madkat Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 @cris06 - nu are asa ceva... o sa ma uit la cel demontat de mine - dar nu imi aduc aminte de piesa de care zici... Link to comment
cris06 Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 (edited) Toate motoarele de geamuri au sa ceva! Fa o proba: actioneaza comutatorul de geam si tine-l apasat chiar si dupa ce geamul a ajuns la capat de cursa (sus sau jos). Dupa cateva secunde se va auzi un "clanc" si motorul va fi decuplat de la alimentare. Ideal ar fi sa faci experimentul cu un ampermetru de cc inseriat in circuitul motorului. Motorul sa fie in locasul lui si cu sarcina cuplata (geam). Edited September 8, 2008 by cris06 Link to comment
madkat Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 da... e posibil - nu am tinut niciodata suficient apasat butonul cat sa "decupleze" eu ce am avut impresia cand l-am demontat pe cel stricat - e ca are un fel de "ambreiaj" la partea de demultiplicare, pentru a proteja macraua daca se actioneaza aiurea butonul mai studiez Link to comment
Dj_Dark Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Eu stiu ca au un termistor PTC (adica isi mareste rezistenta cu temperatura) in serie. Cel putin la actuatoarele de la centralizata exista. Nici mie nu mi-a decuplat niciodata insa acel termistor se "vede" la plafoniera cand fortezi geamul. Link to comment
cris06 Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Si ce termistor o fi ala sa treaca prin el peste 10A? Link to comment
Dj_Dark Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Ca ala din sursele de alimentare din calculator in serie pe 220V Link to comment
cris06 Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Si crezi ca acum vreo 15 ani cand au conceput masinile woo aveau constructorii asa ceva? Oricum, pana nu desfaci si nu strici piesa respectiva nu ai de unde sti. Important e ca ea sa-si faca treaba. Link to comment
madkat Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 termistor ma indoiesc... e prea complicat treaba cu plafoniera sau cu scaderea ralantiului cand ajungi la capat de cursa am sesizat-o si eu... dar repet nu am tinut suficient de mult apasat pana sa se decupleze singur ce am facut insa - cand aveam motorasul de la usa soferului stricat (carcasa demultiplicarii fisurata si se gripa) - efectul defectiunii asupra moptorasului era in genul "capatului de cursa" - adica se auzea o "zvacnire", dar nu se invartea, fiind gripata demultiplicarea, scadeau pozitiile, ralantiul etc - dar am tinut si 10 sec apasat si nu se decupla nimic... da tot il caut sa il demontez complet - ca m-ati facut deja foarte curios Link to comment
Dj_Dark Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Sa ne spui si noua. La actuatoarele din inchiderea centralizata sunt termistoare in serie pentru a proteja motorul. La geam am presupus ca e acelasi principiu. Link to comment
madkat Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 deci... am ajuns acasa, am facut un dus si am luat la disecat motorasul si cum a zis cris - are un soi de termocontact - normal inchis, montat in interiorul motorasului (unde se incinge daca e cazul) inseriata intre periuta si unul din fire acu ca am vzaut cu ochii mei, cred... dar sa dea naiba daca am "simtit-o" in functionare Link to comment
cris06 Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Asta e cel mai simplu si cel mai eficient sistem de protectie al electromotoarelor la suprasarcina! fftopic: Si in majoritatea schemelor de automatizari, electromotoarele sunt protejate de relee termice (de multe ori incluse in banalele contactoare). La masinile mai noi e posibil ca electromotoarele geamurilor sa fie protejate electronic la suprasarcina. Oricum, indiferent de modelul constructiv si de tehnologie aceste motoare trebuie sa aiba protectie la suprasarcina, mai ales ca prin ele circula curenti mari (personal am masurat curentii electromotoarelor si in cazul blocarii geamului la capat de cursa - sus, curentul era cam de 11A). Cam de asta "pica", destul de repede, si contactele comutatoarelor de geamuri! Dar asta e o alta discutie. Link to comment
