ZLI Posted March 24, 2005 Share Posted March 24, 2005 Am pus MOTUL 5W30 iarna asta si e alta masina. Uleiul asta nu e facut pt Europa de est si se simte. De obicei dupa 2-5000km se facea pipi orice ulei bagam. Cu asta am deja 7000 si vad ca mai merge. Sant foarte pretentios la uleiuri. Un ulei prost, dupa 100km parcursi cu pedala la podea, se duce. Asta nu s-a dus. La vara as incerca un 0W40. Daca mergeti SPORTIV des, bagati uleiuri care se folosesc la CURSE DE MASINI si schimbati MULT MAI DES altfel va bateti joc de motor. Altceva... NU FOLOSITI ADITIVI de nici un fel. un ulei bun schimbat des este suficient si nu implica riscuri. Daca conduceti NORMAL este mult mai simplu UITATI-VA IN MANUALUL MASINII si respectati-l cu rigurozitate sant inginer auto si am si doua cupe mici castigate cu un cazan de Dacie- spun asta pentru a va da incredere in cele scrise mai sus 1 Link to comment
Yeti Posted April 15, 2005 Share Posted April 15, 2005 Eu n-am vazut uleiul Daewoo decat in Service Radacini. Se gaseste cumva prin magazine? Unde si cam cat costa? Link to comment
Senna Posted April 16, 2005 Share Posted April 16, 2005 (edited) Daca mergeti SPORTIV des, bagati uleiuri care se folosesc la CURSE DE MASINI si schimbati MULT MAI DES altfel va bateti joc de motor. <{POST_SNAPBACK}> Eu zic ca la orice motor alimentat prin carburator dublu corp exista riscul ca la sarcina maxima specifica exploatarii sportive sa primeasca amestec prea bogat. Se stie ca un amestec bogat, cu lambda subunitar aduce o crestere a performantei dar cu pretul unui consum specific ridicat. Amestec bogat inseamna si hidrocarburi nearse care vor contamina uleiul de motor, impunand schimbarea sa prematura. La Matiz e alta mancare de peste, dupa activarea buclei inchise nu se mai formeaza amestecuri bogate, deci uleiul ar putea fi schimbat la rulaje mai mari, mai ales la noul Matiz E3, mai strict dpdv al noxelor. Edited April 16, 2005 by Senna Link to comment
ZLI Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 (edited) nu e vorba numai de hidrocarburi, azotati, etc. sportiv - turatii mari sarcini mari -temperaturi mari -forte mari pe TOATE suprafetele de frecare -protectie scazuta a motorului datorita vascozitatii reduse (care depinde de temp.) -jocuri modificate (datorita temperaturii) de exemplu la putere maxima pistonul se raceste mai slab decat cilindrul, asta inseamna ca dilatarea lui este mai mare, asta inseamna ca jocul dintre cilindru si piston scade (poate ajunge aproape 0) atunci uleiul te salveaza (cresc uzurile foarte mult, se poate cala...) si multe alte chestii care se intampla si in motoare pe injectie si pe benzina. in principiu daca mergi normal pui uleiul de calitatea indicata de producator, dar de o marca buna, si il schimbi des. producatorul zice 10000km? daca ai porniri la rece dese, daca mergi cate putin in fiecare zi, daca mergi in oras, daca mergi prin praf, daca nu ai reglat motorul, poti uita de aia 10mii 6mii e mult! adica euleiul se degradeaza mult mai repede si la 6000 deja e cum ar fi fost la 10000 o chestie proasta e sa schimbi calitatea uleiului in decursul vietii masinii ma refer la a doua cifra, sa treci de la mineral la sintetic, sau mai rau invers "> Edited April 21, 2005 by ZLI Link to comment
NFS Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 ... sa treci de la mineral la sintetic, sau mai rau invers . Am mai auzit chestia asta, dar in afara de faptul ca ar face nush ce spume, n-am auzit alta explicatie. Poate stii tu si ma lamuresti si pe mine (si nu numai pe mine), te rog. Link to comment
