Jump to content

Izolare fonica


Recommended Posts

  • 2 months later...

Am executat si eu o izolare fonica interioara a matizului. Materiale folosite : 6kg- insonor ;15 kg- vopsea insonorizanta cauciucata ; 3 Litri de diluant ; 2 pensule mari + 1 pensula mai mica ; 5 metri fonomin ; 2 metri de mocheta ; 1 kg adeziv pt mocheta. Eu am procedat in felul urmator: am scos tot din interiorul masinii si am degresat cu diluant,apoi am dat 2 straturi de insonor ( cu timp de uscare intre straturi )apoi am dat 2 straturi de vopsea insonorizanta cauciucata ( cu timp de uscare intre straturi ) la al 3-lea strat de vopsea insonorizanta am pus si fonominul ( pasla ),apoi am lipit mocheta in portbagaj si am montat ce demontasem. La exterior am dat rotile jos si am aplicat 2 straturi de vopsea insonorizanta cauciucata . In interiorul portierelor am aplicat 2 straturi de insonor. Zgomotul in interior la viteza de 120km/h s-a redus mai mult de jumatate..nu se mai aude acel zgomot al carosabilului.

post-8313-1217763294_thumb.jpg

post-8313-1217763309_thumb.jpg

post-8313-1217763318_thumb.jpg

post-8313-1217763328_thumb.jpg

post-8313-1217763340_thumb.jpg

post-8313-1217763349_thumb.jpg

post-8313-1217763355_thumb.jpg

post-8313-1217763364_thumb.jpg

post-8313-1217763376_thumb.jpg

post-8313-1217763386_thumb.jpg

post-8313-1217763396_thumb.jpg

post-8313-1217763405_thumb.jpg

post-8313-1217763414_thumb.jpg

Link to comment
Ai facut o lucrare excelenta.Cat te-au costat materialele?Banuiesc ca este mult mai misto sa conduci o masina, cu cat mai putine zgomote in habitaclu. :P

27 lei - 1 cutie de 2 kg insonor

50 lei - 1 cutie de 5 kg vopsea insonorizanta cauciucata

4 lei - 1 litru de diluant

5 lei mp de fonomin ( pasla )

10 lei 2 mp de mocheta

pensulele le aveam prin casa

19 lei - 1 kg adeziv

Eu nu am subtiat nimic ..am dat cu materialele exact cum erau in cutie

Edited by bishnitzarul
Link to comment
Da, un bun exemplu din categoria ASA NU.

De ce nu? sunt materiale cumparate de la magazin de piese auto...pasla este un material folosit in industria auto pt antifonare si atenuarea zgomotelor. Cel putin marca opel sub mocheta are acest tip de pasla. Eu unul nu am avut incredere im materiale gen alluband. Va rog sa imi spuneti Dumneavoastra ce materiale folosite de mine nu se folosesc in industria auto ?

Edited by bishnitzarul
Link to comment

Se bazeaza pe aceeasi prejudecata ca la uleiul de motor: "cu cat e mai gros, cu atat este mai bine".

 

De 40 de ani vad in tara asta doar antifon intins cu bidineau, prin toate parcarile, da-mi voie si mie sa ma satur.

Link to comment

Se pare ca faceti o confuzie foarte mare ... nu am turnat cu galeata...au fost straturi intinse cu pensula avand timp de 1 zi si o noapte pt uscare apoi am aplicat celalalt strat.Nu va ganditi ca am galgait si am dat strat de 3 cm grosime.

Link to comment

Este o varianta low budget pentru antifonare. Destul de eficienta, eu unu am pus aproape 30 de kg de antifon pe podeaua de la Dacie. (proiect DbDRag)

Daca se vrea o antifonare perfecta se folosesc materiale dedicate car-audio , care sunt destul de scumpe. Undeva la 20 de mil pentru o masina, acestea fiind aplicate intr-un sigur strat, nu dublat in zona pasajelor sau a panoului ignifug.

Totusi din experienta , trebuie folosit si antifon cauciucat, mult prost si fara rost insa iti umple locurile greu accesibile.

 

Se poate folosi si spuma poliuretanica in zonele unde tabla are "contra" si unde este un gol lasat aiurea de fabrica.

Teoretic cu un buget de 20 de mil poti transforma orice masina intr-o limuzina , insa din pacate numai din punct de vedere fonic.

Link to comment

Se pare a fi o lucrare ok daca proprietarul e multumit si daca si darky zice ca asa e. Tot la antifonare din asta ma gandeam si eu dar, am si eu niste intrebari: ai apucat sa intinzi calumea in interiorul portierelor? ai scos macara/geam? Si la peretele dintre motor si habitaclu ai facut ceva? Cred ca daca dadeai si pe plafon si stalpi era si mai bine nu? :)

Edited by banzay
Link to comment
  • 5 months later...

