AmunDei Posted November 20, 2016 Author Share Posted November 20, 2016 Daca te referi la acte, da, totul e ok. Omologare in schimb, ehe... Pt un soft am un pret informativ de aprox 1500 EU, care include si tot pachetul de senzori existenti. Din ce mi-am dat eu seama ar trebuie sa aiba nevoie doar de alt MAP, restul existenti de pe masina fiind compatibili, asadar s-ar putea sa scada aceasta suma. Mai vad exact dupa ce fac baietii diagnosticarea cu masina acolo. Doar ECU in sine mi se pare ca este undeva intre 500-600 EU, dar pretul listat de mine include toata lucrarea (montaj, electrica, senzori, soft pe dyno). Link to comment
ALEX DAEWOO 08 MATIZ SIBIU Posted November 20, 2016 Share Posted November 20, 2016 un autocolant cu clubul de matiz ?! ... "> Link to comment
AmunDei Posted November 20, 2016 Author Share Posted November 20, 2016 Probabil o data cu prima prezenta Link to comment
AmunDei Posted November 21, 2016 Author Share Posted November 21, 2016 (edited) Masina a ajuns cu bine in Budapesta pt setare. De aici incolo nu mai e in mainile noastre, sper sa iasa totul ok Edited November 21, 2016 by AmunDei Link to comment
AmunDei Posted January 21, 2017 Author Share Posted January 21, 2017 Nu am mai facut update la topic, dar setarea este aproape gata. Din ultimele informatii se ajunsese cu presiunea pe la 0.9 bar. Link to comment
mr_alexandru Posted January 21, 2017 Share Posted January 21, 2017 Felicitări pentru mașină. Ar fi interesant daca ne-ai arăta o curbă de cuplu/putere. Link to comment
AmunDei Posted January 22, 2017 Author Share Posted January 22, 2017 Pai nu am o masuratoare finala inca, nu e gata setarea. O data ce o primesc o postez. Link to comment
AmunDei Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 (edited) 114 Hp, 140+ Nm @ 1 bar presiuneFise bujii noiBujii Denso Iridium IK24Display LCDSetare Launch control ajustabil + antilag Later edit: din ce am inteles pe dyno sarcina a fost setata mai mica decat ce vede pe strada, asadar cele doua curbe sunt decalate spre dreapta pe grafic. Edited January 26, 2017 by AmunDei 3 Link to comment
ches Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Acum asteptam filme de la liniute in care faci Ursuleti :p Link to comment
AmunDei Posted January 27, 2017 Author Share Posted January 27, 2017 Pai urmeaza sezonul de drag race. In buna traditie de pana acum, trebuie sa vedem ce-i poate pielea Link to comment
mr_ Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 (edited) Pot sa ma lansez in niste predictii? Eu vad o viteza maxima la 199km/h. 0-100 in jur de 7.8s. 402m in 15.8s, cu 144km/h viteza finala. Predictiile sunt facute cu "softul" meu propriu (un macro VB intr-un excel, l-am pus si pe aici pe undeva). Sper sa nu se insele prea tare. Considerand 20% pierderi putere in medie ochiometric (nu parlesc ungureste insa banuiesc ca curba verde sunt pierderile). apropo, par destul de mari. La versiunea stock a prezis suta in 17.1s (17s e cifra oficiala ). E posibil s-o si dau in bara, diferentele fata de masina standard fiind atat de mari. Iar daca limitarea de turatie a ramas la 6600rpm, atunci tre' sa tragi aproape in limitare Si mai zice ca in toata treapta intai, pana pe la 40km/h risti sa invarti rotile in gol Ai idee ce greutate are mai exact, cu tine in ea? Eu am luat in calcul 850kile Edited January 27, 2017 by mr_ Link to comment
AmunDei Posted January 27, 2017 Author Share Posted January 27, 2017 (edited) Top speed e limitat de raportul scurt al diferentialului. Maxim 174 cu pneurile actuale 175/60 R13 daca punem sa zicem 6400 rpm maxim. 