Jump to content

Probleme geamuri electrice


Recommended Posts

Toate motoarele de geamuri au sa ceva! Fa o proba: actioneaza comutatorul de geam si tine-l apasat chiar si dupa ce geamul a ajuns la capat de cursa (sus sau jos). Dupa cateva secunde se va auzi un "clanc" si motorul va fi decuplat de la alimentare. Ideal ar fi sa faci experimentul cu un ampermetru de cc inseriat in circuitul motorului. Motorul sa fie in locasul lui si cu sarcina cuplata (geam).

Edited by cris06
Link to comment

da... e posibil - nu am tinut niciodata suficient apasat butonul cat sa "decupleze"

eu ce am avut impresia cand l-am demontat pe cel stricat - e ca are un fel de "ambreiaj" la partea de demultiplicare, pentru a proteja macraua daca se actioneaza aiurea butonul

mai studiez :)

Link to comment

Eu stiu ca au un termistor PTC (adica isi mareste rezistenta cu temperatura) in serie. Cel putin la actuatoarele de la centralizata exista. Nici mie nu mi-a decuplat niciodata insa acel termistor se "vede" la plafoniera cand fortezi geamul.

Link to comment

Si crezi ca acum vreo 15 ani cand au conceput masinile woo aveau constructorii asa ceva? Oricum, pana nu desfaci si nu strici piesa respectiva nu ai de unde sti. Important e ca ea sa-si faca treaba.

Link to comment

termistor ma indoiesc... e prea complicat

treaba cu plafoniera sau cu scaderea ralantiului cand ajungi la capat de cursa am sesizat-o si eu... dar repet nu am tinut suficient de mult apasat pana sa se decupleze singur

 

ce am facut insa - cand aveam motorasul de la usa soferului stricat (carcasa demultiplicarii fisurata si se gripa) - efectul defectiunii asupra moptorasului era in genul "capatului de cursa" - adica se auzea o "zvacnire", dar nu se invartea, fiind gripata demultiplicarea, scadeau pozitiile, ralantiul etc - dar am tinut si 10 sec apasat si nu se decupla nimic...

 

da tot il caut sa il demontez complet - ca m-ati facut deja foarte curios :)

Link to comment

Sa ne spui si noua. La actuatoarele din inchiderea centralizata sunt termistoare in serie pentru a proteja motorul. La geam am presupus ca e acelasi principiu.

Link to comment

deci... am ajuns acasa, am facut un dus si am luat la disecat motorasul :)

 

si cum a zis cris - are un soi de termocontact - normal inchis, montat in interiorul motorasului (unde se incinge daca e cazul) inseriata intre periuta si unul din fire

 

acu ca am vzaut cu ochii mei, cred... dar sa dea naiba daca am "simtit-o" in functionare

post-1317-1220895201_thumb.jpg

post-1317-1220895205_thumb.jpg

post-1317-1220895209_thumb.jpg

post-1317-1220895213_thumb.jpg

post-1317-1220895220_thumb.jpg

Link to comment

Asta e cel mai simplu si cel mai eficient sistem de protectie al electromotoarelor la suprasarcina! :o fftopic: Si in majoritatea schemelor de automatizari, electromotoarele sunt protejate de relee termice (de multe ori incluse in banalele contactoare). La masinile mai noi e posibil ca electromotoarele geamurilor sa fie protejate electronic la suprasarcina. Oricum, indiferent de modelul constructiv si de tehnologie aceste motoare trebuie sa aiba protectie la suprasarcina, mai ales ca prin ele circula curenti mari (personal am masurat curentii electromotoarelor si in cazul blocarii geamului la capat de cursa - sus, curentul era cam de 11A). Cam de asta "pica", destul de repede, si contactele comutatoarelor de geamuri! Dar asta e o alta discutie.

Link to comment

"Jucaria" se poate numi in general "siguranta resetabila". In principiu, se "arde" la un curent prea mare (din cauza incalzirii), dar isi revine dupa un timp (destul de lung, pentru ca racirea motorului, cauza, se face destul de incet. Cele moderne nu functioneaza pe principiul "lamelei bimetalice" (ceea ce nu inseamna ca nu se pot intalni si astfel de implementari). Mai multe detalii aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Polyswitch

Gasiti asa ceva la toate aparatele electrocasnice cu motoare, la unele transformatoare, etc.

Ca regula: daca ati utilizat un aparat electric ceva mai mult si s-a intrerupt brusc, nu disperati. Daca e cald, asteptati sa se mai raceasca :D

Edited by Abram Burel
Link to comment

exact din cauza acestei lipse a protectiei motorului (aceasta dracie nu ajuta decat cand motorul se incinge rau - ceea ce se produce cred dupa distrugerea cablului macaralei sau topirea contactului intrerupatorului) ma batea gandul acum vreo 2 ani (cand am aflat ca golanul are montajul "cu impuls" incorporat in buton) sa adaptez cel putin pe geamurile din fata montaj electric de geam de logan cu impuls

lenea si teama de complicarea unei instalatii aflate intr-un mediu ostil (in usa masinii e mult mai nasol decat la caldurica si uscat in bord) m-a facut sa renunt...