Cum sa fie rezultate cand folosesti materiale care n-au fost create pentru asta si cand operatiunea este ireversibila ? Si asta in zilele acestea cand se comercializeaza materiale care sunt si reflector de radiatie termica si nici nu retin apa ! Cum sa declare cineva in public ca-i nemultumit dupa ce a facut un lucru ireparabil ?

Link to comment

Pai atunci de ce se comercializeaza antifonul asta cauciucat cu mentiunea pe unele din cutii 'pt auto'? Sunt de acord cu Dvs. ca e ireparabil, si ca nu e solutia cea mai buna, dar sincer mie nu mi-ar surade sa bag 20 de milioane sa antifonez matizul, cu materiale profesionale :) Dar parca nici asa sa o inec in antifon deasta turnat cu galeata :)

Link to comment

Pai vopseaua asta cu smoala (gudron) si urme usoare de cauciuc este si pentru auto, dar nu pentru audio. Cu ea se izoleaza la exterior, contra intemperiilor. In plus, vopsele protective se aplica in strat uniform si subtire. Gros nu inseamna mai bun, inseamna doar mai gros, adica mai putin rezistent, in cazul de fata. Vezi pe ce covorase (saltele) se culca excursionistii si intreaba-te de ce nu folosesc pasla, ca ar costa mai putin. Costul unei izolatii cu materiale dedicate costa de 2x mai mult si necesita o manopera pe jumatate. In timpul irosit se poate produce diferenta.

Edited by tolin
Link to comment

Deasta ar trebui covorase din alea gen tavita :D Daca ar fi costul doar de 2 ori mai mare decat cel despre care vorbim aici ar fi bine, dar sunt foarte scumpe, si gandesc daca se merita sa bagi atatia bani intr-o masina gen Matiz/tico. Bishnitarule...mai zi-ne si noua impresiile tale dupa atata timp :)

Link to comment

Pe vremuri foloseam fulgi de azbest in combinatie cu antifon (mai ales in zona pasajelor rotilor ) ,rezultatul ? beeeton ! Acum nu se mai gaseste ,este interzis .

In cazul in care apa iti depaseste pragurile (si nu au fost putine cazurile ) covorasele nu te salveaza !

Link to comment
... Daca ar fi costul doar de 2 ori mai mare decat cel despre care vorbim aici ar fi bine, dar sunt foarte scumpe, si gandesc daca se merita sa bagi atatia bani intr-o masina gen Matiz/tico ...

Cred ca n-ai inteles, nu se acopera toata suprafata cu material din ala cum a facut daciotul cu pasla. Pe toata suprafata pui, doar, folie reflectorizanta din Al. Vezi ca e un material care se vinde sub forma unui pachet de vreo 20 de dreptunghiuri de dimensiuni rezonabile care se lipesc pe centrul suprafetelor rezonante. Scopul principal este acela de scadere a frecventei de rezonanta a acestor suprafete. Nu se face incinta anecoida din interiorul unei masini, asculti muzica, nu masori instrumente. Tocmai, trebuie sa pastrezi o nota de realism a mediului de ascultare, un anumit grad de reflectie (era sa scriu reflexie).

Link to comment

Da, am inteles ca se pune doar folie din aia, Dinamat sau cum ii mai zice, aici vorbind de metoda "profi". Eu daca as face ceva, as face sa nu mai aud zgomote de afara. Ma tampesc zgomotele de rulaj, cioara de pe gard, nenea titi care urla dupa nevasa, samd. Oricum mare lucru nu se obtine, geamurile fiind foarte subtiri, dar ma bate gandul sa incerc cum a facut bisnitarul.

Link to comment

Habar n-am. Dar ma gandeam la incinta inchisa vis-a-vis de rezonanta tablelor cum a zis Dl. Tolin :) Adica dat un strat peste tot cu antifon/pasla/ce se mai punse VS pus folii Aluband/dinmat/ etc. in usi, plafon unde s-o mai pune. E vreo diferenta sau spun balarii, intre Izolare fonica pt a nu auzi ce se intampla pe afara, iar pregatire pt instalatie audio profi alta?

 

LE: Eu am pus putina folie(exact cat fata de usa) la usi, deoarece rupsesem folia aia subtire originala cand am pus geamurile electrice. Si pot sa spun ca e o imbunatatire in bine, desi foarte slabut...

Edited by banzay
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...