static Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Mai ieri navigam pe net si dau de un anunt: http://www.autorba.ro/afisare_anunt.php?obiect=109 Model Luxus? Airbag pe Espero? Aveti cunostinta de asa ceva? si daca da merita sa fie cumparat o asemenea masina? Link to comment
VAXXi Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Da, este cel cu 2.0 si "imbunatatiri", vandut in Europa civilizata. Avem si un membru cu modelul asta, dar n-a mai intrat de mult, vezi aici. In principiu, fata de standard, are ornamentele alea de lemn pe bord, airbag (care airbag mai e prezent si pe alte modele, in functie de zona comercializarii), si motorul de 2.0. De incalzire in scaune nu stiam. Vad ca-n poze are tapiterie de piele, dar din cate stiu, asta avea doar Leganza. Link to comment
static Posted January 5, 2008 Author Share Posted January 5, 2008 moama cat consuma!!! Link to comment
EM!L Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Deh... daca nu facem/am facut si noi parte din Europa "Civilizata". Nu consuma asa mult, raportat la unul "normal" . Link to comment
andrei_xxl Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Asta merita numai sa-l bagi pe GPL, daca nu, un downgrade serios la 1.5. Asta numai daca nu esti vreun mic Tiriac Link to comment
Salex Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 In calitate de fost posesor de Espero 1,5 (6 ani) si Leganza 2,0 (9 ani) m-as risca sa spun ca nu s-ar cistiga serios (la benzina) prin "downgrade" de la 2000 la 1500. Diferenta in minus la consum nu compenseaza nici pe departe diferenta de putere si, mai ales, de cuplu. Asta conteaza in ceea ce priveste senzatiile si satisfactiile soferului. In cifre absolute, cred ca economia de benzina (fata de 1,5) ar fi de cca. 1l/100km mers urban si 0,5l/100km mers extra-urban. In functie de cit de mult mergi anual, se merita sau nu sa-i bagi GPL. Daca masina este in stare buna atit la caroserie, mecanica si interior, eu as zice ca merita, evident la un pret rezonabil (nu stiu cit se cere pe ea). Link to comment
VAXXi Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Se zice, din folclor, ca 2.0 consuma mai putin (nu cu mult, dar mai putin) decat 1.8. Oricum, orice masina cu motor de peste 1.5-1.6, mai ales din cadrul motoarelor cu tehnologie veche (asa cum sunt motoarele de pe Cielo, Espero, Nubira si Leganza) candideaza cu succes la o instalatie de GPL. Link to comment
andrei_xxl Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 (edited) Nu va suparati pe mine, dar refuz cu incapatanare sa cred ca diferenta de consum intre 1.5 si 2.0 la aceeasi masina e de doar 1% urban, respectiv insesizabila...va dau exemplu, am 2 prieteni cu Skoda Octavia 1 de 1.6, respectiv 2.0. Cel de 1.6 (8V) are consum 9-9,5% si cel de 2.0 (8V-115 cp) scoate 13%. Edited January 5, 2008 by andrei_ics_ics_el Link to comment
Salex Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Nici o suparare, poti sa ma crezi sau poti sa nu ma crezi, nu o iau personal . Nu am de vinzare un Espero (de altfel nu vind nici o masina ), deci mi-am exprimat si eu parerea bazata pe niste experiente personale. Concret, Espero imi lua in oras undeva intre 10-11l/100km. Tot in oras, dar la mai bine de 5 ani de cind mergeam cu Espero (si chestia asta conteaza al dracului de mult), Leganza imi ia cam 13,5-14l/100km. Bun, daca luam in calcul diferenta de greutate de peste 300kg in (de)favoarea Leganzei, diferenta de putere dezvoltata de motor (40 CP), diferenta de anvelope, nu vad de ce nu ar fi plauzibil ca Espero 2,0 sa pape ceva de genul 11-12l/100km. Sint abslut sigur ca nu apar diferente asa de