Jump to content

Termostatul La Matiz


Recommended Posts

Am si eu o problema asemanatoare cu a lui KORYDON. Cam de o luna si ceva, adica cam de cand a venit frigu la Brasov nu vrea sa mai urce acul de la temperatura peste prima liniuta nici batut, ca rezultat nici temperatura ambianta in masina nu este foarte placuta. Citind acest topic am fost la un magazin de piese Daewoo si am achizitionat termostat GM nou-nout, m-am chinuit un pic pe frigul asta sa-l schimb si aceeasi poveste nu trece acul de la temperatura apei de prima liniuta. Este posibil ca termostatul chiar si nou sa fie asa de prost? Am avut timp de 2 ani un Matiz de servici si la ala dupa ce se incalzea motorul niciodata nu scadea temperatura si chiar la -25 de grade afara eu stateam in tricou in masina.

Sau este posibil sa fie si altceva la sistemul de racire?

Link to comment

Mi-am schimbat si eu termostatul, pentru ca nu mai aveam caldura in masina, extraurban acul de la temepratura nu crestea nici macar 1mm .Am avut suripiza sa constat ca termostatul vechi era blocat pe deschis si STRAMB( desi era pus in pozitia corecta), probleama e ca nu am gasit nici o garnitura( in afara de cea care este montata pe termostat) si am pus noul termostat fara garnitura, folosindu-ma de niste silicon din acela negru. Acu intrebarea mea este termostatul vechi s-a strambat din cauza lipsei garniturii aceleia rotunde care apare si in cartea tehnica?. Teoretic cred ca se gaseste garnitura la orice magazin dar din lipsa din timp si azi cand m-am pus pe schimbat termostat fiind duminica si inchis la orice magazin auto, l-am montat fara. E posibil sa am probleme iar?

 

 

Link to comment

Chestia cu cartonul mergea la batrana dacie , dar sincer cu matizul nu simt nevoia ...

Oricum o regula clara e ca motorul se incalzeste in sarcina si nu la ralanti , deci mersul in trafic in oras il solicita in masura in care ai plecari si opriri dese deci sarcina , poate la fel ca la drum intins, insa sa nu uitam ca temperaturile sunt diferite in oras si in afara lui , cauzele fiind evidente.

Poate ca pana acum temp nu au scazut sub -4 , -5 grade la noi dar experienta de pana acum mi-a dovedit ca , dupa incalzirea motorului 5- 10 min , caldura pe max si treapta 1 sunt chiar suficiente si chiar am dat caldura la jumatate deseori...

Edited by VaLa
Link to comment

Cind iti propui sa faci o lucrare piesele (garnituri) trebuesc procurate inainte, altfel de la siliconul pus la greu pe ici pe colo cresc sansele de infundare a instalatiei, in special caloriferul. Termostatul nu are o oarecare garnitura, se stie, trebue sa o aibe.

Link to comment
  On 1/2/2011 at 7:50 PM, Viktor said:

Cind iti propui sa faci o lucrare piesele (garnituri) trebuesc procurate inainte, altfel de la siliconul pus la greu pe ici pe colo cresc sansele de infundare a instalatiei, in special caloriferul. Termostatul nu are o oarecare garnitura, se stie, trebue sa o aibe.

 

Corect!

  • Like 1
Link to comment

Silicon am pus pentru o etansiezare mai buna a locului unde se imbina chiuloasa cu corpul acela de la furtun, nu am bagat silicon inaunutru. Am facut un drum lung cu masina si se pare ca functioneaza ok, caldura la greu, iar daca o dau la max nu pot sa stau in masina. Acu sa vedem daca se buleste iar,schimb termostat din nou si o sa am grija sa am si garnitura.

Link to comment

Noi am inteles de la bun inceput unde ai pus silicon. Prin presarea carcasei termostatului, siliconul ajunge unde nu trebue. Sfatul meu este ca pe viitor sa folosesti garnituri, noi. In cazul termostatului, n-ai nevoie decit de garnitura respectiva.

 

LE. Acea garnitura, pe linga etansare mai are rolul de stabilizare in pozitia corecta a termostatului.

Edited by Viktor
Link to comment

GArnitura aia e o garnitura dubla, etamseaza pe ambele 'fete; ale termostatului, daca pui doar silicon la imbinarea capacului cu carcasa termostatului, termostatul nu sta fix, apa trece pe langa.

Link to comment

Eu am cumparat termostat GM zilele trecute si are garnitura , nu am gasit ceva separat. Nu l-am schimbat inca dar cred ca nu exista alta garnitura decat cea de pe termostat.

Edited by korydon
Link to comment

Tolin, tu ai avut vreodata probleme cu caldura in sezonul rece la drumuri extraurbane ( la Matiz ma refer ) ? Mi se pare ciudat ca acul la temperatura sa stea la 1/2 din gradaj si temperatura sa iti scada in masina odata cu cresterea vitezei de rulare. Daca ar fi defect termostatul nu ar da voie lichidului de racire sa ajunga la temperatura de regim. Gresesc in rationamentul meu ?

Link to comment
  On 1/4/2011 at 12:26 PM, korydon said:
... Mi se pare ciudat ca acul la temperatura sa stea la 1/2 din gradaj si temperatura sa iti scada in masina odata cu cresterea vitezei de rulare. Daca ar fi defect termostatul nu ar da voie lichidului de racire sa ajunga la temperatura de regim. Gresesc in rationamentul meu ?

Rationamentul n-are legatura cu fenomenul: cu cresterea vitezei creste si racirea prin convectie a motorului.

Link to comment
  On 1/4/2011 at 12:31 PM, argon said:

Ne-a zis odata ca e de la avans, nu am apucat sa umblu, poate ai tu mai mult timp.

Modificarea avansului duce la o incalzire mai rapida a motorului, eu intrebam de mentinerea caldurii la temperaturi scazute si viteze mari

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...