john Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Cred ca a venit vremea sa imi prezint si eu masina, cu o mica intarziere. Am vrut sa o prezint de mult insa am tot amanat. Prin urmare, este vorba de un Ford Focus - Trend Champions League, cumparat in august 2006, motor benzina 1,6l (1596cc) EURO IV, putere maxima 74kW(100CP) la 6000rpm, cuplu maxim 150Nm la 4000rpm. 4 cilindri in linie; DOHC, 16 supape, chiulasa si bloc din aliaj, injectie electronica multipunct, clapeta acceleratie comandata electronic Consum declarat: Urban: 8.7 Extra urban: 5.5 Mixt: 6.7 Masa proprie: aprox. 1300kg Capacitate rezervor: 55l Suspensii: Fata: Independenta tip MacPherson cu bara stabilizatoare Spate: Independenta multi-brat tip "Control Blade" cu bara stabilizatoare * Airbag-uri frontale, sofer si pasager * ABS (Anti Lock Brake System) + EBD (Electronic Brake Distribution) * Coloana volan deformabila * Grinzi de protectie in portiere, fata-spate, celula de siguranta * Inchidere centralizata * Geamuri fata actionate electric * Jante din aliaj de 16', anvelope 205/55 R16 * Spoilere fata si spate in culoarea caroseriei * Bandouri laterale negre * Geamuri tenta verzuie * Frane discuri ventilate - fata / tamburi - spate * Roata de rezerva de dimensiuni reduse * Sistem de pornire de pana la -25C * Luneta incalzita * Servodirectie * Sistem de franare servoasistat * Consola fata cu suport pentru 2 pahare * PATS ( imobilizator electronic motor ) * VIN vizibil * Filtru polen * Faruri reglabile electric * 2 tetiere fata si 3 spate reglabile pe inaltime * Centuri de siguranta fata pretensionate pirotehnic, prindere in trei puncte si reglabile vertical * Centuri de siguranta spate ( 3 bucati ) cu fixare in 3 puncte * Parasolare cu oglinzi * Torpedou iluminat si refrigerat * Coloana volan ajustabila axial si vertical * Scaun sofer ajustabil manual pe inaltime * Bancheta spate rabatabila fractionat 60 / 40 * Inele ancorare marfa * Compartiment bagaje iluminat * Oglinzi electrice si incalzite * Inchidere centralizata a usilor cu telecomanda * Airbag-uri laterale * RadioCD 6000 RDS - 6 difuzoare, antena, comenzi pe volan (i-am pus si mufa AUX in torpedou) * Buzunare plasate pe spatarele scaunelor din fata * Manere interioare usi din aluminiu * Volan in 4 spite, cu insertii cromate, imbracat in piele * Aer conditionat manual * Computer de bord * Faruri de ceata * Faruri cu stingere intarziata, sistem "Follow me home" * Sistem electronic de control al vitezei * Vopsea metalizata (albastru/jeans) * Pachet fumatori * Sistem de decuplare a alimentarii cu combustibil in caz de impact. Pret: 16k EUR DDP (dupa reduceri). E vorba de echiparea cea mai vanduta (nu motorizarea), varianta asta fiind "la oferta" de aproape 2 ani. Variantele de genul asta au cele mai mari reduceri. Eu am avut reducerea oficiala de 1000 EUR CIP din perioada aceea, plus inca 3% din CIP negociat cu dealerul (am refuzat cu indarjire tot ce mi-a propus vreme de vreo 3 zile: covorase, alarma, senzori de parcare, cotiera, etc) In plus fata de echiparea respectiva masina mai era configurata cu vopsea metalizata, proiectoare ceata si inca vreo 2-3 maruntisuri. As fi vrut ESP si airbaguri cortina dar asteptam in jur de 3 luni in loc de 2 saptamani si pierdeam f. mult din reducere (reducerea era mica in cazul lansarii unei comenzi. De fapt oficial nu era nici o reducere, numai ce se mai negocia cu dealerul) De atunci s-au mai schimbat cateva lucruri: acum oglinzile si manerele usilor sunt in culoarea caroseriei, jantele sunt de otel pe 15'.. Motorul trage destul de bine, mai ales ca ajung destul de des in zona rosie. Directia, franele si stabilitatea iarasi sunt foarte ok. Spatiul interior e suficient, cel putin in fata, desi nici in spate nu s-au plang pasagerii. Portbagajul