Elfu Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Deci se da urmatoarea ecuatie. Sotie proaspata posesoare de permis, care vrea masina. I-am dat Lacetii sa conduca dupa ce si-a luat permisul si mai mult am stat eu cu mana pe volan din dreapta ca sa zic asa. Mi-a stat inima in loc de cateva ori si astfel am decis impreuna ca e prea mare pentru ea si ca trebuie sa cumparam o buburuza. Deh voiam eu sa-mi iau alceva, dar nu mi-a iesit. In principiu nu am o limita de buget, dar fiind prima masina a sotiei nici nu vreau sa ma arunc prea tare. Sa zicem ca ar fi un maxim 10.000 de euro, dar daca merita masina se poate sari. Personal as prefera o masina cu cutie automata ca sa-i si sa-mi fac viata mai usoara si m-am oprit catre Spark@cutie automata dar exista loc si de manuala. Despre spark am citit si lucruri bune dar si lucruri nu tocmai fericite. Stiind experienta mea cu service-urile chevrolet nu sunt tocmai incantat sa iau tot chevy, deci exista loc si de alceva. Pe de alta parte fiind o masina mica, vreau neaparat airbag-uri laterale ceea ce la spark@automata nu am. Dotarile minime ar fi urmatoarele: Servodirectie, ABS, AC, Geamuri electrice fata, oglinzi laterale incalzite, airbag-uri frontale si laterale. Bugetul aproximativ l-am scris mai sus. Cu cat mai mic cu atat mai bine. Aici se cer solutii de la colegii forumisti. Ce variante ar mai fi in afara de C1 si P106 cam nesimtit de scumpe pentru cele 30 de kg de fier pe care le primesti? "> Link to comment
VAXXi Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Konichiwa-ul lui Hitman, dar cam iese din buget. Daca e prea scumpa, ramai la Spark cu automata. Link to comment
Elfu Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 (edited) Deci desi nu-mi plac frantuzele si pareau cam scumpe in mintea mea (deh nu vazusem oferta actuala) analizand atent oferta Citroen, intra in cursa C1 3 usi 1.0i Euro 4 Smile Plus la promotie acum @8.866 € DDP Dotari N-am inteles daca are airbag-uri laterale lucru care ma deranja si la spark-ul cu cutie automata. Nu stiu daca are oglinzi incalzite si asta e un must iarna. Cel mai probabil o sa fac o vizita pe la show-room-ul lor zilele astea sa o vad si eu si sa cer niste date tehnice in plus fata de site si eventual sa programez un drive-test. M-am uitat si la Aygo dar daca vrei airbag-uri laterale te arunca la ultimul pachet care e vreo ~9800 euro. Nu au nicio promotie nimic. Ca dotari ar fi ok, dar din nou nu gasesc in oferta lor daca are sau nu oglinzile incalzite. In plus nu e cu mult diferita fata de C1 care e cam cu 1000 de euro mai ieftina la dotari oarecum similare. Oferta pejo e similara cu C1 si Aygo dar nu o iau in calcul din motive legate de etanseitate. Am vazut ca foarte multi posesori se plang pe forumul lor ca le intra apa in masina cand o duc la spalatorie. Deci pana acum Spark ramane in avantaj datorita pretului si cutiei automate. Pierde teren fata de Aygo pentru airbag-urile laterale si fata de C1 pentru design si look. Edited January 22, 2008 by Night Elf Link to comment
closchkutza Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Si pentru siguranta. Ai zis ca vrei sa fie mica dar sigura. C1 and friends sunt sigure, au 4 stele. Link to comment
Elfu Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 (edited) Pai asta era alt motiv pentru care cautam alceva in afara de spark ca stiu ce catastrofa e nevasta-mea la volan. Oricum in primul an nu conduce decat cu mine in masina. "> Edited January 22, 2008 by Night Elf Link to comment