tolin Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 As vrea sa-l vad si eu pe ala care merge sportiv pe aici, cu masinile astea, incat sa aiba nevoie de uleiuri peste specificatia producatorului. Din ce am observat, majoritatea merge subturat, parca ar conduce masina de cusut. Eu sa fiu producator as face un ulei pentru turatii scazute (antisportiv) si m-as imbogati. @nfs > tipul uleiului se poate schimba, dar e necesara o spalare prealabila cu tipul de ulei care urmeaza sa-l folosesti. Asta asa, ca o masura de bun simtz ("si de o speli e ca si noua"). E clar ca prin golire nu se elimina tot uleiul din motor si urmatorul schimb va fi un mix, pe care e sanatos sa-l dai jos repede. Unii zic 500 km max. Restul e prejudecata, nici un producator de uleiuri si nici un producator de motoare n-am vazut sa specifice asta, desi ei ar fi cei mai in masura. Acum, e normal, primul ulei la pus producatorul, deci el a impus tipul uleiului, nu vii tu novice in materie (cei autorizati fac exceptie) sa ii dai peste mana lui. Asta cred ca ar fi cazul ideal pentru ca realitatea bate stiintza si am auzit de putini soferi amatori care nu au incercat sa contrazica proiectantul motorului, ca a auzit el pe nu stiu cine care merge cu nu stiu ce formula nemaipomenita. In fond este o trasatura umana, o tendintza a fiecarui om sa fie pentru o clipa Creator, desi asta s-ar chema pacat. Link to comment
Cumnatu Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 Sa moara mama lu' tutankamon ! Pana la urma, ( cer sfat de la cei mai batrani soferi de aici ) ce tip si eventual ce firma de ulei recomandati in zilele noastre, noiembrie 2006 !?? Link to comment
tolin Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 Daca-i vorba de masinuta cumnatelului, atunci precis unul pe care sa scrie "High-Millege". Link to comment
saka Posted February 9, 2007 Share Posted February 9, 2007 Am citit in acest topic, ca Daewoo este tot una cu Total. Am gasit sa cumpar ulei Total 5w30 la un pret mai mic decat Daewoo 5W30(diferenta 8 lei pe litru). Sa merg cu incredere pe Total? Link to comment
Kin Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Salutari, prieteni. Scuze ca readuc la viata un topic ne-mai-calcat de cativa ani, dar am zis sa nu deschid unul nou. Vreau sa schimb uleiul. Am un Matiz Euro3 2007. Ca urmare, am luat la puricat cam orice topic despre uleiul de motor la Matiz. Am ajuns la urmatoarele variante : - Daewoo 5w30 (3l ~ 90ron) - ELF 5w30 (3l ~ 100ron) - Mobil 1 Formula 5w30 (3l ~ 140ron) - Valvoline Synpower5w30 (3l ~ 140ron) In plus, o sticluta de Valvoline Engine Flush ~ 15 ron, si un filtru de ulei MANN ~ 15 ron. Si-o sa bag 2.5, nu 2.7, ca sa n-am probleme pe caldura. Zic bine ? Intrebarea mea, pentru a pleca la cumparaturi este : Care din cele 4 uleiuri este mai bun ? Pe care sa-l caut cu predilectie ? Multumesc anticipat pentru raspunsuri. Respectul meu. Link to comment
varais Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 GM ( Daewoo ) 5W30 fara sa te mai gandesti prea mult . Vezi ca au la AUTOKARMA. Deabia am schimbat si eu. Il gasesti parca la uleiuri speciale 5W30. Este cel pentru Opel. Link to comment
argon Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Mobil1 de departe, numai sa fie 1, nu Mobil simplu. Link to comment
