Jump to content

Despre taxa auto...


nrares

Recommended Posts

In Germania e parca taxa de 2 euro pe gramu de CO2,daca vor sa faca ceva normal,pun si ei sa zicem 2 lei pe gramu de CO2,nici nu stiu cate grame de CO2 elimin cu espero ,dar cred ca undeva intre aceste valori 200~400 lei pe an taxa de poluare,macar sa faca ceva util cu acesti bani!

Link to comment

Eu n-am pierdut timp din cauza platilor cu maruntis pentru ca nu alimentam in acea perioada cu 10-15 lei; mai mult de atat, mi-am schimbat mentalitatea si "stilul de lucru".

Vizitele anuale la ITP, pot cauza cozi mai mari si drumuri in plus

...

P.S. Eu anul acesta am facut (probabil voi avea) undeva la 1/4 din km pe care ii faci tu intr-un an.

 

"in propria persona"

 

 

1) Incearca sa nu devii propria ta victima (apropos de statutul tau de membru al "violatorilor"); povestea cu drobul de sare a scris-o Ion Creanga inaintea ta ...

Sau, poate, te macina grija pentru semenii tai (tu ti-ai schimbat mentalitatea si stilul de lucru, deci esti scos din cauza, nu ?) : tot acolo ajungi (adica : propria ta victima), conform unui vechi proverb romanesc in care e implicat si un caine care merge mult ... si moare din cauza asta

 

2) Daca eu am parcurs cca. 3.400 km/an (20.000 in 6 ani, asa cum am afirmat mai inainte) inseamna ca tu parcurgi doar 850 km/an (poate mai putin decat cainele din proverbul invocat mai sus ...), inseamna ca 2 plinuri iti ajung 1 an intreg; poti prinde o zi cu o benzinarie fara "protestatari" sa faci plinul, ca nu-l faci zilnic, ci la 6 luni ! (la 2 plinuri 1 ITP si 2 taxe !)

Edited by kaloman
Link to comment

400~800 lei pe an sunt ceva,asta inseamna cam 3 plinuri,atunci nu merg 1~2 saptamani cu espero, si am scos bani de taxa :->

 

La mine e non euro,ma gandesc ca cei cu e2... ,au mai putin de platit decat poluatoru de mine.

 

 

 

Oricum, orice varianta nu e buna,tot platim ceva,macar sa platim minimum

Link to comment

Nici nu s-au linistit apele in aceasta problema ca guvernul, in nelimitata sa inteligenta si grija pentru soarta noastra, a decis sa puna o cununa pe sirul de binefaceri incepute de taxa de drum, acciza si taxa din carburant, seriile de impuneri trusa+stingator+vesta+triunghi+lopata+inca un triunghi+lanturi, cauciucuri de iarna, etc. : sistemul de alertare automata in caz de accident !

Intrucat in Romania cele mai mult de 1.700.000 de masini inmatriculate sunt conduse numai de femei singure, numai noaptea dupa ora 1 si numai pe drumuri forestiere, in fata fiecareia iesid mereu cate o caprioara, sistemul se impune de la sine.

De aceasta data nu se pune doar problema achizitionarii si instalarii unui echipament, ci si a unui abonament la o companie de telefonie mobila.

Evident, nu si-a pus nimeni problema eficientei sistemului (cu cat la suta creste numarul de victime salvate in astfel de situatii limita), marele pont fiind posibilitatea urmaririi/localizarii oricarui vehicol, si asta pe banii populatiei, nu al serviciilor care au nevoie de aceste informatii; in plus, pentru supravegherea unui numar relativ mic de vehicule, toti posesorii de masini vor fi obligati sa intre in sistem (cred ca sunteti de acord ca, daca un echipament poate sa-si comunice pozitia neintrebat de nimeni, cu atat mai mult poate furniza aceste informatii la cererea unui alt echipament; un simplu apel si ai toate datele; apelul e transparent pentru posesorul masinii, nu apare pe factura serviciilor GSM, operatorul GSM nu are nicio implicare, iar echipamentul este instalat si tinut operational pe masina victimei nu numai perfect legal, dar chiar obligatoriu si pe cheltuiala victimei)

Oare ISU va incheia acorduri cu structurile similare di alte tari si, daca da, evident ca va intra in discutie si o taxa de roaming . In caz contrar, e cam aiurea sa cheltuiesti banii doar pentru localizarea noaptea pe drumurile forestiere din RO.

 

Sa platiti bine !!!

 

Cat de mare va ajunge parcul auto al Bulgariei ?

Edited by kaloman
Link to comment

Acum ceva timp ma gandeam ca urmatoarea masina o s-o inscriu in Bulgaria. Daca o tin tot asa, o s-o inscriu chiar pe asta (euro2).

 

Raportandu-ne la calitatea drumurilor si mai ales a combustibilului, avem niste accize si taxe monstruoase fata de mai toate tarisoarele din Europa.

 

Singurul dezavantaj era ca trebuie mers o data pe an cu masina la echivalentul ITP al lor. Acum nea ministru vrea sa mergem si noi o data pe an "sa-ti verifice fumul".

 

Daca tot imi rup masina pe drumurile minunate ale romaniei, macar sa rup o masina ieftina, doar nu sunt idiot sa dau zeci de mii de euro pe-o masina, sa-mi fie drag ca nu platesc taxa lui de prima inmatriculare, si sa se umple apoi de greieri + elemente suspensie duse + jante sparte + cauciucuri taiate + parbrize crapate. Va rog scuzati asezarea in pagina. 

