hitman Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 (edited) A venit Mos Craciun mai repede anul asta si mi-a adus noul Matiz III Toyota Yaris, echipare Luna, Motor 1.3 VVT-i, 87 de cai , cutie de viteza Multi-Mode (M/M) 13.690 Euro (cu reducere de 1000 Euro SIAB) DETALII TECH. Cilindree cm3 : 1.298 Putere maxima kw(CP)/rpm: 64 (87) / 6.000 Cuplu maxim Nm/rpm: 121 / 4.200 Viteza maxima km/h: 170 Acceleratie (0 - 100 km/h) : Consum : urban l/100km : 6,7 extraurban l/100km: 5,3 mixt l/100km : 5,8 Dimensiuni (L x l x h) cm : 3.750 x 1.695 x 1.530 Capacitate portbagaj (bancheta spate in pozitie normala/ culisata/ rabatata) litri : 272 / 363/ 737 DOTARI STANDARD LUNA EXTERIOR Oglinzi exterioare reglabile electric Oglinzi exterioare in culoarea caroseriei Bare de protectie in culoarea caroseriei Manere portiere in culoarea caroseriei Jante 15" & pneuri 185/60 R15 Proiectoare de ceata Vopsea metalizata INTERIOR Aer Conditionat cu reglare manuala Radio CD & MP3 cu 6 boxe Comenzi audio pe volan Volan reglabil in inaltime / adancime Shimbator de viteze / Volan imbracat in piele Scaun sofer reglabil in inaltime Buzunare pe spatar scaun sofer + pasager Bancheta rabatabila fractionat 40:60 & culisabila Geamuri electrice fata Computer de bord SIGURANTA & SECURITATE Airbag sofer + pasager Airbaguri laterale Airbaguri cortina + airbag genunchi sofer Directie asistata electric ABS +EBD + BA Indicator de avertizare sonora pentru necuplarea centurilor sofer + pasager Sistem ISOFIX Imobilizator motor Inchidere centralizata cu telecomanda Garantie: 3 ani sau 100.000 km si 12 ani garantie la perforare prin coroziune Un link util, sper totusi sa nu fie nevoie: Yaris repair Manulas Urmeaza alarma, gume de iarna si mai vedem. Nu are filtru de polen . Dar vom studia problema, sa-mi amintesc unde am pus prin casa filtru de hota ramas de la ultimul schimb . Din pacate nu am cum sa postez impresii drive test, eu fiind plecat din Bucuresti. Dar urmeaza in scurt timp. Edited November 13, 2007 by hitman Link to comment
Satori Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Sa te poarte sanatos!!!!! Si acum cu intrebarile: - ce e aia cutie M/M? este o bomboana de cutie? - de unde stii ca nu are filtru de polen? Link to comment
VAXXi Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Daca nu ma insel, e d-aia de merge automat, da' poti s-o convingi si tu sa intre in viteza Am avut dreptate. The multi-mode transmission is the development of a standard manual gearbox, with gearchanges actuated by electric step motors and an automatic clutch. It is linked to an electronic drive-by-wire throttle and dedicated sensors, ECU and shift lever. The transmission offers two driving modes: automatic (E) mode and manual (M) mode. The former provides the usual ease and convenience of an automatic transmission, but it delivers better fuel economy than a conventional manual gearbox as the system’s shifting map selects the optimum gear at all times and takes into account driving conditions, throttle opening and vehicle speed. In the latter mode, the driver has the option for more dynamic driving and the use of a sequential manual gearshift. Link to comment
hitman Posted November 13, 2007 Author Share Posted November 13, 2007 (edited) Mersi! Pai asa scrie la dotariile de pe site toyota.ro. Cutie M/M: cutie normala cu ambreiaj uscat identica cu o cutie normala dar schimbarea de viteze este preluata de un ECU prin doua servomotare. Se poate selecta normal sau automat si are si buton 'S' adica sport, deci schimba mai sus in turatie. A fost si pe Mercedes ( parca Clasa A ) mai demult. A, si am uitat un amanunt important: este adaptiva, adica invata stilul de mers al soferului. Edited November 13, 2007 by hitman Link to comment
nonel Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Sa o stapanesti sanatos. Link to comment
Tommy Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 (edited) Uite ca l-am prins eu Edited November 13, 2007 by Tommy Link to comment
alx Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Ai ridicat-o deja? Eu am inteles ca M/M nu ar fi asa de stralucit, ca are lag mare la schimbat, si pe automat si pe manual. Ai facut vreun test drive cu dansa? Sa o porti sanatos! Link to comment
