tyranus Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Intreb acest lucru deoarece la service au vrut sa-mi vanda pe post de supapa PCV supapa EGR. Nici cu manualul de service in fata nu am ajuns la un numitor comun. Poate o fotografie ar fi mai sugestiva. Oricum m-au programat peste o saptamana si ceva (au nevoie de tipm ). Link to comment
VAXXi Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Vezi aici explicaţia lui Tolin http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=1...&start=45#37580 Link to comment
tyranus Posted December 11, 2004 Author Share Posted December 11, 2004 Din pacate nu ajuta la elucidarea misterului. Link to comment
hellcat Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 espero are supapa PCV. si zic asta daca ma uit in manual. ce scrie acolo: Sistemul de ventilare continua a carterului motor Termenul "pierderi de gaze de compresie " se refera la pierderile de gaze comprimate prin jocul dintre piston si cilindru. Aceste gaze contin o cantitate mare de hidrocarburi nearse si monoxid de carbon. Sistemul de ventilare continua este destinat eliminarii pierderii acestor gaze in atmosfera si functioneaza astfel: - cand vacuumul din galeria de admisie este scazut (clapeta de aer deschisa) supapa PCV este deschisa datorita fortei arcului sau. In consecinta, o cantitate mare de gaze de compresie este aspirata in galeria de admisie. - cand vacuumul din galeria de admisie este ridicat, deschiderea supapei este limitata de forta vacuumului. In consecinta, o cantitate redusa de gaze este aspirata in galeria de admisie. modul de functionare controlul ventilarii se face in principal prin supapa de control PCV, care micsoreaza debitul de gaze aspirate, cand vauumul este conceput sa permita circulatia excesului de gaze prin tubul de ventilare a carterului in filtrul de aer, fiind consumate in procesul de ardere. consecinte ale functionarii incorecte o supapa sau furtun infundate pot cauza: - turatia de mers in gol instabila - opriri ale motorului sau turatie de mers in gol scazuta - pierderi de ulei - depuneri in motor o supapa sau furtun care au pierderi pot cauza: - turatie de mers in gol instabila - opriri ale motorului - turatie ridicata de mers in gol. Link to comment
hellcat Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 uitati-va si la niste poze. faza ciudata e ca azi m-am uitat dupa ea si ori nu-i la vedere ori nu stiu eu dupa ce sa ma uit, dar eu unul nu mi-am dat seama care e si unde-i. poate ne lamureste cineva... Link to comment
tyranus Posted December 12, 2004 Author Share Posted December 12, 2004 Vezi hellcat am studiat si eu masina si documentatia inclusiv cu mecanicii de la service incat cand ma vad parca il vad pe Link to comment
hellcat Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 stii la ce ma gandesc? din prima poza trag concluzia ca motorul e cu 2 axe cu came, deci de 1.5. poate numai astea au PCV. nu si 1.8 noastre. ca nu stiu ce sa mai cred. Link to comment
tyranus Posted December 12, 2004 Author Share Posted December 12, 2004 Din pacate din motive necunoscute nu pot vizualiza imaginile nici cu explorer-ul nici cu firefox. Dar presupun ca sunt din manualul de service al Espero. DAca da poti observa, in manual, ca sub figura scrie ca este pt motoare de 1.8 si 2.0L iar pozitia casutei N1 este diferita. Pe de alta parte, din ce am citit pe net, GM au fost promotorii tehnologiilor de reducere a noxelor si au contribuit la implementarea unor tehnologii care sa le reduca. Am o groaza de poze cu valve PCV (chiar produse de GM) si incerc sa determin pozitia acestei la motorul meu. Si apoi nu vad de ce motorul 1.5L are si cel de 1.8/2.0L nu. Poate ne lumineaza cineva care are un Espero 1.5L Link to comment
iso Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 La mine nu este unde zice cartea ca ar trebui sa fie , la service -- au zis ca rolul PCV a fost preluat de EGR . ...ar fi trebuit sa fie infipta in furtunul de admisie si sa duca in carter ... este dar numai un shtutz care seamana cu ce ati pus voi mai sus , numai ca nu e si supapa . S-a facut acum :?: Link to comment
tolin Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 Apropo de desen, valva nu trebuie sa fie la pozitia 1. Dupa cum este construita valva, partea cu diametrul gros trebuie sa intre in capacul distributiei, iar partea opusa trebuie sa fie legata cu un furtun la un port de sub gura admisiei. Daca motorul este prevazut cu valva, atunci gura admisiei are 4 porturi cu furtune, 2 pe circuitul de incalzire, 1 priza vacuum pe valva PCV si 1 piza vacuum pentru valva EGR. Oricum, rolul valvei PCV nu poate fi preluat de valva EGR. Utilitatea lor apare in momente diferite. 1 Link to comment
undoz Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 in manualul de cielo este mentionata supapa PCV .. pana la urma este sau nu? ca as avea unele simptome ulesi iesit pe la garnitura de chiuloasa si un tiuit suspect cand masina este in sarcina .. de obicei dupa ce se incalzeste motorul. prima data am zis ca-i de la casetofon tiuitul, dar vine de la motor Link to comment
tyranus Posted December 13, 2004 Author Share Posted December 13, 2004 E mai convenabil sa spuna cei de la service ca rolul valvei PCV e luat de EGR atat timp cat ultima costa cca 1.2mil Link to comment