Mircea Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Si eu sunt intr-o situatie asemanatoare, si cred ca ma voi indrepta catre un SH. Cel mai tare ma tenteaza Vw Lupo 1,4 tdi. Link to comment
closchkutza Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 (edited) Auzi, dar un C2 echiparea VTR, 1.4-75cp nu o incanta? Cu aceasta echipare impreuna pachetul Clima(climatizare+torpedou racit, senzori de ploaie, oglinzi electrice si incalzite) si airbag-uri laterale+cortina ajunge la 12500 DDP . E prea scump halatul? Am auzit ca e fainut de condus c2-ul. Edited January 22, 2008 by closchkutza Link to comment
Elfu Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 (edited) Nope, e prea mare masina(c2-ul). Vreau o masina cat mai mica. @Mircea SH e exclus ca o iau pe firma@leasing si vreau casco nesimtit la ea. Am gasit prin alte parti un tabel cu niste costuri de intretinere pe primii 100.000 de km la clasa mica. Vad ca cea mai ieftina intretinere e la C1. Nu ma intereseaza in mod expres pretul de achizitie. Ma intereseaza si consumul, intretinerea, taxele, etc. Spark e intradevar mai ieftin dar din cate stiu si consuma mai mult, so la final cand o sa trag linie s-ar putea sa ies in dezavantaj cu spark-ul. In principiu raman in cursa pana acum C1 si Spark. Daca mai e vreo varianta (mica) in afara de Aygo si p106 pe care momentan le-am scos din cursa, nu ezitati sa postati. Edited January 22, 2008 by Night Elf Link to comment
closchkutza Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Man, te mai deranjez cu o remarca: Dimensiuni: C2: lungime - 3666mm latime - 1659mm inaltime - 1461mm C1: lungime - 3430mm latime - 1630mm inaltime - 1470mm Spark: Lungime - 3495mm latime - 1495mm Aygo: lungime - 3405mm latime - 1615mm inaltime - 1465mm Deci, se observa ca C2-ul este mai mare ca C1 cu 23cm in lungime, 2,9cm latime si mai joasa cu 9mm la inaltime. Cea mai ingusta este Spark-ul si cea mai scurta este Aygo. Deci vezi, C2-ul nu este chiar asa mare. Diferenta intre Aygo si C1 este de 1000 de euro DDP(varianta in 3 usi) dar mie mi se pare mai draguta coyota. La nici una dintre cele doua(Aygo, C1) nu ai oglinzi incalzite. Link to comment
Elfu Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 (edited) Thank`s pentru info, dar nu-mi place C2. N-are acel ceva, pe care-l are C1. In plus ABS ai abia pe la 10900 euro DDP adica in pachetul 3. Deja e cam mult pentru o buburuza. Pe de alta parte, vreau o masina economica. Motorul ala de 1.4 benzina nu-mi suna bine. Am deja o gurmanda, nu mai vreau inca una. Ideea e ca sunt dispus sa sar de 10.000 de euro dar doar daca masina este economica (diesel) si-mi recuperez rapid diferenta de pret, altfel nu. Edited January 22, 2008 by Night Elf Link to comment
closchkutza Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 (edited) Swiftul cum este? Place? Ca dimensiuni este tot pe acolo.. Propusesem C2-ul pt ca este mai multa masina, ca sa zic asa si din cate am vazut, a fost destul de apreciat. Oricum, ai si varianta diesel. Ideea este ca nu ai foarte multe optiuni...oricum, la capitolul consum, mai bine motorul de 1.4 de pe C2 decat ala de 1.0 de pe Spark. Edited January 22, 2008 by closchkutza Link to comment
Elfu Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 (edited) Pai nu vreau mai multa masina. Vreau una cat mai mica, cat mai economica si cat mai sigura. Swift deja ma face sa-mi arunc un ochi la corsa, fabia, fiesta si nope, sunt mari. Edited January 22, 2008 by Night Elf Link to comment