hitman Posted November 14, 2007 Author Share Posted November 14, 2007 Va multumesc pentru urari! Alx, soata a ridicat masina eu fiind plecat din Bucuresti . Test drive nu am facut in trecut cu M/M am studiat doar internetul si opinii despre M/M. Cred ca o avea ceva lag, doar nu e DSG . In alta ordine de idei, sotia zice ca masina merge mai bine cu butonul 'S' apasat Link to comment
EM!L Posted November 17, 2007 Share Posted November 17, 2007 S-o stapanesti sanatos, misto alegere . Poate dai mai multe detalii (eventual si niste poze )"> ) despre cum "se misca" . Link to comment
hitman Posted December 5, 2007 Author Share Posted December 5, 2007 (edited) Right, eram dator cu niste impresii: 1. Despre interior nu pot sa zic nimic ca era noapte cind am condus 2. Antifonare buna a motorului, sau o fi el silentios? Mai testam. In orice caz capota motorului are o pisla neagra pe interior. 3. Motorul de 1.3 VVTi 87 CP face toti banii, in sensul ca raspunde foarte bine la solicitariile soferului si este perfect dimensionat pentru acest Yaris. 4. Cutia Multi Mode: aici trebuie sa uiti ce faceai pe o cutie manuala sau chiar hydramata. Pedala de frina si acceleratia joaca rolul de ambreiaj in sensul ca : la stop daca e in N (neutru) cutia, nu schimba in viteza 1 chiar daca o pui in E (automat) daca nu este apasata pedala de frina. Enervant la inceput, dar te obisnuiesti repede. In mers pe automat (E) schimba mai bine daca o ‘ajuti’ putin, in sensul ca accelerezi si la un moment dat trebuie sa slabesti putin pedela de acceleratie inapoi 3-4 mm ca sa schimbe in viteza urmatoare. Poti sa accelerezi continuu daca vrei, ca oricum cutia va schimba, dar facind trickul pe care l-am descris mai sus masina merge mai smooth ca sa zic asa. Acest trick este descris si in cartea masinii. Unii de pe Forumul Toyota ziceau ca au problema la plecarea in panta bla, bla, bla. Eu nu am intimpinat nici un fel de probleme de genul acesta. Pur si simplu in panta pui cutia pe E si o calci end of story. Pe modul ES (automat sport) schimba mai tirziu si efectiv masina se infige binisor ca sa zic asa pentru un motor de 1.3. Nu pot sa zic ‘te baga in scaun’ sau ‘rupe astfaltul’ pentru ca aceasta exprimare este apanajul posesoriilor de diesel. > Partea ciudata este ca daca apesi butonul sport si mergi in trafic, dupa ce opresti motorul acesta nu mai este activ si trebuie apasat din nou la urmatoarea pornire de motor. 5. Apa aruncata de roata si care loveste interiorul aripiilor se aude parca mai tare ca la Cielo sau Matiz . O sa vad pe zi ce este acolo. Oricum e un moft. 6. Stabilitate buna pe sosea iar suspensia reactioneaza ok la gropi 7. Masina da impresia de ‘inchegare’ foarte buna, specifica pentru masiniile facute de firmele mari. 8. Stilpii din fata obtureaza vederea binisor in caz de viraj. Probabil un pret platit pentru siguranta pasageriilor in caz de impact frontal. 9. Cind m-am urcat in Cielo, vroiam sa schimb viteza cu frina , mostenire evident de la cutia Multi Mode. Si doar am condus Yarisul trei ore! 10. Bordul cu instrumentatia este bine amplasat pe mijloc si foarte usor de urmarit. 11. Sfat din ciclul ‘Nu incercati acasa asa ceva!’: Nu conduceti pentru prima data un Yaris cu cutie MM noaptea pe ploaie! It is a painfull experience, believe me! )"> Va urma Editare: 12. Frinele: WTF! Ce au folosit astia la sistemul de frine? Nu am mai vazut asa ceva, pur si simplu masina intepeneste. De aia probabil am fazut multe Yarisuri lovite in spate la service Edited December 5, 2007 by hitman Link to comment
Razv Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 Poi Cielo e certat rau cu franele ( excludem varianta Executive )... de'aia ai senzatia asta Link to comment
wallaby Posted December 6, 2007 Share Posted December 6, 2007 (edited) In Ianuarie iau si eu una la firma. Cam aceleasi dotari dar cutie manuala si motor de 1.5 litri in loc de 1.3. Sunt nemaipomenite buburuzele astea. Or sa mearga pe benzina, ulei si antigel pana ti se acreste de ele, pur si simplu, hehehe. Am un amic cu o varianta Sportivo, pe care a cumparat-o in 2003, cand masina avea deja 2 ani. N-a cheltuit un dolar pe reparatii de cand o are. La Yaris-ul nou Toyota garanteaza pret fix la revizii in cei 3 ani de garantie: cam 110 EURO la fiecare 25,000 km. Absolut imbatabil la intretinere, parerea mea. Unde mai pui ca valoarea de revanzare dupa 3 ani e undeva pe la 65% din pretul de achizitie. S-o stapanesti sanatos Edited December 6, 2007 by wallaby Link to comment