hellcat Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 ma gandesc ca si manualele astea prezinta niste caracteristici pentru masini care nu au prea ajuns prin tara noastra. Link to comment
tyranus Posted December 13, 2004 Author Share Posted December 13, 2004 Valva PCV nu reprezinta o cucerire moderna a stiintei ci este cunoscuta si utilizata de mult timp la motoare. Iar Espero nu s-a produs niciodata in RO deci nu poate beneficia de aportul inginerilor mecanici romani care sa "imbunatateasca" ei functionarea motoarelor. Link to comment
nino Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 Da' la Nubira I unde e PCV-ul, ca simptomele le cam am si eu... Link to comment
ovi_jer Posted June 7, 2005 Share Posted June 7, 2005 (edited) Nu are valva PCV.Trage furtunul mic de la epurare din carterul de sus si vezi daca ai vacum pe el cu motorul pornit.Daca nu ai inseamna ca ai stutul din galeria de admisie infundat. Nu stiu exact cum e la nubira 1 ori e un furtun mare din care pleaca cel mic ori pleaca separat.Te orientezi la fata locului Edited June 7, 2005 by ovi_jer Link to comment
sorin77 Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Nu are valva PCV.Trage furtunul mic de la epurare din carterul de sus si vezi daca ai vacum pe el cu motorul pornit.Daca nu ai inseamna ca ai stutul din galeria de admisie infundat.Nu stiu exact cum e la nubira 1 ori e un furtun mare din care pleaca cel mic ori pleaca separat.Te orientezi la fata locului <{POST_SNAPBACK}> ovi_jer La Cielo este sau nu este supapa PCV ? Eu m-am uitat la mine pe masina da nu am vazut nimic ... o fi al meu fi 96 si poate alea nu au fost dotate cu asa ceva ... Eu am schimbat in weekendu trecut furtunul de evacuare a gazelor din carter, si m-am uitat dupa PCV da nu am vazut nimic. Cu ocazia asta am constatat ca orificul din galeria de admisie unde intra bifurcatia subtire a furtunului de evacuare a gazelor din carter era infundata. Am testat simplu cu motorul pornit si am pus degetul pe ea. Nu sugea aer pe acolo neam! Intr-un final am reusit sa il desfund injectand cu grija diluant cu ajutorul unei seringi. Acum am vid pe respectivul orificiu, cand motorul imi functioneaza. Cred ca am facut bine ca am verificat chestia asta cu vidul la respectivul orificiu, altfel cine stie ce nu functiona corect pe acolo. Link to comment
ovi_jer Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Da e bine ca ai desfundat stutul acela. Ventilarea carterului la relanti era zero. Link to comment
tolin Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Intr-un final am reusit sa il desfund injectand cu grija diluant cu ajutorul unei seringi. Ai facut bine ca ai desfundat, dar evita sa folosesti diluant. Link to comment
sorin77 Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Ai facut bine ca ai desfundat, dar evita sa folosesti diluant. <{POST_SNAPBACK}> Ce e e rau cu diluantul? Ori pe acolo sunt ceva plastice sau garnituri care pot fi dizolvate de diluant ...? Link to comment
nera09 Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 As vrea sa inlocuiesc valva PCV dar nu inteleg chiar nimeni nu poate descrie la Cielo unde este pozitionata si etapele de demontare/montare ? Vreau sa o schimb pentru ca am mers galopant cu smicituri si sunt aproape sigur ca de la PCV este buba. Link to comment
ovi_jer Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Nu mai fi asa sigur.Nu exista decit sistemul PCV la cielo.Valva nu exista. Foloseste functia pe viitor. Link to comment
nera09 Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 ovi_jer, mi-ai mai spus in alt topic ca cielo nu are decat sistem PCV nu si valva dar cu manualul in fata in care scrie ca are (pozele de mai sus) si cu simtomele de smucituri nu stiu ce sa mai cred. De curiozitate vin de la un magazin de piese daewoo si nici ei nu au auzit de valva PCV la cielo ci numai pentru Tico (am si vazut-o). Esti asa bun sa-mi spui ce sa mai verific pentru a scapa de acest of (relanti variabil si smucituri) . Multumesc. Link to comment
test_driver Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Mai si eu am fost la 2 magazine de piese auto Daewoo, si au spus ca PCV este nuai la tico, Si la respectivele magazine ne-am uitat in cartea lui cu piese pt marcile Daewoo, si nu a gasit nici un PCV la Espero nici de 2.0/1.8, nici de 1.5. In schimb la alt magazin au verificat in cartulie si au gasit Furtun PCV, dar spuneau ca nu au pe stoc si sa fac o comanda, am facut acum sa vad ce se intampla, vine sau nu. Link to comment
ovi_jer Posted October 6, 2005 Share Posted October 6, 2005 Deci singura problema care poate aparea la sistemul pcv este infudarea stutului din galeria de admisie.Este vorba de stutul in care intra furtunul cel mic care se separa din cel mare de iese din capacul culbutorilor.E vorba de cielo si espero pentru ca la nubira si leganza furtunasul mic pleaca direct di carterul superior.La cielo stutul este pe partea din spate a corpului clapetei deci este usor de desfundat in comparatie cu espero unde stutul este pe partea de jos a corpului clapetei si este foarte freu de desfundat acolo aproape imposibil fara demontarea corpului clapetei. nera09@ fisele la bujii le-ai schimbat? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now