Jump to content

Recommended Posts

Salut am achizitionat recent o nubira wagon de 1,6 16 v, vechiul propietar mi-a spus ca singura problema a iei este ca relantiul cind si cind dar mai mereu sta la 1200;1400 turatii cind este calda. A fost la service i-a curatat IAC dar tot asa merge ce poate fi. Masina are reviziile la timp si la reprezentanta. Dar citeodata mai scade si la 8-900 dar mai tot timpul sta la 12-1400 turatii.

Ce pot face ??

Multumesc

Link to comment
  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

...IAC sau MAP defect/e .

Demonteaza MAP-ul si incearca cu o seringa sa pui citeva picaturi de gaz(sau wd 40) pentru curatare la axul cursorului --- solidar cu axul clapetei .

 

@cchrism

La Cielo exe si Nubira rolul supapei PCV e preluat de supapa EGR

 

:o fftopic:

e cumva Nubira II Break 2003 cumparata din tirg(Autovit) de la Iordan cu 7000 euro ?

Link to comment

Eu unul cred ce iti trebuie 1 bucata IAC nou... Atat timp cat mai coboara la 800 - 900 rpm inseamna ca PCV-ul este o.k. incearca sa umblii la cablul de acceleratie... sa nu fie "prea intins" :) ) La a mea... era prea moale.. si aveam un delay la acc de mama focului... la service.. cica nu erau probleme la aprtea electrica... dar a bagat de seama nenea mecanicu, ca e prea "moale cablul de acceleratie... si l-a mai intins nitel.. operatiune f. usor de facut...

Link to comment

Masina este luata din Braila!

La ultima revizie scrie ca a fost curatat IAC, cablul este bun nu prea ma pricep, inainte am avut un diesel de care am fost fff multumit dar a picat asta si nu puteam sa refuz??

Link to comment

@dannek: Eu nu am inteles ceva: Relantiul coboara... si ramane acolo... constant.. pt ceva timp pana apesi acceleratia?? cau coboara cateva secunde doar la 800 - 900 dupa care imediat sus... la 1000 si ceva de ture???

Link to comment

Nu esti singurul. O mai apuca si pe a mea sa faca asa cateodata cand stateam asta vara la semafor si aveam AC pornit. Dupa ce au curatat mecanicii IACul nu a mai facut, dar de la o vreme a inceput din nou sa faca. Nu mai am ACul dar am dezaburirea si alti consumatori porniti.

Link to comment

Cînd se încalzeste stă în 12-1400 un timp mai merg un timp scade la 800 pt putin timp iar dupa aceea creste iar? Nu are o perioada anume dar mereu cind este cald?

Am sa merg la service sa mai curete iac.?

Sper sa fie numai acesta sa nu schimb ceva.

Un amic spune ca, clapeta de acceleratie are un motoras si s+ar putea sa fie blocat ala??

Link to comment

Nu "murdaria" genereaza asa un comportament. Am postat de m-am saturat. Curatirea IAC-ului nu produce nici un efect. Poate chiar dauneaza, dispare vaselina siliconica de pe axul "melcului" de actionare si blocarea motorului este grabita.

In manualul de la Matiz se zice ca in memoria din ECM se stocheaza pozitiile IAC-ului pentru diverse conditii atmosferice sau ale motorului. In consecintza, IAC-ul este comandat de ECM sa functioneze aiurea daca un alt senzor "pacaleste" ECM-ul sau daca datele din memoria flash au fost alterate. In acest caz este nevoie de diagnosticare (investigarea istoricului) si resetarea ECM-ului din scanner. Mai este o problema, ECM-ul este sensibil la paraziti (aprinderea) sau la socuri pe alimentare. In ultimul caz, acestea pot proveni si de la pornirea motorului din alta baterie. Pentru acest caz stiu ca + se pune la + bateriei, iar - se pune pe un punct specificat de producator pe motor si nu la - bateriei descarcate ! Diferentzele de tensiune care apar pe impedantza compleza a cablurilor la curentii mari de la pornire pot defecta alternatorul sau pot modifica datele inscrise in memoria flash a ECM-ului. Este suficient sa se altereze un singur bit de acolo si astfel se pot genera comportamente aberante. Posibil ca acesti curenti sa afecteze si ECM-ul de la masina care "da curent" daca nu se aplica procedura recomandata de fabricant.

Asta-i o varianta care merita investigata. Din pacate, momentan numai un service calificat poate face asta. Dar pentru asta trebuie procedat ca la doctor, adica trebuie povestit din proprie initiativa presupusele cauze ale bolii. Resetarea din scanner este obligatorie pentru ca numai atunci se pot sterge istoriile din flash si initializarea cu datele producatorului din ROM.

Link to comment
...IAC sau MAP defect/e .  

Demonteaza MAP-ul si incearca cu o seringa sa pui citeva picaturi de gaz(sau wd 40) pentru curatare la axul cursorului --- solidar cu axul clapetei .

