tolin Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 Din ce am auzit eu, diferenta era la motoare: reno beneficiau de un V foarte deschis (inaltime mai mica, de unde si aerodinamica mai buna) si de 19.000 rpm (toti ceilalti se opreau la 18k). Schimbarea regulamentului a eliminat nivelul la care ajunsese reno si i-au pus sa concureze intr-o configuratie care asigura succesul celui care are puterea cea mai mare la aceeasi turatie. In conditiile date, la cursele de viteza este avantajat cel care are puterea cea mai mare. In plus, din ce s-a vazut pana acum, eliminarea controlului tractiunii l-a dezavantajat tare pe Aloso, obisnuit sa mizeze prea mult pe electronica din dotare, atat la start, cat si in viraje. Eliminarea TC releva calitatile pilotului si nu ale inginerilor ielectronisti. Oricum, Berny va veghea la schimbarea regulilor de joc de fiecare data cand sunt afectate veniturile din audienta. Nici un alt sport/spectacol nu produce venituri de 4G euro pe an ! Link to comment
el cid Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Da ,despre asta este vorba. Inaltime scazuta , echilibrare super buna si muuuulte ore in tunel. Nu ma pricep la detalii de motor dar ansamblul era castigator pana nu a revenit la motorul "comun" ceea ce a dat peste cap castigul aerodinamic. Si acum imi aduc aminte cum studia Sumi , zambind, forma masinii. "> Link to comment
tolin Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 (edited) Motorul acela urca la 19.000 rpm, deci, elibera cu ~6% mai multa putere decat restul motoarelor, lucru care se traduce cu -5 sec. la un tur de 1'30 (teoretic). Acesta a fost secretul victoriilor lui Alonso dintr-o perioada cand castiga cam 1,5s pe un tur de cursa reala fata de adversari. Faptul ca din cauza deschiderii mai mari a V-ului de la cilindri masina avea o aerodinamica mai buna si un centru de greutate mai jos i-a permis sa beneficieze mai usor de puterea mai mare. Deoarece diferentele dintre timpii lui si ai urmaritorilor nu ajungeau la 5 sec. pe tur imi spune, fie ca aerodinamica era mai slaba decat a celorlalti, fie ca Alonso nu se putea bucura de o masina atat de performanta, lucru mai plauzibil dupa evolutiile actuale. Edited May 5, 2008 by tolin Link to comment
CristiP Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 Calificari Marele Premiu al Turciei (Istanbul) 1. Massa Ferrari 1:25.994 2. Kovalainen McLaren-Mercedes 1:26.736 3. Hamilton McLaren-Mercedes 1:26.192 4. Raikkonen Ferrari 1:26.457 5. Kubica BMW Sauber 1:26.761 6. Webber Red Bull-Renault 1:26.773 7. Alonso Renault 1:26.836 8. Trulli Toyota 1:26.695 9. Heidfeld BMW Sauber 1:27.107 10. Coulthard Red Bull-Renault 1:26.939 11. Rosberg Williams-Toyota 1:27.367 12. Barrichello Honda 1:27.355 13. Button Honda 1:27.428 14. Vettel Toro Rosso-Ferrari 1:27.442 15. Glock Toyota 1:26.614 16. Nakajima Williams-Toyota 1:27.547 17. Piquet Renault 1:27.568 18. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 1:27.621 19. Fisichella Force India-Ferrari 1:27.807 20. Sutil Force India-Ferrari 1:28.325 Link to comment
CristiP Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 Super Aguri s-a retras din F1 , mai multe detalii aici. GO GO KIMI! Link to comment
el cid Posted May 10, 2008 Share Posted May 10, 2008 Massa no. 1 ! Poate o face si de data asta. Link to comment
EM!L Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Ar fi frumos ca Massa sa repete "surpriza" . Nu mai e mult pana la 14:55 Link to comment
Salex Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Nu-mi vine sa cred ce usor a trecut Hamilton de Massa Parca a fost facatura, nu alta Link to comment
EM!L Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Frumoasa cursa. Hamilton nu l-a mai putut ajunge pe "sultan", astfel finalul a aratat cam asa: Massa, Hamilton, Raikonen, Kubica, Heidfeld, Alonso (doar pe 6 ) Webber, Rosberg. Link to comment
