Jump to content

Turatie ridicata si motor care nu merge rotund


Recommended Posts

Am si eu doua probleme. Am un tico sx cu 150k din 98, care sta la ralanti pe la vreo 1200 de turatii (asta stiu ca e de la capsula socului automat, ca nu mai impinge cum trebuie sau ceva de genul asta). In acelasi timp, desi am fise si bujii noi, se simte ca motorul nu merge rotund. De ex., mergand cu a 1-a sau a 2-a la ralanti, se simte ca nu merge cursiv: e ca si cum ar merge usor in hopuri. Am fost la mecanic. El imi zice ca nu are nimic, ca sunt eu paranoic. Stie cineva cum as putea rezolva problemele astea doua? Sau vreun mecanic mai competent pt tico?

Link to comment

Omule, eu ti-as recomanda o vizita la "sectia Daewoo" a AutoMarcus-ului de linga Cora. Desi e singurul la care am fost, mi-au facut Ticozaurul BOBOC.

 

Poate altii stiu mai multe si mai bine...

 

De asemenea, s-ar putea ca si tu sa fii "usor" paranoic, hehe

 

Succese!

Link to comment

Paranoic nu sunt. Merge in mici suturi la I-a si a II-a, la ralanti. Daca apasa ambreiajul, merge lin. Treaba e ca si eu tot la Auto Marcu's am fost si mecanicul ala de acolo ma imbrobodea ca nu are nimic, ca e de la roti. Dar cum naiba sa fie de la roti, daca merge lin cu ambreiaju apasat?! Ma rog, se simte si la cum se aude motorul si cum vibreaza. Nu merge rotund. Banuiesc ca e din aprindere. Am inteles ca are aprindere electronica. Sper ca asta se poate regla. Daca nu, o schimb. Dar, revenind, cum eu nu pot sa fac singur asta, stie cineva vreun mecanic competent pt tico?

Link to comment

Serios, dati-mi si mie o informatie o ceva. Ca nu mai am la cine sa ma duc cu ticutzu si nu prea imi vine sa las orice dobitoc sa umble in el. Mai ales la aprindere sau la carburator. Eu sunt nou pe forum si d-asta...

Link to comment

carbu de tico e supernasol (de complicat, nu de prost). si eu am mici probleme dar le las asa pt ca nu stiu pe nimeni extraordinar de competent si n-as avea curaj sa las pe nimeni sa se bage in el, eventual doar un inginer de la craiova :?. sorry :(

Link to comment

ai putea incerca la un service al petromului, care e pe sos. vergului, chiar inainte de cora cum vii de la morarilor...

eu am fost acolo cu un renault 5 mai demult...avea carburator weber dublu corp...vreo 18 jigloare...e un nene acolo care are banc si care le curata., le regleaza...e singurul din oras...

pe mine m-a rezolvat...mergea in valuri si consuma ca un tractor...era reglata sa fuga...papa 15 la suta...am foat foarte multumit

oricum nu ai ce pierde...a costat acu un an 200mii

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
cum vezi ce turatie ai la relanti ?

 

Ori iti faci revizia I.T.P. ori faci un experiment pe care il voi prezenta detaliat in cele ce urmeaza. Mai intai ridici partea de langa bordura a masinii pe cric. Faci un calcul ingineresc prin care evidentiezi raportul de transmitere dintre motor si roata minim posibil;acesta este egal cu raportul de transmitere al treptei I inmultit cu raportul de transmitere al transmisiei principale, in limbaj ingineresc I0*I1. Din manual vin cu urmatoarele valori: treapta 1 : 3,818; transmisia principala 4,23

Deci motorul se invarte de 3,818*4,263=16,15 ori mai repede decat roata fatza. Suspendand o roata, diferentialul a face ca roata libera sa se roteasca de doua ori mai repede decat ar fi obisnuit, deci de 8,075 ori.

 

Cu o creta desenezi o linie radiala pe anvelopa. Pornesi motorul, cuplezi treapta I de viteza si eliberezi ambreiajul. Nu te speria, cu o roata motoare ridicata nu vei urni o masina echipata cu un diferential standard. Mai faci un calcul: 950 rpm / 8,075 = 120,743 rpm. Privesti la dunga de creta si numeri intr-un minut cate rotatii face roata. Daca obtii 120 atunci ai turatia ideala de relanti. Aplicand regula de 3 simpla poti face numaratoare la intervale de timp mai mici sau pt alte turatii, ai de ales intre 900 si 1000 rpm ;) Succes.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...