mari ca in cazul amicilor tai cu Octavia. Pe de alta parte, un consum dat pentru 2 masini diferite este relevant numai daca masinile au fost conduse de acelasi sofer (pe acelasi traseu, in acelasi stil, etc). Fara indoiala si eu as putea scoate cu Leganza consum de 20l/100km insa nu vad cit de reprezentativ ar fi ! Vaxxi zicea bine ce zicea, respectiv ca motoarele CNEL au o arhitectura invechita, insa practic discutam de motoare folosite pe aceleasi masini, deci cam din aceeasi generatie. Tot din ce zicea Vaxxi, chiar daca Espero 2,0 consuma la fel cu 1,8 iarasi ar rezulta ca diferenta de consum fata de 1,5 nu ar fi fantastica. Parerea mea strict personala este ca in conditiile in care se parcurg sub 15kkm/an nu merita "dotarea" cu GPL. Link to comment
andrei_xxl Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 (edited) Adevarul e pe undeva pe la mijloc, parerea mea...nu exista 2 masini la fel cum nu exista 2 soferi la fel. Depinde foarte mult si stilul de condus al fiecaruia, stiu ca cel cu 2.0 nu schimba niciodata sub 3.000. Si in ce priveste GPL-ul, la ce scoruri mi-au dat cei de la Virsta si faptul ca fac ~5-6000 km/an nu mi se pare o investitie reusita. Daca sari de 15-20.000 km/an, poate atunci se merita, de acord cu tine. Numai bine. Edited January 5, 2008 by andrei_ics_ics_el Link to comment
czandrew Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 (edited) Am facut eu odata o socoteala, la un consum mixt de 10% benzina si un pret al instalatiei undeva la 500 EUR, daca imi aduc bine aminte. Costul instalatiei se amortiza in vreo 30.000 km, practic pana atunci mergeai pe minus. Edited January 6, 2008 by airwave88 Link to comment
andrei_xxl Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 La mine 30.000 km inseamna 4 ani vand masina de 10 ori pana atunci. Link to comment
EM!L Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Cred ca raportat la greutatea masinii cel de 2.0 ar consuma tot cam cat motorul de 1.8 (de care se zice ca ar lua ~ cat cel de 1.5 )"> ) iar o instalatie de Gpl ar rezolva si problema consumului si cea a puterii (fiind bine reglata n-ar pierde prea mult) in cazul unui Espero de 2.0l . Link to comment
Marius* Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Am condus ceva vreme un astfel de Espero, adus din Italia. Masina nu consuma foarte mult fata de unul cu motorizare 1,8 dar diferenta e sesizabila in privinta puteri. In plus tapiteria si intreg interiorul masinii e net superior in comparatie cu una comercializata la noi. Link to comment
ovi_jer Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Nu va suparati pe mine, dar refuz cu incapatanare sa cred ca diferenta de consum intre 1.5 si 2.0 la aceeasi masina e de doar 1% urban, respectiv insesizabila...va dau exemplu, am 2 prieteni cu Skoda Octavia 1 de 1.6, respectiv 2.0. Cel de 1.6 (8V) are consum 9-9,5% si cel de 2.0 (8V-115 cp) scoate 13%. Asta e valabil la grupul VAG unde cutiile au rapoarte diferite in functie de motorizare.La daewoo cutiile au acelasi raport pe acelasi model si motorizarile mici sunt penalizate la consum si performante. Link to comment
Salex Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Din cite imi aduc aminte, chiar si la cei din VAG au existat "anomalii". Concret, VW Passat-ul de acum 7-8 ani (deci contemporan cu Espero de care vb) avea un motor de 1,6L (atmosferic, parca de 101CP) care consuma ceva mai mult decit motorul de 1,8L (atmosferic de 125CP). Se pare ca morotul de 1,6L nu prea facea fata onorabil la masa masinii. Cam acelasi lucru l-am simtit si eu la Espero 1,5 ... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now