Pedala Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 (edited) In sfarsit am ajuns sa scriu din nou in sectiunea asta despre un model drag mie. Asadar a mai aparut o "masinuta": Volvo 850 2.5l 20V GLE sedan Specificatii tehnice: CAROSERIE: Ampatament: 2665mm Ecartament (fata/spate): 1521 / 1468 mm Lungime: 4660mm Latime: 1760mm Inaltime: 1400mm Greutate: 1330kg Capacitate rezervor: 73l MOTOR: Tip: 5 cilindrii in line, DOHC, 4 supape Alezaj x cursa: 83mm x 90mm Capacitate: 2435cc Raport de compresie: 10.5:1 Management: BOSCH LH-Jetronic Putere: 170CP/6000rpm Cuplu: 220Nm/3300rpm (ca un Diesel pentru fani) Cai putere/litru: 69.80 Newton metrii/litru: 90.35 PERFORMATE: 0-100 km/h: 9.2s 0-1km: 32s Viteza maxima: 216km/h Raport putere/greutate: 127.82CP/t SASIU: Pozitionare motor: fata, transversal Directie: caseta de directie tip pinion si cremaliera servoasistata Numar ture volan: 3.2 Suspensie fata: MacPhaerson, bara stabilizatoare Suspensie spate: Delta Link Frane (fata/spate): discuri ventilate / discuri cu ABS Dimensiune cauciucuri: 205/50 - 15 DOTARI: ABS, 4 air-bag-uri, servodirectie, computer de bord, climatizare automata cu doua zone, geamuri electrice fata/spate, oglinzi electrice si incalzite, pilot automat, spalator faruri + stergatoare, filtru aer K&N Masina am cumparat-o de la un prieten ca un proiect inceput dar neterminat la care am ajutat si eu. Pretul a fost iarasi ca intre prieteni. Este intr-o stare buna dar ca la orice masina veche mai sunt de rezolvat. In ultimul an masina a suferit urmatoarele reparatii: reparatie capitala motor (blocul motor a avut o fisura, probabil de la o inlocuire precendenta de garnitura de chiuloasa si s-a decis inlocuirea lui + reparatia capitala), inlocuit articulatii exterioare planetare, placute frana fata/spate, inlocuit bucsi brate fata, inlocuit bielete bara stabilizatoare fata, catalizator sport de inox, toba finala stock (nu s-a inlocuit pentru ca are un sound savuros). Masina a mai venit cu urmatorele piese nemontate: kit reparatie caseta directie, bielete + capete de bara, bucsi punte spate, bucsi bara stabilizatoare fata + alte maruntisuri. Este deschis dosar pe casco pentru inlocuirea parbrizului + grila de la radiator. A mai venit cu cauciucuri de iarna + un set de boxe pe componete Hertz Energy de 13 pe fata. Restul de muzica se va intoarce la fostul proprietar in cel mai scurt timp. Partea care are nevoie cea mai mare de atentie este interiorul. Bordul trebuie dat jos si eliminate scataiturile. Usa de la torpedou trebuie schimbata. Mecanismul de reglare pe inaltime al scaunului de la sofer este defect. Mai sunt si alte defecte mici de revizuit Motorul are 5000km parcursi de la reparatie dar are o problema: relanti usor fluctuant + un consum cam mare. Cel mai probabil are undeva o pierdere de vacum, avand o intreaga retea de tuburi de plastic + conectori de cauciuc. IMPRESII: Motorul trage foarte bine si constant pe masura ce urca in turatie. Sunetul este ceva aparte (Mai trebuie adaugata o intermediara deoarece catalizatorul original avea incluse si cateva site dupa elementul ceramic). Sta foarte bine pe curbe, iar franele sunt foarte eficiente, dar progresive. In concluzie o masina mare, rapida, confortabila pe care mi-o doream de mult. Maine o sa adaug si alte poze. Astept impresii . Edited October 21, 2007 by Pedala Link to comment
nonel Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Sa o stapanesti sanatos . Link to comment
Satori Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Sa te poarte sanatos! BUNI Misto numarul! Link to comment
hitman Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Sa o stapinesti sanatos. Dar 2.5 pe benzina nu consuma cam mult? Link to comment
EM!L Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Super tanc . Intotdeauna mi-au placut Volvo-urile. Poate pui si niste poze cu interiorul, motorul [-O Link to comment
remix Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Felicitari domnu' ! Interesanta trecerea de la mitraliera la tanc, sa aveti parte numai de impliniri si realizari marete ! Link to comment