Abram Burel Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 (edited) "Jucaria" se poate numi in general "siguranta resetabila". In principiu, se "arde" la un curent prea mare (din cauza incalzirii), dar isi revine dupa un timp (destul de lung, pentru ca racirea motorului, cauza, se face destul de incet. Cele moderne nu functioneaza pe principiul "lamelei bimetalice" (ceea ce nu inseamna ca nu se pot intalni si astfel de implementari). Mai multe detalii aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Polyswitch Gasiti asa ceva la toate aparatele electrocasnice cu motoare, la unele transformatoare, etc. Ca regula: daca ati utilizat un aparat electric ceva mai mult si s-a intrerupt brusc, nu disperati. Daca e cald, asteptati sa se mai raceasca Edited September 8, 2008 by Abram Burel Link to comment
madkat Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 exact din cauza acestei lipse a protectiei motorului (aceasta dracie nu ajuta decat cand motorul se incinge rau - ceea ce se produce cred dupa distrugerea cablului macaralei sau topirea contactului intrerupatorului) ma batea gandul acum vreo 2 ani (cand am aflat ca golanul are montajul "cu impuls" incorporat in buton) sa adaptez cel putin pe geamurile din fata montaj electric de geam de logan cu impuls lenea si teama de complicarea unei instalatii aflate intr-un mediu ostil (in usa masinii e mult mai nasol decat la caldurica si uscat in bord) m-a facut sa renunt... puteti sa ma considerati paranoic - dar se vede in poze cum arata un motoras ce a stat neatins in usa 10 ani si ceva... e sugestiva poza cu cele doua motorase alaturi (asta cand l-am montat, am documentat toata operatia) Link to comment
tolin Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 (edited) ... Eu stiu ca au un termistor PTC (adica isi mareste rezistenta cu temperatura) in serie ... Termistorul este un rezistor care are o valoare definita la 25'C si care variaza direct sau indirect proportional cu temperatura. Termistoarele sunt componente electrice de putere mica, deci, nu pot fi folosite in serie cu infasurarea unui motor electric pentru protectia lui. In cazul acesta se foloseste un termo-contact (releu termic) care suporta curentii din circuit. @madkat > faptul ca cele doua piese arata diferit la exterior are vreo legatura cu functionarea componentelor aflate in interiorul carcasei ? Edited September 8, 2008 by tolin Link to comment
cris06 Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Bun linkul dle AB numai ca ai uitat de "click"-ul jucariei. La Cielo motorasele de geamuri nu au "sigurante" de astea destepte sau electronica. De fapt, de la piesa asta de protectie a pornit toata discutia inceputa de madkat. Apropos: ceva noutati electronice pt. actionarea geamurilor? Link to comment
madkat Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 (edited) pai cam are... pentru ca garniturile nu au "tinut" - se vede in pozele de detaliu cu acel termocuplaj cum arata interiorul motorului si nu a fost prost gandit, doar de la vibratii etc. apa/condensul s-a facut loc si l-a afectat offtopic: si pana la urma nu fiti suparati pe mine ca am pornit discutia... doar voiam sa zic ca nu exista o protectie la suprasarcina sau capat de cursa la aceste motorase sau circuitul acestora (cum de exemplu exista - cu releu cu tot - la antena) Edited September 8, 2008 by madkat Link to comment
cris06 Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Eu personal nu m-am suparat, chiar mi-a placut discutia. Protectia este tocmai acel releu termic care la tine nu mai lucreaza. Din pacate aceasta protectie (experimentat de mine) intra cam tarziu. Dar ea exista! De ce l-am intrebat pe AB, poate ii vine vreo idee...electronica! ) Inca un lucru: madkat, celelalte motorase le-ai testat? Link to comment
