koornel Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Dupa analizare mai multor discutii pe forumuri despre izolare fonica am luat si eu hotatrarea sa incep transformarea buburuzei in '' limuzina''. Prima faza a fost aplicarea alubandului pentru diminuarea vibratiilor caroseriei . (varianta mai ieftina dar nu foarte placuta datorita mirosului care sper sa nu persiste mult) Urmeaza faza II - aplicarea barierei acustice: placi de insonorizant cu celule inchise Second Skin Overkill Pro ( este o spuma cu celule inchise si cu insertie de cauciuc acoperit cu un strat de vinilin , in stil OEM foarte flexibila .OEM , proiectata in mod special pentru a filtra de zgomotele si vibratile in intervalul de frecventa 200Hz si 2000Hz.) Pentru portiere am de gand sa folosesc Dynamat - Xtreme Door Kit pentr a nu ingreuna portiera si pentru rezistenta la temperaturi de pana la 260 grade C. Pentru portbagaj inca nu m-am hotarat la o varianta. <h1 class="mainbox-title"> </h1> Link to comment
banzay Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 De pus ne-ai aratat...dar zi-ne si primele impresii? S-a meritat? Zi-ne si de unde ai luat materialele, costuri, zi-ne tot > Felicitari pt. rezultat, ai lucrat foarte curat si frumos! Link to comment
Robert_MNW Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Exact! Cat a costat treaba asta ca sumele care le am intalnit pana acuma mi se par astronomice,mult prea mari pentru a ma tenta sa incerc asa ceva si oricum decat cu podeaua nu cred ca rezolvi mare lucru pentru rezultate optime ar trebuii rezolvate' si usile plafonul portbagaj haion..etc! De ce nu ai pus si sub bancheta ? Link to comment
tolin Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 (edited) Cat poate sa coste o rola de banda adeziva cu aluminiu, 3 euro la 2,5 mp (50mm x 50m) ? Cine vorbeste despre preturi mari n-a cautat materiale prin magazine, s-a informat, doar, de pe forumuri auto. PS ... sau, in fine, daca un prieten a vazut la o benzinarie cum cineva a alimentat de 15 lei, poate fi mare suma. Edited March 31, 2009 by tolin Link to comment
hitman Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Prima faza a fost aplicarea alubandului pentru diminuarea vibratiilor caroseriei. Arata bine! A fost ceva de munca. Sper sa merite investitia. Link to comment
Miste_R Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Arata BINE matizaurul cu portbagajul ala,zici ca e lansator de rachete sol-aer. In spatele motorului ai izolat(peretele de foc),si daca da ce material ai folosit? Link to comment
tolin Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 ... Prima faza a fost aplicarea alubandului pentru diminuarea vibratiilor caroseriei ... Diminuarea vibratiilor se face prin ridigizare, nu cred ca banda aia adeziva face asta. Mai repede reflecta radiatii, de tot felul. Inceputul este bun, poti izola la fel si sub bancheta si in porcbagaj. Link to comment
koornel Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Incerc sa raspund la toate intrebarile. Decizia de a izola podeaua a fost luata in momentul in care a trebuit scoasa mocheta pentru ca aveam infiltratii de apa in masina situatie inexplicabila masina fiind noua 8.000 km. Dupa lungi analize nereusind sa gasesc pe unde intra apa am luat decizia de a demonta tot si a merge la spalatorieunde surpriza a fost pe masura. Apa se infiltra pe la cele 2 suruburile din portbagaj de prinderea spoilerului spate care a fost schimbat in urma unei mici tamponari de catre un service daewoo. Astfel dupa cateva zile petrecute pe forumuri am luat decizia de a folosi pentru podea ALUBANDUL (Banda folie compusa dintr-un strat bituminos puternic adeziv, acoperit cu folie de aluminiu foarte rezistenta la conditiile mediului exterior. Rezistenta la temperatura dupa intarire: -10�C � +80�C) fiind cel mai ieftin (55 lei rola de 10cm x 10m la Praktiker). Pentru acoperirea podelei pana la bancheta din spate am folosit aproape 3 role si mi-a luat o zi intreaga de lucru 2 oameni. Intentionam sa aplic peste tot inclusiv portbagaj dar se inserase, urmand sa termin restul sambata viitoare. Cum am mai spus singura problema cu alubandul este mirosul de bitum care se pare ca incepe sa dispara pe zi ce trece . Pe 'Peretele de foc' nu am aplicat nimic deocamdata, inca mai studiet ce material sa folosesc. Dupa ce aplic alubandul peste tot am sa lipesc peste el Second Skin Overkill Pro apoi am sa trec la izolarea portierelor si haionului cu Dinamat. (plafonul l-am izolat deja cu burete de 2 cm cand l-am dat jos pentru al picta cu vopsea UV.) Acum sa va zic si despre primele pareri dupa aceasta operatiune. O schimbare majora nu se simte (pana izolez si portierele cred) dar pot spune ca podeaua este mai ''stabila'' mai fixa incerc sa descriu senzatia: ca si cum ai calca pe gresie spre deosebire de a calca pe parchet laminat (inainte aplicarea alubandului), nu se mai simt vibratiile ca inainte, cat despre zgomotul de rulaj sa mai diminuat (diferetnta am simtito intre matizurile de la lucru si al meu.) Am sa revin cu poze si comentarii dupa ce aplic Second Skin Overkill Pro. si continui cu alubandul si in portbagaj. Link to comment
Robert_MNW Posted April 1, 2009 Share Posted April 1, 2009 (edited) Eu raman tot la parerea ca sunt bani dati degeaba...multi bani aruncati!!! PS. Ai dreptate tolin se pare ca e foarte' ieftin ...apropo frumos nu stii sa explici ?! Edited April 1, 2009 by Robert_MNW Link to comment
