Jump to content

Probleme Distributie Matiz


Recommended Posts

  andrew said:
Si daca ai 'noroc' de o curea cu defect de fabricatie?

O verifici, vizual, sa nu aiba fisuri si, oricum, daca iti faci singur reparatia cumperi o curea de firma. Si daca nimeresti o curea cu defect de fabricatie luata de la un service si montata tot de ei, nu e acelasi lucru? Motorul va trebui sa il repar pe cheltuiala mea, ei imi vor schimba gratuit doar cureaua. Asa ca e inutil sa merg in service, sa stau dupa ei.

Edited by robertinoo
Link to comment
  robertinoo said:
Ai dreptate. Am numai 20000 km, dar ma gandesc, cand o veni timpul, sa schimb singur cureaua de distributie. Nu vreau sa risc o eventuala greseala din partea mecanicilor. Citeam acum cateva zile manualul de reparatii matiz si nu mi se pare greu de schimbat cureaua si rola. Trebuie atentie la alinierea semnelor, ma gandesc sa-mi listez instructiunile pt. a le avea la indemana in timpul lucrului. Pe viitor imi voi cumpara o cheie dinamometrica, indispensabila pentru aceasta operatiune si inarmat cu rabdare si rezervandu-mi o zi pentru aceasta operatiune, cred ca voi reusi.

Nu suntem nici primii nici ultimii dintre mecanicii amatori care fac aceasta operatiune.

Cred ca ar fi utile recomandarile celor care au trecut prin asta pentru prima data. Multumim.

 

Eu am incercat sa schimb singur cureaua de distributie si m-am lovit de un obstacol. Piulita fuliei curelei de alternator. Fulia trebuie data jos pentru a putea scoate cureaua de distributie, altfel nu ai cum, sunt pe acelasi ax. Ei, piulita asta e stransa al naibii de tare iar pentru o putea desface trebuie sa blochezi motorul, altfel rotesti arborele cotit cu totul. Pentru asta se baga un varf de surubelnita undeva sub motor si se blocheaza axul (nu stiu exact ce blocheaza acollo, dar gaura unde bagi surubelnita pentru asta e - e descris in manual). Dupa ce am reusit sa gasesc o pozitie sa tin motorul blocat mi-am dat seama ca nu am cum sa desfac acea piulita, pur si simplu nu am avut forta necesara. Pozitia e nasoala si nu ai cum sa bagi o cheie cu coada mai lunga, pentru un cuplu mai mare. Am dus-o la un srvice unde un baiat m-a ajutat. Adica a facut el aproape tot. Cu masina urcata in copac pe elevator, e floare la ureche sa bagi o cheie cu coada de 70cm pe sub masina la piulita buclucasa. Chiar si asa, mecanicul a icnit de 2 ori pana a reusit sa o desfaca...

Spor la lucru. :P

Edited by Belbody
Link to comment

Eu la Espero am folosit alta metoda. Viteza a 5-a, frana de picior apasata sau ambele roti pe pamant. Insa iti trebuie o cheie serioasa nu facaturi din vitan. Dar nu mai stiu de ce am dat-o jos, cureaua parca iese si fara.

 

La mine am reusit sa pun un prelungitor mai lung la o tubulara astfel incat cricket-ul era in afara masinii prin fata rotii dreapta fata. Din exterior cu o bara metalica pe cricket e floare la ureche.

Edited by Dj_Dark
Link to comment

O metoda neortodoxa din gama NU FACETI ASA CEVA.

Am fost nevoit sa aplic metoda deoarece alte variante nu au avut succes cu toate ca masina era pe "groapa" (un Peugeot J5).

Se foloseste de preferat o inelara cotita, se fixeaza pe piulita astfel incat capatul celalalt al cheii sa fie la o distanta de 5-10 cm de pamant (respectiv un obstacol dur si fix pe axa verticala), se deconecteaza bobina de inductie (electrovalva pt. diesel sau orice e nevoie pt. a NU porni motorul) si ... se da SCURT la automat. Efect garantat.

Repet: NU recomand asa ceva.

Link to comment
  • 8 months later...

scuze de intarziere

Am reusit sa schimb cureaua si rola intinzatoare, singur, si chiar am facut 5000 de km fara probleme

PS :daca se gandeste careva sa o faca sa fie atent ca pe cureaua marca GM sunt niste sagetute care trebuie sa fie orientate spre sensul de rotatie al motorului (eu am uitat de ele si a trebuit sa desfac carcasa de protectie cand eram la jumatatea montarii ca sa verific; noroc ca am nimerit-o)

Link to comment
  • 4 weeks later...