 

puteti sa ma considerati paranoic - dar se vede in poze cum arata un motoras ce a stat neatins in usa 10 ani si ceva... e sugestiva poza cu cele doua motorase alaturi (asta cand l-am montat, am documentat toata operatia)

post-1317-1220903905_thumb.jpg

Link to comment
... Eu stiu ca au un termistor PTC (adica isi mareste rezistenta cu temperatura) in serie ...

Termistorul este un rezistor care are o valoare definita la 25'C si care variaza direct sau indirect proportional cu temperatura. Termistoarele sunt componente electrice de putere mica, deci, nu pot fi folosite in serie cu infasurarea unui motor electric pentru protectia lui. In cazul acesta se foloseste un termo-contact (releu termic) care suporta curentii din circuit.

 

@madkat > faptul ca cele doua piese arata diferit la exterior are vreo legatura cu functionarea componentelor aflate in interiorul carcasei ?

Edited by tolin
Link to comment

Bun linkul dle AB numai ca ai uitat de "click"-ul jucariei. La Cielo motorasele de geamuri nu au "sigurante" de astea destepte sau electronica. De fapt, de la piesa asta de protectie a pornit toata discutia inceputa de madkat. Apropos: ceva noutati electronice pt. actionarea geamurilor? :)

Link to comment

pai cam are... pentru ca garniturile nu au "tinut" - se vede in pozele de detaliu cu acel termocuplaj cum arata interiorul motorului

si nu a fost prost gandit, doar de la vibratii etc. apa/condensul s-a facut loc si l-a afectat

 

offtopic:

si pana la urma nu fiti suparati pe mine ca am pornit discutia... :( doar voiam sa zic ca nu exista o protectie la suprasarcina sau capat de cursa la aceste motorase sau circuitul acestora (cum de exemplu exista - cu releu cu tot - la antena)

Edited by madkat
Link to comment

Eu personal nu m-am suparat, chiar mi-a placut discutia. Protectia este tocmai acel releu termic care la tine nu mai lucreaza. Din pacate aceasta protectie (experimentat de mine) intra cam tarziu. Dar ea exista! De ce l-am intrebat pe AB, poate ii vine vreo idee...electronica! :) )

Inca un lucru: madkat, celelalte motorase le-ai testat?

Link to comment

exact - intra prea tarziu acea protectie

motoarele de la Cielo difera fata- spate doar prin forma demultiplicarii (cel putin la GLE) - motorul propriuzis (unde se gaseste si protectia) este identic la toate 4

cele spate nu le-am desfacut niciodata, nu a fost nevoie nici macar de umblat la macara (e cu alt principiu - cu un fel de cremaliera)

Link to comment

Cu siguranta sunt la fel si pe Exe pt. ca nu au stat romanasii de la DWAR sa conceapa alt sistem. [-X

O idee ce mi-a venit: inainte de a monta noul motoras in portiera, etanseaza capacul lui cu ceva silicon rosu care se foloseste la sistemul de evacuare, cutii de viteza etc. Astfel se evita patrunderea umezelii in el.

Link to comment

da... stiu - ideea e excelenta pentru cei care mai umbla la macarale - la mine e tarziu deja...

l-am montat undeva prin aprilie (ca venea vara si aveam nevoie de geam functional) - si vazandu-i garnitura am banuit ca nu mai trebuie sa "intervin" eu... credeam ca tine

 

si acum sa desfac din nituri macaraua sa umblu la el ... prefer sa il las asa pana la urmatoarea interventie asupra macaralei, la care o sa demontez si motorasul, il curat daca e cazul si il izolez

Link to comment

Problema Leganza

Acum ceva timp am fost la munte si probabil din cauza vibratiilor s-a intamplat cev la geamul soferului. A mers ok pana in mom ala chiar f bine cu inclinare de rigoare si ajutat pe timp de ploaie sa stea pe traiectoriee.

Seara cand am ajuns la vila am incercat sa-l ridic fiind undeva la jumatate coborat , mom in care s-a auzit un sunet de frecare ,gen cablu despicat sau asemanator apoi dupa vre-o 10 coborari si urcari din ce in ce mai incet a decedat ,respectiv numi ajustat(tras de el ) am reusit sa-l urc pana in cheder, mentionez ca la coborare merge foarte bine. A mai avut cineva problema asta la leganza? ce sa ma astept? macara ? motoras? cum se pot cumpara (separat sau numai tot ansamblul) .

Pe ploaie se pare ca imi merg f greu geamurile de la pasager si spate , poate de la umezeala sau temp coborata, voi icnerca sa le desfac sa le cyurat cu un carb cleaner glisierele si apoi niste vaselina.

 

Astept rasp.. :)

Link to comment

Am si eu o problema cu geamul din dreapta fata ...

Mergea foarte incet si pentru ca tot m-am dus la service unde am schimbat bolturile de la usa soferului l-am rugat pe electrician sa se uite sa vada de ce merge incet. El a dat cu un spray pe marginile chederul geamului si parea ca totul e ok. Acum insa geamul nu mai coboara desi cand il actionez se sesizeaza consum ( daca am plafoniera aprinsa scade putin in intensitate)

Care o fi cauza? La ce suma sa ma astept ?

 

Multumesc !

Edited by Nu_stiu_totul
Link to comment

coboara daca il "ajuti" cu mana?

banuiesc o dereglare a geamului in macara - iar "meseriasul" a dat cu spray in loc sa desfaca fata de usa si sa regleze din doua suruburi... X(

Edited by madkat
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...