aly Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Poate unii dintre voi au auzit de chestia asta. Ce parerea aveti? Un nene din Nisa si-a modificat bujiile la masina si pretinde ca pe langa imbunatatirea demarajului a scazut si consumul cu 20%. Modificarea e simpla si consta in gaurirea electodului de masa, mai bine urmariti singuri in filmulet: http://tf1.lci.fr/infos/jt/0,,3377690,00-a...conomique-.html Sau alt tip de modificare cu aceleasi rezultate: http://performanceunlimited.com/documents/...idegapping.html Performance_Unlimited_4_Wheel___Off_Road_Center___Hartford__Wisconsin___USA_Tech nical_Documents.pdf-aici puneti extensia "mht". PS: Sper sa nu se mai fi discutat. Eu la nu am gasit nimic. Link to comment
Lao Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Interesant. Dacă aş avea o maşină de găurit statică, aş încerca. Măcar de amorul artei, că nu cred să aibă mare efect. Link to comment
decseiszabi Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Interesant. Ar merita o incercare, ambele variante. Link to comment
andreib Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 (edited) Side gaped am incercat eu... Cred ca o fi scazut consumul cu vreo 10% pt ca nu mai aveam decat vreo 50 cp, masina nu mai urca peste 3500-4000 nici sa o omori. Edited November 27, 2007 by andreib Link to comment
Dj_Dark Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 (edited) Pe prima as incerca-o si eu, parca face scanteia mai "bogata" din ce se vede acolo. A doua e o prostie, de ce nu da jos electrodul negativ de tot, sa vezi ce arc electric mare ar avea intre anod si scaunul bujiei . Nu pot explica de ce dar pot sa spun un singur lucru. Daca asa ar sta treaba, cu cat arcul electric mai lung, cu atat ar consuma masina mai putin, ce rost ar mai avea distanta ai de 0,8 mm si respectiv 1mm (deci la zecimi de milimetri sta treaba). Edited November 27, 2007 by Dj_Dark Link to comment
sorin77 Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 (edited) Prima intradevar pare o idee simpla si creaza o scantaie mai voluminoasa. Insa ma intreb daca asa sta treaba de ce nu vedem la tot pasul astfel de bujii cu gaura, pe piata libera. Pentru un mare producator nu cred e o problema sa isi adapteze productia de serie cu astfel de bujii si sa iasa instant pe piata. Imi dau si eu cu presupusu insa daca se executa respectiva gaura dupa cum s-a aratat in imagini, se diminueaza grosimea electrodului. Astfel se va reduce din capaciatea electrodului de a disipa caldura spre corpul bujiei (altfel spus de a se raci). Consecintele teoretice pot fi ca respectivul electrod slabit in carne sa ajunga la incandescenta. In asa un caz amestecul se va autoaprinde si fara scanteie (nesinconizat,posibil pe timp de admisie) , vor apare detonatii, probleme etc. In sfarsit, tehnic vorbind asta cred ca se poate rezolva la un producator care poate lua in serios aceasta treaba. Alte idei? Edited November 27, 2007 by sorin77 Link to comment
tolin Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Tehnologia Side-gapped sau, mai exact, Cut-back este folosita de toti marii producatori pentru bujiile de racing, bujii foarte reci, motiv pentru care nu le gasiti pe piata. Eu folosesc metoda asta de 4 ierni pe motoare SOHC (Matiz (0,8L si apoi Kalos 1,2L) cu gap de 0,85 mm masurat la 45'. Pentru motoarele DOHC sunt mai bune bujiile cu electrozi multipli. Pentru motoarele SOHC, producatorii de bujii au introdus tehnologia V-Grove, fie la electrodul central (NGK), fie la electrodul de masa (Denso). Modificarea formei gap-ului inlatura fenomenele negative ce apar inainte ca arcul electric sa strapunga spatiul dintre electrozi. Avntajul consta intr-o ardere mai buna in toate conditiile remarcata printr-o variatie rapida si continua (fara intreruperi sau lag) la cresterea turatiei, economia de benzina fiind nesemnificativa. Prima metoda n-am aplicat-o, inca, dar nu vad de ce n-am crede ce se spune in reportaj. Pentru cei care circula prin B, doar bulevarde mai largi si un numar de masini mai mic ii poate ajuta la consum. In schimb, pentru cei care se plang de misfire, merita orice imbunatatire a aprinderii. Link to comment
aly Posted November 28, 2007 Author Share Posted November 28, 2007 In lipsa de bormasina statica , la dacie am incercat si eu a doua varianta. Masina se comporta foarte bine(porniri la -24 grade, demaraj foarte bun, bujii perfect uscate si caramizii la culoare, pana si culoarea depunerilor de pe esapament se modificase in bine semn ca arderea era in parametri) dar nu pot spune ca meritul era exclusiv al bujiilor pt ca acea masina suferise modificari profunde pe partea de aprindere (aprindere electronica initial apoi aprindere electronica cu senzor, avans vacumatic modificat),si carburatie(carburator dublucorp weber+galerie),filtru sport,plus raport de compresie marit, electroventilator, etc Acum ce sa zic la cei 60-70 de cai si 950 kg ale daciei se cunostea fiecare modificare, la espero nu mai sunt asa sigur. Oricum costurile nu sunt mari si nici efecte negative nu cred sa apara asa ca probabil voi incerca. Eram curios daca si dintre voi a mai incercat cineva pe vreo masina pe injectie. Link to comment
Salex Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Oare nu or avea acelasi efect bujiile cu 2-4 electrozi folosite pe SOHC ? Ma gindesc ca nenea ala din Franta ia cam mult pentru 4 gauri ... Un set de bujii multielectrod oricit ar fi ele de smechere, nu cred sa ajunga la 100 EUR Link to comment