Mi s-a rupt cureaua de distributie la matiz pe autostrada A2 la 50 km de Buc. Masina are 92.000 km si cureaua a fost schimbata la 45.000 km, acum 2 ani. Ghinion! In service mi-au desfacut motorul si am supapele indoite; capul pistonului a lovit supapele. Pistoanele sunt OK au zis mecanicii. Trebuie inlocuite supapele doar.

 

Daca tot este motorul masinii desfacut, ce altceva sa le mai zic sa inlocuiasca sau sa verifice?

Serviceul este cel de pe Plevnei. Costuri aproximative de reparatie: 2000Ron

 

PS: de asemenea nivelul antigelului tot timpul imi scadea; completam si el iar scadea. A verificat mecanicul si am radiatorul de incalzire habitaclu fisurat. Pentru inlocuirea lui a fost necesara demontarea bordului, asa ca atasez si niste poze cu bordul demontat

post-7765-1255444432_thumb.jpg

post-7765-1255444440_thumb.jpg

post-7765-1255444446_thumb.jpg

post-7765-1255445223_thumb.jpg

post-7765-1255445229_thumb.jpg

Edited by adisoru
Link to comment

Eu am schimbat cureaua de distributie acum, vinerea ce tocmai a trecut, la aproape 3 ani(fara 1 luna si ceva) si 43.500km. Am fost foarte inspirat ca am facut chestia asta, desi pe forum se vehiculeaza tot felul de termene, multe mai mari de 3 ani/60.000km pentru ca intinzatorul curelei era aproape varza, avea joc, zdranganea daca era zgaltait iar daca era invartit se oprea destul de repede din cauza vibratiilor(scotea si un sunet cand era invartit). Mecanicul i-a zis colegului de munca, dupa ce a demontat intinzatorul: "Inca un motor care a scapat".

Cureaua arata insa binisor, nu avea crapaturi pe fata interioara insa se vedeau clar locurile unde calcase dintele, erau niste mici adancituri pe fiecare dinte.

S-a montat curea Gates(ca cea originala) si intinzator INA(cel de pe masina habar nu am ce era, scria numai Daewoo).

Edited by closchkutza
Link to comment

curea distributie= 54ron

rola=60-70ron

curea altenator= 14-16 ron

 

Total..undeva pe la 130-150 ron max!!!

 

Manopera nu stiu pentru ca eu orice reparatie a fost necesara la buburuza a fost efectuata de un domn profesor in mecanica, vecin cu mine!

 

Parerea mea ar fi ca nu ar trebui sa coste mai mult de 250ron efectuarea acestor operatiuni..

Link to comment

Tocmai am luat masina din service. Mi s-a inlocuit cureaua de distributie+rola intinzatoare, cureaua de la alternator, cureaua de la AC, supapele(erau indoite de la ruperea curelei de distributie), radiatorul de caldura de sub bord ( avea o fisura si tot imi scadea nivelul lichidului de racire), bateria (avea deja 5 ani si dadea semne de slabiciune), schimb ulei, schimb antigel, plus garnituri la chiuloasa, simering..etc. TOTAL: 2700 Ron.

 

Robertinoo, eu sunt primul proprietar al masinii si am facut schimbul tuturor consumabilelor la timp. Cureaua de distributie a fost schimbata acum 2 ani si am facut cu ea aprox. 50.000 km, dar am avut GHINION...s-a rupt. Explicatia celor din service a fost ca am avut o curea proasta, desi era Bosch. Acum mi-au montat una GM Genuine.

 

Am vrut sa schimb si pompa de apa daca tot au demontat motorul, dar mecanicii au verificat-o si mi-au spus ca nu este nevoie.

Link to comment
  cristics said:
closchkutza ----> "S-a montat curea Gates(ca cea originala) si intinzator INA(cel de pe masina habar nu am ce era, scria numai Daewoo). "

 

Pompa de apa nu ai schimbat-o?Daca ai schimbat-o, ce marca ai pus?

Nu am schimbat-o pentru ca nu prea are rost s-o schimb la km astia. Poate la al doilea schimb de distributie.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  On 9/14/2009 at 11:14 AM, nfscgc said:

scuze de intarziere

Am reusit sa schimb cureaua si rola intinzatoare, singur, si chiar am facut 5000 de km fara probleme

PS :daca se gandeste careva sa o faca sa fie atent ca pe cureaua marca GM sunt niste sagetute care trebuie sa fie orientate spre sensul de rotatie al motorului (eu am uitat de ele si a trebuit sa desfac carcasa de protectie cand eram la jumatatea montarii ca sa verific; noroc ca am nimerit-o)

 

 

salut. Cu respect ptr ceea ce ai facut,ma confrunt cu acceasi situatie,spune si mie cum ai facut pas cu pas.mersi

Link to comment
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...