 

 

Link to comment

sistemul de alertare automata in caz de accident !

Cum se stabileste din punct de vedere electronic un accident pentru a alerta automat ? Asta-i o cioaca pentru a controla permanent traseul si pozitia unor autovehicule, o alta limitare brutala a libertatii. Tot STS-ul se va ocupa de monitorizarea autovehiculelor neavariate intr-un accident ?

 

PS urmeaza, probabil, o alta masura de intelepciune comunitar-europeana ajunsa la granita noastra: inchiderea localurilor la ora 22:00 !

Edited by tolin
Link to comment
  • 1 month later...

Si eu, care am platit taxa in 2011 intru sub incidenta acestei taxe care din cate-mi dau seama se va aplica retroactiv? Adica imi voi putea recupera 30% din cei 3400 de euro platiti sub forma de TPI? Sau ma pot considera un ghinionist care n-a fost inspirat in momentul achizitiei? :-?

Link to comment

Pai da, despre diferenta aia vorbeam si eu.

Daca m-ar intreba cineva pe mine, mi s-ar parea de bun simt sa se returneze diferentele, din moment ce "recalcularea" dovedeste ca prima oara taxa a fost calculata prost. Numai ca nu ma-ntreaba nimeni :mrgreen:

Link to comment

Ce nu au luat astia in calcul este circulatul cu procura notariala, si masina ramane inmatriculata pe propietarul vechi.Parca vad ca iar nu strang atatia bani din taxa cati au planificat.

Daca pentru masinile inmatriculate in Bulgaria pot pune tot felul de constrangeri nu stiu daca la fel e si in cazul celor inmatriculate in Romania.

Edited by danutza
Link to comment

Sa inteleg ca acum vor plati taxa toti cei care au cumparat masini second, inmatriculate pana in 2007, chiar daca vanzarea a avut loc deja?

 

Nu, doar cei ce vor vinde o masina pt. care nu s-a platit vreodata taxa de poluare (in speta cele inmatriculate in Romania inainte de 01.01.2007). Asta se va intampla dupa intrarea in vigoare a legii, cel mai probabil de la 01.01.2012 iar taxa se plateste o singura data (la prima schimbare de proprietate).

Link to comment

Am inteles ca se plateste o singura data, la prima schimbare de proprietate, dar poate nu m-am exprimat corect.

 

Exemplu: daca eu am cumparat o masina anul acesta (inmatriculata prima oara in 2006), in primavara, aflata la prima vanzare, deci eu sunt al doilea proprietar in acte, o sa mai fie nevoie sa platesc taxa?

Link to comment

... daca eu am cumparat o masina anul acesta (inmatriculata prima oara in 2006), in primavara, aflata la prima vanzare, deci eu sunt al doilea proprietar in acte, o sa mai fie nevoie sa platesc taxa?

Taxa este platita de cumparator ! Daca masina este deja inmatriculata pe numele tau NU mai platesti nimic. Atunci cind vei (daca vei mai) vinde masina, cumparatorul va fi nevoit sa plateasca. Am mai discutat asta :) .

Link to comment

Taxa este platita de cumparator !

Asta oficial. In practica pretul de vanzare al masinii va fi puternic influentat de aceasta taxa. Nu o sa reusesti in veci sa vinzi o masina pe care tu ceri pretul corect - sa zicem 5000E- si cumparatorul sa mai plateasca la inmatriculare o taxa de 4000E. Deci vei fi nevoit sa vinzi la pretul "cu toate taxele achitate". Asa ca... din care buzunar o sa lipseasca acesti bani?

Link to comment

Eu am intrebat ca sa ma asigur, multumesc!

 

Declaratia ministrului m-a facut sa am dubii: "În privinţa veniturilor aduse la buget de noua taxă, Borbely a spus că circa 110.000 de autovehicule înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007 şi pentru care nu s-a achitat taxă de primă înmatriculare, în general maşini cu norma de poluare Euro 3 şi 4, şi-au schimbat proprietarii, astfel că venitul anual suplimentar la Fondul de Mediu s-ar ridica la circa 331 milioane lei."

Link to comment

Se va ridica la fix 0 lei.Fooooooooooooooarte putine autoturisme inmatriculate inainte de 01.01.2007 si pentru care nu s-a platit aceasta taxa,or sa isi schimbe propietarii dupa intrarea in vigoare a ordonantei.Metode se vor gasi.Asa ca parere personala,cine are masina inmatriculata inainte de 2007 si are de gand intr-un viitor apropiat sa o vanda,sa o faca acum sau va ramane cu ea pe vecie.Sau sa se roage sa nu intre in vigoare noua ordonanta.

Link to comment

şi-au schimbat proprietarii, astfel că venitul anual suplimentar la Fondul de Mediu s-ar fi ridica la circa 331 milioane lei."

 

Cred ca asa trebuia sa arate textul corect. S-au uitat ei prin visterie ... nimic, ce fac cetatenii nu mai cumpara (prea multe) masini din afara ca sa incasam si noi un banut? Ba da sefu dar le inmatriculeza la bulgari. Aha, si ce alte invarteli mai fac? Pai se tranzactioneaza masinile vechi, ca de... nu prea are cetatenul bani de una noua. Hait, pe ei ... se introduce taxa.

Link to comment
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...