mad_voly Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 (edited) Dupa o perioada in care am avut niste probleme personale, am hotarat impreuna cu un vecin care are o sora in Paris , sa mergem sa o vizitam. Bineinteles ca initial era vorba sa mergem cu avionul ,doar erau 2600 km. DAR , uitandu-ma la masina mi-am zis " ce ar fi daca mergem cu loganu???" Era o provocare destul de mare. Zis si facut. Am fost la DACIA sa imi schimb placutele de frana, sa mi se faca un control sa vada daca e ok masina. A doua zi a trebuit sa imprumut de la un coleg un Gps pt ca cu harta in mana aveam sa constat pe drum ca era aproape imposibil sa ma descurc in afara Romaniei. Dupa ce am luat Gps-ul si l-am programat urma ca sa plecam. Era prima oara cand plecam in afara Romaniei cand trebuia sa conduc atati km mai ales ca vecinul meu avea carnet doar de cateva luni si implicit nu avea voie sa conduca in afara. Desi de obicei se pleaca undeva pe la 5-6 dimineata, din cauza unor probleme aparute in ultima clipa, am ajuns sa plecam tocmai la ora 13, intr-o sambata, 24 .oct. 2007. Am hotarat sa urmam traseul: Bucuresti-Craiova-Dr.Tr Severin-Caransebes-Lugoj-Timisoara-Arad-Nadlac. Vreau sa va spun ca am ajuns la granita cu Ungaria la 12 noaptea. In concluzie am facut aproape 12 ore pana la iesirea din tara, lucru inadmisibil, mai ales ca la Caransebes stateam la semafoare pe serpentine pt ca se asfalta. Cum am intrat in Ungaria , a trebuit sa imi iau vigneta 7 euro pentru 4 zile. A fost o ceata pe autostrada la unguri de nu vedeai nici la 10 m. Undeva pe la 4 dimineata am intrat in Austria. Mi-am luat bineinteles vigneta de la primul Shell, de data asta era 7 euro dar pt 10 zile. Apoi am hotarat sa dormim macar cateva ore in masina ( am ales sa nu mai dam bani la motel mai ales ca erau destui romani care dormeau in masini acolo in benzinarie). Erau primele ore dormite. M-am trezit pe la 7 dimineata ( nu reusisem sa atipesc decat pt 3 ore ) si am constatat ca mi se furase ornamentul de la toba ( deci nu numai la romani se fura, credeam ca austriecii sunt altfel). Am bagat motorina de 60 de euro si am pornit mai departe. Incepeam sa realizez ce inseamna o autostrada ca la carte cu 2 sau 3 benzi in care nu vezi macar o groapa, limita de viteza fiind ca si la noi, 130km/h. Cam pe la ora 12 ( la pranz) am intrat in Germania. Uite ca m-am vazut si pe autostrada acolo. Am zis sa vad cat prinde loganul meu , desi era burdusit de bagaje. Am reusit sa ating 185km/h ( drumul fiind si un pic la vale) insa am lasat-o mai moale apoi. Ce m-a impresionat f mult a fost ca erau multe masini de fitza care mergeau frumos pe banda I si nu depaseau viteza legala ( am uitat sa va spun ca in Germania pe anumite portiuni sunt limite de viteza) iar daca eu mergeam pe banda II si venea vreunul mai tare din spate punea frana si statea pana ma dadeam eu , din bun simt la o parte, fara sa dea vreun flash ceva. Pe la 8 seara am intrat in Franta, unde limita pe autostrazi era 130 km/h. De cum am intrat aveam sa constat ceva neplacut si anume ca pana in Paris trebuia sa treci prin 5 porti ( bariere) si la fiecare lasai fie 3 euro , fie 12 euro. La un calcul rapid, pana in Paris a trebuit sa dau la aceste bariere cam 25 de euro in total. Am ajuns intr-un final, la ora 22.50 ( exact mai e domne gps-ul asta) la destinatie, mai greu fiind sa gasesti un loc de parcare. Acolo ca sa iesi din parcare trebuie sa te impingi usor inainte-inapoi, sa iti faci loc practic. Asadar am facut cam 35 de ore pana in Paris cu tot cu cele de somn , dintre care 12 au fost numai in Romania La intoarcere , bineinteles ca aceleasi taxe le dai pe autostrada in Franta ( 25 de