diaconuliviu Posted February 19, 2008 Share Posted February 19, 2008 Stie cineva ce inductanta are o bobina de aprindere pentru Tico/Matiz? Multumesc. Link to comment
Kinetix Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 (edited) Liviu, imi pare rau ca nu ai primit nici un raspuns pana acum. Nici eu nu am L-metru pentru a masura. Multimetrul meu digital s-a ars, iar acum folosesc unul analogic... Poate ca o idee ar fi sa folosim un generator audio setat la 1kHz si sa masuram cu un multimetru digital tensiunea pe bobina. Din cate stiu eu, impedanta se masoara in curent alternativ (Z=ωL). Exista site-uri care dau formule de calcul, sau poate stii tu cum se face. Edited February 21, 2008 by Kinetix Link to comment
tolin Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Pentru ce-i necesara valoarea inductantei din circuitul primar (banuiesc, in lipsa unei precizari) ? Link to comment
Kinetix Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Cred ca e vorba de proiectarea unei aprinderi electronice cu Dwell-control la bobina de Tico, sau adaptarea bobinei la o alta aprindere, pe alta masina. Link to comment
tolin Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Pai, in ambele cazuri, "bobina" mi se pare nepotrivita, neindicata, cum vrei sa-i spui. Link to comment
Kinetix Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 (edited) De ce spui asta, tolin? Sorry, am confundat inductanta cu impedanta... Iata un link pentru calcularea inductantei: http://engr.nmsu.edu/~etti/fall96/electron...uct/induct.html Edited February 27, 2008 by Kinetix Link to comment
tolin Posted February 27, 2008 Share Posted February 27, 2008 Pai, in ambele cazuri este nevoie de mai multa energie, deci, de o "bobina" mai mare. Link to comment
Kinetix Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Cred ca Liviu intentioneaza sa puna bobina de Tico pe o Dacie. Comparativ cu bobina de Dacie, cea de Tico este mai buna, de fapt este suficient de buna pentru Dacie. Totul e sa o comanzi cu o aprindere electronica cu Dwell-control, pentru ca sa nu se incinga la turatii joase, datorita rezistentei scazute a bobinei primare. Faptul ca are circuit magnetic inchis ar putea sa influenteze durata scanteii, crescand-o. Un alt parametru este tensiunea maxima din secundar, care se reflecta in lungimea maxima a unei scantei obtinute. De ex, bobina de la vechea Dacie nu putea da scantei la o distanta mai mare de 15mm intre doi eclatori, iar cea de Tico a generat scantei la 20mm fara probleme. Aceasta diferenta corespunde la cateva mii de volti in plus. Link to comment
diaconuliviu Posted May 14, 2008 Author Share Posted May 14, 2008 (edited) Descurajat de lipsa raspunsurilor, n-am mai citit de mult pe aici. Da, bobina era pentru o aprindere pentru dacia, dwell-control; timpul de "incarcare" depinde de L. Functie de asta se alege dwelltime, ca urmare si restul programului depinde de el. Intre timp am masurat, are 4,65 mH, am folosit-o pe un CDI, acum ma bate gindul de dwellcontrol pe o bobina de Cielo, jumostatica. Asta are 0,5 ohm/1,5 mH pe ramura. Edited May 14, 2008 by diaconuliviu Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now