Damax Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Salut, am un Matiz cu 166000 km. La ultimul drum de aproximativ 1500 de km (in 3 zile) am constat ca pe un tronson deluros masina pierde putere in apropierea varfurilor de rampa. Normal zic, insa un alt Matiz trece pe langa mine foarte zglobiu si incep sa-mi pun intrebari. Zic, bun, o fi mai tanar ca al meu, e normal. Dar am constatat ca Matizul meu ma obliga sa ajung in varful rampei cu maxim 30 km/h, deci chiar si cu viteza 2. Bun, seara trag linie si ma gandesc. Ultima data alimentasem cu carburant de la o benzinarie Petrom, drept pentru care a doua zi o combin cu 15 litri de la LukOil. Evident masina trage mai bine dar totusi nu cum ar trebui. Daca vin lansat (tehnica pe care trebuie sa mi-o perfectionez se pare) ajung in varful rampelor si cu 50 km/h. Mai presus de orice, ma intriga faptul ca Matizul meu nu mai reactioneaza la accelearea brusca. Sa zicem ca intru din drum secundar in principal si dupa ce dau prioritate, consider ca am timp sa intru. Dau 1, a doua scurt, si cand turez sa plece pauza. Ca un pensionar. Am sesizat ca dupa ce ii dau a 2-a are un moment cand desi apas acceleratia nu reactoneaza, ca dupa 1-2 maxim 3 secunde sa o simt mai muncitoare si deodata turata. Rugamintea mea este sa va dati cu pararea referitor la posibilele cauze, si eventual un site cu preturile pieselor (componentelor) ce ar trebui schimbate. Multumesc anticipat! Link to comment
VAXXi Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Filtrul de benzen si filtrul de aer cand au fost schimbate ? Link to comment
tolin Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 La urcarea unei rampe, cu un motor de doar 800cc, cat un degetar, trebuie sa alegi treapta de viteza inainte, sa nu lasi motorul sa coboare la o turatie la care n-ai putere (cuplu). Schimba-ti stilul de condus dintr-unul reflexiv intr-unul anticipativ. Eventualele probleme tehnice ale motorului tau se determina altfel si, doar, dupa ce ai schimbat toate consumabilele (filtre, bujii etc.). Link to comment
Damax Posted February 17, 2008 Author Share Posted February 17, 2008 Maine sper sa intru in service cu masina pentru a schimba filtrul de benzina si cel de aer, apoi bujiile, iar dupa ce rezolv vin cu amanunte despre schimbari. Multumesc pentru sfaturi. Link to comment
kagemusha Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Salut, am un Matiz cu 166000 km. La ultimul drum de aproximativ 1500 de km (in 3 zile) am constat ca pe un tronson deluros masina pierde putere in apropierea varfurilor de rampa. Normal zic, insa un alt Matiz trece pe langa mine foarte zglobiu si incep sa-mi pun intrebari. Zic, bun, o fi mai tanar ca al meu, e normal. Dar am constatat ca Matizul meu ma obliga sa ajung in varful rampei cu maxim 30 km/h, deci chiar si cu viteza 2. Bun, seara trag linie si ma gandesc. Ultima data alimentasem cu carburant de la o benzinarie Petrom, drept pentru care a doua zi o combin cu 15 litri de la LukOil. Evident masina trage mai bine dar totusi nu cum ar trebui. Daca vin lansat (tehnica pe care trebuie sa mi-o perfectionez se pare) ajung in varful rampelor si cu 50 km/h. Mai presus de orice, ma intriga faptul ca Matizul meu nu mai reactioneaza la accelearea brusca. Sa zicem ca intru din drum secundar in principal si dupa ce dau prioritate, consider ca am timp sa intru. Dau 1, a doua scurt, si cand turez sa plece pauza. Ca un pensionar. Am sesizat ca dupa ce ii dau a 2-a are un moment cand desi apas acceleratia nu reactoneaza, ca dupa 1-2 maxim 3 secunde sa o simt mai muncitoare si deodata turata. Rugamintea mea este sa va dati cu pararea referitor la posibilele cauze, si eventual un site cu preturile pieselor (componentelor) ce ar trebui schimbate. Multumesc anticipat! Dupa un anumit nr de km parcursi fara oprire, cam dupa vreo 350, orice motor nu mai are aceeiasi putere. Daca in plus simti ca vibreaza motorul si consuma si mai mult, inseamna ca ai si un injector infundat. Daca ai euro II merge cu 80 lei sa le cureti cu ultrasunete. Mai e si calitatea benzinei. Succes Link to comment
andreib Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Nu zau, nu stiu de ce dar eu nu am observat aceasta pierdere de putere la nici o masina, chiar mai mult: dupa cateva sute de km masina este sprintena si reactioneaza frumos. @Damax: Schimba consumabilele, curata injectoarele, fa un test de compresie si apoi mai discutam. Si sa nu uitam: prezinta situatia in anasamblul ei: ai respectat reviziile, masina e nou/sh, a fost segmentata etc. Link to comment
SorinG Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 De aprox. 1 luna am si eu o problema la matiz: relanti neregulat si pierdere de putere. Dupa ce am fost la mecanic mi s-a identificat cauza: un injector infundat. Acum,se pare ca exista mai multe optiuni: - schimbat injector, costa 1,3 mil. plus manopera - curatat injectoare aprox. 3 mil. si nu e sigur ca se rezolva - bagat aditiv(pt. curatat injectoare) in benzina si mers asa.. Ce ma sfatuiti? Link to comment
muscarul Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Eu as incerca intai cu aditiv si forja pe un drum extraurban. E cea mai ieftina solutie. Daca e infundat insa, e posibil ca mizeria aia sa se disloce si sa ajunga cine stie unde. Link to comment
steph Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 Dupa partea cu aditivul desi e cam frectie... tu chair ai dubii pentru punctele 1 si 2? Link to comment
vatubogdanionel Posted April 1, 2008 Share Posted April 1, 2008 si eu am avut aceasta problema , dar pe langa faptul ca nu mai tragea in rampa , avea si un zgomot destul de ciudat la motor. s-a dovedit a fi o supapa , nu mai stiu daca de admisie sau de evacuare sparta . am rez prin rk la motor cu inlocuit supape , segmenti , cuzineti si consumabile , ca daca tot l-am desfacut ... Link to comment
Vlad Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Salut. Am si eu o prietena cu o problema. La relanti moare masina. In plus simte o lipsa de putere la masina. Impresia mea e ca ar fi de la benzina. Culmea ca simptomele au aparut la o zi jumate dupa ce a bagat benzina. Poate fi de la asta sau sunt probleme cu injectoarele sau bujiile? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now