Abram Burel Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 (edited) Am zis ca ar prinde bine sa enunt partea de... morala din intamplarea mea. Poate nu e pentru prima oara cand sunt scrise lucrurile astea, dar mai... tragem o linie din cand in cand 1. Incercati sa NU va mai deplasati cu masina prea mult dupa aprinderea MIL. Cauza in sine poate sa nu produca efecte majore in mod direct, dar ar putea sa induca consecinte costisitoare. Inca nu stiu daca am avut noroc sau nu, dar mi-as trage niste pumni daca a avut de suferit sistemul de evacuare. 2. NU va bazati pe zicala "asa face toate" si sa va repeziti sa faceti una sau alta dupa cum a spus unul sau altul. Ma refer aici la chestia cu supapele, pus aditiv de curatare si alergat pe sosele. Controversa starnita de acest diagnostic si modul de abordare in service-uri ar trebui sa fie suficiente pentru a va face mai circumspecti si sa va incite la... cunoastere. 3. Faceti tot posibilul sa aflati codurile de eroare (DTC). Aveti urmatoarele variante: - Mergeti intr-un service apropiat si incercati sa dati peste cineva care va inspira incredere; - Apelati la cineva in care aveti incredere; - Descurcati-va singuri (daca aveti cu ce). 4. Adaugati la "trusa de scule" o interfata sau un tester, cu care sa puteti, cel putin, citi codurile de eroare si sa le stergeti. Nu costa cine stie ce, si poate fi util(a) in diferite moduri. 5. Incercati sa intelegeti din informatiile de diagnosticare + citirea manualului + discutiile de pe forum, cam ce s-ar fi putut intampla. Nimeni nu s-a nascut invatat si, cu siguranta, nimeni nu e apriori prost. Nu e la indemana oricui sa inteleaga orice, dar un dram de gandire poate sa faca minuni. 6. Daca e nevoie sa mergeti in service, faceti-o cu incredere si fiti colaborativi. Nu are rost sa tipati la mecanic de cand il vedeti. Abordati-l cu seriozitate, oferiti-i cat mai multe informatii si, ce mai incolo si incoace, sunteti de acum la mana lui, deci ar fi bine sa il tratati ca pe un prieten si nu ca pe un dusman. PS@nightmare: Electric vorbind ar putea merge senzorul de la Cielo Euro 3 de pe spate. Ambii senzori sunt cu incalzire, iar circuitul de incalzire e separat de cel de semnal, motiv pentru care senzorii sunt la 4-fire si nu la 3, ca la Cielo. Edited February 1, 2009 by Abram Burel Link to comment
sergiuhusca Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Uitati un site interesaant despre Mil-ul de la Kalos. http://www.daewooclub.co.uk/forums/showthr...2718&page=2 Link to comment
tolin Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Da, de acolo poti afla prostii precum ca ar exista senzor MAF la Kalos. Link to comment
puchi Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Bun A.B !.Dar pana la urma de ce ti sa aprins mill`ul.Si ce ai facut pentru remediere ? Link to comment
tolin Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 P0202 (probleme la injectorul 2), P0300 (stiti ce e) deja puse la pastrare si tot ele, insotite de P0138 (tensiune mare pe sezorul O2 din spate - cred si eu la gata benzina a inghitit) Ti-a raspuns: eroare P0202 (malfunctionare injector #2). Restul sunt consecinta primei. Link to comment
closchkutza Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Uitati un site interesaant despre Mil-ul de la Kalos. http://www.daewooclub.co.uk/forums/showthr...2718&page=2 Sau smecherii de genul: "You could try the ECU/ECM reset. Pull the ECU fuses out, try and start the car, leave key on PositionII for 10 mins, then all off, put back fuses then start as normal. See if that works." Link to comment
