Jump to content

Termometru în maşină


Focsa_daniel

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vantul nu face ca termometrul sa arate mai putin. El doar mareste viteza de transfer termic aducand termometrul mai repede la temperatura ambianta.

Problema se pune altfel insa :D

Umezeala te pe senzor in prezenta vantului va absorbi caldura pentru a se evapora si temperatura indicata chiar s-ar putea sa fie mai mica. Repet, nu din cauza vantului, el doar mareste viteza de ajungere la echilibru termic, ci din cauza umezelii care "stimulata" de vant se va evapora.

Link to comment

Fenomenul respectiv nu face decat sa grabeasca atingerea echilibrului termic.

Altfel s-ar viola legile fizicii.

Repet un lucru scris intr-un post facut la capitolul AC: A nu se confunda cu senzatia masurata la nivelul pielii noastre care este totalmente subiectiva.

Link to comment

Incalzirea e la nivelul geamului oglinzii, carcasa nu e incalzita. Precum spuneam la multe masini (care au si oglinzi incalzite) senzorul e montat in partea inferioara a carcasei oglinzii exterioare din drapta. Se poate vedea acest senzor, e o mica umflatura (arata ca o picatura de apa...alta comparatie nu imi vine in minte); uita-ti-va la Clio, Megane, Peugeot 206...

Link to comment
  • 1 month later...

Noroc că nici la japonezi nu vin toate maşinile dotate cu termometru din fabrică, ce ne făceam ...

 

http://www.elementownersclub.com/forums/sh...read.php?t=6994

 

Problema iniţială:

Nice job, Are you having problems with the accuracy of the outside temp sensor? I went with a wireless sending unit thermometer. The one problem I have run into is that I can't find a good place to locate the sending unit. Whether its under the hood, out in the sun, or in a wheel well, I get outside readings of 120 degrees. I have even tried under the rear bunmper, but on a hot day driving on blacktop it reads high

 

Ce zice ăla care şi-a instalat:

I just installed the temp sensor yesterday and I have noticed that the temp is slightly high. It does appear that it cools off as soon as I start driving though. I may remove (unfortunately stuck) sensor and suspend it instead of mounting it to metal or plastic. I think that this may may make it slightly more representative of the air temp, not the metal/plastic that it is contacting. I will let everyone know how this goes.

 

Soluţia:

I decided that the inside of the front fender was just not worth the work of taking that inside panel off, so i decided to look for a better spot to place the sensor. I ran it through the firewall and down to the front left tire, only instead of running it towards the horn, i threaded the sensor underneath the plastic plate that lines the top-inside of the fender down to where it meets the driver door hinges. From there i ran it through a seem in the plastic side panels and up the inside of the door frame, to another seem in the plastic where i mounted it on the outside of the car on the plastic panel. This way, the sensor get all outside air flow, is away from the heat of the engine, and wont be clogged with snow on those harsh winter days.

 

Şi un sfat:

There is something shown in the "how to" photos that I specifically advise against - the fuse tap. These "Siamese" taps are prone to spread the contacts in the fusebox past the point of metal fatigue, and can result in a flaky connection.

 

Da, aţi ghicit, mă bate şi pe mine ideea să-mi pun termometru :mrgreen:

Link to comment
  • 2 months later...

Salut domnilor,

Mi-am cumparat o jucarioara de termometru pentru interior si pentru exterior (fir de 1,5 m cu senzor la capat). Am incercat intati sa-l pun pe parbriz, jos in stanga, dar batea campii din cauza efectului de sera si a ventilatorului de caldura. Am desfacut fata de la usa si l-am lipit de tabla usii-la fel batea campii cand statea putin la soare pe partea stanga.

Are cineva vreo idee unde se monteaza in fabrica acesti sensori? ma refer la masinile serioase.

 

De exemplu, la Pasat diferenta de temp. intre ce afiseaza masina si realitate este de 1 grad.

