aqua Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 doresc sa aflu de la cei care au facut personal schimbarea antigelului . eu am cumparat masina (cielo 1995 1,5 soch)in anul 2000 si nu am schimbat antigelul niciodata , numai l-am masurat in fiecare inceput de iarna . ce imi recomandati ?si mai mult care e modalitatea de al schimba? Link to comment
iso Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 ...in primu' rind ai nevoie de vreo' jumatate de zi ... Materiale necesare : -3 L antigel de firma -3L apa distilata -10L apa distilata -5L otet alimentar (cel mai puturos de pe piata-ala e cel mai bun) Cum am facut eu : -desfaci furtunele de la radiator sa curga zeama , NU pe la canea . -pui furtunele la loc -umpli instalatia cu otet si apa distilata -pornesti motorul si'l lasi vreo jumate de ora sa se incinga , nu uita sa dai drumu' si la caldura in interior sa circule apa si prin calorifer , mai astepti pina se raceste un pic motoru' . -golesti otetul si pui furtunele la loc -acum pui apa distilata si repeti operatiunea X 2ori -repeti chestia cu apa distilata se se clateasca bine instalatia de otet . -desfaci suruburile de la radiator , priza de aer , ventilatorul de pe radiator. -scoti radiatorul si 'l cureti la exterior(fagurii) si interior(cit poti) piatra care s-a depus pe furtune(o adevarata cariera) -- ai grija e fragil :!: -cureti si gresezi motorul ventilatorului -cureti vasul de expansiune -se monteaza totul cum a fost . :!: -acum se pune apa si antigel -pornesti motorul sa faca amestecul apa/antigel Ei acum ai sa vezi caldura in interior dupa spalarea instalatiei si inlocuirea antigelului . Spor :!: :thumbr: Link to comment
tolin Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 1- lichidul de racire se schimba la maxim 2 ani, dupa care isi pierde proprietatile; 2- apa distilata si antigelul se amesteca inainte de introducerea in vasul de expansiune in raport 1:1; 3- recomand lichidul de racire facut pentru Daewoo, nu intamplator este dublu la pretz, este gata proportionat si verificat la -35'C; 4- economia de pretz de vreo maxim 250k facut la lichid poate costa mult mai mult; 5- poate fi doar distilata si nu filtrata, poate chiar apa de la robinet; 6- antigelul poate fi oxidant si atunci se strica termostatul; 7- nu se lasa motorul fara lichid sub presiune in el, se dezvolta flora si fauna; 8- dupa umplerea vasului de expansiune se ruleaza in sarcina o perioada pentru eliminarea aerului din instalatie, dupa care se completeaza lichidul pana la semn; 9- verificarea nivelului se face pe loc drept, neinclinat; 10- capacul vasului se stringe complet, lichidul trebuie sa fie sub presiune pentru o functionare corecta si pentru o maxima preluare a caldurii; 11- capacul se curatza bine pentru a elibera supapa de aerisire si/sau suprapresiune. Link to comment
VAXXi Posted November 28, 2004 Share Posted November 28, 2004 Dat fiind conţinutul de informaţie tehnică, se mută la "Tutoriale". Link to comment
ches Posted November 16, 2011 Share Posted November 16, 2011 Am gasit topicul asta in urma unui search si ca sa nu deschid unul nou scriu aici. Epica (ca si alte Chevy-uri mai noi) vine cu antigel Dex-Cool bazat pe nu stiu ce compusi organici. Acesta nu este compatibil cu vechile tipuri si trebuie completat/inlocuit cu antigel de acelasi tip. Garantia antigelului este de 5ani sau 250000km conform cartii tehnice de la Epica. Ieri l-am verificat cu densimetrul si inca pare OK (masina are 4 ani si 62000km). Totusi am dat o pe internet sa vad cu ce pot sa-l inlocuiesc la anul, la urmatoarea revizie. Am gasit asa: 1. Valvoline Zerex la 63RON/ ~4 litri: http://www.automed.ro/index.php?menu=produse&filter_categorie=Antigel&filter_subCategorie=Zerex&filter_subsubCategorie=&produs=Zerex%20dex-cool%20antifreeze--69 2. GM Dex-cool (pe revizie chevrolet apare ca G12?!) la 18RON/ 1 litru sau 90RON/ 5litri http://www.okazii.ro/catalog/58092337/antigel-gm-dex-cool-longlife-1-l.html http://www.reviziechevrolet.ro/Antigel-rosu-1L-Chevrolet--G12,p-488.html Acum vin intrebarile: 1. Este G12 acelasi lucru cu Dex-Cool? 2. Recomandati GM sau Valvoline? Stiu ca Valvoline este firma mare bla bla, insa difereneta de pret intre cele 2 este f mare. 3. A folosit cineva Valvoline Zerex Dex-Cool (nu ma intereseaza celelalte variante de Zerex, doar Dex-Cool)? A avut probleme? Multumesc anticipat pt raspunsuri! Link to comment