Abram Burel Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 @puchi Nu am inca o explicatie completa, ci doar scenarii. Am facut cateva "manevre" care imi ingreuneaza firul logic. Daca e sa ne luam dupa erori, ar fi asa: 1. Injectorul 2 a luat-o razna. P0202 Dupa cata benzina s-a scurs pe teava de esapament, se poate presupune ca a ramas deschis. Asta inseamna ca primea comanda, adica o masa. Ar fi putut sa fie ceva ciudat pe la conectori, desi la cum arata e cam dificil sa ajunga mizerie la contacte. Nici firele nu prea au cum sa atinga de parti metalice. 2. Tot motorul a luat-o usurel pe aratura, dat fiind ca mersul in 3 cilindri nu face parte din placerile lui. P0300 3. Senzorul de oxigen a fost sufocat de damfurile ce-i veneau pe teava. P0168 Au mai ramas cateva intrebari inca fara raspuns, de exemplu: - S-a produs problema injectorului din cauza incalzirii? - Cum de si-a revenit motorul dupa alergatul pe autostrada? - A scapat catalizatorul? - Cam cata benzina a ajuns in ulei? (la o verificare rapida, mai deloc) Daca reusesc sa mai avansez, va dau de stire. Link to comment
Myg Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 @puchi - Cam cata benzina a ajuns in ulei? Tocmai de aceea mi-am permis, zilele trecute, sa-i reamintesc d-lui AB de ulei. Link to comment
tolin Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 - de ce sa nu scape catalizatorul, este solubil in benzina ? - in faza 1 si 2 dupa Carnot (admisie + compresie) intra benzina (vapori) in ulei ? Link to comment
sergiuhusca Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Pana la urma , exista o statistica referitoare la cate masini s-a umblat la supapele de evacuare? Link to comment
tolin Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 De ce, o statistica pe un forum este reprezentativa ? Link to comment
Mircea Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Bun A.B !.Dar pana la urma de ce ti sa aprins mill`ul.Si ce ai facut pentru remediere ? 77000000.gif Ti-a raspuns: eroare P0202 (malfunctionare injector #2). Restul sunt consecinta primei. fftopic: Da' ce maetre, vroiai sa citeasca cand nu nimereste cratima (-) e mai simplu sa puna apostrof (')? E greu bre, e greu. Sau vorba unui clasic in viata "E grele astea domne!" In rest, de la Zaraza. AB, cum vorbeam mai deunazi cu un co-forumist, puteam sa pun pariu leafa pe luna ca nu aveai nimic la supape Link to comment
sergiuhusca Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Adica cu mine Domnule Mircea. Domnule Tolin nu e rlevanta o statistica pe un forum , dar am luat internetul la sapat sa ma exprim asa si sunt o gramada care se plang de chestia asta. Sper sa am noroc.Daca nu as fi muncit pentru banii astia nu mi-as fi facut atatea probleme. De asemenea vad epe forum niste colegi pe care supapele i-au costat 3.000 ron.Mi se pare o suma astronomica in contextul in care o supapa de evacuare este 23,00 ron. Link to comment
tolin Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Offtopic: Tu n-ai vazut ca forumurile sunt invadate de toti care se plang si de putini care se rad ? Link to comment
Abram Burel Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 - de ce sa nu scape catalizatorul, este solubil in benzina ?- in faza 1 si 2 dupa Carnot (admisie + compresie) intra benzina (vapori) in ulei ? - pai... nu stiu, de unde si intrebarea - in 1 intra amestec, in doi se comprima, apoi ia p..a foc si deja in 3 vorbim de benzina la... liber, pana in 4 cand grosul se duce pe evacuare; parca asa era Carnot... modificat ma gandesc ca daca torni benzina in cilindru (zau ca picura benzina din bujie cand am scos-o dupa ultimul drum "defect"), nu e o chestie prea grozava pentru ungere si poate ceva-ceva ajunge in baie; poate joi, daca sunt doritori experimentati de "degustat" ulei... Link to comment