are aprox 530l, insa deschiderea nu permite incarcarea de bagaje voluminoase, ca majoritatea sedan-urilor In schimb cand am nevoie sa car obiecte mai lungi rabatez o parte din bancheta (de obicei pentru schiuri). Am carat un pat de la Ikea, pachetul avand lungimea un pic peste 2m rabatand o parte din bancheta, ambele locuri fata nefiind afectate. Legat de finisari, interiorul mi se pare lucrat f bine, desi fetele de usi arata cam aiurea (plasticul). Bordul in schimb este dintr-un material moale si placut la atingere. Volanul si gulerul schimbatorului de viteze sunt imbracate in piele, spitele volanului si manerele interioare sunt din aluminiu (nu plastic vopsit) Garantia este de 4 ani (limita de km nu o mai stiu) dar nu este din bara in bara (asta parca e de 2 ani, plus inca 2 ani pentru motor, cutie...). ce nu imi place: - Ca sa deschizi capota motorului trebuie sa folosesti cheia - Din cand in cand caraie la introducerea in marsarier (o data din zece..sa zicem), cu ambreiajul apasat corect. Daca se manevreaza mai lent nu mai caraie, dar nu am tot timpul rabdare. - Nu am reglaj am intensitatii iluminarii bordului. Lumina nu e f puternica dar cred ca nu era mare lucru sa aiba asa ceva. Am condus Accord noaptea si proprietarul tinea luminozitatea la max., eu l-am dat pe la jumatate, lumina fiind d. puternica. - Nu am indicator al nivelului lichidului de parbriz. - Locuri de depozitare destul de putine. Buzunarele usilor sunt doar pentru harti/plicuri cd/etc, o sticla de 0.5l nu intra. Intre scaune sunt 2 gauri, dintre care una e ocupata de scrumiera tomberon. - Radio-ul se receptioneaza destul de "prost" - As fi vrut lumini pe interiorul usilor si la parasolare. ce imi place: - Directie - Stabilitate - Frane - Tempomat - Sistem audio - Schimbator (cursa scurta si precisa), mai putin cand face galagie in marsarier. - Bord (toata plansa) - Aspectul exterior - Scaunele comode (nu am obosit niciodata la volan, nici conducand peste 1000km intr-o zi) Benzina am pus numai de 95 cu 2 exceptii: in jur de 10l de Mol 98 si 10l Petrom 99. Reviziile se fac la 15k km sau la un an. Acum masina are aproape 35k km. Reviziile au costat cam asa: 15k km: 450RON 30k km: 600RON (fara placutele de frana care nu trebuiau schimbate atunci, insa se cam apropie..) Proiectoarele de ceata mi se par cam degeaba, de cateva ori plictisindu-ma le-am aprins/stins si e o diferenta extrem de mica. In plus, nici pe ceata (chiar puternica) nu mi s-a parut ca ma ajuta prea mult. As fi vrut in locul lor spalatoare pentru faruri. Viteza maxima: 200km/h pe ceas, cu benzina de 95 (probabil OMV) Consum minim: 5.2, Bucuresti - Craiova, drum destul de liber, pe autostrada si mare parte din restul drumului cu tempomatul activ, viteza 90-100km/h, dar nu mai am rabdare inca odata. Pana acum nu am avut deloc probleme, nici greierasi (desi in ultimul timp zornaie ceva prin buzunarele usilor si prin portbagaj si nu am apucat sa fac ordine) Jantele sunt destul de rezistente, pana acum nu le-am zgariat/deformat deloc desi drumurile noastre sunt cum sunt. Link to comment
Tommy Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 O masina foarte corecta desigur, am condus exact versiunea asta si mi-a placut. Ce ii lipseste dupa mine (inafara ca nu e HB, si mai ales vechiul HB care dupa mine era mai sexy si mai futurista) sunt discurile spate (chiar daca franeaza excelent) si clima. Ai un DA de la mine, si stii ca la mine un DA inseamna mult Link to comment
tolin Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 N-are un raport CP/kg cam mic ? Link to comment
john Posted February 22, 2008 Author Share Posted February 22, 2008 Alte poze (din pacate cam putine cu masina curata ) Link to comment