0-100 si sfertul de mila posibil sa fie ceva mai jos decat ce ai estimat tu (sper eu ). Ca idee, pe setarea precedenta (cifre aproximative 80 HP si 110 Nm) am avut best ce se vede mai jos. Daca poti compara asta cu vreo predictie din softul tau si sa vedem care's diferentele, ne vom da seama si daca cele cu 114 hp vor fi corecte si ele 60 FT: 2.474 1/8 mila: 11.037 1/4 mila: 17.446 End speed: 125.81 Km/h Tr1, stiu, in principiu o invart in gol, inca de dinainte ) sper sa ajute launch control aici Nu stiu la cat a setat limitarea, dar presupun ca peste 6500. De fabrica ecu taia gazul mai jos in mers, undeva spre 6400, caz in care a lungit un pic treptele, which is ok. Este intr-adevar posibil sa fiu pe sf de tr 4 la 1/4 mila, si s-ar putea sa fie mai ok sa o tin un pic in limitare decat sa schimb in 5. Dar se stie ca cu cat timpul este mai bun, cu atat scade si viteza de iesire. Nu stiu cat are ca masa. In talon are 805. Daca golesc toate chestiile aruncate prin masina, inclusiv roata rezerva, cu rezervor jumate si eu ca sofer...estimez undeva intre 850 si 900. Vreau sa o pun si pe cantar anu asta, macar de curiozitate. A, si mai am o dilema, pierderea din transmisie mi se pare cam mare. Gasisem la un moment dat ceva date oficiale care ziceau 15% pierdere in configuratia stock a masinii. Nush ce sa zic. Valoarea cu verde e pierderea din transmisie cica (31.4). Curba cu albastru este estimarea la roata. Asta inseamna 27% pierdere. Si mie mi se pare mult, e numar de AWD nu de FWD. Edited January 27, 2017 by AmunDei Link to comment
mr_ Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 (edited) Scuze, ai dreptate, am lasat pneurile de C1 in simularea initiala 178km/h, cu limitare pusa in 6600rpm si rapoarte standard gasite pe net. Am mai surubarit la pierderile de viteza si cu pneurile corecte ar iesi cam asa: 0-100 in 7.53s 1/4 mila in 15.66s si 145km/h Cu 80CP@6000rpm, 110Nm@3600rpm si 100Nm la 2200rpm (valoare din burta) a iesit asa ca o prima aproximare. suta in 10.3s maxim 168km/h 1/4 mile 17.47s @125.0 km/h O optime de mila nu l-am facut s-o tina minte, insa zice cam asa: dupa 11s ai facut 196m si ai 101km/h. dupa 12s ai facut 225.7m si ai 105.4km/h Presupunand ca intre 196m si 200.5m viteza variaza foarte putin, ar insemna 1/8 mile ar iesi in 11.16s (iar viteza gen 102km/h). PS Stiu ca datele par nitel incoerente... 0-100km/h in 10.3s si 0-101.1km/h in 11s. Insa in intervalul asta el 100-101.1km/h el considera o schimbare de viteza suplimentara (la 6350rpm) in care se pierd cam 0.35s. Si una din ipotezele facute este ca pierderea de putere e undeva la max 16CP medie si relativ constanta indiferent de puterea motorului. Ma refer la cea mecanica, nu cea aero, aia e calculata altfel incat versiunea stock sa obtina viteza maxima conform catalogului. PS2 Greutatea am luat-o 850kile, gasisem undeva curb weight 775kg. Edited January 27, 2017 by mr_ Link to comment
AmunDei Posted January 27, 2017 Author Share Posted January 27, 2017 La 80 hp cuplul maxim era pe la 4400, but anyway, merge si asa. Estimarile de 80 hp par a fi aproape identice cu ce a scos masina in realitate la concurs, asadar softul tau baga bine de tot Luand astea in considerare, cred ca si pt 114 hp ar trebui sa fie corecte. Asadar ramane estimat 0-100 in 7.53 si 1.4 mila in 15.66 si 145 km/h. Ti le confirm/infirm o data cu prima participare. A, si de mentionat ca este si o masuratoare facuta la 0.9 bar (asa a lasat setarea, cred ca o sa folosesc 0.9 pt strada si 1.0 bar pt concurs). Aici a dat 105 Hp si pe la 136 Nm Link to comment
florinellll Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Ce parere aveti daca comparam Fordul cu Matizul in sensul parametrilor :acceleratie si viteza maxima Vad ca Fordul are cele doua valori inferioare celor estimate de voi pentru Matiz!!!! 1.0 EcoBoost (100 Hp) Link to comment
AmunDei Posted January 27, 2017 Author Share Posted January 27, 2017 Diferenta e normala. Matizul are cel putin 300 kg mai jos ca masa Fordului daca nu mai mult, roti de diametru mai mic si raport scurt in diferential, pe langa cresterea de putere. Toate se traduc in acceleratie in detrimentul vitezei maxime. Link to comment
florinellll Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 (edited) Vad ca Matizul "stock"de 52 hp atinge 100km/h in 17secunde . Daca reusesti sa faci suta in 9 secunde(pe pista ) eu consider ca este o performanta foarte buna. Spun asta deoarece nu am incredere sub nici o forma in "dyno" Unui coleg i-au iesit 20hp in plus fata de puterea data de fabrica fara sa faca absolut nimic la motor!!!!! Edited January 27, 2017 by florinellll Link to comment
