Abram Burel Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Eu as alege a VI-a, dar nu am Link to comment
VFX Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 A VI-a la 90km/h ? Pai cu a 5-a la 3000rpm ai ~110-115km/h...daca ai avea si treapta a VI-a probabil ai merge sub 2000rpm cu ea... la 90 Link to comment
Lucian M Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 daca ai avea si treapta a VI-a probabil ai merge sub 2000rpm cu ea... la 90 Logan pure-style! Link to comment
azzureus Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Vad ca discutia a pornit-o in alta parte... Ca sa revenim la problema colegului Hdc, eu am exact aceeasi problema, si credeti-ma ca nu merg subturat. De cind am luat-o am observat ca e puturoasa. Ma rog, am zis ca fostii proprietari au mers subturat, am zis ca hai sa merg cu ea un timp in stilul meu, poate isi revine. Degeaba, simti in orice depasire ca parca ceva o tine (am mai condus si alte masini de acelasi gabarit si putere si altfel ar trebui sa traga). Schimbam vitezele pe la 5-6.000, am mers si bucati bune de drum turata cu a 3-a sau cu a 4-a, ca sa se mai curete ce e de curatat, si degeaba. Singura chestie pe care nu am incercat-o si care poate ar ajuta e un reset la calculator... Link to comment
Lucian M Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Uiti cateva chestii: curatare IAC, reset, schimb filtre, eventual si ulei- daca nu a fost facuta de mult revizia. Link to comment
Mircea Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Incearca un reset ECM, desi in mod sigur nu va rezolva problema. Apoi, schimba bujiile cu cele recomandate, filtrul de aer si mergi la un service si vezi timpii de injectie. Nu ne-ai zis cati km are masina Link to comment
azzureus Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Masina are doar 33.000 de km. Problema s-a manifestat si inainte si dupa revizie (in vara a fost facuta revizia, cu schimb de ulei, filtre, bujii) - revizia de 3 ani. Link to comment
Mircea Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Vezi timpii de injectie. Daca nu sunt mari, iar bujiile sunt cele recomandate, verifica si compresia. Din ce spui tu, motorul se tureaza, dar acea putere nu se transmite si rotilor. Este posibil ca un stil de condus stupid, cu piciorul pe ambreiaj sa distruga placa de presiune sau discul de ambreiaj, si trebuie luata si aceasta posibila cauza in calcul. Link to comment
azzureus Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Ca sa eliminam o chestie: masina nu se tureaza "in gol", ca atunci cind patineaza ambreiajul. Ideea e ca poti sa o turezi oricit, ca ai pur si simplu senzatia ca ca ai ceva greu legat de masina care te tine. Am mai citit si pe alte forumuri ca s-au dus ambreiaje la 30.000 de km, dar totusi mi se pare cam ciudat totusi, la asa km putini sa se duca. Link to comment
Lucian M Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Si bujii! Da, uitasem. Chiar si fisele ar trebui macar testate, daca nu schimbate. Link to comment
Mircea Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Am mai citit si pe alte forumuri ca s-au dus ambreiaje la 30.000 de km, dar totusi mi se pare cam ciudat totusi, la asa km putini sa se duca. Daca sta ca (&*^&^% cu piciorul pe ambreiaj non-stop, se duce si mai repede. Cu franele cum stai? Nu cumva masina merge infranata? Placute schimbate la timp, lichidul de frana inlocuit la 2 ani sau 30 k km? Link to comment
azzureus Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Masina nu e infrinata (am ridicat fiecare parte a masinii pe cric si am invirtit roata cu mina, si nu e deloc infrinata), plus de asta la fiecare drum mai lung verificam daca s-au incalzit jantele, si erau reci. Placutele nu au fost schimbate fiindca mai aveau destula carne pe ele (au zis baietii ca numai la revizia de 4 ani o sa le schimbe). Link to comment
tolin Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 (edited) Schimbam vitezele pe la 5-6.000, am mers si bucati bune de drum turata cu a 3-a sau cu a 4-a, ca sa se mai curete ce e de curatat, si degeaba. Singura chestie pe care nu am incercat-o si care poate ar ajuta e un reset la calculator... Resetul la ECM nu are legatura cu problema ta. Apoi, degeaba ai mers turat sa cureti, injectoarele nu se curata fara aditiv in benzina. Filtrul de benzina a fost schimbat ? Discul de ambreiaj nu se duce devreme ca-i prost materialul, ci soferul. Din categoria "Daca nu v-am spus-o, v-o repet": pedala de ambreiaj se apasa doar atata timp cat se introduce(scoate) cutia (d)intr-o treapta. Restul de timp este uzura inutila. Controlul cuplului motor nu se face din cuplajul la cutie, ci din treapta aleasa ! Edited January 30, 2008 by tolin Link to comment
Mircea Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Lichidul de frana este higroscopic. Din acest motiv se recomanda schimbarea lui la un anumit interval. In cazul in care nu a fost schimbat, este posibil ca la caldura sa se dilate, actionand asupra franelor. Ce ma omoara pe mine asta cu "aveau carne pe ele"! Placutele se inlocuiesc cand au o anumita uzura- de regula cand s-a uzat mai mult de 1/3 din ele. Link to comment