Kin Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 (edited) Am cautat de mi-a venit rau, e cam slab Pitestiul pe piese de Tiz. Daewoo n-am gasit. Elf ~30 ron/l Valvoline SynPower ~30 ron/l Mobil ~40 ron/l Valvoline SynPower XL III ~ 45 ron/l Mobil 1 ~75 ron/l Initial jonglam intre Mobil 1, si VSP. M-am decis la VSP, celalalt fiind mai mult decat dublu la pret, "out of my league". Problema a fost ca n-am gasit 3l, asa ca am luat VSP XL III, care-am inteles ca-i mai bun decat cel normal. Voi ce ziceti ? PS putin in afara topicului : Ca tot suntem la uleiuri.. De cutie viteze n-am gasit ce vroiam, am luat ceva numit Oil Plus Extra Gear, (cica facut pentru Logan, Sandero), a fost singurul pe care l-am gasit cu 75w80. In rest erau doar 75w90, etc., iar 75w85, nimic. Ce parere aveti ? O fi prost rau, a folosit cineva ? Multumesc anticipat pentru raspunsuri. Respectul meu. Edited May 29, 2010 by Kin Link to comment
closchkutza Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Nu stiu cum ai gasit tu valvoline synpower xl III la 45 ron/litru ca aici costa aproape 70 ron/litru. Link to comment
Kin Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Daca era 70, aduca puuuuutin mai ieftin decat Mobil 1, il luam pe acesta din urma. Pe bune, 45 ron litrul am dat pe el. Link to comment
iuliu m. Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 O fi fost la pret „foarte vechi”.Ce mare chestie?!? Norocul omului ! Probabil c-a luat ultimii trei litri ceea ce confirma ipoteza. Buna treaba, oricum! Link to comment
grecuvalentinos Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 Saluta ri la toti,am avut si eu multe nelamuriri in privinta uleiului de motor,cat timp a fost masina in garantie nu a vazut din partea service-ului decat daewoo 5w30,de cand a iesit din garantie am cautat pe topicul destinat uleiurilor recomandate si pana la urma m-am decis la valvoline syn power 5w30 si vreau sa va spun ca e excelent pentru matiz,motorul e mai silentios si la viteze mai mari,se vede diferenta dupa 1000km rulati,se va vedea si o sa-mi da-ti dreptate,bineinteles pentru motoarele care nu au consum de ulei,eu de acum incolo voi folosi numai uleiul acesta si il recomand cu cea mai mare incredere Link to comment
EM!L Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 PS putin in afara topicului : Ca tot suntem la uleiuri.. De cutie viteze n-am gasit ce vroiam, am luat ceva numit Oil Plus Extra Gear, (cica facut pentru Logan, Sandero), a fost singurul pe care l-am gasit cu 75w80. Topic "Ulei CV Matiz", iar pt. recomandari privitoare la uleiul se motor, informatii gasiti in cele 69pg. ale topicului de aici. Link to comment
Kin Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Multumesc frumos de indrumari. Cat despre chestia cu pretul uleiului, m-ati bagat la idei. M-am mai uitat o data, scrie clar Valvoline SYN Power XL-III 5w-30 SAE Full Synthetic Motor Oil. In fine, poate-oi fi avut eu vreun noroc, si nu-i nimic aiurea la faza asta. Respectul meu. Link to comment
andreiorga Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 O fi gresit ala bidoanele de ulei ) Si pt. Kin... sunt 2 magazine NUMAI pt. DAEWOO: In centru langa Teatrul Davila, si pe str.Fratii Golesti langa reprezentanta Mercedes. Si inca unul la Stefanesti, exact langa service`ul Daewoo ( ~1.5km de Pitesti ) Link to comment
Kin Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Multumesc. <BR>Hai ca te deranjez pe privat pentru indicatii, sa nu poluam topicul. Link to comment
korydon Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 Rog pe cine are fisa tehnica a acestui ulei sa o posteze aici. Link to comment
tomis Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 A mai fost pusa Posibil sa nu fie ala imbuteliat la Brasov, dar ca idee... Link to comment
tolin Posted November 9, 2011 Share Posted November 9, 2011 Scrie pe cutie unde este facut. Intr-o vreme era produs in Polonia. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now