Mike1 Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 (edited) Si mie imi place! .. sa te poarte sanatos Este o masina cu un sasiu bine echilibrat, totusi s-ar fi potrivit mai bine motorul de 2 litri (benzina, desigur) raportat la greutatea masinii. Care ar fi fost diferenta de pret daca ai fi optat pentru acea motorizare pe echiparea Trend? Later: @tolin mi-a anticipat ideea Edited February 22, 2008 by Mike1 Link to comment
VFX Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Si eu tot DA am votat. Este una din alternative la schimbarea masinii, dar varianta hatch . E adevarat pe locul 3. Primele 2 sunt ocupate de doua masini de la acelasi producator. Japonezi, la origine. Chiar m-am interesat de modelul nou, si am primit si preturi pentru el...Totul depinde acum de cat de repede fac rost de avans pentru japonza...sa nu se termine stocul la promotia existenta in momentul asta...aia de 30ani. Peste toate astea, felicitari pentru masinuta si sa te poarte sanatos. P.S. motorul asta nu are 105CP? Link to comment
john Posted February 22, 2008 Author Share Posted February 22, 2008 O masina foarte corecta desigur, am condus exact versiunea asta si mi-a placut.Ce ii lipseste dupa mine (inafara ca nu e HB, si mai ales vechiul HB care dupa mine era mai sexy si mai futurista) sunt discurile spate (chiar daca franeaza excelent) si clima. Ai un DA de la mine, si stii ca la mine un DA inseamna mult In general si mie imi plac tot hatch-urile insa la focusul asta mi-a placut f. mult si sedanul. N-are un raport CP/kg cam mic ? Cred ca e la limita, avand in vedere ca versiunea de baza are 1.4l, 80CP (am condus-o vara la dealer, cu AC pornit, in oras). Daca e condusa turat e chiar ok, ne intalnim zilele astea si vezi Si eu tot DA am votat.Peste toate astea, felicitari pentru masinuta si sa te poarte sanatos. P.S. motorul asta nu are 105CP? Merci. Motorul e de 100CP (am mai vazut in unele brosuri 101CP) (74kW in talon) Alt minus: la inchiderea portbagajului nu poti trage decat de zavor, nu are maner special. Link to comment
closchkutza Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Sa te poarte multi-multi km de acum inainte, John! Si poate scapi si tu de ghinioane, legat de masinuta ...poate scap si eu..dar in ritmul asta cred ca mai repede scap de masina decat de ghinion P.S: Sa stii ca am votat "Da" )"> Link to comment
Marius* Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Am votat DA. Frumoasa ! Am vazut unele Focus-uri cu jante de aliaj OEM, care aveau un aspect de nichel. Presupun ca sunt livrate la echiparile de top. Corect ? Ale tale ce dimensiuni au ? Link to comment
CARABUSU Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 Fain utilaju` Sa te poarte sanatos! Link to comment
dreamlike Posted February 22, 2008 Share Posted February 22, 2008 .... Consum declarat: Urban: 8.7 Extra urban: 5.5 Mixt: 6.7 ... ce nu imi place: - Ca sa deschizi capota motorului trebuie sa folosesti cheia - Din cand in cand caraie la introducerea in marsarier (o data din zece..sa zicem), cu ambreiajul apasat corect. Daca se manevreaza mai lent nu mai caraie, dar nu am tot timpul rabdare. ... - Nu am indicator al nivelului lichidului de parbriz. - Locuri de depozitare destul de putine. Buzunarele usilor sunt doar pentru harti/plicuri cd/etc, o sticla de 0.5l nu intra. Intre scaune sunt 2 gauri, dintre care una e ocupata de scrumiera tomberon. - Radio-ul se receptioneaza destul de "prost" ... Sa-l stapanesti sanatos john, l-am vazut la Varlaam "pe viu". Am votat, bineinteles DA pentru ca este exact ca Focusul meu numai ca varianta sedan (eu am fost mai incantat de hb). Comentariile: legat de consum, cred ca e cel declarat in carte nu cel scos de tine (te felicit ca ai avut rabdare sa mergi cu 90-100km/h). Chestia cu deschiderea capotei cu cheia e naspa si nu o sa mai fie pe modelele noi (dar cine are nevoie sa deschida capota "> ). Ambreiajul, la cuplarea marsarier-ului, trebuie tinut apasat circa 3 secunde (scrie in carte), iar pentru nivelul lichidului de parbriz ai CB care iti afiseaza ca trebuie sa completezi. Cu locurile de depozitare sunt perfect de acord, de asemenea cu radioul. In rest, la cati mai multi km fara probleme (garantia e fara limita de km)! Link to comment
