TBird Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Iarna, daca am de dezghetat, deszapezit la ea, mai sta si 1-2-3 minute pornita, dar cand am terminat treaba m-am suit si am plecat de pe loc. Se pare ca ti-ai pastrat opinia, ai mai zis odata... Eu si vara si iarna... intre 1 si 5 minute. Toata lumea zice ca sunt nebun.. ca nu mai este dacie sa o las... dar ei sa vorbeasca si eu sa imi vad de treaba nu ? Link to comment
rich1974 Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 eu in timpul sezonului cald nu il las deloc sa se incalzeasca. motorul se incalzeste mult mai repede in mers. iarna il las la relanti sa-mi dezghete parbrizul si luneta fiindca utilizarea racletei imi poate zgaria geamul. Link to comment
Lucian M Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 (edited) Acuma, vara, daca prinde 30 de secunde de stat la relanti- zice bogdaproste. De obicei ma sui in masina, o pornesc, deschid portile, scot masina in drum (ii dau drumul usor la vale), inchid portile, apoi - la drum, schimband pana in 3k-3,5k rpm. Edited August 1, 2009 by Lucian M Link to comment
augustinionut Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Vara max 30 sec..Pentru ca urmeaza 400 m cu viteza 1 sau 2, in care are timp sa se trezeasca.Iarna il iert si-l las mai mult. Link to comment
tolin Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Nu plec de pe loc pana cand turometrul nu coboara sub 1000 rpm, iar treaba aceasta n-are legatura cu timpul, anotimpul, clima sau a cata pornire este. Link to comment
augustinionut Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Dle Tolin, stii de ce matizu n-are turometru? Link to comment
luisspeed Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Augustin, nu iti trebuie mult sa te obisnuiesti cu sunetul motorului la turatii normale..deci si fara turometru iti poti da seama(macar cu aproximatie). Link to comment
sergiuhusca Posted August 2, 2009 Author Share Posted August 2, 2009 Iarna da, vara nu! Link to comment
DGT Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Nu plec de pe loc pana cand turometrul nu coboara sub 1000 rpm, iar treaba aceasta n-are legatura cu timpul, anotimpul, clima sau a cata pornire este. Foarte corect! Cel mai bine concluzionat cam cum ar trebui sa ne comportam cu masinile NOASTRE! Link to comment
augustinionut Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Augustin, nu iti trebuie mult sa te obisnuiesti cu sunetul motorului la turatii normale..deci si fara turometru iti poti da seama(macar cu aproximatie). Era o intrebare retorica.De 2 ani , stiu si eu ce inseamna relanti. Link to comment
Viktor Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Nu plec la drum inainte de a incalzi motorul. Cei drept, vara astept mai putin dar iarna, pornesc, pun ventilatorul pe treapta1 si las motorul sa mearga pina ce indicatorul se ridica la temperatura de lucru. Link to comment
closchkutza Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Nici asa cred ca nu e ok. Cred ca suficient este sa se astepte pana cand turatia motorul scade aprioape de cea de ralanti. Link to comment
Viktor Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Pai eu asa procedez, in special iarna si n-are nici pe naiba. Plus ca nu prea-mi place sa conduc cu suba pe mine si mai e si fica-mea pe care n-as vrea s-o duc de ici-colo ca in frigider. Link to comment
niki Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Inainte de dat cheie pt a pornii motorul, pun contactul si astept ca pompa sa se amorseze. Plecarea o fac dupa minim 30 sec (asa cum e recomandat in manual). Exceptie cand am oprit putin (motorul cald). Atunci plec dupa ce pornesc motorul. Pt cei care vor sa faca economie de carburant se recomanda sa nu lasi masina sa merga la ralanti si ca plecarea se face imediat ce ai pornit motorul http://www.buhnici.ro/2008/06/20/invata-sa-conduci-economic/ Link to comment
tolin Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Inainte de dat cheie pt a pornii motorul, pun contactul si astept ca pompa sa se amorseze... Pompa se amorseaza in imaginatia ta. Link to comment
Dr.L Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Intodeauna incalzesc motorul,aproape de temperatura de functionare. Neavand compresie buna,nu am de ales oricum... Link to comment
Saint666 Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Vara plec imediat, pun centura si deschid geamul. In timpul asta scade turatia relantiului destul. Iarna o pornesc si dau gheata de pe geam, max 2-3 min. Link to comment