azzureus Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 (edited) Da, au fost schimbate toate filtrele. @Mircea: dupa fiecare drum lung verificam cu mina fiecare janta, si era rece (pina si la coborirea de pe Transfagarasan nu s-au incalzit deloc). Edited January 30, 2008 by azzureus Link to comment
Abram Burel Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Eu zic asa: din cauza cutiei "lungi", exista inerent un efect de "franare", adica: - daca accelerezi la o turatie prea mica... asta o stiti - daca continui sa accelerezi in aceeasi treapta de-a-n-pupulea, cuplul o ia la vale, senzatia de "infipt in scaun" piere si ramai doar... cu zgomotul; accelerarea peste 5000 in orice treapta e mai mult un gest de ambitie, decat de necesitate si cu atat mai putin de utilitate Ma rog, asta e constatarea mea, pe masina mea Link to comment
tolin Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 (edited) Nu prea inteleg ce legatura este intre "cutia lunga" si faptul ca motorul livreaza cuplul maxim in a doua jumatate a plajei de turatie. Poti spune mai repede ca motoarele sunt "trase", "impinse" spre niste valori nerealiste (65 s-a transformat in 72 si mai nou in 82, iar 75 a ajuns 94, CP, fireste). Si toate acestea in conditiile in care s-a adaugat o frana la motor (EGR, precatalizator, catalizator). Altfel, eu ma mir ca nu se intelege faptul ca, de la cea mai mica apasare a pedalei de acceleratie intra in functiune mecanismul anti-poluator numit EGR. La motoarele vechi nu exista frana aceasta, iar la cele euro2 ea intra in functiune mai tarziu, la o turatie mai mare decat cea de ralanti. Iar acest mecanism ostil dispare doar cand este o cerere mare din pedala (electro-valva EGR se conduce dupa senzorul de pozitie a clapetei (TPS) si dupa indicatia senzorului de sarcina (MAP)). In consecinta, la loganeala, motorul nu va dezvolta cuplul necesar. Si daca vrei sa stai cu motorul "in priza", atunci trebuie sa-l pastrezi la o turatie din a doua jumatate a plajei de turatie. Edited January 30, 2008 by tolin Link to comment
VFX Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 ...am zis ca fostii proprietari au mers subturat, am zis ca hai sa merg cu ea un timp in stilul meu, poate isi revine. nestiind stilul de condus al ex-proprietarului, si negand cu vehementa tot ce ti s-a recomandat, cred ca indicat ar fi sa dai o fuga la service si sa-i lasi pe ei sa-si dea cu pararea. Poate venind din alta sursa informatia poate parea mai "originala". Sau, din contra, sa gaseasca o alta "buba". Baietii acolo au scaner si pot parea mai destepti decat altii... )"> Link to comment
Elfu Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Asta ar insemna ca in treapta a IV-a, la 90 km/h si 3000 rpm sa scoti cel mai mic consum, dupa spusele lui Night Elf. Eu il cred, bineinteles. Dupa conditiile meteo precizate, si eu as merge intr-o treapta inferioara, pentru o frana de motor eficienta si manevrabilitate mai buna in caz de pericol. De exemplu, iarna, pe zapada, ghetus etc., eu merg, in general, cu vit. a II-a si a III-a. Sub 3500 nu prea scadeam. Probabil din cauza asta am depasit aproape orice masina. Toti o loganeau cu a IV-a la 40km/h. Pai normal ca ti se pare ca opresti greu masina in aceste conditii. Dar treapta a V-a ? Ce facem cu ea ? La mers constant, la 90-100km/h ce alegem ? A IV-a sau a V-a ? Am mers extrem de putin in treapta 5, pentru ca am preferat sa am si ceva frana de motor disponibila. Cred ca in 80% din timp am stat in treapta 4. Eu sincer dau treapta 5 cam de la 90-100 in sus. De la 80 doar daca sunt la vale. ) End of offtopic. Link to comment
tolin Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 (edited) Avand in vedere principiul alternantei deal-vale si cel al conservarii energiei, eu sunt adeptul accelerarii la vale cand stiu ca urmeaza alt deal, in felul acesta nu sunt obligat sa retrogradez la urcare, "am cu ce ... !". Edited January 30, 2008 by tolin Link to comment
Abram Burel Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Nu prea inteleg ce legatura este intre "cutia lunga" si... Am vrut sa spun ca atat cei ce schimba jos, cat si prea sus vor avea impresia ca masina nu trage. Poate nu am nimerit explicatia, dar eu dupa ce trec de 4500, daca perseverez in treapta respectiva, am impresia ca bat pasul pe loc, desi turatia, cat si viteza cresc progresiv. Evident e doar o senzatie, dar din asa ceva traim, nu-i asa? Link to comment
tolin Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 In orice treapta sau doar in a V-a ? Link to comment
VFX Posted January 30, 2008 Share Posted January 30, 2008 Probabil si in a II-a. Daca zice si de a III-a inseamna ca ii "moare"(oboseste repede, ca fumatorii) motorul de la atata loganeala... ) Link to comment
Abram Burel Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Va las, sunteti prea inveterati in loganeala voastra sau, mai degraba, a altora Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now