perfidus Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Am zis Da dom'le, Da, Da! Cu spalatoriile vad ca nu ai de-a face prea des, la fel ca si mine dealtfel. Cel mai bun prieten are unul cu motorizare 1,6 diesel 90 CP, o varianta care s-a vandut de asemenea la vreo 15500 euro. Fain merge motorasul ala, e unul din cele mai discrete motoare diesel pe care le-am auzit. Dar eu tot benzina as alege Link to comment
EM!L Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Frumoasa foc ... daca la majoritatea masinilor imi place mai mult HB-ul, la Focusul asta e chiar un pic mai frumoasa varianta sedan. Sa te bucuri de ea multi km fara probleme . Link to comment
john Posted February 28, 2008 Author Share Posted February 28, 2008 Sa-l stapanesti sanatos john, l-am vazut la Varlaam "pe viu". Am votat, bineinteles DA pentru ca este exact ca Focusul meu numai ca varianta sedan (eu am fost mai incantat de hb).Comentariile: legat de consum, cred ca e cel declarat in carte nu cel scos de tine (te felicit ca ai avut rabdare sa mergi cu 90-100km/h). Chestia cu deschiderea capotei cu cheia e naspa si nu o sa mai fie pe modelele noi (dar cine are nevoie sa deschida capota "> ). Ambreiajul, la cuplarea marsarier-ului, trebuie tinut apasat circa 3 secunde (scrie in carte), iar pentru nivelul lichidului de parbriz ai CB care iti afiseaza ca trebuie sa completezi. Cu locurile de depozitare sunt perfect de acord, de asemenea cu radioul. In rest, la cati mai multi km fara probleme (garantia e fara limita de km)! Pai cu ce ma incalzeste ca nu o sa mai fie pe modelele noi? Ideea e idioata si m-am lovit de ea cand am vrut sa pun lichid de parbriz. Apropos de asta, eu nu am nimic in CB legat de lichidul ala. Poti sa imi dai detalii? Vad ca tu ai o versiune mai recenta, cu culorile bordului schimbate si rama cd-ului rotunjita, de asemenea nici optiunile nu vad ca sunt la fel, deci e posibil sa ai noutati in CB. Thanks Link to comment
dreamlike Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Pai cu ce ma incalzeste ca nu o sa mai fie pe modelele noi? Nici pe mine nu ma mai incalzeste cu nimic, ideea e ca si-au dat seama si constructorii ca e naspa sa deschizi capota cu cheia si o sa schimbe modul de deschidere. Cat priveste CB, am numarat in manual nu mai putin de 26 de mesaje pe care pot sa le primesc de la CB, iar unul dintre ele este "Low washer fluid level" (Acest mesaj indica faptul ca nivelul lichidului de spalare parbriz este scazut. Completati cu lichid de spalare parbriz pana la nivelul normal). Fiecare mesaj e insotit si de o scurta explicatie, cum ti-am dat-o in exemplul de mai sus. E drept ca, pana acum, nu m-a avertizat decat ca am mai lasat cate o usa deschisa si sper sa nici nu mai vad altceva, dar CB monitorizeaza toti parametrii masinii. Link to comment
john Posted February 28, 2008 Author Share Posted February 28, 2008 Eu nu am chestia asta in CB, poate imi fac un update de soft Link to comment
uskt2005 Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 In legatura cu consumul In regim de drum intins la viteze de: 120-140 140-160 peste 160 cat consuma la 100de km? Link to comment