Pedala Posted October 22, 2007 Author Share Posted October 22, 2007 Eu am o noua filozofie. Masina de oras si masina pentru afara, distractie... Tico va ramane si isi va face treaba bine si ieftin ca pana acum. Consumul nu este in parametrii pentru ca masina are o pierdere de vacum. Acum i-a cam 9 afara si 18 in oras. Consumul in oras trebuie sa scada undeva la 14-15. Link to comment
BogdanG Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Marfa jucaria dar parca prea noua pt gusturile mele, cred ca un S din 1988 era mai marfa Sa-l stapanesti sanatos si sa ai parte de duminici insorite Link to comment
hawkeye Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Este un Volvo din 1970 si ceva de vanzare, parcat in CDG in fata city-grill. Pentru vârsta lui arăta foarte bine cand l-am vazut. Link to comment
ToPser Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Da ,masina adevarata ,in ziua de azi nu se mai face asa ceva ! Sa o stapanesti sanatos Link to comment
laurentziu83 Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Pedala, ce an de fabricatie e masina? Vezi sa faci verificare a actelor, sa nu patesti ca si cu precedenta. Link to comment
Pedala Posted October 22, 2007 Author Share Posted October 22, 2007 (edited) Este din 1996 si are 285000km. La asta nu se mai pune problema de acte. A fost masina celui mai bun prieten al meu. O stiu de cand era noua. Poze nu am mai facut azi pe vremea asta cainoasa. Am descoperit doua linii de vacum neconectate. Trebuie sa vad acum unde trebuie conectate. Probabil au ramas deconectate de cand a fost dat motorul jos. Alta chestie tare este ca baga caldura foarte repede. Edited October 22, 2007 by Pedala Link to comment
laurentziu83 Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Da' stiu ca s-a mers ceva cu masina asta. Oricum, la asemenea vapor si la asemenea marca nu prea conteaza consumul. De bagat caldura repede e normal la asemenea motor si avand in vedere clima din tara de origine. Link to comment
Pedala Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 (edited) Am facut si poze azi. E cam murdara la interior... N-am apucat sa fac curat in ea. Am gasit de unde erau desfacute conductele de vacum. Intrau undeva sub clapeta de acceleratie. Daca tot am desfacut am curatat si clapeta de acceleratie, am reglat pozitia inchisa a acesteia si o tija de legatura si i-am facut un idle learn. Totusi din documentatia pe care o am mai invata parametrii de relantii inca cateva ore. Tot mai are o usoara fluctuatie la relanti dar face mult mai bine tranzitia de la regim de accelerat la regim de relanti. O sa vedem diseara cand o scot la plimbare cum se mai comporta. M-am mai uitat si la becul de la scrumiera si mi-am adus aminte ca l-am mai verificat acum un an si lipsea si atunci ca si acum cu desavarsire. O sa-l inlocuiesc pe seara. Referitor la numarul de kilometrii... a facut multi in afara. Se observa in poze posibilitatea de transformare a cotierei din spate in scaun de copii cu greutatea intre 16si 36kg pentru a putea folosi centura de siguranta. Edited October 23, 2007 by Pedala Link to comment
Satori Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Volanul asta era si pe S40, modelul anterior. Nu e original pe asta sau au pastrat modelul atat de mult? Link to comment
Pedala Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 (edited) Cu volanul asta au venit 850-urile cu air-bag la sofer. Alte chestii interesante. Motorul a intrat in fabricatie in 1992, este fabricat in intregime din Aluminiu si are galerie de admisie cu doua trasee de lungimi diferite. Galeria de evacuare este cu "serpisori" in lungime de 40cm. Edited October 23, 2007 by Pedala Link to comment
sergiuhusca Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Sa-l stapanest sanatos!Am citit undeva ca cel mai rezistent motor de la Volvo,a parcurs 3,5 mil de km,fara reparatii la motor!Cica este expus la muzeul lor! Link to comment
Pedala Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 Modelul ssta e ultimul Volvo traditional, cu ultimul motor din seria celor fara moarte. Dupa a scazut si la ei fiabilitatea. Link to comment
Satori Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 O fi avut unde sa scada, caci nici urmatoarele nu sunt mai prejos. Link to comment