madkat Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 exact - intra prea tarziu acea protectie motoarele de la Cielo difera fata- spate doar prin forma demultiplicarii (cel putin la GLE) - motorul propriuzis (unde se gaseste si protectia) este identic la toate 4 cele spate nu le-am desfacut niciodata, nu a fost nevoie nici macar de umblat la macara (e cu alt principiu - cu un fel de cremaliera) Link to comment
cris06 Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Cu siguranta sunt la fel si pe Exe pt. ca nu au stat romanasii de la DWAR sa conceapa alt sistem. O idee ce mi-a venit: inainte de a monta noul motoras in portiera, etanseaza capacul lui cu ceva silicon rosu care se foloseste la sistemul de evacuare, cutii de viteza etc. Astfel se evita patrunderea umezelii in el. Link to comment
madkat Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 da... stiu - ideea e excelenta pentru cei care mai umbla la macarale - la mine e tarziu deja... l-am montat undeva prin aprilie (ca venea vara si aveam nevoie de geam functional) - si vazandu-i garnitura am banuit ca nu mai trebuie sa "intervin" eu... credeam ca tine si acum sa desfac din nituri macaraua sa umblu la el ... prefer sa il las asa pana la urmatoarea interventie asupra macaralei, la care o sa demontez si motorasul, il curat daca e cazul si il izolez Link to comment
ROV Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Problema Leganza Acum ceva timp am fost la munte si probabil din cauza vibratiilor s-a intamplat cev la geamul soferului. A mers ok pana in mom ala chiar f bine cu inclinare de rigoare si ajutat pe timp de ploaie sa stea pe traiectoriee. Seara cand am ajuns la vila am incercat sa-l ridic fiind undeva la jumatate coborat , mom in care s-a auzit un sunet de frecare ,gen cablu despicat sau asemanator apoi dupa vre-o 10 coborari si urcari din ce in ce mai incet a decedat ,respectiv numi ajustat(tras de el ) am reusit sa-l urc pana in cheder, mentionez ca la coborare merge foarte bine. A mai avut cineva problema asta la leganza? ce sa ma astept? macara ? motoras? cum se pot cumpara (separat sau numai tot ansamblul) . Pe ploaie se pare ca imi merg f greu geamurile de la pasager si spate , poate de la umezeala sau temp coborata, voi icnerca sa le desfac sa le cyurat cu un carb cleaner glisierele si apoi niste vaselina. Astept rasp.. Link to comment
Bimm3r Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Cel mai probabil e macaraua varza, ti-a sarit cablul de pe rola, am patit-o si eu la a mea, la geamul din stanga spate. Costa 50ron una originala, dar e destul de greu de montat. Pe mine m-a ajutat tata si am rezolvat-o. Link to comment
Nu_stiu_totul Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 (edited) Am si eu o problema cu geamul din dreapta fata ... Mergea foarte incet si pentru ca tot m-am dus la service unde am schimbat bolturile de la usa soferului l-am rugat pe electrician sa se uite sa vada de ce merge incet. El a dat cu un spray pe marginile chederul geamului si parea ca totul e ok. Acum insa geamul nu mai coboara desi cand il actionez se sesizeaza consum ( daca am plafoniera aprinsa scade putin in intensitate) Care o fi cauza? La ce suma sa ma astept ? Multumesc ! Edited September 18, 2008 by Nu_stiu_totul Link to comment
madkat Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 (edited) coboara daca il "ajuti" cu mana? banuiesc o dereglare a geamului in macara - iar "meseriasul" a dat cu spray in loc sa desfaca fata de usa si sa regleze din doua suruburi... Edited September 18, 2008 by madkat Link to comment
Nu_stiu_totul Posted September 18, 2008 Share Posted September 18, 2008 Nu coboara nici cum ... E blocat inchis si gata . Nu vrea Ma gandeam si eu ca-i ceva mecanic pentru ca motorasul ia curent ! O sa vad cand o sa merg la nenea electricianu'(doctor) Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now