closchkutza Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 (edited) Un Smart sh. Mai mic, mai economic si mai sigur ca asta nu gasesti! Sau unul nou. M-am uitat in fuga pe site-ul lor. Au scos si motoare mai puternice... Edited January 22, 2008 by closchkutza Link to comment
Tommy Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Pai asta era alt motiv pentru care cautam alceva in afara de spark ca stiu ce catastrofa e nevasta-mea la volan. Oricum in primul an nu conduce decat cu mine in masina. "> Fii serios.. dupa 3-4 sedinte.. o lasi singura daca vrea/vrei sa invete. Si in general.. orice poti face tu, ele pot face mai bine ) Link to comment
Elfu Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 @Tommy ai perfecta dreptate, dar tot nu-i dau Lacetti ca nu vreau sa am pe cineva pe constiinta. Trust me ca stiu ce zic. Vreau sa-i cumpar o masina cat mai mica (ca sa fie pagubele produse mai mici in caz de ceva), cat mai sigura (deh, vreau sa si scape) cat mai economica si puturoasa in principiu, adica maxim 60 CP. Sper ca nu sunt prea pretentios. O Deci sunt dispus sa sar de 10.000 de euro dar doar pentru un diesel mic. Din cate am citit pe forumul citroen masinuta pe benzina nu e tocmai economica, adica ajunge si la un 10% urban@Bucuresti ceea ce nu coincide cu necesitatile mele. Avand acelasi motor, presupun ca si Aygo e cam la fel. Mai mult ca sigur incep sa ma indrept catre un diesel mic dar aici trebuie sa duc tratative ca nu vrea sotia diesel ca cica miroase uarat in spate masina, scoate fum, etc. @closchkutza Nu vreau SH, am mai zis si nu vreau motoare puternice ca nu vreau sa se ia la intrecere cu frigiderele sotia dupa ce invata sa conduca. Link to comment
Tommy Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Si cati km face ea pe an (daca e pt ea) ca sa amortizezi dieselul? ) Link to comment
closchkutza Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Pai man, ai diesel mic la C1, care este si destul de economic. Daca vrei ceva mai mic, arunca un ochi la smarturi(noi) dar sunt destul de scumpicele. C1 SX+ Aer+Airbaguri laterale+cortina+turometru, cu motorul diesel este 11.000 euro DDP. Smartul diesel de 45cp incepe de la 11500 euro DDP, scump rau.. Link to comment
Elfu Posted January 22, 2008 Author Share Posted January 22, 2008 La C1 diesel ma cam uitam sincer sa fiu. Tommy, ea nu face multi, dar eu o sa fac la greu. Link to comment
Cumnatu Posted January 22, 2008 Share Posted January 22, 2008 Imi cer scuze de offtopic dar cand vad anunturi gen " optional/contra cost = turometru " mi se face rau . Sa sti ca si o masina SH poti sa o bagi pe firma ca sa nu mai zic , daca ai cumva posibilitatea de a o baga pe o fundatie de caritate ceva ( ca si titlu de proprietate ) sa ie de afara ( si la 10 mii iei ceva frumos SH ) si sa NU te coste inmatricularea aici nimic. Oricum ai da-o la 10 mii sincer mi-as lua ceva mai degraba mai bun SH decat cea mai ieftina varianta noua. Buba la pretentiile tale sti care e ? Airbagurile laterale. Sunt practic ce-a mai avansata optiune si de obicei se regasesc in masini mai scumpe de 10 mii. In rest, ceea ce doresti e realizabil. Link to comment
hitman Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 La C1 diesel ma cam uitam sincer sa fiu. C1 e practic la fel ca Aygo. Visam sa-mi iau Aygo. Am analizat poze, caracteristici, etc. Si am zis gata asta e! Dar cind am ajuns face to face la SIAB, asa cum m-am urcat in Aygo asa m-am dat jos, adica repede ) . Si am trecut la clasa urmatoare instant! I rest my case. Link to comment
