nfscgc Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 EM!L said: @ nfscgc http://anagabriela.ro/Manuale%20Daewoo/ asa da, clar ca o schimb eu. va anunt daca reusesc si daca nu . multumesc EM!L Link to comment
robertinoo Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 (edited) andrew said: Si daca ai 'noroc' de o curea cu defect de fabricatie? O verifici, vizual, sa nu aiba fisuri si, oricum, daca iti faci singur reparatia cumperi o curea de firma. Si daca nimeresti o curea cu defect de fabricatie luata de la un service si montata tot de ei, nu e acelasi lucru? Motorul va trebui sa il repar pe cheltuiala mea, ei imi vor schimba gratuit doar cureaua. Asa ca e inutil sa merg in service, sa stau dupa ei. Edited December 16, 2008 by robertinoo Link to comment
Belbody Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 (edited) robertinoo said: Ai dreptate. Am numai 20000 km, dar ma gandesc, cand o veni timpul, sa schimb singur cureaua de distributie. Nu vreau sa risc o eventuala greseala din partea mecanicilor. Citeam acum cateva zile manualul de reparatii matiz si nu mi se pare greu de schimbat cureaua si rola. Trebuie atentie la alinierea semnelor, ma gandesc sa-mi listez instructiunile pt. a le avea la indemana in timpul lucrului. Pe viitor imi voi cumpara o cheie dinamometrica, indispensabila pentru aceasta operatiune si inarmat cu rabdare si rezervandu-mi o zi pentru aceasta operatiune, cred ca voi reusi. Nu suntem nici primii nici ultimii dintre mecanicii amatori care fac aceasta operatiune. Cred ca ar fi utile recomandarile celor care au trecut prin asta pentru prima data. Multumim. Eu am incercat sa schimb singur cureaua de distributie si m-am lovit de un obstacol. Piulita fuliei curelei de alternator. Fulia trebuie data jos pentru a putea scoate cureaua de distributie, altfel nu ai cum, sunt pe acelasi ax. Ei, piulita asta e stransa al naibii de tare iar pentru o putea desface trebuie sa blochezi motorul, altfel rotesti arborele cotit cu totul. Pentru asta se baga un varf de surubelnita undeva sub motor si se blocheaza axul (nu stiu exact ce blocheaza acollo, dar gaura unde bagi surubelnita pentru asta e - e descris in manual). Dupa ce am reusit sa gasesc o pozitie sa tin motorul blocat mi-am dat seama ca nu am cum sa desfac acea piulita, pur si simplu nu am avut forta necesara. Pozitia e nasoala si nu ai cum sa bagi o cheie cu coada mai lunga, pentru un cuplu mai mare. Am dus-o la un srvice unde un baiat m-a ajutat. Adica a facut el aproape tot. Cu masina urcata in copac pe elevator, e floare la ureche sa bagi o cheie cu coada de 70cm pe sub masina la piulita buclucasa. Chiar si asa, mecanicul a icnit de 2 ori pana a reusit sa o desfaca... Spor la lucru. Edited December 16, 2008 by Belbody Link to comment
robertinoo Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Un sfat util. Intr-adevar, piulita aia e stransa la 65-75 Nm. E nevoie de o rampa sau macar un sant si de o cheie serioasa. Link to comment
Dj_Dark Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 (edited) Eu la Espero am folosit alta metoda. Viteza a 5-a, frana de picior apasata sau ambele roti pe pamant. Insa iti trebuie o cheie serioasa nu facaturi din vitan. Dar nu mai stiu de ce am dat-o jos, cureaua parca iese si fara. La mine am reusit sa pun un prelungitor mai lung la o tubulara astfel incat cricket-ul era in afara masinii prin fata rotii dreapta fata. Din exterior cu o bara metalica pe cricket e floare la ureche. Edited December 17, 2008 by Dj_Dark Link to comment
papie Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 O metoda neortodoxa din gama NU FACETI ASA CEVA. Am fost nevoit sa aplic metoda deoarece alte variante nu au avut succes cu toate ca masina era pe "groapa" (un Peugeot J5). Se foloseste de preferat o inelara cotita, se fixeaza pe piulita astfel incat capatul celalalt al cheii sa fie la o distanta de 5-10 cm de pamant (respectiv un obstacol dur si fix pe axa verticala), se deconecteaza bobina de inductie (electrovalva pt. diesel sau orice e nevoie pt. a NU porni motorul) si ... se da SCURT la automat. Efect garantat. Repet: NU recomand asa ceva. Link to comment
