adig Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Mda...Problema a reapărut (cand sunt consumatori electrici - indiferent câţi)! Verificări & prestaţii: - MAP curaţat, inclusiv tubul capilar şi ştuţul din galerie; - IAC curatat; - PCV curat lacrimă şi funcţional; - TPS curăţat; - cablul de acceleraţie răsverificat; - bujii ok; - fişele sunt în regulă. Vreo sugestie? Ce să mai verific? S"> <{POST_SNAPBACK}> Daca turatia de la relanti scade doar la cald dupa o repriza puternica de acceleratie, si daca turatia revine inapoi la 900 ture fara sa mai coboare se poate ca de vina sa fie lipsa aerului in momentul decelerarii si astfel motorul se ineaca, ca mai apoi sa fie corectat de IAC. Fenomenul nu apare la rece datorita interventiei shocu-lui automat care creste turatia. Poti sa deschizi clapeta de aer cu o tura fara sa afectezi turatia de relanti deoarece ea e reglata de IAC automat. Astfel imbunatatesti doar aerul la relanti cand motorul e cald. Link to comment
sprite Posted March 25, 2005 Author Share Posted March 25, 2005 ...o sa verific maine. Sper sa o gasesc repede si sa fie ea de vina, ca altfel bag 1.700.000 rol pe un IAC nou... Poti sa deschizi clapeta de aer cu o tura fara sa afectezi turatia de relanti deoarece ea e reglata de IAC automat. Astfel imbunatatesti doar aerul la relanti cand motorul e cald. Suna bine, dar cum? De unde? Mai da-mi niste detalii... Link to comment
ovi_jer Posted March 25, 2005 Share Posted March 25, 2005 Nici vorba de deschiderea clapetei.Aici vorbim de masini pe injectie nu pe carburatie.Deschiderea acesteia va elimina consumul zero in decelerare si va creste consumul. Link to comment
sprite Posted March 25, 2005 Author Share Posted March 25, 2005 Poti sa deschizi clapeta de aer cu o tura... Gata! Stiu de unde, dar nu cred ca e o solutie... E clar ca fenomenul se datoreaza unei componente (nu stiu care, deocamdata) care nu mai functioneaza cum trebuie, iar solutia pe care mi-ai dat-o nu constituie o rezolvare, nu elimina defectul; e doar prelungirea unei agonii... Multumesc oricum, dar merge doar provizoriu... Link to comment
adig Posted March 26, 2005 Share Posted March 26, 2005 Gata! Stiu de unde, dar nu cred ca e o solutie... E clar ca fenomenul se datoreaza unei componente (nu stiu care, deocamdata) care nu mai functioneaza cum trebuie, iar solutia pe care mi-ai dat-o nu constituie o rezolvare, nu elimina defectul; e doar prelungirea unei agonii...Multumesc oricum, dar merge doar provizoriu... <{POST_SNAPBACK}> Fa urmatoarele masuratori: Ferificare sensor MAP (motorul pornit si sa fie cald) 1-1,5V intre bornele sale (relanti 900) peste 2,5V la o accelerae puternica Ferificare sensor TSP (motorul oprit mufa debransata) 1,5-3 Kohmi intre masa si borna corespunzatoare firului albastru/gri cu acceleratia neapasata 5,5-7,5 Kohmi cu acceleratia data la maxim Ferificare sensor MAT (masoara temperature din galeria de admisie -motorul oprit mufa debransata) Peste 1,5 Kohmi motor rece (inainte de prima pornire dimineata) Sub 500 ohmi motor cald (peste 70 grade C) Surubul de reglaj al clapetei de acceleratie (aer) se afla sub un capacel de cauciuc pe corpul clapetei. Daca se deschide clapeta de aer o tura sau doua apar urmatoarele consecinte: -IAC isi v-a muta punctual median de lucru (se va deschide cu cativa pas mai mult) -MAP v-a lucra intr-o plaja putin mai mica (daca nu lucra bine depresiune mare se poate elimina defectul) -TPS va avea ca valoarea de minim noua pozitie , lucru pe care i-l invata ECM la prima pornine. -Nu afecteaza consumul -Aerul circula mai usor daca filtru este imbacsit PS: verifica daca filtru nu este imbacsit Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now