madkat Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Asa mai merge - cu "capacele de vizitare" se accepta Link to comment
Viktor Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Eu am folosit cu totul altceva pentru insonorizare, e vorba de un material ca un fel de spuma asa, de 3mm grosime si pe una din fete este acoperit cu un strat de aluminiu (destul de ieftin, ca ideie, vezi ca este topic dedicat insonorizarii/antifonarii, acolo am pus si poza cu acel material). Daca bagi silicon unde spunem, se va forma o legatura bara-fafa de usa, ceia ce reduce semnificativ vibratiile fetei de usi. Altceva nu am lipit pe fata de usa pentru ca, avea lipit acel materiel din fabrica, care l-am considerat suficient. Link to comment
uskt2005 Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Englezule, cum se lipeste alubandul pe vremea asta? Sau il incalzesti inainte de lipit ? Link to comment
Englishman Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 (edited) L-am lipit ca atare, fara nici o problema, doar cu degresarea meticuloasa a usilor, fara nicio incalzire prealabila. Adera excelent. E incredibila diferenta, parca mi-am luat boxe cu 20W mai puternice. Si NU am boxe in usi. Edited March 17, 2010 by Englishman Link to comment
Salex Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 (edited) Este topicul tau, imi cer scuze daca vei considera ca ti-l poluez. Iti anexez o poza cu materialul ala de care iti vorbeam in paginile anterioare (post #191) si pe care iti sugerez sa il lipesti peste Aluband (cu prenandez sau ceva similar). Izolarea fonica va fi si mai buna, la fel si cea termica PS: Dedeman, raionul izolatii Edited March 17, 2010 by Salex Link to comment
Englishman Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Asta este Dynaliner-ul de care pomeneai? Link to comment
Salex Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Nuuuu, asta e ceva similar cu Dynaliner, cam 70-80% din performante la maxim 10% din pret Link to comment
Englishman Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Merita toata atentia atunci. Cam ce grosime are? ca ma gandesc sa nu se inalte prea tare podeaua. Link to comment
tolin Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 (edited) Aceeasi iluzie: ce e mai gros e mai bun. Un singur lucru se omite: atat sunetul, cat si caldura, sunt energie sub forma de unde, pe care este suficient s-o deviezi (reflectezi), nu trebuie sa pui un perete gros s-o blochezi. Daca asa se gandeau caroseriile la autoturisme, umblam azi cu tancurile pe strazi. PS am avut in facultate un prof de mecanica exceptional, de fiecare data cand exemplifica o problema, prezenta doua solutii: solutia muncitoreasca si solutia inginereasca. Edited March 17, 2010 by tolin Link to comment
Englishman Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 (edited) Tocmai, Maitre, ca as vrea sa NU fie prea gros, nici nu as avea cum sa-l strecor pe sub mocheta altfel. Cred ca te referi la materiale fonoizolante, la cele fonoabsorbante stiu ca treaba nu e chiar asa. Edited March 17, 2010 by Englishman Link to comment
tolin Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 (edited) Problema incintelor din tabla subtire este alta: sunt sensibile la vibratii. Din acest motiv, se monteaza niste patch-uri pe mijlocul peretilor sensibili la vibratii, pentru ridigizarea peretelui si nu pentru captusirea lui (scaderea fecventei de rezonanta - pentru cine intelege acest lucru). A construi o camera anecioda in habitaclul unui autovehicul este o provocare pretioasa, costisitoare si inutila. Doar Madona poate avea pretentia de-a tranforma auoturismul in studiou de inregistrari. Edited March 17, 2010 by tolin Link to comment
Englishman Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Pot sa jur ca Madonna habar nu are ce-i ala Aluband. ) Link to comment
Salex Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 10mm, nu este foarte gros, insa nu grosimea te intereseaza. Dynaliner are 3 grosimi: ~3, ~7, ~12 mm. Structura materialului este cea mai importanta (bulele alea de aer care izoleaza f. bine fonic si termic) Link to comment
andreiorga Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Auuuu... Lasa`ma usor, promit ca o sa inteleg tot. Am inteles, am citit. Deci Aluband este foarte bun ( si am sa iau si eu asa ceva ). Insa recapitulez: Inainte de aplicare trebuie degresata usile si podeaua foarte bine...corect? Apoi Aluband`ul cum se aplica ? Intrebari: Aluband`ul nu este greu ? nu se va lasa usa ? nu sa va incinge foarte tare cand va sta masina in soare ? AAA!! si inca ceva ! ce este "peretele de foc" ( firewall ) ? Link to comment
Salex Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 fftopic: E bine sa faci o degresare, altfel praful si vaporii grasi pot sa scada eficienta adezivului (rasina bituminoasa). Du-te intr-un magazin si vezi cit de greu este un pachet, o sa iti dai seama cu ocazia asta si cum se aplica, nu-i nici o filosofie. Nu-ti strimba usa ) Link to comment
andreiorga Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 am inteles. O sa iau Pitestiul la rand, sa vad daca am sa gasesc p`aici si sa m`apuc si eu de treaba . Darrrr... nu mi`ati spus de FIREWALL... nu m`ati lamurit cu nimic Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now