CristiP Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 Sultan Massa a ajuns la a treia cursa consecutiva castigata, si la mai mareeee , o cursa frumusica. Link to comment
el cid Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 bun, bun ! da, da ! si as mai continua da singura teama o am de "monaco". Poate o mai scoate Massa o data. Cine stie?La capitolul motor-viteza toti sunt "la o alimentare" de FERRARI. "> Link to comment
EM!L Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Corect, la capitolele alea 2 sunt maestrii. Sa vedem cum vor evolua in continuare, urmeaza o cursa interesanta Link to comment
Alezz Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Eu am vazut McLarenurile cu ceva mai multa putere decat Ferrari,misto cursa . Link to comment
mugur Posted May 19, 2008 Share Posted May 19, 2008 Erau mai usoare, de aia, cel putin Hamilton.Kovalainen chiar imi place, sunt curios sa vad ce face in continuare, poate da lovitura la Monaco.Si Bmw sunt in carti pt. primul loc, depinde mult si de calificari . Link to comment
EM!L Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Ferrari a dominat sesiunea de calificari de azi, astfel maine Massa va pleca de pe locul 1 iar Kimi de pe 2 Mi-a placut Rosberg, a reusit chiar si un timp excelent, daca nu ma insel in cea de-a 2a sesiune, maine va pleca de pe pozitia a6a. Alonso iar a reusit "performanta" sa ramana in spate, pleaca al 7-lea. Urat accidentul lui Coulthard, totusi bine ca n-a patit ceva grav , pleaca maine de pe pozitia 10a a grilei de start. Link to comment
Alezz Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Nu pot sa-i sufar pe astia de la Ferarri,sper sa faca o figura frumoasa McLaren . Link to comment
EM!L Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Nici eu nu puteam să-i sufăr , nici acum nu le port "sentimente" prea bune, da' tre' sa recunosc faptul că sunt buni/merg excelent, astfel am început să-i simpatizez. La cum arată MP ăsta (traseul/circuitul), cred că primele 2 trepte ale podiumului le vor apartine maine. Rămane să vedem... Link to comment
tolin Posted May 24, 2008 Share Posted May 24, 2008 Cursa o sa fie foarte animata, ca acum e fara TC si alte electronice. Pana acum, cine pleca primul, termina primul. Acum e liber la derapaje in glisiere. Oricum, mi-e dor de-o cursa terminata in mai putin de 8 monoposturi. Link to comment
el cid Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Asta vreau sa vad si eu dar cu Massa pe locul 1 ; restul "nu prea conteaza". Se pare ca tot confirma asa cum am banuit in cateva posturi de mai sus. "> tuturor !!! Link to comment
Salex Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 (edited) Oricum, mi-e dor de-o cursa terminata in mai putin de 8 monoposturi. Dupa ce l-am vazut pe Coulthard in parapet eu am estimat ca o sa termine cursa vreo 6 masini > Daca da si cu putina ploaie ... LE: Tocmai ce am venit in casa si am pornit TV si ... SURPRIZA ... PLOUA !!! Pe cuvint ca nu am cobit mai devreme Edited May 25, 2008 by Salex Link to comment
EM!L Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Ai cam... nimerit-o cu ploaia Frumoasa/disputata cursa, mai bine zis plina de evenimente. La final, asta insemnand dupa 70 de tururi din cele 74 grila era urmatoarea Hamilton, Kubica, Massa, Weber, Vettel, Barrichello, Nakajima, Kovalainen, urmati de Kimi si Alonso. Mi-a parut ca din cauza greselii lui Kimi, Sutil a fost scos din cursa. A avut un parcurs foarte fain, pare-mi-se a plecat de pe 18 si era pe locul 4 . Link to comment
Razv Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 Cea mai animata cursa de la inceputul sezonului ... . Link to comment
Alezz Posted May 25, 2008 Share Posted May 25, 2008 (edited) Si eu am pierduto ("> Oricum,mare jigodie alcoolica Raikkonen asta la faza cu Sutil Edited May 25, 2008 by Alezz Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now