varucu Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Buna! Am nevoie de ajutorul vostru. Mi s-a blocat roata pe dreapta spate, mi s-a spus ca e din cauza franei de mana (pe care am uitat-o trasa vreo 2 luni, din noiembrie si pana dupa anul nou, pt ca am fost plecata). Am incercat sa dau in spate, in fata, am pus apa fierbinte pe roata, am lasat motorul sa mearga vreo 45 de minute (la sugestia unui alt prieten), dar nimic. Nici daca plang nu se misca!!!!! Stiu ca suna stupid, dar se poate sa-mi dati sfaturi ca pt o femeie? Vreau doar sa pot ajunge cu masina in service. Sa nu ma luati cu butuci, saboti, sandale, etc. Merci mult! Link to comment
VAXXi Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Degeaba pui apa fierbinte pe roata, acum nu e atat de frig afara incat sa fi inghetat apa acolo. Mai degraba, blocajul e mecanic ... adica, ori s-a rupt cablul franei de mana (caz in care totusi, ar trebui sa "simti" la tragerea franei de mana), ori a ruginit in asa hal incat s-a "semisudat" fier pe fier. Cel mai rapid si ieftin, urca-te in masina, si mergi cateva sute de metri cu roata taras, trebuie sa se deblocheze. Link to comment
Lucian M Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Eu am rezolvat altfel la un Agila: am dat jos roata si am aplicat cateva lovituri de securice si s-a deblocat. Ce bucuros era proprietarul... tot in Italia a fost plecat. Link to comment
varucu Posted February 4, 2008 Author Share Posted February 4, 2008 merci mult pt raspuns. Nu cred ca e rupt cablul, ca pot sa trag si acum frana de mana (ar trebui sa fie slaba daca ar fi rupt, nu?) Nu se intampla nimic daca merg cu masina asa? Adica sa raman fara roata? Scartaie cand dau inapoi, e super ciudat... Link to comment
bishnitzarul Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 merci mult pt raspuns.Nu cred ca e rupt cablul, ca pot sa trag si acum frana de mana (ar trebui sa fie slaba daca ar fi rupt, nu?) Nu se intampla nimic daca merg cu masina asa? Adica sa raman fara roata? Scartaie cand dau inapoi, e super ciudat... Nu se intampla nimic..pleaca cu masina asa cu roata infranata si o sa isi dea drumul ( pe distanta scurta 50-100 m ) Link to comment
Lucian M Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Aplica metoda mea- merge sigur. Link to comment
varucu Posted February 4, 2008 Author Share Posted February 4, 2008 merci mult. mergem acum sa incercam, ca e liber bulevardul... nu merge. am mers in jurul blocului, am trezit tot cartierul si nimic... O sa incercam metoda ciocanul. Daca mai aveti alte sugestii... nu stiu, nu exista un ulei special sau asa ceva sa punem pe roata? merci Link to comment
Lucian M Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Ia cricu', da roata jos, da cateva ciocane (nu tare- asa- finut) in dreptul prezoanelor, pe lateralul tamburului- pun pariu ca o sa-si dea drumul din intepeneala. Pe onoarea mea. Link to comment
bishnitzarul Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 merci mult.mergem acum sa incercam, ca e liber bulevardul... nu merge. am mers in jurul blocului, am trezit tot cartierul si nimic... O sa incercam metoda ciocanul. Daca mai aveti alte sugestii... nu stiu, nu exista un ulei special sau asa ceva sa punem pe roata? merci imi pare rau ca nu a functionat. Dar sigur este de la frana de mana si nu de la rulment...de unde a tras respectivul concluzia ca este de la frana de mana? Cel mai bine dai roata jos,eventual si tamburul si vezi care este problema. La mine inghetase cablul cred si erau ambele roti infrinate si am plecat cu ea taras si cam in 20 m si-a dat drumul Link to comment
varucu Posted February 4, 2008 Author Share Posted February 4, 2008 Ia cricu', da roata jos, da cateva ciocane (nu tare- asa- finut) in dreptul prezoanelor, pe lateralul tamburului- pun pariu ca o sa-si dea drumul din intepeneala. Pe onoarea mea. in dreptul cui? hai ca o sa caut online ce-s alea "prezoane" si tambur Link to comment
bishnitzarul Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 in dreptul cui? hai ca o sa caut online ce-s alea "prezoane" si tambur in ce zona stai? daca este aproape de mine ma ofer eu sa ii ard cateva ciocane Link to comment
Lucian M Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 (edited) Daca reuseste cineva sa scoata tamburul cu sabotii presati in el- e mai tare ca sabia lui Zorro!!! Prezoanele is suruburile pe care se pune roata. Tamburul e oala aia mare pe care stau prezoanele. Da cate o lovitura de ciocan in tambur sus, jos, stanga si dreapta. Daca nu mere-imi dau eu in cap. Iar daca reusesti sa dai tamburul jos fara sa-l lovesti- te consider Superman . Pune mana vitejeste pe ciocan, ca s-au lipit sabotii de tambur. LE: cican nu mai mare de juma de kil, dar nici dinala de batut tinte la geamuri... Edited February 4, 2008 by Lucian M Link to comment
varucu Posted February 4, 2008 Author Share Posted February 4, 2008 Merci mult de ajutor. O sa incercam si varianta asta. Noapte buna! Link to comment