remix Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Totul s-a cam naruit cand a intrat Ford in ecuatie. Inca o data, tare tancu ! Link to comment
Pedala Posted October 28, 2007 Author Share Posted October 28, 2007 Completari: Masina este echipata cu cauciucuri Vredestein Sportrac2 205/55-15. Sunt foarte rezistente la socuri si au o aderenta foarte buna atat pe uscat, cat si pe ploaie Am facut o mica adaptare si am lumina la scrumiera din nou. Foarte ciudat becul care era ars. Soclu de plastic si picioruse pentru papuci la conector. N-am mai vazut pana acum. Am inlocuit becul vechi cu un altul pe acelasi soclu. Am facut primul drum mai lung ~350km cu 4 persoane si o gramada de bagaje. Motorul trage bine chiar si asa. Are o forta extraodinara: in treapta a IV-a la 70 km/h urca fara nici o problema serpentine si accelereaza fara a tremura, etc. Treapta a III-a este perfecta la depasiri in tara noastra draga, mergand fara probleme pana la 130km/h. Sta si foarte bine pe curbe, ruliul fiind minim. Un aspect interesant este dat de felul in care se comporta masina cand ia gropi. Parca nu este afectata, nu-ti da sentimentul: "oare s-o fi stricat ceva...". Vineri am prins minunatul trafic de dupa-amiaza si am facut 3 ore pe traseul Colentina->Tei->Unirii->Militari->A1. Cand am parcat la Carrefour aveam consum 20l/100km. Azi la intoarcere cand am parcat masina consumul scazuse pana la 11,4 dar a fost un drum infect: Bucuresti->Pitesti->in zona Curtea de Arges dar luand-o pe Dealul Negru. Semafoare, blocaj peste blocaj. Azi la intoarcere am facut in 5 ore 170km. "Iubesc" tara asta. Per total sunt foarte multumit de masinuta. Sa ma uit maine sa vad ce viteza medie am avut. Link to comment
Pedala Posted January 14, 2008 Author Share Posted January 14, 2008 Se vede ca masina asta este facuta de niste oameni care au parte de ierni serioase. Blocul motor de aluminiu face minuni, motorul ajungand la temperatura de lucru in max 5 min la -10 grade. Practic in 2 minute masina baga caldura. Cauciucurile Fulda Kristall de iarna de pe masina sunt foarte slabe la capitolul franare, medii ca tractiune si stabilitate. In rest am mai schimbat niste beculete pe la interior... mai am cateva dar se ajunge mai greu la ele. Saptamana asta vreau sa mai schimb bieletele de directie. Consumul mediu se situeaza la 11,4l dupa indicatiile CB din care 30% in oras in conditiile in care am facut multe drumuri pe sosele "Nationale" partial inzapezite. Sistemul audio a ramas integral pe masina pana la urma si se alcatuieste din: 1. HU: Pioneer Premier DEH 960 http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Pro...yers/DEH-P960MP 2. Amp: JBL PX 300.4 http://www.jbl.com/car/products/product_de...AMP&ser=POS 3. Boxe: Hertz Energy HSK 130 http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_hsk130.pdf 4. Sub: Hertz Energy HX 300 (incinta sealed) http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_hx300.pdf 5. Conectica: Hertz si Stinger 6. Modul Line In cu 2 RCA Link to comment
Razv Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Sa o stapinesti sanatos. Dar 2.5 pe benzina nu consuma cam mult? Ete domne cum apar carcotasii ?... Crezi ca la asa masina mai conteaza consumul ? Sa o stapanesti sanatos... ... Link to comment
Pedala Posted March 22, 2008 Author Share Posted March 22, 2008 In urma unei idei aparute pe topic-ul lui BogdanG despre V70, am facut niste filmulete cu reprizele 70-120km/h. Bune, rele... astea sunt rezultatele unui motor cu cursa lunga la pistoane. III - ~9sec IV - ~11sec 70_120__III.avi 70_120__IV.avi Link to comment
mr_ Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 (edited) Cate kile are magaoaia? Si la ce turatie da puterea maxima? Eu ma asteptam sa fie mai rapida, la cei 170CP. Nubira mea cu motor mai anemic scotea cam aceleasi reprize (am comparat doar 80-120 , nu 70-120). Insa asta e avantajul unei cutii scurte... de exemplu, a ta la 120 cu a 4-a are 3600 ture, a mea are vreo 4200, iar intr-a 3-a a ta are 5000rpm, a mea are 5500rpm. Asta poate compensa (partial) diferenta de putere. benzina_III.AVI DSCF0040.AVI Edited March 23, 2008 by mr_ Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now