ches Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Pana la urma am gasit GM Dex-Cool la 20RON/litru la un magazin auto, deci am luat de origine. Si am aflat ca G12 nu este acelasi lucru cu Dex-Cool, deci nu le amestecati! Link to comment
raven84 Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Care e riscul folosirii unui antigel "expirat"? Link to comment
tomis Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Antigel expirat (data fabricatiei) n-as putea spune cum adica, dar antigel degradat in timp in instalatie, masurat cu scula, da o temperatura de congelare mai mica ( - 18... -14 grade) cea ce spune destule despre riscuri Link to comment
ches Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Unii spun ca in timp devine coroziv, de aceea trebuie schimbat. Si cica nici Dex-cool nu e prea grozav cand da nas in nas cu aerul, compusii organici reactioneaza cu el si cica ar deveni coroziv. Cum alte cuvinte daca aveti o sticla "pt completare" de Dex-cool, nu o folositi daca a trecut ceva vreme (nu stiu sa zic cat) de cand ati desfacut-o. In instalatia de racire cica ar fi garantat 5 ani pt ca sta sub presiune. Link to comment
BnCristi21 Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 On 4/25/2012 at 3:10 PM, ches said: Pana la urma am gasit GM Dex-Cool la 20RON/litru la un magazin auto, deci am luat de origine. Si am aflat ca G12 nu este acelasi lucru cu Dex-Cool, deci nu le amestecati! Buna seara, imi cer scuze ca dau "revive" la o postare atat de veche, dar nu stiu exact unde sa postez aceasta intrebare, nefiind chiar o problema tehnica. De curand am observat ca mi-a scazut nivelul antigelului, este la minim, drept urmare am zis sa incerc sa-l achizitionez chiar eu, online. Am o Epica 2.0D 150cp din 2007, dar ma confrunt cu o mica problema: nu stiu ce antigel sa cumpar. In manual scrie Dex-cool si atat. Am fost si la doua service-uri si oamenii s-au uitat ciudat, neintelegand de ce nu scrie un cod sau macar culoarea... Uitandu-ma in vas, pare portocaliu, dar nu ma ajuta la nimic. Imi puteti recomanda, daca mai stiti, ce ati folosit dvs pe Epica(un link cu produsul)? Va multumesc anticipat si imi cer scuze daca deranjez. Link to comment
rich1974 Posted January 20, 2022 Share Posted January 20, 2022 Daca imi permiteti un sfat: inainte de schimbare, faceti o spalare a sistemului de racire. eventual, puteti desface furtunele de la calorifer si sufla apa in sens invers prin el. asa, preventiv, ca sa nu va treziti cu probleme. Pentru spalare puteti folosi apa cu otet. Faceti mai multe umpleri-goliri cu apa, pana curge limpede. Link to comment
ches Posted January 20, 2022 Share Posted January 20, 2022 (edited) 22 hours ago, BnCristi21 said: Buna seara, imi cer scuze ca dau "revive" la o postare atat de veche, dar nu stiu exact unde sa postez aceasta intrebare, nefiind chiar o problema tehnica. De curand am observat ca mi-a scazut nivelul antigelului, este la minim, drept urmare am zis sa incerc sa-l achizitionez chiar eu, online. Am o Epica 2.0D 150cp din 2007, dar ma confrunt cu o mica problema: nu stiu ce antigel sa cumpar. In manual scrie Dex-cool si atat. Am fost si la doua service-uri si oamenii s-au uitat ciudat, neintelegand de ce nu scrie un cod sau macar culoarea... Uitandu-ma in vas, pare portocaliu, dar nu ma ajuta la nimic. Imi puteti recomanda, daca mai stiti, ce ati folosit dvs pe Epica(un link cu produsul)? Va multumesc anticipat si imi cer scuze daca deranjez. Acesta este: https://www.autoeco.ro/antigel-gm-opel-dex-cool-longlife-g12-1l/a23766/ Este antigelul original GM/Opel, la autoeco pretul mi se pare cel mai OK, nu vreau sa fac reclama, cauta si alti furnizori 🙂 Daca ai pierderi de antigel este bine sa la identifici, dar prima data poti sa completezi si sa tii un ochi pe vasul de expansiune. Daca antigelul are mai mult de 5 ani recomandarea producatorului (si a mea) este sa fie schimbat, isi pierde proprietatile de racire si anticorozive. Dar daca pierde mult, atunci nu are sens acum sa faci o schimbare completa, ci intai sa rezolvi problema si sa il schimbi pe tot o data cu reparatia. Daca oamenii s-au uitat ciudat inseamna ca nu sunt deloc familiari cu Opel si Chevrolet sau sunt praf cand vine vorba de ce anume sa puna intr-o masina. Comanda online sau mergi la magazine de piese care vand piese de Opel. Edited January 20, 2022 by ches 1 Link to comment
Geo_ZGA Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Anul trecut am pus Hepu G12, tot pe Epica 2.0d. Hepu folosesc de multi ani, il gasesti peste tot si mi se pare bun calitativ. 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now