ToPser Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 (edited) Pun pariu ca e rugina totala pe acolo ,ai si pistonasele blocate ,nu te sfatuiesc sa folosesti ciocanul ,pt ca tamburul de Tico este mai finut (nu e Dacie ) cu ciocanul s-ar putea sa-l deblochezi dar risti sa nu mai intre dupa aceea sau sa il ovalizezi ! Mai sunt si alte metode ,ca de exemplu sa folosesti o bara de cupru sau aluminiu (orice mecanic care se respecta are asa ceva pt batut) pe care o pui intre prezoane si faci parghie ! Daca nu este foarte blocat s-ar putea sa mearga si cu cheia de roti ! Nu mai acceptati sfaturi de astea ''cu ciocanul ''doar suntem meseriasi sau unii doar ne pretindem !!! >- Edited February 5, 2008 by ToPser Link to comment
Mircea Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 N-ai remarcat Topser, era toporisca Link to comment
Lucian M Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Si am si zis- NU mai mare de 0,5 kg. Daca vreti sa deblocati direct, fara demontarea rotii- se ia un baros (minim 5 kg) si se trozneste puternic. Nu raspund de consecinte. Cu un ciocan de 0,5 nu pateste nimic. Iar pistonasele sunt ok. Si din cate am observat la matiz, tamburul ala nu pare a fi din mamaliga. Link to comment
smailmiami Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 (edited) Cu lovituri relativ puternice se poate indoi talerul. Am vazut. Tamburul se poate da jos cu tot cu saboti in el, dar asta presupune sa cam strici clemele de fixare ale sabotilor pe taler, dar astea sunt cam 3 RON setul ... Cel mai sanatos este sa mergeti la un service de unde sa luati un mecanic care sa vina la masina si sa rezolve acolo problema. Nu este deloc dificil pentru un mecanic. Edited February 5, 2008 by smailmiami Link to comment
bluemg Posted April 10, 2008 Share Posted April 10, 2008 Aceeasi problema o intampin si eu... Am un tico pe care nu l-am folosit 2 luni. Am parcurs cu el 150 km (autostrada) dupa care, a doua zi a refuzat sa mai plece de pe loc. Se blocasera ambele roti de pe spate. Prin manevre fata-spate am reusit sa deblochez roata de pe stanga. Am verificat cablul de la frana de mana, am slabit conducta de frana dar nu am reusit sa deblochez si roata din dr. Ciudat este ca s-au blocat amandoua de-odata si nu pare a fi din circiutul pompei de frana. Daca stie cineva cum pot debloca roata pana la un centru service, va rog dati-mi si mie cateva sfaturi. (am incercat si prin aplicarea de lovituri in tambur - nu foarte puternice, ce-i drept - fara nici un rezultat) Va multumesc! Link to comment
ToPser Posted April 11, 2008 Share Posted April 11, 2008 E blocata mecanic ,se poate ca sa fie rugina in cilindrii receptori ! trebuie sa demontezi neparat tamburii ! Link to comment
freemind Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Eeeee, hop si eu: roata spate stanga blocata la Tico...mi-a facut figuri intr-o zi, se bloca daca stateam putin pe loc (fara sa trag frana de mana) si se debloca daca reuseam sa dau putin in spate... opunea rezistenta, dar scapa cu un zgomot usor. In drum spre casa, la o franare usoara, a ramas blocata definitiv si dupa cum am vazut azi, nici nu reusesc sa scot tamburul, zici ca-i sudat de punte. Are cineva o idee cum sa-l scot de acolo? Link to comment
sergiu2010 Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 (edited) Posibil sa se fi dezlipit ferodoul de pe un sabot si sa fi intrat sub celalalt sabot. Incearca in marsarier pate se deblocheaza apoi obligatoriu demuntat tamburul.Daca nu se deblocheza se poate incerca cu o presa da daca sabotii au uzura avansata iese cu stricaciuni. PS Am vrut sa zic uzura avansata la tamburi nu la saboti . Edited January 8, 2013 by sergiu2010 Link to comment
freemind Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 mda, este o supozitie pertineta... o sa incerc cu niste lovituri la bun simt cu ciocanul in timp ce fortez cu un levier in tambur, poate merge asa. Link to comment
freemind Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Am gasit ferodoul smuls de pe suport si intrat sub celalalt l-am deblocat bagand un levier intre prezone si da-i ciocane, numai asa a mers. Multumesc de sugestie si de idee @sergiu2010. Link to comment
robert_geo Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 (edited) Salutare, Am o mica problema cu utilajul din dotare. De cate zile am impresia ca roata spate stanga merge un pic infranata, nu mereu, nu este blocata rau in sensul ca nu prea se simte la mers dar ma deranjeaza cumplit, se observa cel mai usor cand pun frana sa opresc si nu are acea oprire lina, simte cum se infraneaza singura. Azi de dimineata am observat si urme de ulei, dar cel mai degraba vaselina pe capacul de la roata si butucul era destul de cald, nu am simtit ca ar fi infranata in timp ce mergeam cu ea. Ma gandeam sa desfac singur butucul sa vad ce este pe acolo fara sa ajung la mecanic (lipsa finante) dar am tot cautat pe net, un tutorial, ceva si nu am gasit nimic. In manualul de reparatii nu am gasit ce marime are piulita aceea mare care tine butucul, ceva idei?si daca tot este vaselina pe roata ma gandesc ca rulmentii merg fara si dau din una in alta. Edited April 29, 2014 by robert_geo Link to comment
Stefan984 Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Salutare. E posibil sau sa se fi blocat pistoanele de la cilindru, sau s-a dezlipit vreun ferodou de pe vreun sabot si merge roata infranata. Piulita aia mare se desface cu cheie de 22. E posibil daca e ceva blocat pe acolo sa iasa tamburul destul de greu... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now