Jump to content

Aprindere MIL - Engine Check


Recommended Posts

Am zis ca ar prinde bine sa enunt partea de... morala din intamplarea mea. Poate nu e pentru prima oara cand sunt scrise lucrurile astea, dar mai... tragem o linie din cand in cand :)

 

1. Incercati sa NU va mai deplasati cu masina prea mult dupa aprinderea MIL.

Cauza in sine poate sa nu produca efecte majore in mod direct, dar ar putea sa induca consecinte costisitoare. Inca nu stiu daca am avut noroc sau nu, dar mi-as trage niste pumni daca a avut de suferit sistemul de evacuare.

 

2. NU va bazati pe zicala "asa face toate" si sa va repeziti sa faceti una sau alta dupa cum a spus unul sau altul.

Ma refer aici la chestia cu supapele, pus aditiv de curatare si alergat pe sosele. Controversa starnita de acest diagnostic si modul de abordare in service-uri ar trebui sa fie suficiente pentru a va face mai circumspecti si sa va incite la... cunoastere.

 

3. Faceti tot posibilul sa aflati codurile de eroare (DTC).

Aveti urmatoarele variante:

- Mergeti intr-un service apropiat si incercati sa dati peste cineva care va inspira incredere;

- Apelati la cineva in care aveti incredere;

- Descurcati-va singuri (daca aveti cu ce).

 

4. Adaugati la "trusa de scule" o interfata sau un tester, cu care sa puteti, cel putin, citi codurile de eroare si sa le stergeti.

Nu costa cine stie ce, si poate fi util(a) in diferite moduri.

 

5. Incercati sa intelegeti din informatiile de diagnosticare + citirea manualului + discutiile de pe forum, cam ce s-ar fi putut intampla.

Nimeni nu s-a nascut invatat si, cu siguranta, nimeni nu e apriori prost. Nu e la indemana oricui sa inteleaga orice, dar un dram de gandire poate sa faca minuni.

 

6. Daca e nevoie sa mergeti in service, faceti-o cu incredere si fiti colaborativi.

Nu are rost sa tipati la mecanic de cand il vedeti. Abordati-l cu seriozitate, oferiti-i cat mai multe informatii si, ce mai incolo si incoace, sunteti de acum la mana lui, deci ar fi bine sa il tratati ca pe un prieten si nu ca pe un dusman.

 

PS@nightmare: Electric vorbind :) ar putea merge senzorul de la Cielo Euro 3 de pe spate. Ambii senzori sunt cu incalzire, iar circuitul de incalzire e separat de cel de semnal, motiv pentru care senzorii sunt la 4-fire si nu la 3, ca la Cielo.

Edited by Abram Burel
Link to comment
P0202 (probleme la injectorul 2), P0300 (stiti ce e) deja puse la pastrare si tot ele, insotite de P0138 (tensiune mare pe sezorul O2 din spate - cred si eu la gata benzina a inghitit)

Ti-a raspuns: eroare P0202 (malfunctionare injector #2). Restul sunt consecinta primei.

Link to comment
Uitati un site interesaant despre Mil-ul de la Kalos.

 

http://www.daewooclub.co.uk/forums/showthr...2718&page=2

Sau smecherii de genul: "You could try the ECU/ECM reset. Pull the ECU fuses out, try and start the car, leave key on PositionII for 10 mins, then all off, put back fuses then start as normal. See if that works."

Link to comment

@puchi

 

Nu am inca o explicatie completa, ci doar scenarii. Am facut cateva "manevre" care imi ingreuneaza firul logic. Daca e sa ne luam dupa erori, ar fi asa:

1. Injectorul 2 a luat-o razna. P0202

Dupa cata benzina s-a scurs pe teava de esapament, se poate presupune ca a ramas deschis. Asta inseamna ca primea comanda, adica o masa. Ar fi putut sa fie ceva ciudat pe la conectori, desi la cum arata e cam dificil sa ajunga mizerie la contacte. Nici firele nu prea au cum sa atinga de parti metalice.

2. Tot motorul a luat-o usurel pe aratura, dat fiind ca mersul in 3 cilindri nu face parte din placerile lui. P0300

3. Senzorul de oxigen a fost sufocat de damfurile ce-i veneau pe teava. P0168

Au mai ramas cateva intrebari inca fara raspuns, de exemplu:

- S-a produs problema injectorului din cauza incalzirii?

- Cum de si-a revenit motorul dupa alergatul pe autostrada?

- A scapat catalizatorul?

- Cam cata benzina a ajuns in ulei? (la o verificare rapida, mai deloc)

Daca reusesc sa mai avansez, va dau de stire.

Link to comment
Bun A.B !.Dar pana la urma de ce ti sa aprins mill`ul.Si ce ai facut pentru remediere ? 77000000.gif
Ti-a raspuns: eroare P0202 (malfunctionare injector #2). Restul sunt consecinta primei.

 

:o fftopic: Da' ce maetre, vroiai sa citeasca cand nu nimereste cratima (-) e mai simplu sa puna apostrof (')? E greu bre, e greu. Sau vorba unui clasic in viata "E grele astea domne!"