Link to comment

la passat e la oglinda, in partea de jos..

utilitatea... poate iarna sa stii cum e asfaltul, adica daca e cu - sau cu +

vara(iulie), sa vezi ca sant 6 grade ziua in amiaza

de montat, ramane la alegerea ta si lungimea firului...dar va fii influentat de caldura de la motor cand stai sau de soare daca nu gasesti un loc bun

Link to comment

In poza atasata este un senzor de temperatura de genul celor ce isi arata motul (marcat cu rosu) prin carcasele oglinzilor de la masini (o foaie de catalog a unui senzor puteti gasi aici).

Pare ca sunt facute special sa fie montate intr-o gaura, cu motul "afara" si conectorul "inauntru".

post-482-1114506310_thumb.jpg

Link to comment
  • 9 months later...

Salutare tuturor !!!

 

Pana la urma a reusit cineva sa-si monteze acel senzor de temperatura si daca da , va rog spuneti-mi si mie :

* in ce loc de pe masina ati hotarat sa-l montati ?

* rezultatele sunt bune ?

* sunt mari diferentele de temperatura intre real si ce arata display-ul ?

* pe unde ati trecut firele de la exterior in interiorul masinii ?

* ce marca de termometru ati cumparat , de unde si cam cat v-a costat piesa si manopera ?

 

Va intreb acestea deoarece, cum banuiti , vreau si eu sa-mi montez un asemenea termometru in-out . :dizzy:

 

Va multumesc anticipat pentru timpul si ajutorul acordat !!! :osanale:

Link to comment

Ma batea si pe mine gandul, dar nu stiu unde sa-l pun in masina. Asta pentru ca imi displace ideea de a aplica, lipi, etcm ceva la interior in masina... Cat despre senzor ar fi cea mai simpla montare si anume in carcasa de plastic care la nubira adaposteste stropitoarele de parbriz.

E cat de cat ferit de caldura motorului si de actiunea directa a soarelui acolo.

Link to comment

Astazi in urma celor citite aici am fost si eu mai atent la masinile intalnite si am observat ca la Renault-uri si la unele Volkswagen-uri se vede o mica biluta ( senzorul exterior cred..) la oglinda din dreapta in partea de jos .

Oare acele masini nu au oglinzi incalzite care sa le dea erori la masurarea temperaturii ? :-? Intreb asta pentru ca si eu am in plan ca in max. 2 saptamani (deh, banii...) sa imi fac oglinzile cu incalzire la Radacini Grivitei .

Alta intrebare ar fi : senzorul pentru interior unde este cel mai bine de montat ?

Cei care si-au montat poate ne ajuta si pe noi cu unele sfaturi ...

Multumiri anticipate !!! :osanale:

Link to comment

Din proprie experienta, in afara de oglinda dreapa, am observat si la opel omega '96 si la toyota avensis '05 ca senzorul de temperatura exterioara este montat undeva in stanga spoiler-ului fata sub proiector( nu se vede decat daca te uiti sub masina)

cel interior, daca sunteti atenti la lacetti e montat in dreprul parbrizului pe mijlocul bordului,aproape de gurile de aerisire. Ma refer aici la senzorul pentru climatronic, care citeste temp. interioara.

PACE

Link to comment
  • 2 weeks later...

mi-am montat si eu un astfel de termometru la matiz. in interior l-am fixat (are arici) pe tunelul median, chiar deasupra suportului de pahare.

 

in exterior, am tras firul pana la "lucas"-ul de semnalizare de pe dreapta fata, iar senzorul l-am lipit de acesta, pe exterior, in partea de jos. pana una alta, arata temp. exterioara destul de rezonabil...

Link to comment

Simpatic :) Pe unde ai ascuns firul, ca sa nu se vada?

Senzorul l-ai dus in spoiler, sau la oglinda?

 

Offtopic

N-am reusit sa dau jos panarama aia din plastic ca sa schimb radioul... sunt prea neindemanatic, si mi-a fost frica sa n-o rup. Poate sa-mi explice si mie cineva mai in detaliu, asa ca pentru astia cu doua maini stangi cum pot s-o scot fara sa rup nimic? In manual scrie ca sunt doua suruburi dedesubt, dar e vrajeala, probabil e pentru Nubira 1...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

 

×
×
  • Create New...