunoscuta, pe cel cu pricina si pe cel din dreapta (va mai amintiti? ca si cu bujiile :) )

- Masor in toate felurile, spre ECU, si injectorul - ambele aratau la fel, adica si de pe cilidrul cu pricina (aveam sa aflu un pic mai tarziu ca e... 2), cat si pe cel "bun"

- Pun si bujiile la loc, intr-o ordine aleatoare (de emotie, am uitat sa mai masor distantele)

- Ma intorc usor umezit in masina, pun contactul, reconectez aplicatia si citesc DTC-urile

- Oarescum de asteptat: P0202 (probleme la injectorul 2), P0300 (stiti ce e) deja puse la pastrare si tot ele, insotite de P0138 (tensiune mare pe sezorul O2 din spate - cred si eu la gata benzina a inghitit)

- Le notez grijuliu pe hartie, dupa care imi aduc aminte ca am calculator si bag niste capturi si "fotografiez" cateva tab-uri care mi se par interesante

- Cu un usor tremur in mana, fac click pe stergere erori si confirm ca... stiu ce fac :D

- Dau la cheie... Vruuummm!

- Ciulesc circumspect urechea (cu una mai aud rezonabil :( ), e cuminte

- Nu mi-e clar daca interfata a pastrat conexiunea, as ca ma deconectez si reconectez (soft) si ma pun pe monitorizat

- Bag cu incredere deja cate un ALT+PRTSCR si depun poza in "document"

- Astept pana trece de 80 de grade, mai pozez si niste chestii despre senzorii O2, opresc motorul si pun capacul peste motor la locul lui.

- Pornesc din nou, mai bag vreo 2 poze, si plec intr-o excursie de vreo 3 Km. Nici o problema!

- Ma declar multumit si inghetat, notez kilometrajul, imi stang calabalacul si plec spre casa.

- Nu inainte de a verifica becoledurile de stop - merg cum trebuie, dar cablul de la ala suplimentar e prins "din scurt" la montaj si nu pot sa umblu la el.

- Imi zic ca ajunge pentru o zi de post.

- Ajuns la caldurica, fac o evaluare calificata a consumului in perioada de... criza: cam 24 l/% :D

- M-am uitat prin manual, dar la ora asta nu mai ma prind de nimic.

Asa ca va las pe voi.

Ceea ce imi este clar e ca deocamdata n-am depistat cauza. Sa o fi indepartat cand am scos conectorii? Sa apara doar cand se incinge mai tare ceva pe-acolo? Poa' sa ninga, poa' sa ploua, eu am intefata noua!

S-auzim... numai de bine!

20090130_Kalos_Reset_ECM.doc

Edited by Abram Burel
Link to comment

:o fftopic: AB

Clar si la obiect .Sa de`a Domnul sa nu mai ai probleme pe viitor .Anunta`ne daca survin modificari :osanale:

 

P.S MIg` ule! ,ce ulei sefu ?.Ce probleme a avut sau are AB cu uleiul ??

Edited by Mircea
Daca-ti dau warn pentru limbaj IRC iar plangi ca am ceva cu tine personal!
Link to comment
... Ceea ce imi este clar e ca deocamdata n-am depistat cauza. Sa o fi indepartat cand am scos conectorii? Sa apara doar cand se incinge mai tare ceva pe-acolo? ...

Ti-a miscat cineva conectorul de la injector (pe la servis) si ti-a facut figura dupa trecerea unui bump ?

Link to comment

Prin service n-am mai fost de mii de km :)

Iar simptomele au aparut pe drum intins.

Acum, iar imi pare rau, ca am umblat pe la fire inainte sa sterg erorile. Trebuia sa ma asigur mai intai ca motorul e tot in conditia de eroare si abia apoi sa incep sa-l scarman.

Aveam o sansa sa ma lamuresc daca ECU a ramas "agatat" (asa cum deduc din unele sfaturi date pe aici) sau a fost o cauza stupida, care a fost inlaturata practic in acelasi "pas" cu resetul.

 

Chestia mai mult decat evidenta este ca nu e de la... subturare :D

Link to comment

Cu resetul soft ai inlaturat starea indusa de catre ECM la aparitia erorii P0300, dar eroarea generatoare a fost cea de la (ne)functionarea injectorului #2. Eroarea primara a aparut datorita unui contact imperfect la mufa sau o problema in cablaj. Poate ca problema mai exista si reapare la temperatura mai mare in compartimentul motor. Stii tu bine ce trebuie facut.

Link to comment

Are cineva idee daca sonda lambda merge inlocuita de pe Kalos 1.4/2004/8v cu una de pe un Cielo marca bosch ? este in 3 fire. O seara buna tuturor, astept un sfat.

Edited by tolin
offtopic !
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...