john Posted February 29, 2008 Author Share Posted February 29, 2008 Referitor la revizii, in loc sa scriu toata istoria imi permit sa pun 2 linkuri de pe forumul Ford. Aici este topicul unui coleg cu Focus, care si-a facut revizia cu piese proprii (la indemnul meu): http://clubford.ro/viewtopic.php?f=33&t=12978 De la postul asta (ala e userul meu acolo): http://clubford.ro/viewtopic.php?p=194837#p194837 incepe discutia referitoare la posibilitatea de a face reviziile cu piese si consumabile originale, precum si detaliile reviziilor si costurile lor (GoogleBot). In ceea ce ma priveste probabil ca reviziile ma vor costa max. 400-500RON, eventual exceptand pe cea care include kitul de distributie. De asemenea tot acolo gasiti si istoricul unei reparatii efectuate la acelasi service, iar aici: http://clubford.ro/viewtopic.php?p=195334#p195334 o alta reparatie efectuata la alt service. Concluzia: cam toate service-urile au acelasi nivel, toti angajatii plimbandu-se de la unul la altul in decursul carierei lor. De asemenea majoritatea fac acelasi abuz in privinta reviziilor in perioada de garantie. Imi pare totusi bine ca am primit un raspuns favorabil. Am citit de curand la noi pe forum despre raspunsul fabricii din Craiova si anume ca e obligatorie folosirea uleiului Daewoo, desi lucrul asta nu e scris in manual, doar specificatiile necesare. De asemenea, la o revizie a Matizului mi-au pus ulei de la butoi (Shell, cica 5W30). La urmatoarea mi-am cumparat eu Daewoo 5W30. @uskt2005: sincer am facut de cateva ori consumul in primele luni dupa ce am luat masina, pe urma nu prea am mai fost atent la lucrul asta. Ca idee consumul mi se pare rezonabil pentru motorizarea mea. Eventual o sa mai arunc un ochi la consum in viitor si o sa postez aici. Link to comment
Esperatul Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 (edited) Faina masina, frumoasa si culoarea, sa-ti traiasca. PS. GoogleBot ?!? Edited February 29, 2008 by Esperatul Link to comment
cristi.a Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Pai e DA, ca sunt fan ford. Sa te duca multi kilometrii fara evenimente!! PS: A aparut noul Focus, seamana izbitor cu noul Mondeo...nu imi place, prea rotund. Inca nu lansat oficial in Ro, dar este adus http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpr...ford_focus.html Link to comment
Tommy Posted February 29, 2008 Share Posted February 29, 2008 Asta se cheama face-lift, nu nou. La cati km se schimba distributia la modelul tau? Link to comment
john Posted March 1, 2008 Author Share Posted March 1, 2008 Initial s-a facut un mic facelift interior (s-au schimbat luminile bordului in rosu si masca) asa cum are dreamlike, iar acum un alt facelift, interior si exterior. Distributia e pe curea la motorul meu insa am inteles ca se schimba la peste 100k km. O sa verific in manual. Link to comment
alx Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 Oau, io nu as mai calca prin service-ul ala... Nah mah, sa mai zica vreunu' ca serviceul Reno e scump... Laurentiu, s-aude? Link to comment
john Posted March 5, 2008 Author Share Posted March 5, 2008 La cati km se schimba distributia la modelul tau? Din cate stiu la 160.000 km sau 10 ani. O sa mai verific odata in manual dar stiu ca am citit, am intrebat si in service si am mai citit si pe net. Am schimbat azi placutele de frana si bujiile, cu piese originale cumparate de mine. Pret piese: 1. set placute: 190RON 2. 4 bujii X 9RON bucata Manopera 140RON, incluzand si stand frane. In mod normal bujiile trebuiau schimbate la 30k (la revizie) dar meseriasii au uitat Link to comment
john Posted March 12, 2008 Author Share Posted March 12, 2008 In legatura cu consumul In regim de drum intins la viteze de: 120-140 140-160 peste 160 cat consuma la 100de km? In legatura cu consumul, Brasov - Bucuresti si inapoi plus ceva mers prin Bucuresti pe seara, consum 6.3% (110km/h in afara, 80km/h in localitati). Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now