tolin Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 nu e prea mult 4k?eu nu ma aventurez mai mult de 3000-3200...mi se pare ca mai sus se aude prea metalic si pot sa mai am rabdare un minut in mers... Limitele sunt orientative, nu obligatorii. Dar ca sa stau in turatie, de ex. la masina mea, trebuie sa schimb a I-a mai aproape de 3500 rpm. Altfel se cheama ca merg la 2000 - 2500 rpm si mi se termina excursia fara sa ajung la temperatura de regim. Asta termina uleiul, bujiile si apar consecintele. Link to comment
VFX Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Schimbatul la o viteza a rpm mai mare inteleg...si o practic. Am crezut ca te referi ca mergi cu ea in regim de max. 4000 cu motorul "rece". Link to comment
perfidus Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 (edited) Da, in functie de temperatura, astfel: - iarna la temeraturi de 0 grade, +/- 5 grade: cam 2 minute; - iarna la temperaturi mult sub 0 grade: cam 3-4 minute; - vara cam 30 de secunde; - in restul anului, primavara si toamna, cu temperaturi de ~20 grade: cam 1 minut. Daca iti cunosti masina se simte, la matiz, cand actiunea socului automat scade aprope de zero. De obicei astept momentul asta si apoi plec la drum. Am votat Da, sub 5 minute, procedez ca si @closchkuta (eventual -10..20 sec, ca e motorul mai mare si arde mai multa benzina), la sfatul lui Tolin prefer sa incalzesc motorul in sarcina. Edited February 21, 2008 by perfidus Link to comment
danutza Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Am votat sub 5 min,desi daca e foarte rece (sub -5)afara il las cam 8-12 min. In rest 3-5 min iar vara cam 1-2 min.Si chiar dupa o oprire scurta de cateva minute il las cam 20-30 de secunde la relanti. Link to comment
robertinoo Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Cand e cald afara il las 30 secunde, iarna cand e geamul inghetat pornesc caldura, se dezgheata putin geamul cat sa-l pot sterge la baza cu o carpa, in rest prefer sa se incalzeasca in mers pana pe la 45 grade mergand in treapta intai si a doua. Link to comment
ing3r Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Eu dupa ce o pornesc o las in jur de 2-3 min,in general iarna, cat sa ajunga turatia aproape de cea de relanti...Si dupa ce plec nu trec de 3000 turatii, las motorul sa se mai incalzeasca. Link to comment
Yaz Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 De obicei o las cam 2 minute. Link to comment
tolin Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Minutele nu spun ceva. Uneori e prea putin, alteori e prea mult. Incercati niste repere mai obiective. Link to comment
dreamlike Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 Atunci eu il las pana cand motorul face aproximativ 3100 - 3200 de rotatii (iarna), vara inca nu am apucat-o. Link to comment
ing3r Posted February 21, 2008 Share Posted February 21, 2008 La fel si eu, nu am apucat vara cu ea, insa iarna asta o lasam 2-3 minute pana ajungea pe la 1200, pe urma cobora la 800-900 la cat sta de obicei.Inainte plecat ca neghiobu' de pe loc cu motorul rece, insa acuma ca am citit opiniile voastre de pe forum m-am mai linistit cu obiceiurile astea nepotrivite Link to comment
Elfu Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 (edited) Iarna, stau pana mi se dezgheata geamurile si plec. Mi-e lene sa folosesc rascheta. "> Daca nu e prea frig si porneste compresorul de AC stau destul de putin ca se dezgheata mult mai repede parbrizul. De regula stau cam pret de-o tigare cu AC pornit. Vara de obicei dau la cheie si plec. Eventual stau cateva secunde pana imi aranjez telefonul, tigarile, pun centura, etc sau pana coboara sotia. Edited February 22, 2008 by Night Elf Link to comment
vladawd Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 Cam 2 minute iarna, 1 minut vara - dupa ceasul de pe bord. Si intotdeauna dupa ce plec, pana termin de crosetat toate stradutele (vreo 4-5 la numar si lungi de maxim 100 metri) nu o scot din treapta 1-a. Daca as accelera si as baga a 2-a, la o secunda dupa trebuie sa pun frana ca vine intersectia. Tata imi tot pune placa lui bine invatata la scoala pe Dacie 1310 ca treapta 1-a este doar pt plecat de pe loc dar eu tot ca mine fac. Fac bine sau rau ? Sa mai scult si de astia mai batrani ? Link to comment
laurentziu83 Posted February 25, 2008 Share Posted February 25, 2008 10-15 secunde, cat sa ajunga uleiul peste tot prin motor, dupa care plec, dar nu sar de 2500 de ture pana nu se ridica putin acul la temperatura, chiar si motorul imi spune (printr-un zgomot ceva mai metalic) sa nu-l turez mai mult la temperaturi scazute. Dup-aia, bafta. Iarna, daca am de dezghetat, deszapezit la ea, mai sta si 1-2-3 minute pornita, dar cand am terminat treaba m-am suit si am plecat de pe loc. Link to comment