Vlad Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Atentie la C1. Sunt proaste rau. Doi prieteni: unul dupa 10.000km a avut probleme la partea electrica:nu pornea. Au schimbat ei niste cablaje si s-a rezolvat dar treaba a durat vreo 3 luni Celalalt la 6000km a inceput sa se opreasca in drum. Dupa nu va mint, 2 luni de tinut prin service au concluzionat oamenii ca e praf calculatorul. Au pus unul nou si degeaba. La fel. ) Pana la urma s-a dovedit ca era pompa de benzina. Pretul unei pompe de benzina este de 27 de milioane la C1. Eu zic ca daca vrei C1 sa iei aygo. E la fel (putin mai stilizata aygo) si e mama lor. Astia de la Citroen nu stiu cu ce se mananca masina asta .japonezii cred ca stiu mai bine. Din cate stiu e proiectul lor la baza, la care s-au raliat citroen si peugeot. Link to comment
Venom Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 (edited) Diferenta dintre aygo si C1 nu e numai de pret, e vorba si de garantie. C1 da garantie 2 ani, aygo are 3 ani garantie INTEGRALA. Si crede-ma ca am fost cu ea pana in grecia si se comporta excelent. Incarcata la maxim de bagaje, 4 oameni, cu aerul conditionat pornit si viteze de 140-155 manca undeva pe la 5.5l/100. Interiorul e la fel la 107, C1 si aygo. Si ca sa fiu specific, motorul de 1.0 e de pe yaris (care e locu 5 mondial fiabilitate, citisem pe undeva), franele sunt extraordinare (am condus ceva masini si pot zice ca nu se compara nimic cu o masina mica + abs) iar daca e vorba pt nevasta, treapta 1 merge pana la 50 la ora, a doua pana la 100 asa ca nu vad rostu la o cutie automata. Am cautat multa vreme o masina sa faca banii si aygo e singura care are dotarile/consum/performanta/fiabilitate toate la gramada si pentru un pret asa mic. Am deja una full options si in viitor o sa mai iau una fara nici o optiune, sport, dar aia pt tuning PS: din 2008 cica nu mai dau vopsea metalizata gratis, costa 150 euro, iar singura nemetalizata e cea rosie. Edited January 23, 2008 by Venom Link to comment
Elfu Posted January 23, 2008 Author Share Posted January 23, 2008 (edited) Deci sa facem un mic up-date. Ca sa se inteleaga de ce vreau ca masina sa fie economica... mica si sigura am zis de ce. In acest moment de vreo 5-6 luni sotia cheltuie 3-4 milioane pe luna pe taxiuri, asta in conditiile in care in 70-80% din cazuri o duc eu la birou ca ne sincronizam ca program. Buburuza asta va fi condusa in aceleasi procente de mine, restul de 20-30% din cazuri va conduce sotia buburuza si eu Lacetti. la un calcul simplu adunand la banii dati de sotie pe taxiuri si diferenta de consum dintre Lacetti si o buburuza => o rata de leasing. So, in acest moment am trecut Spark-ul ca back-up. In conditiile in care as avea probleme cu finantarea din motive de acte@shit ca am firma destul de noua, etc. In principiu in batalia finala s-au calificat C1 si Aygo ambele in 3 usi: Citroen C1 Smile Plus 3 usi : Diesel 1.4HDi Euro 4, 1398cc (55CP) Pret cu TVA promotional: 10.068 euro Dotari Design Bare in culoarea caroseriei Faruri cu geam clar Placuta compartiment portbagaj Bandouri de protectie laterala Pachet look (oglinzi si manere vopsite in culoarea caroseriei) Tapiserie velour Functionalitate si Confort: Bancheta rabatabila Faruri reglabile electric din interior Filtru de particule si praf