andrew Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Eu am schimbat azi distributia la service Arrow. Total pentru curea, rola, si cureaua de la alternator +manopera = 369 lei. Link to comment
nfscgc Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 (edited) ... pmpade apa, simering distributie nu trebuie schimbate ? Edited December 18, 2008 by tolin Citare inutila a mesajului anterior ! Link to comment
andrew Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Pompa de apa stiam ca nu se schimba la fiecare schimbare de distributie. Simering? Nu stiu. Link to comment
tomis Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Pompa de apa se schimba daca se strica, altfel pagubesti. Simering la distributie la fel, daca apare scurgere importanta de ulei. Schimbarea curelei si rolei e treaba de o ora, un mester ti-o poate face in privat, pe 70-80 lei. Link to comment
nfscgc Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 scuze de intarziere Am reusit sa schimb cureaua si rola intinzatoare, singur, si chiar am facut 5000 de km fara probleme PS :daca se gandeste careva sa o faca sa fie atent ca pe cureaua marca GM sunt niste sagetute care trebuie sa fie orientate spre sensul de rotatie al motorului (eu am uitat de ele si a trebuit sa desfac carcasa de protectie cand eram la jumatatea montarii ca sa verific; noroc ca am nimerit-o) Link to comment
robertinoo Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Ce cheie ai folosit la desfacerea surubului de pe arborele cotit? S-a lasat cu greu? Link to comment
adisoru Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 (edited) Mi s-a rupt cureaua de distributie la matiz pe autostrada A2 la 50 km de Buc. Masina are 92.000 km si cureaua a fost schimbata la 45.000 km, acum 2 ani. Ghinion! In service mi-au desfacut motorul si am supapele indoite; capul pistonului a lovit supapele. Pistoanele sunt OK au zis mecanicii. Trebuie inlocuite supapele doar. Daca tot este motorul masinii desfacut, ce altceva sa le mai zic sa inlocuiasca sau sa verifice? Serviceul este cel de pe Plevnei. Costuri aproximative de reparatie: 2000Ron PS: de asemenea nivelul antigelului tot timpul imi scadea; completam si el iar scadea. A verificat mecanicul si am radiatorul de incalzire habitaclu fisurat. Pentru inlocuirea lui a fost necesara demontarea bordului, asa ca atasez si niste poze cu bordul demontat Edited October 13, 2009 by adisoru Link to comment
closchkutza Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 (edited) Eu am schimbat cureaua de distributie acum, vinerea ce tocmai a trecut, la aproape 3 ani(fara 1 luna si ceva) si 43.500km. Am fost foarte inspirat ca am facut chestia asta, desi pe forum se vehiculeaza tot felul de termene, multe mai mari de 3 ani/60.000km pentru ca intinzatorul curelei era aproape varza, avea joc, zdranganea daca era zgaltait iar daca era invartit se oprea destul de repede din cauza vibratiilor(scotea si un sunet cand era invartit). Mecanicul i-a zis colegului de munca, dupa ce a demontat intinzatorul: "Inca un motor care a scapat". Cureaua arata insa binisor, nu avea crapaturi pe fata interioara insa se vedeau clar locurile unde calcase dintele, erau niste mici adancituri pe fiecare dinte. S-a montat curea Gates(ca cea originala) si intinzator INA(cel de pe masina habar nu am ce era, scria numai Daewoo). Edited October 13, 2009 by closchkutza Link to comment
adisoru Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Deci?... ce sa le mai spun mecanicilor sa schimbe sau sa verifice acum daca tot au demontat motorul de pe masina? Link to comment
