arp Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 Am observat ieri o chestie: pe jantele spate este scursa si pe o parte si pe alta o chestia unsuroasa care seamana cu uleiul sau vaselina? Sa fi pus aia din fabrica mai mult decat trebuie la butucul rotii si odata cu incalzirea sa fi dat pe afara? Link to comment
Satori Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 ce altceva ar mai putea sa fie? eu zic sa te duci la service, dar nu la DiBas. Link to comment
hellcat Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 da, se mai scurge pe langa capacul de metal care acopera piulita butucului si care capac este plin cu vaselina. faptul ca a curs indica o posibila incalzire peste normal a tamburilor. asa ca fa o verificare. Link to comment
VAXXi Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 Mie mi s-a întâmplat asta când au rămas saboţii blocaţi. Se putea merge cu maşina, dar s-au încălzit foarte tare şi au aruncat vaselină. Se rezolvă simplu: se cuvânt_urâtăţă şi se re-vaselineşte zona, după îndepărtarea cauzei. Link to comment
sprite Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 Am observat ieri o chestie: pe jantele spate este scursa si pe o parte si pe alta o chestia unsuroasa care seamana cu uleiul sau vaselina? Sa fi pus aia din fabrica mai mult decat trebuie la butucul rotii si odata cu incalzirea sa fi dat pe afara? Vezi sa nu fie lichid de frana! Verifica imediat bidonul de la motor, completeaza daca e cazul si mergi neaparat la service! Link to comment
VAXXi Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 Lichid de frână în afara jenţilor ? Kalos n-are tambur pe spate ? Link to comment
sprite Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 Kalos n-are tambur pe spate ? Pai si? Franele pe spate nu sunt actionate tot cu lichid? Doar frana de mana e pe cablu... Lichid de frână în afara jenţilor ? Da, se prelinge pe ambele parti! Si al naibii de repede! Link to comment
VAXXi Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 Ba da, dar din câte ţin eu minte configuraţia frânei pe tambur, nu prea văd cum ar putea ajunge lichidul de frână în afara jenţii. Se poate să mă-nşel, recunosc. Link to comment
sprite Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 nu prea văd cum ar putea ajunge lichidul de frână în afara jenţii. Garnitura neetansa/deteriorata/prost montata la pistonas... (curge foarte repede; abia cand se umple de praf capata consistenta uleiului. Pe vremuri, se folosea si ca degripant :-D ) Link to comment
Satori Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 aaaa.. pai atunci defa capacul cu sigla =//=. se desface foarte usor. si vezi daca este acolo lichidul respectiv sau nu. Link to comment
sprite Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 aaaa.. pai atunci defa capacul cu sigla =//=. se desface foarte usor. si vezi daca este acolo lichidul respectiv sau nu. Nu! Trebuie sa verifice nivelul la bidon! Si, oricum, nu pe acolo curge! Lichidul scapa din pistonas, se scurge in tambur, traverseaza suprafata de franare (pe unde "calca" ferodourile/placutele), apoi se prelinge pe janta (unde se umple de praf si capata consistenta uleiului) - pe interiorul rotii si prin gaurelele de aerisire/spitele jantei - pe exteriorul rotii! Ar fi bine sa NU fie asta! (d.p.d.v. al pericolului) Link to comment
Satori Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 pai tocmai asta e... eu ma refeream la cazul vaselina care, daca a curs, sigur este pe sub capacul acela. Link to comment
arp Posted December 5, 2004 Author Share Posted December 5, 2004 Am verificat: 1. nivel lichid frana - este pe MAX 2. butuc roata - curat ca lacrima Am spalat rotile, sa vad acu daca mai apare...precizez ca era mai mult pe stanga decat pe dreapta...Sa speram ca a fost o alarma falsa... Link to comment
Satori Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 mai... tu nu ai cumva caini multi pe acolo? sau vrei sa ma sperii? Link to comment
sprite Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 mai... tu nu ai cumva caini multi pe acolo? Cred ca are! Link to comment
arp Posted December 5, 2004 Author Share Posted December 5, 2004 :-D Buna asta...caini sunt garla dar nu cred ca se pisa 10W30... :-D si daca o fac eu am pus mana... Link to comment
body Posted December 9, 2004 Share Posted December 9, 2004 Am observat ieri o chestie: pe jantele spate este scursa si pe o parte si pe alta o chestia unsuroasa care seamana cu uleiul sau vaselina? Sa fi pus aia din fabrica mai mult decat trebuie la butucul rotii si odata cu incalzirea sa fi dat pe afara? Sigur este vaselina de la rulmenti. NU TE SPERIA ! La fel s-a intamplat si la mine la Cielo! Mi-au umblat aia la rulmenti (nu i-au schimbat ci doar au pus vaselina) si dupa aia am plecat la constanta. La constanta ...surpriza era veselina pe capacele de la roti. Adevarul e ca i-am dat tare 140-150 la ora. M-am dus speriat la service si aia mi-au zis ca nu e nimic , doar ca a fost prea multa vaselina la rulmenti . Asta s-a intamplat acum 2 ani si , dupa cum vezi nu am avut nimic la masina. Daca masina ta e noua ( asa am inteles) nu trebuie sa te sperii! Link to comment
arp Posted December 9, 2004 Author Share Posted December 9, 2004 Da, m-am mai linistit, mai ales ca nu a mai aparut de atunci...se pare ca ori asta ori cainii au vazut masina noua in parcare si au tinut s-o "inscriptioneze".. :-D . Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now