Satori Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Dupa cum am mai incercat sa zic (vad ca postul nu mai e pe aici, probabil Trimite s-a agatat in conexiune), raman la parerea mea, bateria e de vina. 1. Injectorul 2 a luat-o razna. P0202Dupa cata benzina s-a scurs pe teava de esapament, se poate presupune ca a ramas deschis. Ala e amestec, mult condens, putina benzina. Sa nu exageram. - Cum de si-a revenit motorul dupa alergatul pe autostrada? S-a incarcat bateria. - A scapat catalizatorul? Avand in vedere ca esti subturangiu dar si ca ai rezolvat-o destul de repede, 90% DA, a scapat. Aproape toate masinile cu missfire pe care am pus mana erau alergate prin oras, cu farurile aprinse, subturate si/sau aveau baterii pe duca. Later edit: de fiecare data cand a mea dadea semne de oboseala, detectorul imi indica cu ceva timp inainte, la contact, tensiune scazuta. O ardeam nitel fara consumatori si, astfel, niciodata cat timp a fost a mea, nu a facut prostii. Link to comment
rich1974 Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 majoritatea celor ce merg in oras ignora faptul ca bateria trebuie incarcata din cand in cand fiindca nu are timp sa se incarce pe distante scurte! Link to comment
tolin Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Bateria nu se incarca la 100% pe instalatia de pe masina, 12,9V masurati in gol inainte de pornire. Daca vreti sa nu aveti probleme, incarcati bateria inainte de intrarea in sezonul rece (tensiunea bateriei este direct proportionala cu temperatura ambianta). De la 80% la 100%, un acumulator din acesta se incarca, doar, in regim de curent constant mic (< 100 mA) pret de mai multe ore. Tensiune mica + bujii depasite (gap marit prin erodare) este premisa ideala pentru misfire. Daca se adauga si o benzina cu volatilitate scazuta (nicio legatura cu cifra octanica), succesul este asigurat. Link to comment
Abram Burel Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 (edited) Sato, e bine sa ai o parere si o respect, dar nu se pupa nici cu diverse amanunte ale comportamentului si nici cu ordinea erorilor. Iar in ceea ce priveste... aspirina universala, asta ar putea sa fie o a doua solutie generala dupa inlocuirea supapelor In rest, da, as cam intruni conditiile, bateria e cam veche. Astept sa se duca de tot sa vad daca mai apar erorile pana atunci si te anunt Am recitit cateva din posturile de la inceputul topicului. Cred ca e foarte interesant. Sunt insa prea obosit acum, dar sigur ma ocup de o recenzie in we. Ah, era sa uit. Mi-am luat un Spark ... Vrajeala (prietenii stiu de ce) A venit cu MILu' aprins. L-am resetat. Atasat scanul de dinainte de clear DTC (se citeste cu... Notepad... printre randuri, ca inca nu stiu cum sa combin si pagina de stil si n-am driver de pdf pe calculatorul asta). Asteptam opinii Spark_20090205_before_clear.xml Edited February 5, 2009 by Abram Burel Link to comment
tolin Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 AB, ai experimentat un proiect, inca secret, pe motorul tau ? Nu trebuie sa spui ce, doar Y or N. Link to comment
Satori Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Sato, e bine sa ai o parere si o respect, dar nu se pupa nici cu diverse amanunte ale comportamentului si nici cu ordinea erorilor. Detaliaza. Aspirina universala nu prea exista. Pentru ca e doua. Inainte schimbau supape, acum schimba modul de aprindere. Probabil s-a prins cineva de la GM ca noi reparam la toate masinile "eroarea" unui lot. Asa ca au gasit alta. Link to comment
tolin Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Dar cand o sa puna bujii de motor DOHC pe un motor DOHC ? Si cand vor pune o limita realista pentru schimbarea lor ? Link to comment
andreib Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Folosind aceleasi bujii ca pe nubira ei au lungit intervalul de schimbare de la 20 la 30kkm. La 30kkm bujile nu mai au gap 1.1 ci mai mult 1.2-1.3 . Link to comment
Satori Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Dar cand o sa puna bujii de motor DOHC pe un motor DOHC ? Si cand vor pune o limita realista pentru schimbarea lor ? Ti-as raspunde ca atunci cand nu o sa mai castige din schimbarea modulului de aprindere, dar am incredere in ei. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now