In rest, de la Zaraza.

AB, cum vorbeam mai deunazi cu un co-forumist, puteam sa pun pariu leafa pe luna ca nu aveai nimic la supape :)

Link to comment

Adica cu mine Domnule Mircea.

 

Domnule Tolin nu e rlevanta o statistica pe un forum , dar am luat internetul la sapat sa ma exprim asa si sunt o gramada care se plang de chestia asta.

 

Sper sa am noroc.Daca nu as fi muncit pentru banii astia nu mi-as fi facut atatea probleme.

 

De asemenea vad epe forum niste colegi pe care supapele i-au costat 3.000 ron.Mi se pare o suma astronomica in contextul in care o supapa de evacuare este 23,00 ron.

Link to comment
- de ce sa nu scape catalizatorul, este solubil in benzina ?

- in faza 1 si 2 dupa Carnot (admisie + compresie) intra benzina (vapori) in ulei ?

 

- pai... nu stiu, de unde si intrebarea :)

- in 1 intra amestec, in doi se comprima, apoi ia p..a foc si deja in 3 vorbim de benzina la... liber, pana in 4 cand grosul se duce pe evacuare; parca asa era Carnot... modificat ;) ma gandesc ca daca torni benzina in cilindru (zau ca picura benzina din bujie cand am scos-o dupa ultimul drum "defect"), nu e o chestie prea grozava pentru ungere si poate ceva-ceva ajunge in baie; poate joi, daca sunt doritori experimentati de "degustat" ulei...

Link to comment

Dupa cum am mai incercat sa zic (vad ca postul nu mai e pe aici, probabil Trimite s-a agatat in conexiune), raman la parerea mea, bateria e de vina.

 

1. Injectorul 2 a luat-o razna. P0202

Dupa cata benzina s-a scurs pe teava de esapament, se poate presupune ca a ramas deschis.

 

Ala e amestec, mult condens, putina benzina. Sa nu exageram. :)

 

- Cum de si-a revenit motorul dupa alergatul pe autostrada?

 

S-a incarcat bateria.

 

- A scapat catalizatorul?

 

Avand in vedere ca esti subturangiu dar si ca ai rezolvat-o destul de repede, 90% DA, a scapat.

 

 

Aproape toate masinile cu missfire pe care am pus mana erau alergate prin oras, cu farurile aprinse, subturate si/sau aveau baterii pe duca.

Later edit: de fiecare data cand a mea dadea semne de oboseala, detectorul imi indica cu ceva timp inainte, la contact, tensiune scazuta. O ardeam nitel fara consumatori si, astfel, niciodata cat timp a fost a mea, nu a facut prostii.

Link to comment

Bateria nu se incarca la 100% pe instalatia de pe masina, 12,9V masurati in gol inainte de pornire. Daca vreti sa nu aveti probleme, incarcati bateria inainte de intrarea in sezonul rece (tensiunea bateriei este direct proportionala cu temperatura ambianta). De la 80% la 100%, un acumulator din acesta se incarca, doar, in regim de curent constant mic (< 100 mA) pret de mai multe ore. Tensiune mica + bujii depasite (gap marit prin erodare) este premisa ideala pentru misfire. Daca se adauga si o benzina cu volatilitate scazuta (nicio legatura cu cifra octanica), succesul este asigurat.

Link to comment

Sato, e bine sa ai o parere si o respect, dar nu se pupa nici cu diverse amanunte ale comportamentului si nici cu ordinea erorilor. Iar in ceea ce priveste... aspirina universala, asta ar putea sa fie o a doua solutie generala dupa inlocuirea supapelor

In rest, da, as cam intruni conditiile, bateria e cam veche. Astept sa se duca de tot sa vad daca mai apar erorile pana atunci si te anunt

Am recitit cateva din posturile de la inceputul topicului. Cred ca e foarte interesant. Sunt insa prea obosit acum, dar sigur ma ocup de o recenzie in we.

Ah, era sa uit. Mi-am luat un Spark ... Vrajeala (prietenii stiu de ce) A venit cu MILu' aprins. L-am resetat. Atasat scanul de dinainte de clear DTC (se citeste cu... Notepad... printre randuri, ca inca nu stiu cum sa combin si pagina de stil si n-am driver de pdf pe calculatorul asta). Asteptam opinii

Spark_20090205_before_clear.xml

Edited by Abram Burel
Link to comment
Sato, e bine sa ai o parere si o respect, dar nu se pupa nici cu diverse amanunte ale comportamentului si nici cu ordinea erorilor.

 

Detaliaza.

 

 

Aspirina universala nu prea exista. Pentru ca e doua. Inainte schimbau supape, acum schimba modul de aprindere. Probabil s-a prins cineva de la GM ca noi reparam la toate masinile "eroarea" unui lot. Asa ca au gasit alta.

Link to comment
Dar cand o sa puna bujii de motor DOHC pe un motor DOHC ? Si cand vor pune o limita realista pentru schimbarea lor ?

 

Ti-as raspunde ca atunci cand nu o sa mai castige din schimbarea modulului de aprindere, dar am incredere in ei.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...