Jump to content

Volvo 850 2.5 20v


Pedala

Recommended Posts

In sfarsit am ajuns sa scriu din nou in sectiunea asta despre un model drag mie. Asadar a mai aparut o "masinuta": Volvo 850 2.5l 20V GLE sedan

 

Specificatii tehnice:

 

CAROSERIE:

Ampatament: 2665mm

Ecartament (fata/spate): 1521 / 1468 mm

Lungime: 4660mm

Latime: 1760mm

Inaltime: 1400mm

Greutate: 1330kg

Capacitate rezervor: 73l

 

MOTOR:

Tip: 5 cilindrii in line, DOHC, 4 supape

Alezaj x cursa: 83mm x 90mm

Capacitate: 2435cc

Raport de compresie: 10.5:1

Management: BOSCH LH-Jetronic

Putere: 170CP/6000rpm

Cuplu: 220Nm/3300rpm (ca un Diesel :) pentru fani)

Cai putere/litru: 69.80

Newton metrii/litru: 90.35

 

PERFORMATE:

0-100 km/h: 9.2s

0-1km: 32s

Viteza maxima: 216km/h

Raport putere/greutate: 127.82CP/t

 

SASIU:

Pozitionare motor: fata, transversal

Directie: caseta de directie tip pinion si cremaliera servoasistata

Numar ture volan: 3.2

Suspensie fata: MacPhaerson, bara stabilizatoare

Suspensie spate: Delta Link

Frane (fata/spate): discuri ventilate / discuri cu ABS

Dimensiune cauciucuri: 205/50 - 15

 

DOTARI:

ABS, 4 air-bag-uri, servodirectie, computer de bord, climatizare automata cu doua zone, geamuri electrice fata/spate, oglinzi electrice si incalzite, pilot automat, spalator faruri + stergatoare, filtru aer K&N

 

Masina am cumparat-o de la un prieten ca un proiect inceput dar neterminat la care am ajutat si eu. Pretul a fost iarasi ca intre prieteni. Este intr-o stare buna dar ca la orice masina veche mai sunt de rezolvat. In ultimul an masina a suferit urmatoarele reparatii: reparatie capitala motor (blocul motor a avut o fisura, probabil de la o inlocuire precendenta de garnitura de chiuloasa si s-a decis inlocuirea lui + reparatia capitala), inlocuit articulatii exterioare planetare, placute frana fata/spate, inlocuit bucsi brate fata, inlocuit bielete bara stabilizatoare fata, catalizator sport de inox, toba finala stock (nu s-a inlocuit pentru ca are un sound savuros). Masina a mai venit cu urmatorele piese nemontate: kit reparatie caseta directie, bielete + capete de bara, bucsi punte spate, bucsi bara stabilizatoare fata + alte maruntisuri. Este deschis dosar pe casco pentru inlocuirea parbrizului + grila de la radiator. A mai venit cu cauciucuri de iarna + un set de boxe pe componete Hertz Energy de 13 pe fata. Restul de muzica se va intoarce la fostul proprietar in cel mai scurt timp.

 

Partea care are nevoie cea mai mare de atentie este interiorul. Bordul trebuie dat jos si eliminate scataiturile. Usa de la torpedou trebuie schimbata. Mecanismul de reglare pe inaltime al scaunului de la sofer este defect. Mai sunt si alte defecte mici de revizuit

Motorul are 5000km parcursi de la reparatie dar are o problema: relanti usor fluctuant + un consum cam mare. Cel mai probabil are undeva o pierdere de vacum, avand o intreaga retea de tuburi de plastic + conectori de cauciuc.

 

IMPRESII: Motorul trage foarte bine si constant pe masura ce urca in turatie. Sunetul este ceva aparte (Mai trebuie adaugata o intermediara deoarece catalizatorul original avea incluse si cateva site dupa elementul ceramic). Sta foarte bine pe curbe, iar franele sunt foarte eficiente, dar progresive.

 

In concluzie o masina mare, rapida, confortabila pe care mi-o doream de mult.

Maine o sa adaug si alte poze. Astept impresii :D .

post-198-1193002551_thumb.jpg

Edited by Pedala
Link to comment

Eu am o noua filozofie. Masina de oras si masina pentru afara, distractie... Tico va ramane si isi va face treaba bine si ieftin ca pana acum.

Consumul nu este in parametrii pentru ca masina are o pierdere de vacum. Acum i-a cam 9 afara si 18 in oras. Consumul in oras trebuie sa scada undeva la 14-15.

Link to comment

Este din 1996 si are 285000km.

La asta nu se mai pune problema de acte. A fost masina celui mai bun prieten al meu. O stiu de cand era noua.

 

Poze nu am mai facut azi pe vremea asta cainoasa.

Am descoperit doua linii de vacum neconectate. Trebuie sa vad acum unde trebuie conectate. Probabil au ramas deconectate de cand a fost dat motorul jos.

 

Alta chestie tare este ca baga caldura foarte repede.

Edited by Pedala
Link to comment

Am facut si poze azi. E cam murdara la interior... N-am apucat sa fac curat in ea.

 

Am gasit de unde erau desfacute conductele de vacum. Intrau undeva sub clapeta de acceleratie. Daca tot am desfacut am curatat si clapeta de acceleratie, am reglat pozitia inchisa a acesteia si o tija de legatura si i-am facut un idle learn. Totusi din documentatia pe care o am mai invata parametrii de relantii inca cateva ore. Tot mai are o usoara fluctuatie la relanti dar face mult mai bine tranzitia de la regim de accelerat la regim de relanti. O sa vedem diseara cand o scot la plimbare cum se mai comporta.