Instalatie de recirculare a aerului Luneta cu stargator si degivrare Preechipare audio Reglaj electric faruri Aer Conditionat Servodirectie + volan reglabil Bancheta rabatabila 1/2-1/2 Geamuri electrice fata Inchidere centralizata cu telecomanda Turometru Siguranta A treia lampa de stop ABS + EBD Airbag pasager Airbag sofer CBC (sistem controlat de franare in curbe) Centuri pretensionate Intrerupere alimentare carburant in caz de accident Posibilitatea anularii airbag-ului pasager Sistem antifurt cu imobilizare electronica a motorului Tetiere spate Nu are Radio CD si sa mor ca nu dau 270 de euro pe el si o sa fie rosu ca e moca. AYGO Plus 3 uşi M/M Benzină 1,0 L VVT-i (DOHC) (68 CP) Preţ de vânzare cu TVA: 10.347 EXTERIOR Oglinzi exterioare reglabile manual din interior Oglinzi exterioare în culoarea caroseriei Bare de protecţie în culoarea caroseriei Mânere portiere în culoarea caroseriei Jante 14" şi pneuri 155/65 R14 Lampă stop suplimentară Ştergătoare şi sistem de spălare pentru lunetă Lunetă cu dezaburire INTERIOR Aer condiţionat cu reglare manuală şi filtru de polen Radio CD cu 2 difuzoare şi antenă Turometru Volan reglabil în înălţime Banchetă spate rabatabilă 50 / 50 2 tetiere pentru locurile spate Geamuri electrice faţă Geamuri laterale spate cu deschidere compas Geamuri termoizolante Panou protecţie spaţiu bagaje Airbag şofer Airbag pasager Airbag-uri laterale ABS + EBD Direcţie asistată electric Sistem ISOFIX Închidere centralizată cu telecomandă Centuri de siguranţă pretensionate Sistem de protecţie electronic la pornirea motorului Am ingrosat si colorat cu rosu avantajele fiecareia. Nu vreau sa se transforme intr-un versus benzina vs motorina topicul pentru ca diferentele de consum dintre cele 2 motoare date de producator sunt de 0,X% teoretic, practic nu pot fi mai mari de 2%. Aygo are avantajul airbag-urilor laterale si al cutiei automate (care poate fi si manuala daca vrei). Pe scurt dintre cele 2, care are service-ul mai bun adica dureaza mai putin livrarea pieselor, care dintre cele doua ar putea fi livrata mai repede (nu vreau sa ma prinda noua taxa), care s-ar preta mai mult pentru ce ziceam ca vreau eu. Buzunarul zice sa iau diesel, inima sa iau benzina + cutia M/M. Stiu, grea decizie. Masinile sunt practic identice. LE: In media fac cam 1500-2000 de km pe Bucuresti cu masina. Buburuza vreau sa o folosesc exclusiv pentru traficul urban. Pentru extraurban, concedii, alergatura o sa folosesc Lacetti ca sincer nu ma vad mergand cu 90 la ora. Oricum zilele urmatoare ma programez la drive-test cu ambele. Aygo: Cutia M/M de la Aygo: C1: Edited January 23, 2008 by Night Elf Link to comment
closchkutza Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Eu a zice sa iei benzinarul. Este agil(mult mai agil ca dieselul) si in plus, este Aygo, in care am mai multa incredere decat in C1(din cauza firmei producatoare) si este si mai dragut, mai bine proportionat decat C1. Din cate am inteles, consumul este mai mic decat al unui matiz de 0.8. Motorul este vvt-i deci este si normal sa fie asa. In plus, suna al naibii de frumos. . Link to comment
alx Posted January 23, 2008 Share Posted January 23, 2008 Stimabile, nu da un diesel de cilindree mica unei doamne incepatoare ca o sa ti-l faca zob rapid. Benzina si MM e combinatia perfecta, diferenta de consum e modica. A mea sotie m-a anuntat de pe acum ca ea masina manuala nu vrea sa conduca. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now