 

@cchrism

La Cielo exe si Nubira rolul supapei PCV e preluat de supapa EGR

 

:o fftopic:  

e cumva Nubira II Break 2003 cumparata din tirg(Autovit) de la Iordan cu 7000 euro  ?

 

Poveste-mi si mie ce inseamna senzorul ala MAP ca sa mi-l curat si eu(la mecanic bineanteles).....

Link to comment
espero 16v cred ca iso se referea la senzorul TPS cel de pe clapeta de acceleratie.

 

...asa e , despre TPS e vorba :oops: ieri am scris numai prostii ...

cit despre ECM acesta se poate reseta si daca e scoasa borna de la baterie pentru mai mult de 5 min(chiar mai putin) . Ca orice microsistem , buteaza cu datele din memoria flash(numai atunci cind este pusa bateria) iar datele strinse in timpul si despre funtionare sint scrise si memorate in memoria ram(memoria de lucru) . Asta e o explicatie de functionare "in mare" a sistemului , functie de componentele folosite fizic in sistem si modul in care a fost conceput sa lucreze - redundanta sistemului .

Link to comment

senzorul TPS este un potentiometru care nu se curatza cu orice. Are nevoie de un spray de contact care curatza si lubrefiaza in acelasi timp. Philips produce ceva valabil si demn de recomandat.

Link to comment

@expero 16V>In principiu, senzorul TPS nu se murdareste (ca nu are pe unde) si nu trebuie curatzat, ca nu-i potentiometru de casetofon. In caz ca o faci, pe raspunderea ta, ti-am recomandat si cu ce. Daca vrei cu gaz, baga gaz, ca asta-i remediul romanilor de cind ma stiu: la par, la gat, la potentiometre. Dar am explicat problema mai sus si am dat si solutia. Cea mai sigura. Restu-i poezie.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Salut , am fost in graba la un service Daewoo si a pus testerul pe masina unde a descoperit o eroare(bec aprins in bord). A resetat calculatorul, si acum dupa o saptamina a inceput sa faca din nou, sta relantiul in stationare si cald motorul in 14-1600 ture , mai mai trebuie facut.

Multumesc :blink: :wink: ;)

Link to comment
  • 1 month later...

Nu stiu daca pot face o analogie cu ce mi s-a intamplat mie (datorita simptomelor care nu stiu daca sunt aceleasi si modelului diferit) dar uite ce am patit io:

 

cand schimbam vitezele sau lasam un pic pe liber mi se oprea motorul , cea ce era foarte neplacut, mai ales ca se oprea servo-frana. Am fost cu ea la Radacini Vitan si mecanicu de acolo a schimbat bobina care era prajita, filtru de aer, si cea ce se pare ca a fost cea mai preobabila cauza, bujiile(care erau noi) nu erau de Espero, aveau distanta mai mica. Dupa ce le-a schimbat a pus motoru' si pe tester. Acu merge brici motorul, s-a rezolvat.

 

Bafta

Link to comment

Am mai postat acet lucru dar nu mai ajut prea mult. :-?

Relatiul sta undeva la 1400 ture cind se incalzeste masina, am cumparat iac nou minunea atinut 3 zile acum face la fel, am schimbat si senzorul clapetei de acceleratie(sh) si tot la fel 3 zile a tinut minunea.

De la ce poate fii. :wallbanger:

Nubira 1 wagon 1.6 16v

 

 

 

 

 

NFS: Te rog, nu mai scrie cu majuscule! Ti-am modificat eu mesajul asta, da' e ultimul! :mda:

Edited by NFS
Link to comment

Adica, ce sa intelegem, ca 3 zile a functionat corect si apoi nu ?

 

La ralanti clapeta este inchisa? IAC-ul l-ai pus cu varful la 28mm fatza de baza ?

Fii mai explicit, ca nu suntem vizionari. Toarna toata istoria, din ce motive ai schimbat niste piese ? Erau stricate, ambele ?

Cam scumpa distractia.

 

Incearca sa afli in care conditie de rulaj se salta ralantiul. Temperatura la apa cat este atunci ? Sau verifica senzorul de temp. apa, cel care merge la ecm. Scoate-i mufa, baga un ohmmetru, vezi ce rezistentza indica, atunci cand ralantiul este mare. Vezi mufa, cablurile, pe tot traseul pana la ecm. Poate nu face contact bun pe drum si ecm-ul crede ca temp. motor este mica si atunci actioneaza valva IAC. Asta ar fi explicatia logica.

 

La ce service ai fost, sa afle si baietii, sa nu mearga pe acolo? Daca au gasit eroare la scaner, ce eroare era? Cat iau aia pentru asa deserviciu ?

 

Si inca ceva important, completeaza profilul cu locatia si masina. Asa se obisnuieste pe aici.

Edited by tolin_afc
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...