Jump to content

Jurnal De Bord Chevrolet Aveo


starsteel

Recommended Posts

Nimic de consemnat de la revizia de anul trecut pana la aparitia cateodata a unui clinchet specific sistemului de franare, am crezut ca-i vorba de roata spate insa dupa un drum la Bucuresti in care am simtit si miros de ferodo am constatat roata fata stanga incalzita, am avut si 2 episoade de vibratiii in volan...mers la un service de pe langa Kauflandul din Aparatorii Patriei pt o constatare, intial roata era usor infranata, la verficare s-a constatat ghidaj gripat la etrier si pistonul etrierului functional dupa 18 ani de exploatare. Cum a fost vorba doar de o constatare nicidecum curatare temeinica urmeaza sa atac problema acasa printr-o curatare generala sau printr-un kit de reparatie etrier in care sa includ si pistonul etrierului, ca sa ajung si la ultima varianta inlocuire etrier mi se pare prea mult. Sa vad ce urmeaza sa fac, cum nu am fost multumit de la inceput de celebrele placute Brembo si le-am vazut destul de uzate probabil o sa le inocuiesc si pe ele. Am facut si un istoric al inlocuirii placutelor, cele originale la 45.200km, cele din imagine de care am fost multumit timp de 46.000km, no name-urile Jakoparts, tot acolo se regasesc si placutele Brembo, am o poza cu ele dupa 22.000km, o s-o pun ulterior

jakoarts.brembo.jpeg

1745152335935.jpg

Edited by starsteel
Link to comment

A evalua niste placute de frana, comparativ, si a ajunge la concluzia ca alea care "s-au uzat" mai repede sunt mai slabe mi se pare ca duce la concluzii pripite. Am aruncat efectiv la gunoi placute de frana extrem de dure (probabil ca ar fi putut tine 100.000-150.000 km). Recomand un echilibru bun intre placuta de frana si discul de frana. Aici ori mergi pe acelasi producator, ori analizezi bine variantele. Altfel vor fi resimtite tot felul de efecte secundare: zgomot mare la franare, discuri de frana zgariate si uzate prematur, lipsa de frana in anumite conditii etc.

Am experimentat o gama extrem de mare de placute cu varii compozitii si, subiectiv, am ajuns la concluzia ca mie mi se potrivesc placutele ceva mai moi, dar cu coeficient de frecare ridicat. Inevitabil, uzura este mai rapida. 

Strict din experienta personala, niste placute de frana care sa asigure performante bune (nu de varf !!!) "tin" intre 30.000-50.000km pe fata, in conditiile unei masini doar cu tractiune fata. Pentru o aceeasi masina, placutele spate echivalente (producator, gama) ar trebui sa tina ceva mai mult

  • Like 1
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...