OmCret Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 (edited) Eu plec imediat ce pornesc motorul. Consider ca asa se incalzeste mai repede: intre 1500 si 2000-2200 de turatii pe minut, in mers, cu tot fluxul de aer care se creeaza, mai bine decat la 1000 pe loc, unde nu ar fi flux de aer ( doar daca ar bate vantul, care influenteaza viteza fluxului de aer ajuns la motor si in mers). Am observat ca motorul se incalezeste putin mai repede pe benzina decat pe GPL. Pentru cei cu instalatii de GPL: asa e, sau e imaginatia mea? Edited August 3, 2011 by OmCret Link to comment
tolin Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Pentru mine nu sunt bune zecile de missfire care apar la plecarea la rece pe un fond de amestec foarte bogat, murdaresc bujiile, supapele si contaminez uleiul. E ca si cum te-ar scula cineva din somn si te-ar pune sa alergi, doar in armata sovietica se proceda asa, ca sa-ti arate cine este seful. Link to comment
Viktor Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 (edited) Pacat ca nu se mai dau puncte, raspunsul isi merita din plin un plus. Vorba aia, cum iti asterni asa dormi. Edited August 3, 2011 by Viktor Link to comment
mariantitan Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Pompa se amorseaza in imaginatia ta. Este electrica si cand bagi cheia in contact de iti canta clopotelul(daca ai) ea lucreaza deci se amorseaza...cum era la dacie cand dadeai din aripa aia de la pompa! Eu plec imediat ce pornesc motorul.). Am observat ca motorul se incalezeste putin mai repede pe benzina decat pe GPL. Pentru cei cu instalatii de GPL: asa e, sau e imaginatia mea? Autoturismele cu GPL trebuie sa aiba cred un pic de temperatura DE LUCRU la plamanul prin care trece gazul!Noroc ca la anumite instalatii masina porneste la prima cheie pe benzina automat.Candva la o dacie cu GPL daca uitai iarna la oprire sa o dai iar pe benzina,la urmatoarea pornire puteai sa ai ceva neplaceri la pornire!Se poate forta sa porneasca pe GPL dar cred ca se uzeaza ceva pe acolo si in plus consumul este maxim... parca asa spunea domnul Ovi_jer.Sau ma insel? Link to comment
tomis Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 raspunsul isi merita din plin un plus. Vorba aia, cum iti asterni asa dormi. Oamenii mai fac si vor face asa cum le-a scris fabricantul. De exemplu Corsa : Puneti auto in miscare cat mai curand posibil dupa pornirea motorului... Permiteti motorului sa se incalzeasca in mers. Nu il incalziti lasandu-l la relanti. Fiat (in general) Punto : Va recomandam sa porniti imediat, incet, evitand vitezele mari, in acest fel motorul se va incalzi mai repede. La Matiz/Spark este cu 30 sec. la relanti. Link to comment
Viktor Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 Fabricantul mai spune sa umfli rotile in functie de pasageri. Oare cine o face? Cum de-alfel multe altele. Link to comment
closchkutza Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 (edited) Si la Avensis spune la fel, ca in anotimpul rece sa se lase cel putin 30 secunde motorul sa ruleze la ralanti inainte de a se pleca la drum si mai apoi sa se evite turatiie mari sau accelerarile brutale pana motorul a ajuns la temperatura de regim. De asemenea, in carte sunt trecuti timpii ce ar trebuie asteptati cu motorul pornit, inainte de a-l opri, dupa ce s-a mers in extraurban, in functie de viteza cu care s-a mers. Eu las motorul cam 1 minut sa ruleze la ralanti, cat ii ia sa coboare de la 1800 rpm(la cat porneste) la ~1100 rpm. Toate masinile nemtesti(opel, Skoda, Seat, VW, Audi, BMW, Porsche) au trecut in carte sa trebuie sa se plece imediat de pe loc. La ei este interzis sa stai sa incalzesti motorul pe loc. Edited August 4, 2011 by closchkutza Link to comment
tolin Posted August 4, 2011 Share Posted August 4, 2011 (edited) Este electrica si cand bagi cheia in contact de iti canta clopotelul(daca ai) ea lucreaza deci se amorseaza...cum era la dacie cand dadeai din aripa aia de la pompa! Cand n-ai vazut circuitul de alimentare de la Matiz, crezi ca e ca la Dacie. Realitatea este cu totul alta: o pompa aflata in lichid sub presiune este amorsata decand ai bagat benzina pentru prima oara in rezervor si ai pus primul contact din viata masinii ! Cand pui al N-lea contact, doar pornesti pompa si ea recircula benzina in rezervor prin presostatul regulator aflat pe suportul ei, in aval de filtrul de benzina. Deci, asteptatul 2 sec pana la pornirea motorului n-are vreo legatura cu pornirea, este un simplu mit izvorat din necunoastere, benzina se afla sub presiune in injectoare tot timpul si cand stai cu cheia in buzunar. Presiunea remanenta este mai mult decat suficienta pornirii motorului. Edited August 4, 2011 by tolin Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now