naylui Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 (edited) oi fi eu mai greu de cap, da' cum poate scadea chestia aia consumul ? ...montata pe servofrana ... Detalii produs Inventie englezeasca, acest produs se remarca prin ingeniozitate si prin simplitate: de fapt este o supapa de sens, care introduce aer in surplus in galeria de admisie. Dupa testele efectuate la Ministerul Industriei in Anglia, la modelele testate au masurat o reducere de consum benzina cu 21.8%!!! Avantajele folosirii produsului: motorul va raspunde mai prompt la acceleratii, reduce foarte mult noxele, puterea va creste simtitor in special la turatii joase si medii. Se monteaza direct pe sistemul de vacuum, pe furtunul care se duce spre servofrana. Edited November 28, 2007 by naylui Link to comment
iaexemplu Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 ) ce nebunie , ma face sa rad ,pai la cat de bandit e romanul, credeti ca nu ar zice orice ca sa vanda ceva de care toata lumea ar avea nevoie?reclama aceea este la fel ca si la tv(teleshopping),unde de multe ori lumea exagereaza . Link to comment
tolin Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Daca ati vedea toate produsele comercializate pe acel site, ati vedea ca ele se adreseaza unei anumite categorii de cumparatori. Link to comment
Tommy Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Macar e 'eftin, 5 bulioane un cot cu-o trisca in cap. Link to comment
aly Posted November 29, 2007 Author Share Posted November 29, 2007 (edited) Nu mai pornesc alt topic, mai ales ca are legatura cu descrierea acestuia, respectiv scaderea consumului. Uitati peste ce am dat intimplator : http://www.forte.bizoo.ro/vanzare/2500/Tun...va-power-Ecotek Cam piparat pretul si ma intreb oare ce efect ar avea asupra mecanismului de servo ... banuiesc ca ii scade putin asistarea. Voi ce parere aveti ? Uite si o adaptare romaneasca a acestei "inventii". http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...BINET++GALERIE- post://http://www.daciaclub.ro/index.php?s...GALERIE postul 23 Edited November 29, 2007 by aly Link to comment
Adi_Iacob Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 @Tolin Da, ai dreptate, cumparatorii de pe acel site se cheama botanisti in acceptiunea mea, adica pun repede botul la toate prostiile importate pe bani grei de afara. Auzi, la Nubira 1.6 dadea la chestia aia de tunat motoare pe benzina un plus de 14 ponei... That's pure bullshit! Sa nu se supere cinstitii useri ai acestui forum daca i-a impins Aghiuta sa cumpere ceva de acolo, da daca au facut asa ceva urmatorul pas e sa cumpere Bat-mobilul lui Bruce Wayne, doar ala e mai puternic decat masina lor dupa un asa tuning!! So, happy tunning, boys! Link to comment
Salex Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Eu personal in dispozitive "minune" nu am incredere si nici nu mi-am pus pe vreo masina asa ceva. Insa, rideti voi rideti, dar sint 100% sigur ca am citit pe acest formul postul cuiva care si-a pus pe conducta de benzina un dispozitiv magnetic care polarizeaza naiba stie cum fluxul de benzina => putere marita, consum scazut ... Link to comment
Tommy Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Inseamna ca de buna seama nu ai ratat si.. reactiile Link to comment
Adi_Iacob Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 @Salex Userul in cauza e chiar NicuBarbu,dar a recunoscut ca si-a modificat in acelasi timp si stilul de conducere, deci aproape 100% ca rezultatele pozitive obtinute la capitolul consum sunt din modul de conducere,polarizarea moleculelor de benzen nu cred ca se face cu un amarat de magnet, ci cu un tiratron sau accelerator de particule Link to comment
Salex Posted December 1, 2007 Share Posted December 1, 2007 Ca sintem pe un topic dedicat bujiilor, sa va impartasesc o constatare personala. Acum o luna, cind inchideam motorul am constatat ca una din cele 4 bujii NGK m-a tradat intr-u stil misel ... pur si simplu s-a rupt filetul ! Nu m-am agitat prea tare si am inlocuit-o cu o bujie Bosch. Astazi, am restrins chiulasa dupa 1500 km, ocazie cu care am scos si bujiile sa vad cum au evoluat. De notat ca ambele tipuri sint cu 2 electrozi. Ei bine, bujiile NGK arata superb, au o culoare gri-rosiatica (usor maronie), nu au nici un fel de depuneri pe ele in vreme ce bujia Bosch prezinta depuneri pe electrozi, culoarea este gri-inchis. In ceea ce priveste "tuningul" de bujii, cred ca cel mai sigur si mai ieftin este sa folosim fiecare bujiile recomandate pentru masinile noastre din cataloagele unor producatori seriosi. Eu am o oarecere pregatire tangentiala in domeniul electric/electronic. E drept ca nu m-a pasionat niciodata in mod deosebit, insa cu ceva am ramas de pe vremea aia. Si anume cu faptul ca in conditii normale, curentul o ia pe calea cea mai scurta. Scintei cilindrice, priamidale, conice ... nu prea vad eu in cilindrii nostri Link to comment
Robert_MNW Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Ce bujii sunt recomandate pentru Leganza? Daca am postat gresit imi cer scuze! Link to comment
VAXXi Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Scuzele nu te absolva de lenea de-a cauta. Avem topic despre bujii aici: bujii. Link to comment
Robert_MNW Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Greseala mea, gasisem topicul insa din primele pagini, am crezut ca se vorbeste doar de Cielo si Espero, sunt mult mai familiarizat cu partea de Matiz a forumului, multumesc pentru atentionare o sa il citesc cu atentie ! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now