tolin Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 (edited) ... pai etanolul ridica putin cifra octanica ... CO = 91 (la americani) este calculat cu etanol cu tot, deci, n-are nicio legatura cu faptul ca etanolul ridica putin ... Pentru lamurire: http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating Edited July 31, 2008 by tolin Link to comment
zavatecristian Posted August 1, 2008 Author Share Posted August 1, 2008 in SUA e o lege ca benzina sa contina minim 6% si maxim 10% etanol pentru reducerea poluarii. Mai nou e si un factor de reducere a pretului la pompa, pentru ca etanolul e mai ieftin. Una peste alta combinatia functioneaza. In mod similar in Europa exista obligativitatea amestecului de 2% biodiesel in motorina, nu? Link to comment
tolin Posted August 1, 2008 Share Posted August 1, 2008 (edited) Un marunt amanunt nu se spune, ca sa poti folosi etanolul motorul trebuie sa aiba bloc din aluminiu, altfel se repeta experienta braziliana. In plus, degeaba are el CO=126, motorul merge cu energia degajata prin ardere, iar el degaja mai putina energie/L decat benzina de CO95. Din aceste motive, el poate fi folosit in motoarele actuale, doar, in proportie de pana la 10%, adica marja de toleranta a sistemului de injectie electronica. Altfel, la concentratii mai mari este nevoie de injectoare mai mari. Dintre toti combustibilii auto, etanolul are eficienta volumetrica cea mai scazuta. Edited August 1, 2008 by tolin Link to comment
Lucian M Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 Revin cu boze cu bujiile mel, cilindrii 2, 3 si 4. Electrozii arata bine, zic eu. Totusi mazga aia de la ce o fi? Benzina, ulei? Am curatat cu peria de sarma, am pus la loc, strans in limita bunului simt, curatat senzor clapeta, reset, idle learn si cam atat. Link to comment
tolin Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 (edited) La ce scoala daciota ai invatat sa cureti bujia cu peria de sarma, ce ti-a facut izolatorul de ceramica ? Dupa cum vad eu mizerie pana spre capatul superior al filetului, cred ca n-ai strans suficient bujia, ca de prima oara. Mazga aceea este ceea ce americanii numesc "gum", ce rezulta benzina cand o calci pe motor rece. Edited August 10, 2008 by tolin Link to comment
Lucian M Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 Pai cu ce se curata bujiile? O singura data- ieri- am scos bujiile de pe cilindrii 2, 3 si 4. De calcat pe motor rece- pai schimb cat e rece la 3500 rpm. Cand ajunge indicatorul la normal, ii dau cat e nevoie. Oricum, mai am cam 3500 km pana la revizia de 30k, am sa vad si eu cum arata o bujie noua si cat de tare o strang baietii si CU CE. Multumesc pentru interventie- oricand sunt bucuros sa primesc sfaturi de la Dvs! Link to comment
tolin Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 1- cu orice care nu zgarie stratus lucios al izolatorului ceramic de inalta tensiune, exista solventi (CarbCleaner), detergenti lichizi, solutii de curatat; 2- exista adaptor de bujie la Praktiker (8 lei); 3- se strange cat este desenat pe cutia bujiei; 4- o calci prea brusc la rece (bujia zice). Link to comment
Lucian M Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 1 - din pacate, abia acum am aflat acest lucru; 2 - nu am praktiker in judet si nici nu stiu despre ce adaptor este vorba; 3 - asta or sa faca baietii de la service, sper sa aiba cheie dinamometrica, dar NU cred ca strang si bujiile cu ea; 4 - cred ca da, schimb cam repede treptele... cu toate ca ati scris mai demult ca motorul trebuie sa urce lin in ture; cred ca de asta imi si haleste asa de mult (8,5 mixt). Link to comment
puchi Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 Luciane!.Adaptorul este de fapt o tubulara dreapta .Cumpar-o, ca eu am rupt o cheie de bujii .Apropo,nu iti trebuie cheie dinamometrica la bujii.Vezi ca se gasesc si saibe noi ptr bujii. Link to comment
Lucian M Posted August 10, 2008 Share Posted August 10, 2008 (edited) Mic copil pe langa mine- eu am rupt doua chei in interval de juma de ora! A mea (cheia) am zis ca o sudez, dar m-am enervat, am indoit capatul de unde s-a rupt si am desfacut cu ajutorul unei chei reglabile. Dar adaptorul ala- cum il vad- il iau. Musai. Edited August 10, 2008 by Lucian M Link to comment
root Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Intrucat m-a mancat undeva sa incerc si OMV Carrera 100 (ca tot s-a ieftinit) si am patit rusinea nemaipatita de mine pana acum la masina asta de a mi se opri singur motorul (la transmisia automata e cam complicat sa opresti motorul fara a roti cheia din contact), am decis ca-i trebuie un reset si idle learn ca sa se invete cu noua mancare. Am scos siguranta F17 (ECU) si am urmat procedura din manualul de service de Kalos (nu am de Aveo). Vad ca deocamdata e OK. Tine ralantiul unde trebuie, porneste sfert, nu vibreaza, nu tuseste (dealtfel cum mergea si pana sa schimb benzina). Diferente in mers nu am observat. Asa ca dupa ce termin zeama ce am in rezervor, o sa revin la Premium 95, evident cu resetul si idle learn-ul de rigoare... Si o sa stau departe de Carrera 100. Poate doar daca imi iau Porsche Carrera cu fitele de rigoare, ca sa ma dau rotund la 7000 rpm ca am benzina cu numele masinii... Link to comment
rm.popa Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Si o sa stau departe de Carrera 100. Poate doar daca imi iau Porsche Carrera cu fitele de rigoare, ca sa ma dau rotund la 7000 rpm ca am benzina cu numele masinii... Poţi să "te dai rotund" şi mai ieftin, cu OMV Carrera 95. (Carrera "e" ambele!) Numai hai cu maşina omonimă! Parcă OMV se numeşte, nu? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now