Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu corecteaza turatia de relanti la schimbarea sarcinii pe motor(adic la rece mareste turatia, cand dai drumul la AC sau cand creste nr de consumatori electrici). Poti sa incerci sa pornesti masina, sa lasi sa se incalzeasca motorul si sa se stabilizeze elantiul si apoi sa pornesti AC (ar trebui sa creasca usor turatia de relanti daca functioneaza).

 

Tu trebuie sa te duci nervos tot in service, cu mana pe tel si cu nr de la OPC (daca mai ai garantie) si sa-i iei pe aia de cap sa-i pui sa-ti faca masina. Ar trebui sa inceapa prin diagnoza pe computer si analiza serioasa a tuturor datelor date de sonde. Trebuie verificata de asemeni valva PCV si furtunele pe care o conecteaza sa nu fie infundate (cand accelerezi si iei brusc piciorul de pe pedala si intra in frana de motor se simte vreun soc/bruscare?).

 

PS: Manual de Nubira am eu dar nu am timp acum sa il trimit :( .

 

PPS:Totusi cel mai bine e sa-i faci o vizita colegului nostru de forum NINI, poate te poate ajuta el (dupa cum recomanda si Ovi_jer)

Edited by andreib
Link to comment

Pai NINI mi-a scimbat IAc-ul...Incep sa cred ca daewoo-urile astea fabricate dupa falimentul concernului corean sunt intr-adevar ''deseuri'' dupa cum se exprima cineva pe un forum... :(

Edited by i93mid
Link to comment

normal.testerul ala nu vede nimic.scaderea de turatie apare la 3500-4000 de ture,la drum lung.scanerul ala arata ca totul e ok.Luni pe dealul Negru era sa-mi moara motorul intr-o curba,cand am redus viteza de la 100 km la 30.de fapt s-au aprins becurile dar am bagat-o in viteza si a mers mai departe.naspa nubirele astea.mai nasol este ca nimeni nu stie ce are si in consecinta nu se poate repara.Am fost si la service-ul uzinei.degeaba.aia de acolo mi-au recomandat sa-i curat IAcul mereu.Asta inseamna ca la 200-300 de km trebe sa demontez IAC-ul si sa sterg pe acolo cu carpa...

Link to comment
VAND NUBIRA!!!

That makes two of us ! Ieri am fost la Balvanyos si cand m-am intors am pus o frana brusca pe-acolo prin munti unde era pietris pe jos si ABSul a intrat, insa motorul s-a oprit, directia s-a intarit, noroc ca nu aveam viteza :spumelagura:

Intamplare singulara, s-ar putea ca sa nu fi apasat eu ambreiajul ca lumea, dar poate sa fi fost doar un inceput... de sfarsit.

Mai vorbim noi... poate ajungem la "asa face toate" !

Edited by Gica
Link to comment

Gica e ''bine'' ca suntem doi.Creste probabilitatea de a se depista bug-ul.Adica viteza de vizitare a service-urilor creste. :dizzy: Eu am inceput prin taierea de pe lista a primului service:Service-ul uzinei Daewoo. :mda: .Aia nu au fost in stare sa ma rezolve...O sa ma duc la service-ul uzinei din corea.Poate aia isi dau seama ce are... :shock:

Link to comment

Sper sa nu ajunga sa faca precum spui ca face a ta, oprirea la a mea a venit pe fondul unei frane de motor prelungite (eram la vale) si nici nu se incalzise motorul ca lumea, practic am demarat la vale si a mers in frana de motor pana in punctul respectiv. Dar ceea ce ma ingrijoreaza este legat de siguranta : se opreste motorul, numai ai acelasi control asupra masinii : directie, frane, etc

Link to comment
Sper sa nu ajunga sa faca precum spui ca face a ta, oprirea la a mea a venit pe fondul unei frane de motor prelungite (eram la vale) si nici nu se incalzise motorul ca lumea, practic am demarat la vale si a mers in frana de motor pana in punctul respectiv. Dar ceea ce ma ingrijoreaza este legat de siguranta : se opreste motorul, numai ai acelasi control asupra masinii : directie, frane, etc

Nu cred ca exista masina cu servodirectie hidraulica si sevofrana care sa nu aiba problema asta - cine sa mai ajute directia si frana daca moare motorul?

Poate n-ai apasat bine/la timp ambreiajul - mi s-a intamplat si mie in situatii de urgenta (reflexul meu e sa apas intai frana si apoi ambreiajul, iar daca opresti violent cu ambreiajul cuplat, e absolut normal sa se opreasca motorul).

 

Ca sa revenim la subiect, Nubira mea (66K Km) n-are nici un fel de probleme de relanti, si nu pare sa fi fost prea ingrijita (am luat-o la 64K Km si de ex. avea bujiile mancate, aproape 2mm, cred ca erau cele originale).

Edited by sp67
Link to comment

Dupa un studiu intens am constatat (impreuna cu un coleg de forum via internet) ca Nubira Euro 3 nu mai are IAC si TPS ci Motorized Throttle Idle Acuator (MTIA) ceea ce face modul de corelare a relantiului total diferit. De ex la mine misca clapeta nu actioneaza valva IAC...Ramane de vazut daca va face probleme dar pana acum nu a afacut...

Link to comment

@andreib > TPS tot are, numai ca nu mai e actionat de clapeta, ci de pedala. Prin valoarea lui (electrica) ECM comanda motorul de actionare clapeta. Acum, daca ai probleme, doar scanerul de la service te salveaza. Nashpa rau, ca sa zic asa. Poate doar resetul sa te scoata din corzi, dar asta ramane sa vedem la iarna.

Edited by tolin_afc
Link to comment
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...