AmunDei Posted January 27, 2017 Author Share Posted January 27, 2017 Un euro 4 stock (la fel ca al meu) are 48 in carte si tot 48 masurat pe un dyno de la noi. Pe acelasi dyno mi-a masurat mie 80 hp la presiune de 0.4 bar (faceam suta in putin peste 10 sec exact cum estimase si colegul mr_). Acum au iesit 114 la 1 bar, destul de plauzibil, estimarea facuta de mr_ pare a fi destul de realista si ea. Oricum, vom vedea. Pana la cifre de genul asta o sa mai am ceva lucrari de mentenanta normala de facut la ea, ce nu au legatura cu conversia. Abia apoi vom vedea ce poate sa faca. Link to comment
mr_ Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 @Florinellll Mie mi-au iesit 16CP in plus pe dyno fata de catalog la masina stock, insa cuplul identic. Cartea zicea 250nm si putere 160CP intre 4500 si 6000 (parca) rpm. In realitate au iesit 255nm... la 4500 cam 160CP, cum zicea si cartea... insa spre deosebire de carte puterea n-a fost limitata pe tot palierul pana la 6500rpm, ci a fost "lasata" sa mai creasca pana pe la 5200rpm. Asta explica si de ce majoritatea masuratorilor facute de presa auto a performantelor au iesit mai bune decat valoarea de catalog. "Softul" meu a dat predictii ale dracu' de bune si la petrolierul meu, si chiar si la citronel. De ex o comparatie intre predictia excel si o masuratoare reala facuta cu un GPS 10Hz am pus aici http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/39756-citroen-c1-airdream-sensodrive/?p=580556 Link to comment
AmunDei Posted February 27, 2017 Author Share Posted February 27, 2017 Am adus zburatorul acasa. Pe roti. 825 km. Distractie mare, drumuri de rahat, am zis ca rup masina in cateva ocazii. De tras trage, hmm, interesant ca sa zic asa , desi tot drumul nu am depasit 5500 rpm si cred un 0.8 bar maxim. Cat despre features, sunt de toate: - modulare boost in functie de % TPS si sarcina (exemplu, nu intra in full boost decat daca ajungi la WOT) - check engine functioneaza drept shift light - boost controller electronic - senzor MAP capabil - ralanti in loop la IAT-uri mari pt a ajuta cu racirea - un micut display lcd de monitorizare parametri motor (lambda, tps, iat, corectie lambda etc) - la capitolul ozn ar fi switch-uri de tip analog pt antilag si launch control precum si reglaj manual al clapetei ce se foloseste tot pentru antilag - semnal turometru direct de pe ECU (are ceva erori sus in ture dar aici e de vina ceasul in sine, erorile existau si inainte) Aditional: - toata setarea s-a facut pe injectoarele de 250 cc (desi calculul teoretic spune ca nu ar fi fost suficient) In cadrul montajului s-a dat cu delete la: - ECU stock - ECU piggyback - EGR - AFR AEM - canistra carbon - valva PCV 2 filmulete scurte aici, vor urma si altele cu siguranta, neaparat pt anti lag 2 Link to comment
AmunDei Posted March 6, 2017 Author Share Posted March 6, 2017 Zgomot d-ala. Se aude dubios oricum, microfonul de la telefon nu a reusit sa preia tonalitatea corecta. Link to comment
mr_ Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 O masuratoare pe 400m, un 0-100km/h, ceva? Link to comment
AmunDei Posted March 7, 2017 Author Share Posted March 7, 2017 Pai, sper sa ajung la prima etapa care este pe 1-2 aprilie. Daca nu, mai incolo prin Mai. Nu se masoara 0-100 dar probabil pot vedea in functie de timpul atins de la mijlocul pistei, la 201 m. Oricum, als-ul + lc-ul schimba total datele ecuatiei si pana nu am o cronometrare exacta de concurs, orice alta estimare nu prea are rost sa o iau in calcul. Momentan urmeaza sa mai fac niste izolatii pt a reduce temperatura din compartiment si de a incerca sa cobor si mai mult IAT-urile. Per total a scazut semnificativ temperatura sub capota de la ceramizarea galeriei de evacuare dar se poate si mai bine. Link to comment
mr_ Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Daca vrei sa scazi temperatura amestecului pentru boost mai sanatos si fara detonatii... injectie de apa? Aia care pun turbine pe citronele de 1kil au si optiunea asta pentru versiunile cele mai musculoase. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now