hitman Posted December 8, 2007 Author Share Posted December 8, 2007 (edited) Mersi! Update consum (L/100km) in Bucuresti, rush hour zi/noapte, aglomeratie, ploaie la greu, : 1. Mers normal, cutia MM setata normal, AC pentru dezaburire: 7 2. Mers sportiv, total ne-economic, plecare de la semafor primul, cutia MM setata sport, AC pentru dezaburire, pe alocuri forja cu MM in manual sa vad ce poate motorul 1.3 VVTi: 11.5 Edited December 8, 2007 by hitman Link to comment
Razv Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 Super tare masinuta. ( pacat ca le strica interiorul cu plasamentul central al instrumentelor ) Link to comment
alx Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Pentru unii e un dezavantaj, in special pentru cei a caror nevasta e "limitator de viteza". Mie mi se pare muuult mai inteligent si dezvolta mult campul vizual. Link to comment
john Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 (edited) Felicitari pentru masina, sa o stapanesti cu placere. Am ajuns cu Yarisul de 1l la 172kmh (pe ceas). Pe GPS eroarea la 100kmh era cam de 5-6km, iar la alte viteze era aproape constanta. Limitare trepte: 1: nu mai tin minte 2: 90kmh 3: 135kmh 4: nu mai tin minte Excelent motorul si consumul, de asemenea stabilitatea fff buna. La mers normal la 90kmh in treapta a 5-a, 3 persoane in masina si ceva bagaje aveam consum sub 4l/100km. Calcata rau si cu AC, cam 6-7,5l/100km (150-170kmh) Viteze/consumuri de asta vara, iulie august, cu anvelope noi de iarna Indicatoarele plasate central arata ff bine si sunt usor de urmarit. Edited December 12, 2007 by john Link to comment
hitman Posted September 16, 2008 Author Share Posted September 16, 2008 (edited) Mda, facut revizia de un an (10.000 km) la Toyota Bucuresti: 1.ulei 5w30 112,47ron 2. filtru ulei 30,86 3.filtru aer (io am vrut sa-l schimb ca era imputit) 62,90 4. sray curatat frine 11,43 5. manopera 150 In total cu tot cu TVA 437 RON Eu: Spalati si voi masina inainte de service? Reprezentant Toyota: Sorry sir, dar sintem aglomerati si nu avem posibilitatea. Altele: De la o vreme nu mai mergea drive assist, adica nu o lua din loc singura la eliberarea frinei. Nu ma deranja desi e util sa ai drive assist, dar in urma reclamatiei mele aia de la Toyota cica au 'reinitializat calculatorul cutiei MM'. Parerea mea este ca au inscris o noua versiune de software in calculatorul cutiei ca merge mult mai bine acum. I-am intrebat: dar ce a avut de a trebuit sa reinitializati softul calculatorului cutiei? Raspuns: citeodata calculatorul cutiei o ia razna si mai trebuie reinitializat din cind in cind! Edited September 16, 2008 by hitman Link to comment
VFX Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Nu a fost prea scump... Sa inteleg ca au dat restart? Link to comment
hitman Posted September 16, 2008 Author Share Posted September 16, 2008 Sa inteleg ca au dat restart? Asa au zis, dar parerea mea este ca au re-incris calculatorul cu alt software. Nu am nicio dovada dar altfel nu-mi explic de ce merge diferit, in bine schimbata. Link to comment
VFX Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Pai dupa restart poate s-a golit cache-ul si acum are mai mult free space... )"> Posibil si cu upgrade-ul de soft...dar cum nu poti da vre-o comanda care sa-ti arate versiunea de soft pe display nu ai cum sa-i contrazici... Poate fi si placebo...de la uleiul nou si filtrul de aer. Link to comment
hitman Posted September 16, 2008 Author Share Posted September 16, 2008 Nu, nu e placebo. Drive assist intra cu mai multa putere si aplomb, ca sa zic asa. Link to comment
alx Posted September 16, 2008 Share Posted September 16, 2008 Parerea mea este ca problema cu drive - assist (my ass, orice cutie automata face asa) si cu schimbare in bine a comportamentului este de la filtrul de aer. E clar ca trebuie sa-l schimbi mai des decat ai facut-o acum. Link to comment
steph Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 De ce la 10k revizia? Link to comment
Tommy Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 (edited) Mda, facut revizia de un an (10.000 km) Poate de asta Edited September 17, 2008 by Tommy Link to comment
steph Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Eu o sa ma duc la 15k. Am 12k si 4 5 luni iar ulei a consumat 3l ( 0w20 ) asa ca e aproape tot schimbat Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now