afrodeloo nt 03 zcd Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 curea distributie= 54ron rola=60-70ron curea altenator= 14-16 ron Total..undeva pe la 130-150 ron max!!! Manopera nu stiu pentru ca eu orice reparatie a fost necesara la buburuza a fost efectuata de un domn profesor in mecanica, vecin cu mine! Parerea mea ar fi ca nu ar trebui sa coste mai mult de 250ron efectuarea acestor operatiuni.. Link to comment
robertinoo Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 adisoru said: Mi s-a rupt cureaua de distributie la matiz pe autostrada A2 la 50 km de Buc. Masina are 92.000 km si cureaua a fost schimbata la 45.000 km, acum 2 ani.Esti primul proprietar, sau cureaua a fost schimbata vechiul proprietar? Link to comment
cristics Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 closchkutza ----> "S-a montat curea Gates(ca cea originala) si intinzator INA(cel de pe masina habar nu am ce era, scria numai Daewoo). " Pompa de apa nu ai schimbat-o?Daca ai schimbat-o, ce marca ai pus? Link to comment
adisoru Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Tocmai am luat masina din service. Mi s-a inlocuit cureaua de distributie+rola intinzatoare, cureaua de la alternator, cureaua de la AC, supapele(erau indoite de la ruperea curelei de distributie), radiatorul de caldura de sub bord ( avea o fisura si tot imi scadea nivelul lichidului de racire), bateria (avea deja 5 ani si dadea semne de slabiciune), schimb ulei, schimb antigel, plus garnituri la chiuloasa, simering..etc. TOTAL: 2700 Ron. Robertinoo, eu sunt primul proprietar al masinii si am facut schimbul tuturor consumabilelor la timp. Cureaua de distributie a fost schimbata acum 2 ani si am facut cu ea aprox. 50.000 km, dar am avut GHINION...s-a rupt. Explicatia celor din service a fost ca am avut o curea proasta, desi era Bosch. Acum mi-au montat una GM Genuine. Am vrut sa schimb si pompa de apa daca tot au demontat motorul, dar mecanicii au verificat-o si mi-au spus ca nu este nevoie. Link to comment
closchkutza Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 cristics said: closchkutza ----> "S-a montat curea Gates(ca cea originala) si intinzator INA(cel de pe masina habar nu am ce era, scria numai Daewoo). " Pompa de apa nu ai schimbat-o?Daca ai schimbat-o, ce marca ai pus? Nu am schimbat-o pentru ca nu prea are rost s-o schimb la km astia. Poate la al doilea schimb de distributie. Link to comment
Gabriel14 Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Salutare! Matizul meu are aprox. 62 000km ..nu cred ca a avut vreodata schimbata cureaua de distributie. Ar trebui schimbata? Link to comment
Mircea Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Trebuia schimbata acum un an sau 2000 km! Vezi mai sus niste fotografii care poate te indeamna sa faci operatiunea. Link to comment
jan200x Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 On 9/14/2009 at 11:14 AM, nfscgc said: scuze de intarziere Am reusit sa schimb cureaua si rola intinzatoare, singur, si chiar am facut 5000 de km fara probleme PS :daca se gandeste careva sa o faca sa fie atent ca pe cureaua marca GM sunt niste sagetute care trebuie sa fie orientate spre sensul de rotatie al motorului (eu am uitat de ele si a trebuit sa desfac carcasa de protectie cand eram la jumatatea montarii ca sa verific; noroc ca am nimerit-o) salut. Cu respect ptr ceea ce ai facut,ma confrunt cu acceasi situatie,spune si mie cum ai facut pas cu pas.mersi Link to comment
BZN Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Cine imi poate recomanda un mecanic bun pt inlocuirea pompei de apa si a distributiei, in Bucuresti? Link to comment
Mircea Posted November 13, 2009 Share Posted November 13, 2009 Distributia e bine sa fie facuta in service, cu piese de la ei pentru a beneficia de garantie, altfel riscurile sunt destul de mari. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now