euro) Am patit un lucru mai putin placut si anume ca la una din aceste bariere m-a oprit politia franceza probabil pt un control vazandu-ma cu nr de Romania. Eu aveam la mine un detector de radar insa era in torpedou pt ca in nici una din aceste tari prin care am trecut , nu era legal. Insa politistul s-a luat de mine vazandu-mi ventuza de la detector lipita in parbriz. Eu nu stiam ca nu ai voie nici sa il detii. Mi-a picat fata cand mi-a zis " amenda 700 de euroi". Insa m-a iertat intr-un final, dupa ce am vb cu el si i-am explicat ce si cum. Un alt lucru important de mentionat este acela ca la unguri poti plati fie in forinti , fie in euro, insa de preferat sa ai forinti pt ca nu stiu sincer la ce curs valutar fac aia schimbul, ca te iei cu mainele de cap.Adica spre exemplu dintr-o benzinarie MOL am dat pe un sandwich+un pachet de biscuiti= 12 euro, unde preturile erau afisate in forinti Motorina m-a costat dus-intors cam 350 de euro, in afara litrul de motorina fiind intre 1,20-1,40 euro. Din punct de vedere al combustibilului, a fost destul de scump , dar eu zic ca a meritat pt ca am putut sa car ce am vrut eu. Edited January 24, 2008 by mad_voly Link to comment
Mircea Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 M-am trezit pe la 7 dimineata ( nu reusisem sa atipesc decat pt 3 ore ) si am constatat ca mi se furase ornamentul de la toba ( deci nu numai la romani se fura, credeam ca austriecii sunt altfel). Tu ai zis ca erau si romani care dormeau in benzinarie )"> Ce m-a impresionat f mult a fost ca erau multe masini de fitza care mergeau frumos pe banda I si nu depaseau viteza legala ( am uitat sa va spun ca in Germania pe anumite portiuni sunt limite de viteza) iar daca eu mergeam pe banda II si venea vreunul mai tare din spate punea frana si statea pana ma dadeam eu , din bun simt la o parte, fara sa dea vreun flash ceva. Este interzis sa dai flash-uri in Germania. Amenda e grasa pantru asa ceva! Un alt lucru important de mentionat este acela ca la unguri poti plati fie in forinti , fie in euro, insa de preferat sa ai forinti pt ca nu stiu sincer la ce curs valutar fac aia schimbul, ca te iei cu mainele de cap.Adica spre exemplu dintr-o benzinarie MOL am dat pe un sandwich+un pachet de biscuiti= 12 euro, unde preturile erau afisate in forinti Daca citeai forumul anterior, ai fi aflat asta In rest, cam scurta excursia si cam mult condus fara odihna, lucru cu atat mai periculos cu cat soselele sunt mai lungi si mai bune... Link to comment
mad_voly Posted January 24, 2008 Author Share Posted January 24, 2008 Am stat o saptamana acolo. Nu am vrut sa va plictisesc cu lucruri marunte. Intr-adevar a fost periculos sa merg atata dar probabil de nerabdare sa ajung , mai ales ca nu vazusem nici macar Ungaria... Oricum, cand am simtit ca nu mai pot am tres pe dreapta. Evident ca am facut destule pauze ca doar nu eram nebun sa merg incontinuu. Link to comment
alx Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 (edited) Io am fost cu tico asa ca nu vaz ce e extraordinar sa mergi cu Loganu'. Cel mai bine la ora actuala este sa platesti cu cardul in situatiile in care nu ai moneda locala. In turn nu fusesi? Sa nu intrebi care... Edited January 24, 2008 by alx Link to comment
mad_voly Posted January 24, 2008 Author Share Posted January 24, 2008 Fusai si in turn . P.S: Am vazut si un tico pe autostrada in Austria cu nr de Ungaria Link to comment
tarabostes Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 cati km ai facut in total? Link to comment
mad_voly Posted January 25, 2008 Author Share Posted January 25, 2008 Aproape 5200 km. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now