hawkeye Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 20-30 secunde pana cand scade relanti-ul la 1000rpm si plec. Iarna trecuta am lasat-o vreo 10 minute si acul la apa era la minim. S-a ridicat dupa maxim cateva sute de metri. Link to comment
Alezz Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Eu stau cu ea pana scade ralantiul sub 1000rpm. Link to comment
andrei_xxl Posted March 3, 2008 Share Posted March 3, 2008 La mine mai mult dureaza incalzitul decat drumul pana la servici, ca deh, in 5 min de mers pe jos imi cad turloaiele. Iarna ii dau 3-4 min de incalzeala dupa care purced la drum usurel, iar vara o las cam 1 minut, pana imi pun fata la cass, tigarile si actele in torpedou si pana decid ca era mai bine sa las portofelul acasa, ca oricum e gol Link to comment
Mircea B Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 Iarna îl las pornit, dacă trebuie să-mi curăţ geamurile. Altfel nu există nici o justificare să stai cu maşina pe loc cu motorul pornit doar să se încălzească. Dacă vrei să-ţi fie cald în maşină porneşte-l cu telecomanda din casă cu 5 min. înainte de a pleca de acasă. Mi se pare penibil să stai pe loc într-o maşină cu motorul pînă se încălzeşte. Oricum se încălzeşte în trafic unde şi aşa stai o groază de timp pe loc. Link to comment
Salex Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 ... nu există nici o justificare să stai cu maşina pe loc cu motorul pornit doar să se încălzească. Dacă vrei să-ţi fie cald în maşină porneşte-l cu telecomanda din casă cu 5 min. înainte de a pleca de acasă. Mi se pare penibil să stai pe loc într-o maşină cu motorul pînă se încălzeşte. Din cite am interpretat eu, topicul asta se refera mai mult la confortul si bunastarea motorului, nu la cel al pasagerilor. Eu cel putin asa am votat si la asta m-am referit. Nu stau ca sa se incalzeasca IN HABITACLU, ci ma gindesc la functionarea motorului, ungere, etc. Daca il pornesti din telecomanda cu TZ minute inainte de a cobori, tot se cheama ca lasi motorul sa se incalzeasca ... Link to comment
CiprianPJM Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 Vara ma urc in masina, pornesc motorul, muzica si aprind un tutun si plec. Iarna o incalzesc "musai" ca am dacie si nu ma lasa sa imi fac treaba cu motorul rece. Vine in nas, se opreste si trage prost. Link to comment
Adrian_C Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 (edited) Orice ar scrie prin manualele de utilizare si orice ar zice unul si altul, ca e bine sa pleci imediat dupa cheie, eu am urmatoarea conceptie: -tot timpul stau minim 5 minute iarna si 3 minute vara, chiar si daca e masina parcata in soare puternic, din doua motive: 1. sa dau drumul la ventilatie pe 4 si sa inceapa A/C-ul sa raceasca putin 2. eu totdeauna m-am intrebat si am vazut in practica faptul ca are rost intrebarea: Daca plec imediat din loc, cum eu ies dintr-un gang din ala fara vizibilitate dintre blocuri, mi s-a intamplat sa trebuiasca sa tasnesc foarte foarte tare, ca e greu sa te asiguri stanga-dreapta-masini parcate-bicilisti-nebunii... Oare e ok, pentru masina, care are totul rece (motorul si apa si uleiul, etc.) sa-i dau 5000 ture cu 1-a, si apoi 4500 cu a doua, daca e cumva nevoie? Sau daca stai imediat de iesirea din oras, sa incepi sa-i dai 120-140 km/h imediat dupa 1 minut de la dat cheie la masina? E oare ok? Eu tot timpul, cu orice masina, inainte sa plec, o las sa se incalzeasca si calc si frana de 5 ori in 30 de metrii (din reflex). P.S.: cand am plecat de urgenta la spital, singur, ca mi-a fost rau, n-am mai stat sa o incalzesc (ca crapase apendicele in mine) ) Edited July 31, 2009 by Adrian_C Link to comment
luisspeed Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Da,o las sa se incalzeasca. Fie iarna, fie vara. Dar numai pana scad turele sub 1000..chiar spre 950-900. Link to comment
DGT Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 DA, este chiar indicat sa intre in regim normal de functionare!Dar m-i se pare ca am mai discutat treaba asta odata sau a mai fost alt topic! Iarna in special cand este ger puternic trebuie lasata sa merga la relanti pana isi face ungerea ca lumea si vibratiile motorului la relanti sa incalzeasca un pic arcurile si celelalte componente de suspensie . Exista foarte mare riscul de a rupe arcurile! Link to comment
laurentziu83 Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Iarna o las sa se incalzeasca cam cat dureaza sa dau gheata sau zapada de pe ea. Daca nu are, cam in 30 de secunde am plecat. Insa am grija sa nu trec de 2500-3000 de ture pana nu se ridica cat de cat acul la temperatura. Asta-i tot. Link to comment
madkat Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Plec de pe loc imediat dupa pornirea motorului, dar indiferent de anotimp, nu turez motorul peste 3000rpm decat dupa ce ajunge temperatura la inceputul zonei "albe" (la Cielo) Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now