 

M-am mai uitat si la becul de la scrumiera si mi-am adus aminte ca l-am mai verificat acum un an si lipsea si atunci ca si acum cu desavarsire. :) O sa-l inlocuiesc pe seara.

 

Referitor la numarul de kilometrii... a facut multi in afara.

 

Se observa in poze posibilitatea de transformare a cotierei din spate in scaun de copii cu greutatea intre 16si 36kg pentru a putea folosi centura de siguranta.

post-198-1193151461_thumb.jpg

post-198-1193151469_thumb.jpg

post-198-1193151476_thumb.jpg

post-198-1193151500_thumb.jpg

post-198-1193151505_thumb.jpg

post-198-1193151514_thumb.jpg

post-198-1193151519_thumb.jpg

post-198-1193151527_thumb.jpg

post-198-1193151533_thumb.jpg

post-198-1193151542_thumb.jpg

post-198-1193151548_thumb.jpg

post-198-1193151553_thumb.jpg

post-198-1193151558_thumb.jpg

Edited by Pedala
Link to comment

Cu volanul asta au venit 850-urile cu air-bag la sofer.

 

Alte chestii interesante. Motorul a intrat in fabricatie in 1992, este fabricat in intregime din Aluminiu si are galerie de admisie cu doua trasee de lungimi diferite. Galeria de evacuare este cu "serpisori" in lungime de 40cm.

Edited by Pedala
Link to comment

Completari: Masina este echipata cu cauciucuri Vredestein Sportrac2 205/55-15. Sunt foarte rezistente la socuri si au o aderenta foarte buna atat pe uscat, cat si pe ploaie

 

Am facut o mica adaptare si am lumina la scrumiera din nou. Foarte ciudat becul care era ars. Soclu de plastic si picioruse pentru papuci la conector. N-am mai vazut pana acum. Am inlocuit becul vechi cu un altul pe acelasi soclu.

 

Am facut primul drum mai lung ~350km cu 4 persoane si o gramada de bagaje. Motorul trage bine chiar si asa. Are o forta extraodinara: in treapta a IV-a la 70 km/h urca fara nici o problema serpentine si accelereaza fara a tremura, etc. Treapta a III-a este perfecta la depasiri in tara noastra draga, mergand fara probleme pana la 130km/h. Sta si foarte bine pe curbe, ruliul fiind minim.

Un aspect interesant este dat de felul in care se comporta masina cand ia gropi. Parca nu este afectata, nu-ti da sentimentul: "oare s-o fi stricat ceva...".

Vineri am prins minunatul trafic de dupa-amiaza si am facut 3 ore pe traseul Colentina->Tei->Unirii->Militari->A1. Cand am parcat la Carrefour aveam consum 20l/100km. Azi la intoarcere cand am parcat masina consumul scazuse pana la 11,4 dar a fost un drum infect: Bucuresti->Pitesti->in zona Curtea de Arges dar luand-o pe Dealul Negru. Semafoare, blocaj peste blocaj. Azi la intoarcere am facut in 5 ore 170km. "Iubesc" tara asta.

 

Per total sunt foarte multumit de masinuta. Sa ma uit maine sa vad ce viteza medie am avut.

Link to comment
  • 2 months later...

Se vede ca masina asta este facuta de niste oameni care au parte de ierni serioase. Blocul motor de aluminiu face minuni, motorul ajungand la temperatura de lucru in max 5 min la -10 grade. Practic in 2 minute masina baga caldura.

 

Cauciucurile Fulda Kristall de iarna de pe masina sunt foarte slabe la capitolul franare, medii ca tractiune si stabilitate.

 

In rest am mai schimbat niste beculete pe la interior... mai am cateva dar se ajunge mai greu la ele. Saptamana asta vreau sa mai schimb bieletele de directie.

 

Consumul mediu se situeaza la 11,4l dupa indicatiile CB din care 30% in oras in conditiile in care am facut multe drumuri pe sosele "Nationale" partial inzapezite.

 

Sistemul audio a ramas integral pe masina pana la urma si se alcatuieste din:

1. HU: Pioneer Premier DEH 960 http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Pro...yers/DEH-P960MP

2. Amp: JBL PX 300.4 http://www.jbl.com/car/products/product_de...AMP&ser=POS

3. Boxe: Hertz Energy HSK 130 http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_hsk130.pdf

4. Sub: Hertz Energy HX 300 (incinta sealed) http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/pdf_hx300.pdf

5. Conectica: Hertz si Stinger

6. Modul Line In cu 2 RCA

Link to comment
  • 2 months later...

Cate kile are magaoaia?

Si la ce turatie da puterea maxima?

Eu ma asteptam sa fie mai rapida, la cei 170CP.

Nubira mea cu motor mai anemic scotea cam aceleasi reprize (am comparat doar 80-120 , nu 70-120). Insa asta e avantajul unei cutii scurte... de exemplu, a ta la 120 cu a 4-a are 3600 ture, a mea are vreo 4200, iar intr-a 3-a a ta are 5000rpm, a mea are 5500rpm. Asta poate compensa (partial) diferenta de putere.

benzina_III.AVI

DSCF0040.AVI

Edited by mr_
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...